Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 12:04
Shitonya
Shitonya is offline
Als iemand tegen je zou zeggen dat ze/hij van je hield, maar het eerste jaar van jullie relatie geen seks wil, zou je er dan aan beginnen?

Zo nee: dan is de basis van een relatie dus meer seks gericht en geen liefde

Komma komma komma ^_^
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:10
Unexplained
Unexplained is offline
Beetje ongenuanceerde conclusie, als ik zo vrij mag zijn.

Seks is een zeer natuurlijk en redelijk onderdeel van een relatie. Nu hoeft het echt niet zo te zijn dat je op de eerste date tussen de lakens eindigt, maar er moet wel uitzicht zijn op een gezonde relatie. En daar hoort mijns inziens ook seksuele activiteit bij.

Ik snap ook niet zo goed waarom iemand een jaar zou wachten met seks, mits de randvoorwaarden natuurlijk okee zijn (zoals leeftijd, potentie op goede relatie, et cetera).
Oud 19-06-2004, 12:14
Verwijderd
Wel eens met Unexplained.. btje overhaaste conclusie hor..

En het zou wel zwaar lastig zijn om een jaar te moeten wachten voordat je eindelijk sex kan hebben.. En dan zul je net zien dat je relatie na 13maanden uit gaat, heb je tog een betje een jaar van je leven weg gegooid(jah, jij overhaaste conclusies, dan ik ook )

Maar aan de andere kant, als ik van tevoren zou weten(en dat kan niet) dat ik met haar gelukkig zou worden untill 'death thy part', dan zou ik dat ene jaartje zeker niet erg vinden.. Maar aangezien je dat tog niet kan voorspellen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:20
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 19-06-2004 @ 13:14 :
Wel eens met Unexplained.. btje overhaaste conclusie hor..

En het zou wel zwaar lastig zijn om een jaar te moeten wachten voordat je eindelijk sex kan hebben.. En dan zul je net zien dat je relatie na 13maanden uit gaat, heb je tog een betje een jaar van je leven weg gegooid(jah, jij overhaaste conclusies, dan ik ook )

Een beetje een jaar van je leven weggegooid? Terwijl je een jaar dolgelukkig bent geweest van iemand waarvan je zielsveel houdt?
Ow "shit" ik heb haar niet kunnen neuken, nou dan heb ze m'n jaar verpest zeg, wat een trut
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:34
Verwijderd
Zo ben ik ooit ook een relatie begonnen, en ik ben 2 jaar bij hem gebleven. Ik was nog maagd, hij ook en hij was degene die zei dat het niet binnen een jaar zou gebeuren. Nu vond ik dat wel een beetje raar, maar toen hij het uitlegde was ik het er 100% mee eens.
Ik ben niet een persoon die een relatie op sex baseerd, al geef ik wel toe dat ik "het" wel veel vraag.
Maar in het geval wat jij noemt, zou ik er totaal geen porblemen mee hebben.
Uiteindelijk is het toen binnen 2 maanden gebeurd, maar dat was z'n eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:37
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 19-06-2004 @ 13:34 :

