![]() |
|
![]() |
Op idee gekomen na deze topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=278196
Hoe is bij jullie de verhouding tussen sex en liefde belangrijk in een relatie? (dus geef je alleen om de sex in een relatie is het 0% om 100%, geef je alleen om liefde in een relatie en boeit sex je niks dan is het 100% om 0%, en natuurlijk alle mogelijkheden die daartussen liggen) |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
awel .. you get the point . marre .. bij mij is het toch wel 95% / 5% liefde is heel belangrijk .. daarbij komt de sex en is meestal voor de plezier , en jij soms ook voor de lust . maar als je een goede basis met elkaar hebt dan moet dit allemaal geen probleem zijn ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat vind ik dus een heel erg moeilijke vraag. Het kan bij mij ook heel erg verschillen. Op dit moment heb ik geen relatie, en mis de seks ook echt absoluut helemaal niet, maar de liefde eigenlijk ook niet.
Als ik kijk naar toen ik een relatie had, speelde seks eigenlijk niet zo'n heel grote rol, het was wel aanwezig, maar niet het belangrijkste. Er waren ook periodes dat ik er absoluut helemaal niets van moest hebben, en dan was seks dus eigenlijk 0% belangrijk. Ik denk echter dat seks bij mij nooit belangrijker zal zijn dan liefde. Voor mij persoonlijk zitten er aan seks ook teveel negatieve dingen om het als iets echt positiefs te zien, een probleempje bij mij. Ik zou nu zeggen, dat ik denk een leven zonder seks te kunnen, maar goed, dat kun je slechts als een momentopname nemen denk ik.. hmz... |
![]() |
|
sorry hoor maar
70% liefde 30% sex ik vind t zeker wel belangrijk het enige punt is het bij mij niet om hoevaak sex maar gewoon dat je het doet want dat is iets wat je dan weer niet met anderen deelt dat brengt gewoon zo'n extra dimensie aan je 'verbinding' toe.
|
De liefde is voor mij zeker belangrijker, en zonder liefde geen sex. Maar de sex in mijn relatie is ook belangrijk, omdat het een uiting van je liefde voor elkaar is.
Ik vind het moeilijk om het in procenten uit te drukken, maar het zou in mijn relatie met mn vriend waarmee ik nu ruim 2 jaar ga, rond de 60-40 liggen. De liefde is toch belangrijker. |
![]() |
|
In het begin was de relatie met mijn vriend puur gebaseerd op sex. Ik was nog maagd ( 2 jaar terug) en we waren kennelijk goed seksueel compatible. We konden elkaar nooit normaal kussen want een kus ...de kus..ochja...er sprongen de vonken vanaf.
Later ( we zijn een tijdje uit elakar geweest) speelde sex een mindere rol. We konden veel beter met elkaar opschieten dan in het begin, we hielden op een zeer diepe manier van elkaar. Sex was meestal 2 keer per dag, maar het was niet erg als het gewoon een dag niets was. We deze steeds vaker uitstapjes ( fietstochten, uitgaan, uit eten, musea) en genoten hier van nu is hij 3 maanden weg, en REKEN maar dat als hij terugkomt we een week in bed liggen....
|
als de seks goed gaat is het 20% van de relatie, gaat het slecht 80% van de relatie. De procenten zijn de mate waarin seks de relatie beinvloed...
Ik weet het niet. 50-50? Ik kan hier eigenlijk geen oordeel over doen. Kijk liefde is leuk, seks vast ook. Gaat het beide goed is het beide leuk, gaat het 1 niet goed, dan verschuift de maat al...
|
0% liefde
dus dan zou sex zijn 100-0 = 100% maar ik hecht niet zó veel aan seks dus: 0% liefde 25% seks 75% boredom? Dus het totaal is bij mij veel minder dan bij anderen. Ik werk aan nieuwe definities... of ik laat het idee helemaal vallen.
|
Verwijderd
|
Ik vind het een beetje rare stelling. Waarom zou voor mij liefde maar 70% belangrijk zijn?
Laat ik het zo zeggen: Liefde is voor mij het allerbelangrijkste, en ik moet dus de volle honderd procent krijgen. Seks is een leuke bijkomstigheid. Maar zoals Gothic al zei, het ligt aan de manier waarop seks de relatie beinvloed. Als het zo slecht is/gaat, dat het de relatie op negatieve manier beinvloed is het natuurlijk van veel groter belang in de relatie.. Maargoed, zonder liefde geen seks, zonder seks wel liefde. Ik kan gewoon even geen procenten geven.. Als het toch moet, 100% liefde, 0% seks ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Verder vind ik dat liefde en seks elkaar niet uitsluiten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat vinden vrouwen sexy aan het mannelijke lichaam? Verwijderd | 363 | 16-08-2012 21:11 | |
Seksualiteit |
Na hoeveel maanden gebeurde het? Verwijderd | 115 | 19-10-2004 14:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik heb een afspraak gemaakt voor mijn borstvergroting. )Vampje( | 129 | 25-11-2002 15:36 | |
Seksualiteit |
Zakelijke seks/vriendendiensten Verwijderd | 26 | 27-06-2002 19:14 | |
Liefde & Relatie |
Verliefdheid is eigenlijk onzin Verwijderd | 74 | 27-05-2002 16:50 |