Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 11:38
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Een nieuwe soap op Nederland 2 die begonnen is op Zaterdag 4 September. Het Glazen Huis word elke Zaterdag, Zondag en Maandag uitgezonden om 21:00.

Wie kijkt er naar Het Glazen Huis? Zoja, wat vind je er tot nu toe van?
Oud 12-09-2004, 11:58
Lente
Lente is offline
ik heb er klein stukje van gezien en ik vind het ontzettend slecht
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:22
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Nee, ik kijk het niet, lijkt mij niets aan.
Oud 12-09-2004, 13:26
fractuur
fractuur is offline
Leuk. Volgens mij nemen ze de soap in het algemeen een beetje op de hak, vooral met die Juliette Derlac. Gisteravond heb ik het gemist, maar ik kijk de afl wel even op internet.

En oja: Mattijn Hartemink.
Oud 12-09-2004, 14:21
Ketjing
Ketjing is offline
ik vind het leuk,
er zit nog een beetje verhaal in, acteurs zijn redelijk en het is allemaal wel vermakelijk
Oud 12-09-2004, 14:22
Verwijderd
ik heb er niet naar gekeken, leek me niets aan en het komt ook op een kut tijd.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:48
fractuur
fractuur is offline
De laatste 6 aflevering staan ook op internet. Handig, want ws mis ik het vanavond weer.
Oud 12-09-2004, 20:32
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Lente schreef op 12-09-2004 @ 12:58 :
ik heb er klein stukje van gezien en ik vind het ontzettend slecht
Lekkere argumenten... naar mijn mening slaat het nergens op, zeker als je het vergelijkt met andere soaps. Ik vind het enorm goed geacteerd, maar nog positiever ben ik over het verhaal: een soap in een soap die een soap wordt. Ook veel open plekken, er gebeurt veel in een aflevering (vooral in de eerste 2) en niet alleen maar relatie problemen maar echt een serieus en origineel verhaal. Wel jammer dat het een beetje braaf is: geen lijken, geen sex (wel 2 mensen die elkaar op het bureau nemen, maar je wéét alleen dat het gebeurt, je ziet het niet...).
Oud 13-09-2004, 16:13
Miep#1
Miep#1 is offline
Vind het wel leuk eigenlijk, het valt me mee. Het is beter gespeeld dan de andere soaps op televisie en ook zijn de verhaallijnen nog niet zo uitgemolken.
Kheb wel al 1 aflevering gemist......
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 16:35
Ketjing
Ketjing is offline
ik vind die kerel die de rol van Robert speelt erg . Verder is de verhaallijn ook na 5 afleveringen nog onderhoudend, ik blijf voorlopig nog wel ff kijken
Oud 13-09-2004, 17:29
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 12-09-2004 @ 21:32 :
Lekkere argumenten... naar mijn mening slaat het nergens op, zeker als je het vergelijkt met andere soaps. Ik vind het enorm goed geacteerd, maar nog positiever ben ik over het verhaal: een soap in een soap die een soap wordt. Ook veel open plekken, er gebeurt veel in een aflevering (vooral in de eerste 2) en niet alleen maar relatie problemen maar echt een serieus en origineel verhaal. Wel jammer dat het een beetje braaf is: geen lijken, geen sex (wel 2 mensen die elkaar op het bureau nemen, maar je wéét alleen dat het gebeurt, je ziet het niet...).
Juist dat soap in een soap is leuk, ze nemen soaps als GTST en OnM 8ik was geen fan) op de hak, door hier en daar heel overdreven te doen.
Oud 13-09-2004, 18:16
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
fractuur schreef op 13-09-2004 @ 18:29 :
Juist dat soap in een soap is leuk, ze nemen soaps als GTST en OnM 8ik was geen fan) op de hak, door hier en daar heel overdreven te doen.
Dat zeg ik! Ook met dat grietje van het belspelletje is een manier natuurlijk om de commercielen een hak te zetten. En het is nog eens heel erg komisch ook! "We hebben vandaag een actie! Ja, want vind je paardrijden ook leuk of blabla"
Oud 13-09-2004, 18:26
Sasz
Sasz is offline
ik d8 vorige week zaterdag, laat ik t eens kijken. dus ik afg. zat. weer gekeken, heb ik al weer 2 afl. gemist! nou jah gister ook weer vergeten, dus ik volg t niet meer
Oud 13-09-2004, 19:43
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 13-09-2004 @ 19:16 :
Dat zeg ik! Ook met dat grietje van het belspelletje is een manier natuurlijk om de commercielen een hak te zetten. En het is nog eens heel erg komisch ook! "We hebben vandaag een actie! Ja, want vind je paardrijden ook leuk of blabla"

En dan in de tweede aflevering geloof ik, met die Juliette: ja, met mijn echtscheiding van mijn kinderloze huwelijk, ik voelde me samen met Charlotte oma worden.. Die teksten zijn eigenlijk heel goed.

@Sasz: www.hetglazenhuis.tv als je een keer niets te doen hebt.
Oud 13-09-2004, 21:39
Ketjing
Ketjing is offline
ook worden er veel anderen knipogen uitgedeeld,
Barend en van Dorp gisteren en Sander Foppele bij een casting
Oud 13-09-2004, 21:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
fractuur schreef op 13-09-2004 @ 18:29 :
Imo is het juist totaal geen soap. Het is meer een serie, te vergelijken met Westenwind en de Erfenis.
De hele manier van filmen, acteren en switchen van shots doen me totaal niet aan een soap denken.
Oud 14-09-2004, 09:39
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 13-09-2004 @ 22:39 :
ook worden er veel anderen knipogen uitgedeeld,
Barend en van Dorp gisteren en Sander Foppele bij een casting
Sander Foppele heb ik even gemit, maar dat van Barend en van Dorp was wel erg goed.
Oud 14-09-2004, 09:40
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-09-2004 @ 22:50 :
Imo is het juist totaal geen soap. Het is meer een serie, te vergelijken met Westenwind en de Erfenis.
De hele manier van filmen, acteren en switchen van shots doen me totaal niet aan een soap denken.
Nee, daar heb je gelijk in, maar toch doen ze het voorkomen als een soap, ivm de verhaallijnen enzo. Daarom vind ik dit wel leuk, en GTSt niet. En daarom is het ook niet zo'n kikcijferkanon als de echte soaps, I guess.
Oud 14-09-2004, 10:30
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik vind het saai.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:44
Verwijderd
saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai

het idee is leuk, maar in een drama-vorm, met meer diepgang en met meerdere verhaallijnen was het misschien wat spannender/leuker geweest
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:11
fractuur
fractuur is offline
Terwijl ik dit toch echt verhaallijn genoeg vond. Met meer verhaalijnen was het een 'echte' soap geworden, en ik denk niet dat dat dan weer de bedoeling was..
Oud 18-09-2004, 08:46
fractuur
fractuur is offline
Gisteravond (laat.) was er een omnibus op tv; alle 3 de afleveringen van vorige week. Voor wie er gemist heeft en het op wil nemen.
Reageren

Regels voor berichten