Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 20:56
saartje
saartje is offline
Dat zou ik nou wel eens willen weten. Ik ben nu 17 jaar en ik ben er nog nooit geweest. Dat komt misschien omdat mij vader het is, maar die heeft mij ook nog nooit onderzocht ofzo.
Oud 07-04-2003, 20:58
Zedijar
Zedijar is offline
Nooit eigenlijk, ben gewoon hartstikke gezond
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:58
thunder110
thunder110 is offline
Voor de pil ben ik er geloof ik naartoe gegaan, en misschien in mijn eerdere jaren (maar zolang ik er geen herinnering van heb is het stomweg nooit gebeurd).

Ik ben ook niet iemand die zich snel druk maakt als ik een keer een lichamelijk mankementje heb.
Voor de rest ben ik wel vaak met mijn vriendin meegeweest, als ze wéér eens ongewenst zwanger was.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 21:03
Verwijderd
Ik moet al iets van een half jaar. (sorry, Dashja )

't verschilt hoe vaak ik ga, de ene keer ga ik 1 keer per 2 maanden, de andere keer ga ik een half jaar niet, maar gemiddeld denk ik dat ik 3 keer per jaar oid naar de huisarts ga. Das niet vaak, want ik zou er elke week kunnen zitten, maar daar heb ik geen zin in en 't helpt toch ook niks. Ik verzamel altijd.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 21:21
Miracle
Miracle is offline
hmm, k weet niet precies, maar volgens mij dit jaar 3x al. dus ik denk zo 2-3x gemiddeld per jaar.
Oud 07-04-2003, 22:02
Iduna
Iduna is offline
zelden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 23:04
Ireentje
Ireentje is offline
IK ga nooit naar de huisarts khaat dan ookwel doktors, tandartsen, ggd enz
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 02:54
Skippy
Skippy is offline
ALleen als er iets overduidelijk niet klopt. (stevige uitslag) of als ik nouwelijks nog in staat ben tot iets vanwege de pijn (of bij aanhoudende zeurende pijn)

Laatste had ik last van mijn elleboog en mijn moeder riep gelijk of ze de dokter moest bellen. Ik bedoel, dan kan ik iedere dag wel gaan ofzo. Als het niet minimaal 2 volle dagen aanhoud dan is het niks ernstigs in mijn ogen.
Oud 08-04-2003, 07:29
Ieke
Ieke is offline
Altijd Zodra ik thuis ben zie ik die man

Maar als ik iets moet kijkt pap altijd buiten de normale tijden, ik zit nooit in het spreekuur ofzo.
Oud 08-04-2003, 09:58
Verwijderd
bijna nooit..
heb een knieblessure en ben toen hele tijd heel vaak geweest voor onderzoeken wat het nou was enzo en nu moet ik nog voor de pil..
verder bijna nooit..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 10:11
Verwijderd
Ik ga eigenlijk nooit, tenzij er echt iets mis is. Voor de pil ben ik drie keer geweest (1ste keer om hem 'aan te vragen', 2de keer ter controle 'of alles goed werkte', 3de keer voor een sterkere variant).
Voor receptjes kan ik gewoon bellen...

Ik ben vrij gezond
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 10:28
DutchGirl
DutchGirl is offline
helaas vaak , ik haat die gore klootzak
Oud 08-04-2003, 11:38
Jozzy
Jozzy is offline
Volgens mij heb ik die man al een jaar of 5 niet meer gezien ofzo. Nou ja, mij best...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 12:42
Sven
Sven is offline
Bijna nooit, in mn leven 3 keer bij de huisarts geweest geloof ik.. voor gat in mn hoofd, gebroken pols en iets vaags met mn duim
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 12:56
ananas15
ananas15 is offline
Ik ben toevallig vanmorgen nog geweest, ontstoken kliertje in mijn keel... erg zeurende pijn, dus daarom ging ik, de eerste keer in 3 jaar ofzo... wonder dat ik het nog kon vinden...
Oud 08-04-2003, 13:09
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Ieke schreef op 08-04-2003 @ 08:29:
Altijd Zodra ik thuis ben zie ik die vrouw
Oud 08-04-2003, 15:24
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Zo weinig mogelijk, was der 2 weken geleden eigenlijk na een hele lange tijd voor een echte onderzoek (anders wel ff om de pil of een zalfje voor laten schrijven, maar das' ook lang geleden).
Oud 08-04-2003, 15:40
Quiana
Quiana is offline
Zo min mogelijk. (te weinig soms. Maar ok. )
Oud 08-04-2003, 16:27
Gutterflower
Gutterflower is offline
Ik ben voor het laatst geweest toen ik een jaar of tien was.
Weet niet meer waarom.
Oja en vorig jaar bij een huisartsenpost vanwege een gekneusde pols.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 16:39
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
laatst ben ik nog gweest....echt met ontzettende tegenzin, want huisartsen, ziekenhuis, prikken, stethoscopen en al die mikmak staan me dus echt niet aan

dokterfobie?

maar nee, ik moet er niets van hebben, maar als ik me erges zorgen om maak ga ik gewoon.