Uiteindelijk is het toen binnen 2 maanden gebeurd, maar dat was z'n eigen schuld [/B]
ZIJN schuld? Doe niet zo dom, je was er zelf ook bij
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 19-06-2004 @ 13:37 :
ZIJN schuld? Doe niet zo dom, je was er zelf ook bij
Het was ook niet het juiste woord, vandaar de smiley.... met andere woorden: hij was degene die er alsnog over begon.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:43
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
O god
Is er hier iemand compleet anti-sex?
Als je in een relatie zit, sex hoort er gewoon bij vind ik. En om dan belachelijke afspraken te maken als "het eerste jaar geen sex" een heel jaar een relatie hebben en dan geen sex?
Er komt heus wel frustratie dan
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 19-06-2004 @ 13:43 :
O god
Is er hier iemand compleet anti-sex?
Als je in een relatie zit, sex hoort er gewoon bij vind ik. En om dan belachelijke afspraken te maken als "het eerste jaar geen sex" een heel jaar een relatie hebben en dan geen sex?
Er komt heus wel frustratie dan
Jij kent het verhaal, en ja er was frustratie... hehe. Maar dat kwam door wat anders
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:44
ThePinkFlamingo
Citaat:
Mendacem schreef op 19-06-2004 @ 13:43 :
Jij kent het verhaal, en ja er was frustratie... hehe. Maar dat kwam door wat anders
Pielewaaier, ik had het niet over jou met anti-sex
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 19-06-2004 @ 13:44 :
Pielewaaier, ik had het niet over jou met anti-sex
Weet ik!!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:05
Verwijderd
De situatie slaat nergens op, dus kan ik er geen betrouwbare mening over geven.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:34
Nona
Nona is offline
Seks hoort bij een relatie. Als je van iemand houdt wil je gewoon intiem zijn met diegene en ik zie geen reden om dat dan niet te zijn. Kijk, het is niet zo dat je binnen twee dagen met elkaar naar bed moet, alles op zijn tijd, maar je hoeft ook weer geen jaar te wachten. Waarom zou je? Je wilt dat genot toch delen met degene van wie je houdt? Ik zeg niet dat je dat jaar dan weggooit, maar seks is een onderdeel van een relatie, dus waarom zou je die relatie dan niet volledig beleven?
Oud 19-06-2004, 13:57
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:16
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 19-06-2004 @ 13:04 :
Als iemand tegen je zou zeggen dat ze/hij van je hield, maar het eerste jaar van jullie relatie geen seks wil, zou je er dan aan beginnen?

Komma komma komma ^_^
Ligt eraan wat de rede ervoor is
kijk als het zo is van doe ik bij iedereen omdat ik niet gebruikt wil worden bla bla, dan ben ik weg want dan spreekt ze gewoon wanvertrouwen uit over mij

maar als het (een) medische reden(en) heeft dan wacht ik wel
het kan ook heel gezellig zijn zonder sex.

kortom het ligt aan de rede
Oud 19-06-2004, 14:25
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 19-06-2004 @ 14:34 :
Seks hoort bij een relatie. Als je van iemand houdt wil je gewoon intiem zijn met diegene en ik zie geen reden om dat dan niet te zijn. Kijk, het is niet zo dat je binnen twee dagen met elkaar naar bed moet, alles op zijn tijd, maar je hoeft ook weer geen jaar te wachten. Waarom zou je? Je wilt dat genot toch delen met degene van wie je houdt? Ik zeg niet dat je dat jaar dan weggooit, maar seks is een onderdeel van een relatie, dus waarom zou je die relatie dan niet volledig beleven?
Niet perse hoor, ik heb een vriendin (ja, het is echt een vriendin, niet mezelf ), en die mag van haar geloof geen seks hebben voor het huwelijk,..
Zelf wil ze dit dan ook niet, ze wil trouw blijven aan haar eigen waarden enzo, wat ik begrijp,
Wil dit dan zeggen dat ze geen vriend kan hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:43
Dennis27
Dennis27 is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 19-06-2004 @ 15:25 :

Zelf wil ze dit dan ook niet, ze wil trouw blijven aan haar eigen waarden enzo, wat ik begrijp,
Wil dit dan zeggen dat ze geen vriend kan hebben?
Trouw aan haar eigen waarden? Of toch de haar opgelegde waarden volgens haar geloof?

Je weet hoe mannen zijn, eventjes wachten kunnen ze nog wel opbrengen, maar wachten tot het huwelijk zal geen enkele man aanspreken...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:48
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Dennis27 schreef op 19-06-2004 @ 15:43 :
Trouw aan haar eigen waarden? Of toch de haar opgelegde waarden volgens haar geloof?

Je weet hoe mannen zijn, eventjes wachten kunnen ze nog wel opbrengen, maar wachten tot het huwelijk zal geen enkele man aanspreken...
Deze waarden zijn haar al zolang opgelegd, dat ze er nu ook zelf in gelooft? En het zelf ook zo wil?
Als ze er zelf niet in zou geloven, en het zelf niet zou willen, zou ze zich er toch nix van aantrekken?

