Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 09:35
levi's
levi's is offline
Heeft hiemand hier ervaring mee?? ik begin net aan mijn hbo opleiding en ik denk dat ik dan volgend jaar een universiteire studie wil gaan volgen...
Oud 10-09-2004, 09:56
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
niet doen... wanneer je geen VWO als achtergrond hebt is het niet verstandig om die overstap te doen... de studiemethodiek is veel anders.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 10:06
Balance
Balance is offline
welke opleiding doe je nu en wil je op de universiteit gaan doen?
Oud 10-09-2004, 10:20
El Kim
El Kim is offline
Ik heb het gedaan, en ik zou je absoluut willen aanraden om toch gewoon je VWO te halen. Waarom? De denkwijze is op de uni heel anders, de kans dat je je P in één jaar haalt is redelijk klein en je kunt lang niet in alle opleidingen instromen met je propedeuse.
Oud 10-09-2004, 10:53
Verwijderd
Slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 11:20
levi's
levi's is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-09-2004 @ 11:06 :
welke opleiding doe je nu en wil je op de universiteit gaan doen?
ik doe nu Small Buisness&Retail management aan de HanzeHogeSchool in Groningen en ik wil naar de RUG (Rijksuniversiteit Groningen)
Oud 10-09-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
levi's schreef op 10-09-2004 @ 12:20 :
ik doe nu Small Buisness&Retail management aan de HanzeHogeSchool in Groningen en ik wil naar de RUG (Rijksuniversiteit Groningen)
En wat wil je dan gaan doen op de RUG: welke opleiding/studie? Volgens mij bedoelde Balance dat meer. (Of bedoel je dat je op de universiteit dezelfde opleiding/studie wilt gaan doen als die je nu doet? (Als die er is, maar dat weet ik niet.))
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 11:26
levi's
levi's is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-09-2004 @ 12:22 :
En wat wil je dan gaan doen op de RUG: welke opleiding/studie? Volgens mij bedoelde Balance dat meer. (Of bedoel je dat je op de universiteit dezelfde opleiding/studie wilt gaan doen als die je nu doet? (Als die er is, maar dat weet ik niet.))
ik weet nog niet precies welke opleiding maar iig een economische opleiding.
Oud 10-09-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
levi's schreef op 10-09-2004 @ 12:26 :
ik weet nog niet precies welke opleiding maar iig een economische opleiding.
Misschien is het handig dat dan eerst eens uit te zoeken, dan kan je ook informeren of je in kunt stromen met je hbo-P en kan je ook mensen zoeken die er bij die opleiding ervaring mee hebben...dat lijkt me handiger, want iederen opleiding is verschillend.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 11:33
levi's
levi's is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-09-2004 @ 12:29 :
Misschien is het handig dat dan eerst eens uit te zoeken, dan kan je ook informeren of je in kunt stromen met je hbo-P en kan je ook mensen zoeken die er bij die opleiding ervaring mee hebben...dat lijkt me handiger, want iederen opleiding is verschillend.
goed idee, ja ik heb er nog niet veel aan gedacht, ik moet mijn pro nog halen!
Oud 10-09-2004, 11:43
NN
NN is offline
Over het algemeen is het af te raden om met een HBO-P naar de uni te gaan. Nu zijn er echter wel enkele trajecten door de RUG en de HG ontwikkeld zodat een HBO'er met een goede basis naar de uni kan.

Verder neem ik aan dat je toch naar iets van de faculteit Bedrijfskunde wil en dat is toch al de slechtste RUG-faculteit met een bedenkelijk niveau, dus ik denk dat dat nog wel te doen is.
Oud 10-09-2004, 11:44
NN
NN is offline
Citaat:
levi's schreef op 10-09-2004 @ 12:33 :
goed idee, ja ik heb er nog niet veel aan gedacht, ik moet mijn pro nog halen!
Als je op het HBO er niet eens in slaagt om je P in een jaar te halen, moet je je misschien toch gaan afvragen of je het tempo van de uni wel aankan...
Oud 14-09-2004, 16:55
Bravo
Bravo is offline
Ik heb overwogen om met m´n P Communicatie (hbo) Communicatiewetenschappen te gaan studeren maar dat was in de praktijk niet zo makkelijk gezegd als gedaan.

(Ik heb het uiteindelijk niet meer gedaan omdat de studie me niet leuk leek maar had al wel geïnformeerd of het mogelijk was.)
Oud 14-09-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 10-09-2004 @ 12:44 :
Als je op het HBO er niet eens in slaagt om je P in een jaar te halen, moet je je misschien toch gaan afvragen of je het tempo van de uni wel aankan...
idd, en als je niet kan lezen kun je misschien zelfs beter naar de basisschool terug (hij schrijft dat hij net begonnen is aan zijn opleiding )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten