Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2002, 19:08
luckyleo
luckyleo is offline
Op idee gekomen na deze topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=278196

Hoe is bij jullie de verhouding tussen sex en liefde belangrijk in een relatie?

(dus geef je alleen om de sex in een relatie is het 0% om 100%, geef je alleen om liefde in een relatie en boeit sex je niks dan is het 100% om 0%, en natuurlijk alle mogelijkheden die daartussen liggen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2002, 19:36
never mind
never mind is offline
90% liefde 10% sex

nu praat ik over een serieuze relatie... maar zonder liefde bij mij GEEEN sex
Oud 15-11-2002, 19:43
Verwijderd
Denk 50-50, misschien 60-40 in het voordeel van liefde. Als 'jongere' draait een relatie toch voor een groot deel om seks, je bent immers (als het goed is) nog niet op zoek naar een levenspartner, IMO draait het dus vooral om gezelligheid en seks, niet om die verstikkende geestelijke binding.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 21:31
Rubisco-tje
Rubisco-tje is offline
tog wel 80% liefde, 20% sex denk ik
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 21:39
Verwijderd
75% liefde, 25% sex denk ik.

Het is moeilijk te bepalen als je nog nooit een relatie hebt gehad. Ik kan nu wel beweren dat sex niet belangrijk is, maar waarschijnlijk denk ik er anders over als ik eenmaal een relatie heb. Dat kan ik nu nog niet bepalen, maar liefde is in ieder geval veel belangrijker dan de seks.

Dus geen 100/0 en geen 50/50, dan maar 75/25.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 21:45
Verwijderd
100% liefde
0% Sex

tis niej nodig..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 21:48
Yolcu
Yolcu is offline
Liefde 70%, sex 30%.

Als de sex niet naar je zin is, kun je nog zoveel van iemand houden, maar dan houdt het toch erg snel op. Tuurlijk is liefde erg belangrijk, maar sex is ook erg belangrijk.
Oud 15-11-2002, 22:48
Severus
Severus is offline
Citaat:
SE schreef:
100% liefde
0% Sex

tis niej nodig..
Goede instelling! Daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Sex is alleen maar gebaseerd op lust, en heeft niets met liefde te maken. Daarom vind ook ik de liefde 100% belangrijk, en sex 0%.

Ripper
Oud 16-11-2002, 01:11
Piccola
Piccola is offline
95% liefde
5% seks
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 07:21
David
David is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Goede instelling! Daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Sex is alleen maar gebaseerd op lust, en heeft niets met liefde te maken. Daarom vind ook ik de liefde 100% belangrijk, en sex 0%.

Ripper
mmm .. niet helemaal mee eens .. uit liefde kun je ook wel eens zin hebben om met elkaar te vrijen .. om met elkaar te kussen elkaar aan te raken elkaar te voelen .

awel .. you get the point .

marre .. bij mij is het toch wel 95% / 5%

liefde is heel belangrijk .. daarbij komt de sex en is meestal voor de plezier , en jij soms ook voor de lust .

maar als je een goede basis met elkaar hebt dan moet dit allemaal geen probleem zijn
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 10:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
100% liefde 0% sex

Mjah.. Voor mij voorlopig geen sex of iets in die richting meer.. Het is zo onnodig en doelloos eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 10:43
Roos
Roos is offline
75 - 25

Het hoort er gewoon bij vind ik, maar het is niet het aller belangrijkste in een relatie.
Oud 16-11-2002, 11:54
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
rosi schreef:
75 - 25

Het hoort er gewoon bij vind ik, maar het is niet het aller belangrijkste in een relatie.
Ja, dit quote ik!!
Oud 16-11-2002, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:
95% liefde
5% seks
Hoor jij 't jezelf zeggen? En geloof je het dan ook nog zelf?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 12:53
Verwijderd
Ja, dat vind ik dus een heel erg moeilijke vraag. Het kan bij mij ook heel erg verschillen. Op dit moment heb ik geen relatie, en mis de seks ook echt absoluut helemaal niet, maar de liefde eigenlijk ook niet.