Ik begrijp dit dan ook wel, en hoedje af voor die vriend.. maar vraag me af hoeveel mannen dit zouden aankunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:20
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik zou het wel doen, heb ook al wel is zoiets gehad, een relatie met iemand zonder intiem lichaamlijk contact, en ik had er niet echt moeite mee. Het heeft ook wel z'n voordelen, de angst voor vreemdgaan oid zijn dan ook gelijk een heel stuk minder.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:24
Verwijderd
ja, maar ik zou t vreselijk moeilijk vinden...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:51
Verwijderd
Nou ja, zo bot als de TS het stelt, nee.

Ik zou dan wel de redenen en dergelijke willen weten, ik heb geen zin om een relatie te hebben met regeltjes. "Na zoveel maanden mag je mn ouders ontmoeten, na zoveel maanden krijg je een kadootje van me en na zoveel maanden mag je pas seks met me".

Wanneer iemand vanuit zijn of haar geloof geen seks voor het huwelijk mag/wil hebben komt er voor mij ook weer een hoop bij kijken. Zo'n geloof houdt dan veel meer in dan alleen die regel en zal wel tussen ons in staan in meerdere dingen, dus of ik daar een relatie mee aan zou gaan is weer een heel ander verhaal.

Iemand die nog maagd is en er nog niet aan toe is, daar heb ik uiteraard respect voor. Dan nog ga ik me echter niet houden aan een regeltje van een jaar. Ik zou niet pushen, maar gewoon afwachten tot diegene er klaar voor is. Misschien duurt dan een maand, misschien 6 maanden en misschien een jaar. Al zou ik iemand die 20 is en een jaar wil wachten, wel erg vreemd vinden en denken dat er meer achter zit.

Nou ja. Er zijn omstandigheden waarin ik het geen probleem zou vinden, zolang de lichamelijke omgang met elkaar gewoon natuurlijk zou kunnen blijven. In andere omstandigheden zou ik het wel een probleem vinden omdat het gewoon echt een onderdeel is van een serieuze relatie.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 16:25
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
k heb het al nooit gevat dat mijn ex (toen beide 15) nooit met me naar bed wou terwijl ze beweerde zo ontiegelijk veel van me te houden...
ik vind dat als je echt van iemand houd je ook wel met die gene naar bed wil...
maargoed, ik heb mijn mond gewoon gehouden en niet doorgezet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 16:48
Verwijderd
Dus een willekeurig persoon komt op me af en zegt 'ik hou van je maar ik wil het koemnde jaar geen seks met je' ? Nou nee, daar zou ik geen relatie mee beginnen. Dat lijkt me ook afhankelijk van of ik van iemand hou.

Maar als het iemand is die vindt dat je in het eerste jaar van een relatie nooit seks mag hebben, dan is het een raar persoon. Daar hoef ik hoe dat ook geen relatie mee. Niet omdat-ie geen sex wil, maar omdat-ie naar mijn mening te raar is.
Een ander verhaal is als iemand er nog niet aan toe is, vanwege jonge leeftijd. Dan is iemand natuurlijk niet raar. Maar wel te jong voor een relatie met mij.

Over de topictitel, natuurlijk is liefde geen seks. Maar liefde is wel een stuk leuker als er seks bij zit. Je kunt wel gaan zeggen dat het helemaal niets uitmaakt, maar dan ben je of aan het liegen, of frigide.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:02
Verwijderd
Als ik iemand heel leuk vind, en die persoon vindt mij heel leuk.. maar die persoon wil nog geen seks hebben, en hij heeft een goede reden... Dan... hebben we maar geen seks. Je kan op zoveel manieren intiem zijn zonder seks te hebben. Seks is leuk hoor, maar zonder liefde is het niets, in ieder geval niet voor mij. Liefde zonder seks is in ieder geval nog liefde
Maar seks met liefde is wel iets extra's, het hoort bij liefde...

Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:03
AngelLena
AngelLena is offline
Sjonge... wat een vreemde conclusie. Als je van iemand wilt houden mag je geen sex hebben... Bull. Als iemand om wat voor reden dan ook geen sex wil hebben binnen het eerste jaar en we houden vreselijk veel van elkaar, tja, heb ik vrede mee, da's het respecteren van elkaar wensen. Maar als iemand wel sex wil hebben binnen het eerste jaar betekent dat toch zeker niet meteen dat je daarom niet van elkaar zou houden? Kom nou zeg...
Oud 19-06-2004, 17:29
Verwijderd
Ik zou er niet aan beginnen, welke fuckin' fruit wil nou een jaar wachten.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:31
Unexplained
Unexplained is offline
Moraal van het verhaal:
Liefde en seks sluiten elkaar niet uit, maar vullen elkaar aan.
Oud 19-06-2004, 17:58
ThePinkFlamingo
Citaat:
Black Rainbow schreef op 19-06-2004 @ 16:20 :
Ik zou het wel doen, heb ook al wel is zoiets gehad, een relatie met iemand zonder intiem lichaamlijk contact, en ik had er niet echt moeite mee. Het heeft ook wel z'n voordelen, de angst voor vreemdgaan oid zijn dan ook gelijk een heel stuk minder.
Minder?
Zou me rotzorgen maken dat ze zich ergens anders finaal zou laten uitwonen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:20
Verwijderd
Oh, als hij een goede en kloppende reden zou hebben ("ik heb een ziekte die seksueel overdraagbaar kan zijn en die is volgend jaar pas genezen, en ik wil je niet besmetten" (geen idee of dat kan), "ik heb een ernstig brandongeluk gehad en ben over een jaar pas weer in staat om mijn penis voor iets anders dan plassen te gebruiken", "mijn hart- en vaatstelsel is zo ernstig aangetast dat ik dood zou gaan van de inspanning als we seks zouden hebben", "ik kom uit een gelovig gezin, mijn ouders zouden je doden als ze zouden ontdekken dat we seks hebben, ik wil niet dat je dat risico loopt"), dan zou ik 'm niet raar vinden en dan zou het ook geen probleem zijn. Maar dan nog zou ik de zin 'hoi, ik hou van je maar wil het komende jaar geen seks hebben' erg idioot vinden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:36
Verwijderd
vraagje dat er een beetje mee verwant is:

hoe denken de mensen in het algemeen over mensen die dingen zeggen als "voor mijn achttien wil ik niet met iemand naar bed"?
[stel dat je zestien bent, en een relatie begint met iemand die zoiets zegt, zelf ook zestien is en het ook bloedserieus meent dat hij/zij écht geen seks wil voor hij/zij achttien is]

en stel je dan even voor dat die persoon, waar je ondertussen twee jaar een relatie mee hebt, bijna achttien is, en besloten heeft toch maar maagd te blijven tot zijn/haar eenentwintigste verjaardag...

...

reacties hierop?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 19-06-2004 @ 19:36 :

hoe denken de mensen in het algemeen over mensen die dingen zeggen als "voor mijn achttien wil ik niet met iemand naar bed"?
[stel dat je zestien bent, en een relatie begint met iemand die zoiets zegt, zelf ook zestien is en het ook bloedserieus meent dat hij/zij écht geen seks wil voor hij/zij achttien is]

en stel je dan even voor dat die persoon, waar je ondertussen twee jaar een relatie mee hebt, bijna achttien is, en besloten heeft toch maar maagd te blijven tot zijn/haar eenentwintigste verjaardag...

...

reacties hierop?
dan zou ik een neukerdje zoeken, ik kan dat niet volhouden, misschien als ik t niet zou weten hoe t is dan zou ik t wel kunnen maar nu ik t weet niet
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:05
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 19-06-2004 @ 18:58 :
Minder?
Hoezo dat dan? als ze geen sex met jou wil, waarom dan wel met iemand anders?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:18
michieldewit
michieldewit is offline
Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo onredelijk om een tijdje met seks te wachten. Zelfs niet als dat een langere tijd is. Er waren ooit tijden dat mensen dikwijls met seks wachtten tot ze getrouwd waren. Ik wil niet zeggen dat dat een goed systeem is, maar ik zie niet in waarom lusten per se SNEL bevredigd moeten worden. Geduld lijkt ons moderne mensen niet meer zo eigen, met als gevolg dat we genoegen nemen met dat wat we snel kunnen krijgen. En dat is lang niet altijd zo geweldig... Hedonisme heet de afwijking overigens.
Oud 19-06-2004, 19:30
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 19-06-2004 @ 19:36 :

...

reacties hierop?
1. kan ik nog wel mee inkomen op zich. Ik vind maagedelijkheid wel iets waar je zuinig op moet zijn.