Als ik kijk naar toen ik een relatie had, speelde seks eigenlijk niet zo'n heel grote rol, het was wel aanwezig, maar niet het belangrijkste. Er waren ook periodes dat ik er absoluut helemaal niets van moest hebben, en dan was seks dus eigenlijk 0% belangrijk. Ik denk echter dat seks bij mij nooit belangrijker zal zijn dan liefde. Voor mij persoonlijk zitten er aan seks ook teveel negatieve dingen om het als iets echt positiefs te zien, een probleempje bij mij. Ik zou nu zeggen, dat ik denk een leven zonder seks te kunnen, maar goed, dat kun je slechts als een momentopname nemen denk ik..

hmz...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:38
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
sorry hoor maar
70% liefde
30% sex

ik vind t zeker wel belangrijk

het enige punt is

het bij mij niet om hoevaak sex
maar gewoon dat je het doet
want dat is iets wat je dan weer niet met anderen deelt
dat brengt gewoon zo'n extra dimensie aan je 'verbinding' toe.
Oud 16-11-2002, 15:24
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hoor jij 't jezelf zeggen? En geloof je het dan ook nog zelf?
Waar slaat dit nou weer op???
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 15:57
sinsere
sinsere is offline
De liefde is voor mij zeker belangrijker, en zonder liefde geen sex. Maar de sex in mijn relatie is ook belangrijk, omdat het een uiting van je liefde voor elkaar is.
Ik vind het moeilijk om het in procenten uit te drukken, maar het zou in mijn relatie met mn vriend waarmee ik nu ruim 2 jaar ga, rond de 60-40 liggen. De liefde is toch belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 19:47
Optima
Optima is offline
In het begin was de relatie met mijn vriend puur gebaseerd op sex. Ik was nog maagd ( 2 jaar terug) en we waren kennelijk goed seksueel compatible. We konden elkaar nooit normaal kussen want een kus ...de kus..ochja...er sprongen de vonken vanaf.

Later ( we zijn een tijdje uit elakar geweest) speelde sex een mindere rol. We konden veel beter met elkaar opschieten dan in het begin, we hielden op een zeer diepe manier van elkaar. Sex was meestal 2 keer per dag, maar het was niet erg als het gewoon een dag niets was. We deze steeds vaker uitstapjes ( fietstochten, uitgaan, uit eten, musea) en genoten hier van

nu is hij 3 maanden weg, en REKEN maar dat als hij terugkomt we een week in bed liggen....
Oud 16-11-2002, 20:14
Gothic
Gothic is offline
als de seks goed gaat is het 20% van de relatie, gaat het slecht 80% van de relatie. De procenten zijn de mate waarin seks de relatie beinvloed...

Ik weet het niet. 50-50? Ik kan hier eigenlijk geen oordeel over doen. Kijk liefde is leuk, seks vast ook. Gaat het beide goed is het beide leuk, gaat het 1 niet goed, dan verschuift de maat al...
Oud 16-11-2002, 20:32
Li
Li is offline
50/50
Ik en m'n vriendje vinden sex wel belangrijk en daarnaast hebben we gewoon veel lol en kunnen we het erg goed met elkaar vinden.
Misschien zijn we ook iets minder serieus dan het "gemiddelde" stel, maar ja zolang we het zo naar ons zin hebben...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 21:42
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
0% liefde
dus dan zou sex zijn 100-0 = 100%

maar ik hecht niet zó veel aan seks dus:
0% liefde
25% seks
75% boredom?

Dus het totaal is bij mij veel minder dan bij anderen. Ik werk aan nieuwe definities... of ik laat het idee helemaal vallen.
Oud 17-11-2002, 11:51
Verwijderd
50% liefde
50% seks
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 13:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
liefde 95%, sex 5%

misschien als k sex leuker ga vinden, dat de verhoudingen dan anders worden maar nu hoeft t voor mij niet zo...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 14:12
)Vampje(
)Vampje( is offline
70% liefde, 30% sex.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2002, 14:45
Verwijderd
Ik vind het een beetje rare stelling. Waarom zou voor mij liefde maar 70% belangrijk zijn?

Laat ik het zo zeggen:

Liefde is voor mij het allerbelangrijkste, en ik moet dus de volle honderd procent krijgen. Seks is een leuke bijkomstigheid. Maar zoals Gothic al zei, het ligt aan de manier waarop seks de relatie beinvloed. Als het zo slecht is/gaat, dat het de relatie op negatieve manier beinvloed is het natuurlijk van veel groter belang in de relatie..

Maargoed, zonder liefde geen seks, zonder seks wel liefde. Ik kan gewoon even geen procenten geven..

Als het toch moet, 100% liefde, 0% seks
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 16:02
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Maar zoals Gothic al zei, het ligt aan de manier waarop seks de relatie beinvloed. Als het zo slecht is/gaat, dat het de relatie op negatieve manier beinvloed is het natuurlijk van veel groter belang in de relatie..
Dan doe je het toch gewoon niet!
Citaat:
Als het toch moet, 100% liefde, 0% seks

Verder vind ik dat liefde en seks elkaar niet uitsluiten.
Reageren

Regels voor berichten