2. Je kan het ook overdrijven zeg!!! Goeiedag! Je hebt dan al 2 jaar een relatie, dan lijkt het me toch wel dat je elkaar van top tot teen kent en elkaar vertrouwt, anders was je niet zo lang bij elkaar gebleven, waarom zou je dan alsnog je maagdelijkheid niet op willen geven tenzij om redenen van geloof, ziektes oid. Dan zou ik me toch sterk gaan afvragen of er niet een fobie of iets anders in het spel in geslopen waar je niets van wist...
Oud 19-06-2004, 19:38
Verwijderd
Nope, sorry. Houden van doe ik wel van mezelf, voor seks heb ik toch echt een meisje nodig.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:45
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 19-06-2004 @ 18:58 :
Minder?
Ze wil geen seks met haar vriend, maar wel met een ander...Dan houdt ze dus niet van je
Verder ben ik niet anti-seks.

En de meeste zou het niet uithouden lees is...och jee, hormonen ook altijd brrr

Maar goed, sommige vroegen ook om een reden afgezien dan van iets "medisch" dat ik me moeilijk kan voorstellen.
Een voorbeeld van een reden: Een meid heeft al "veel" vriendjes gehad die alleen maar op seks uit waren, maar later bleek ze eigenlijk niet echt verliefd op haar waren of veel om haar gaven, maar meer om d'r uiterlijk. Of ze zijn soms snel vreemd gegaan.

Hierdoor kan haar vertrouwen compleet de grond in geboord zijn wat betreft jongens en relatie's en heeft ze grote angst dat haar dit weer zal overkomen en het zal een tijdje duren voordat ze weer iemand kan vertrouwen.
Om het zekere voor het onzekere te nemen, stelt ze dan een eis: minstens het eerste half jaar/ jaar geen seks. Op die manier kan ze het vertrouwen weer terug krijgen en zal ze zien dat er dus wel jongens bestaan waarbij het ze niet alleen is te doen om de seks / haar lichaam, maar gewoon omdat hij van d'r houdt.

Hmmja, dit had ik ook aan het begin kunnen vertellen, maar ik ben liever wat kort van stof dan zo'n heel lulverhaal erom heen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:57
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 19-06-2004 @ 20:45 :

Maar goed, sommige vroegen ook om een reden afgezien dan van iets "medisch" dat ik me moeilijk kan voorstellen.
Een voorbeeld van een reden: Een meid heeft al "veel" vriendjes gehad die alleen maar op seks uit waren, maar later bleek ze eigenlijk niet echt verliefd op haar waren of veel om haar gaven, maar meer om d'r uiterlijk. Of ze zijn soms snel vreemd gegaan.

Hierdoor kan haar vertrouwen compleet de grond in geboord zijn wat betreft jongens en relatie's en heeft ze grote angst dat haar dit weer zal overkomen en het zal een tijdje duren voordat ze weer iemand kan vertrouwen.
Om het zekere voor het onzekere te nemen, stelt ze dan een eis: minstens het eerste half jaar/ jaar geen seks. Op die manier kan ze het vertrouwen weer terug krijgen en zal ze zien dat er dus wel jongens bestaan waarbij het ze niet alleen is te doen om de seks / haar lichaam, maar gewoon omdat hij van d'r houdt.

Hmmja, dit had ik ook aan het begin kunnen vertellen, maar ik ben liever wat kort van stof dan zo'n heel lulverhaal erom heen
Die reden zou ik begrip voor hebben en geduld op kunnen brengen ja. Misschien omdat ik zelf idd veel vriendjes heb gehad waarvan ik achteraf te weten kreeg dat die mij ook alleen voor de sex hadden, maar ik heb me dat nooit tegen laten houden qua sex in een nieuwe relatie, ik wachtte juist af met een relatie aan te gaan omdat ik er zeker van wou zijn dat ik niet alleen een neukgat zou zijn. Als ze niet bereid waren om te wachten wist ik genoeg. Maar ik ging dan gewoon de relatie niet aan.
Oud 19-06-2004, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 19-06-2004 @ 20:45 :
Ze wil geen seks met haar vriend, maar wel met een ander...Dan houdt ze dus niet van je
Verder ben ik niet anti-seks.

En de meeste zou het niet uithouden lees is...och jee, hormonen ook altijd brrr

Dat valt onder 'er niet aan toe zijn' en dit zou ik dus ook een acceptabele reden kunnen vinden. Al zou ik het toch wel erg naar vinden om in een relatie te stappen met het gevoel dat ik me ontzettend moet gaan lopen bewijzen tegenover die ander en er dus bij voorbaat eisen aan me gesteld worden.

Ik zou me dan bijna schuldig voelen wanneer ik opgewonden zou worden van het lichaam of de aanraking van de ander. Ik vind zo een tijdslimiet gewoon zo dwingerig en ik heb het niet zo op dwingelandjes.

Leg met uit dat je vertrouwen is beschaamd en leg me uit dat je daarom niet direct seks met me wil etc. en ik heb daar best begrip voor, maar ga me geen verplichtingen of eisen stellen, dat vind ik gewoon de verkeerde basis voor een relatie.

Maar het blijft gewoon zo dat seks iets toevoegt aan een relatie. In mijn geval dan. Het soort contact dat ik met mijn vriend heb tijdens de seks, juist het onderdeel van je volledig geven aan iemand en jouw genot in andermans handen leggen, dat maakt dat ik veel dieper kan gaan in een relatie. Ik zou me nooit geestelijk volledig kunnen geven wanneer dit lichamelijk niet mag en ik me op dat gebied altijd in moet houden. Het is gewoon onlosmakelijk met elkaar verbonden wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 23:29
Verwijderd
nuecke
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 23:40
juno
juno is offline
Shitonya, als jij bewijs zoekt dat een jongen van JOU houdt om wie je bent en niet van je lichaam, dus niet alleen maar een potje wil rollebollen met een lekker wijf, dan denk ik toch echt niet dat een wachtperiode van een jaar je dat bewijs kan leveren.

Geen bewijs, en ook geen garantie dat het na dat jaar nog steeds zo is.

Als je zeker wilt weten dat iemand van je houdt, dan zal dat van twee kanten moeten komen, dat ten eerste, want wat hij je geeft zul je terug moeten geven, en ten tweede blijkt het uit hele andere dingen dan bereid zijn om te wachten met sex. Het blijkt uit onvoorwaardelijk naast je staan, het blijkt uit er voor je zijn als het nodig is, het blijkt uit jouw belang even belangrijk vinden als zijn eigen belang. Het blijkt uit liever met jou dan zonder jou te willen zijn.

Wachten met sex, en daar versta ik alles wat verder gaat dan zoenen en knuffelen, dus ook vingeren en aftrekken, is overigens de beste manier om een prille relatie van twee mensen die emotioneel allebei volwassen genoeg zijn om hun liefde op een sexuele wijze te uiten en te bestendigen, heel snel om zeep te helpen.

Sex is nodig in een relatie. Haal dat aspect van je relatie weg, en je bent een bindmiddel en een communicatiemiddel kwijt.

Je zult het risico moeten nemen. Een relatie beginnen is voor beide partijen een sprong in het diepe, en dat kan alleen als je bereid bent om die sprong, die gok samen te nemen. Niet terwijl de een liever nog even in het pierebadje aankijkt of de ander het in het diepe wel gaat redden.

Geen testrondje. Geen liefde onder voorwaarden. Ga er helemaal voor of begin er niet aan. Laat een andere jongen die met de beste bedoelingen en met zijn hart en armen open op je toekomt niet lijden onder wat zijn voorgangers fout deden, of liever gezegd, wat jij zelf ook fout deed. Als het fout loopt, komt dat door alletwee. Die jongens waren misschien niet wat je ervan verwacht had, maar dat was jij voor hen blijkbaar ook niet, anders hadden ze je niet zo behandeld.

Iemands liefde krijg je in eerste instantie op een presenteerblaadje, maar zodra je dat aanneemt, moet je het iedere dag weer blijven verdienen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 23:44
Mike_Inez
Mike_Inez is offline
het is geen zwart-wit, ik denk dat het voor iedereen verschillend ligt, ik weet voor mezelf dat ik sex niet zonder liefde kan, misschien is dat een stukje onzekerheid of een schreeuw naar liefde en intimiteit maar ff rammen op een ONS vind ik maar niets, ik prefereer liever sex binnen een vaste relatie...ook dan kun je ff gauw rammen maar da is dan toch net weer anders en lekkerder
sowieso mis ik de intimiteit en de genegenheid tijdens een ONS

daarmee wil ik dus ook zeggen dat ik zonder meer een jaar zonder sex zou kiezen als mijn gevoel zegt dat ze dat waard is, wil btw niet zeggen dat je er soms intens naar verlangd maar dat is een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 19-06-2004 @ 13:04 :

Komma komma komma ^_^
Dan moet daar wel een hele goede reden voor zijn.

En die kan ik niet bedenken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 02:24
Verwijderd
Pfff, aan een begin van een relatie? Ligt eraan. Als dat na 2 / 3 maanden is zou ik het wel doen in ieder geval. Je weet dat je het dan al een paar maanden naar je zin hebt gehad ook zonder seks. Als het na 1 week gezegd wordt denk ik dat ik er niet aan zou beginnen, of het misschien een maand aankijken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 15:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je bent de "geen" vergeten voor 'liefde'. In dat geval ben ik het met de stelling eens.

Anders...mja een half jaar of jaar zou ik misschien wel wachten, maar met de vooruitgang om het altijd te missen, dan niet.

Waarom zou ik de airco niet aanzetten als het warm is en het erin gebouwd is (naja, vooruit, kromme analogie, maar ik vond um wel grappig )

edit: ohja, je probeert wel er veel seks in een negatief daglicht te stellen, of misschien beter gezegd "mannen" en hun "zogenaamde drift naar seks"...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:57
Blondfun
Blondfun is offline
ik zie zelf echt het probleem er niet van in... ik persoonlijk vind bijvoorbeeld het risico van het zwangerraken, ookal is het mar 0.1% erg vervelend...
Bovendien, waarom zou het niet goed gaan zonder seks? Ik en mijn vriendje hebben een half jaar, en beiden hebben er geen trek an... boeiend!
Oud 20-06-2004, 18:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ninei schreef op 20-06-2004 @ 18:57 :
ik zie zelf echt het probleem er niet van in... ik persoonlijk vind bijvoorbeeld het risico van het zwangerraken, ookal is het mar 0.1% erg vervelend...
Bovendien, waarom zou het niet goed gaan zonder seks? Ik en mijn vriendje hebben een half jaar, en beiden hebben er geen trek an... boeiend!
Jij bent dan pas ook 15....dan is dat minder gewoon dan voor ouderen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Met condoom en pil is die kans echt nihil.

Je komt toch ook gewoon op straat, met het risico dat iemand per ongeluk de bloempot uit de vensterbank tikt en die op je hoofd terecht komt.

Bovendien is vijftien inderdaad een leeftijd waarop een relatie en seks minder onlosmakelijk met elkaar verbonden is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
maar er 'geen trek an' hebben, dat lijkt mij dan een gevolg van 'er niet aan toe zijn'. En nog niet aan sex toe zijn is best logisch op je vijftiende.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:22
Sade
Sade is offline
Ik kan me het niet echt voorstellen.
Oud 20-06-2004, 19:53
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Sade schreef op 20-06-2004 @ 20:22 :
Ik kan me het niet echt voorstellen.
Met citaat reageren