het is niet zo dat ik als ik me even niet goed voel meteen in paniek een trauma team vraag ofzo.
Oud 08-04-2003, 19:08
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
saartje schreef op 07-04-2003 @ 21:56:
...ik ben er nog nooit geweest. Dat komt misschien omdat mij vader het is, maar die heeft mij ook nog nooit onderzocht ofzo.
Oud 10-04-2003, 15:56
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
euhm..erg vaak
ik heb gewoon heel vaak wat...als ik iedere keer zou gaan alsk ergens last van heb zouk der iedere week n paar keer zitten
maar toen ik nog jong was viel ik altijd met skaten..of uit de boom ensoow..toen had ik altijd vanalles gekneusd...en later heb ik meerdere malen enkel- en kniebanden opgerekt en ingescheurd gehad...ik ben der ook een aantal keer geweest voor voorhoofdsholteontsteking...en een keer via de dokter met spoed in het ziekenhuis beland omdat er gedacht werd dat ik hersenvliesontsteking had...maar dat was niet zo en een paar keer voor de pil...en de laaste keer was vorige week...omdat ik vaak het idee heb dat ik flauw ga vallen en omdat ik heel erg last heb van examenstress...
maar daar heb ik nu gelukkig wat voor gekregen
hm..ik lijk wel fan van die kerol!
Oud 12-04-2003, 00:31
Eva*
Eva* is offline
Ik ga nooit naar de huisarts.

De laatste keer was toen ik 12 was, omdat ik een doorverwijzing voor de cesar-therapeute nodig had.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 04:52
Verwijderd
Heb te veel dokters gezien bleeeeech, stomme medische keuringen enzo. Verder vermijd ik 'ze'.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 10:59
Evito
Evito is offline
Vorig jaar ging ik één keer per week, maar ben nu al een jaar inet meer geweest
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 11:10
Qimm
Qimm is offline
Vaker dan de bedoeling is ik heb te veel ongelukjes en af en toe een flinke astma aanval maar ik ga er nooit heen omdat ik 'ziek' ben. Ik kan of niet lopen of niet ademen
Oud 12-04-2003, 18:25
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
1x per 3 maanden ofzo. Afgelopen tijd wat vaker.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:30
twim
twim is offline
bijna nooit.

En ik HAAT die mensen die voor elke scheet die hun dwars zit naar de dokter rennen. Ziekenfonds is absurt duur geworden daardoor.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:34
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
eigenlijk nooit, maar ga maandag wel effe. Mag nu ook wel. Mijn spieren werken me de laatste tijd tegen. links: tenniselleboog en een pijnlijke achilespees. Rechts: zwaar gekneusde middelvinger en een overstrekte knie.
Oud 12-04-2003, 18:35
twim
twim is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 12-04-2003 @ 19:34:
eigenlijk nooit, maar ga maandag wel effe. Mag nu ook wel. Mijn spieren werken me de laatste tijd tegen. links: tenniselleboog en een pijnlijke achilespees. Rechts: zwaar gekneusde middelvinger en een overstrekte knie.
blijft gevaarlijk die kamasutra
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef op 12-04-2003 @ 19:30:
En ik HAAT die mensen die voor elke scheet die hun dwars zit naar de dokter rennen. Ziekenfonds is absurt duur geworden daardoor.
Zeker als je nooit naar een huisarts gaat...kun je beter vaak gaan, dan haal je het geld er nog uit.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:04
twim
twim is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-04-2003 @ 19:56:
Zeker als je nooit naar een huisarts gaat...kun je beter vaak gaan, dan haal je het geld er nog uit.
Ja maar dan word het alleen nog maar duurder.
die nep-zieken moeten gewoon niet zo vaak gaan
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef op 12-04-2003 @ 20:04:
Ja maar dan word het alleen nog maar duurder.
die nep-zieken moeten gewoon niet zo vaak gaan
In je eentje zal je er niet voor kunnen zorgen dat het goedkoper wordt.
tja, hoe kun je vaststellen dat iemand 'nepziek' is...? En hoe en wanneer is iemand 'nepziek'?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 22:23
Another Way
Another Way is offline
ben al 8 jaar niet geweest
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 22:37
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-04-2003 @ 19:22:
In je eentje zal je er niet voor kunnen zorgen dat het goedkoper wordt.
tja, hoe kun je vaststellen dat iemand 'nepziek' is...? En hoe en wanneer is iemand 'nepziek'?
nou ja.. nepziek. maar met ieder iwssewasje gaan. Zoals oh nee ik heb griep! hup naar de huisarts! Oh jee ik hoest nu al 3 dagen.. ik heb vast longontsteking! Oei jeuk in mijn oog! Ik ga dood!

ja echt waar, ze zijn er!
Oud 12-04-2003, 22:46
PV
PV is offline
Vrij weinig.. vroeger elk jaar wel een x of wat, gekneusde enkel, duim tussen deur, gevallen met fiets, etc nu alleen ff langs apotheek om de pil op te halen.. das al.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 12-04-2003 @ 23:37:
nou ja.. nepziek. maar met ieder iwssewasje gaan. Zoals oh nee ik heb griep! hup naar de huisarts! Oh jee ik hoest nu al 3 dagen.. ik heb vast longontsteking! Oei jeuk in mijn oog! Ik ga dood!

ja echt waar, ze zijn er!
Dat weet ik ook wel. Alleen mensen die elke week bij de huisarts staan zouden ook als 'nepziek' bestempeld kunnen worden, terwijl dat niet zo hoeft te zijn ed... En denk je niet dat er met mensen die om elk wissewasje naar de huisarts gaan ook iets aan de hand is? Misschien niet lichamelijk, maar geestelijk? En daar is die dokter ook voor, lijkt me. Aan de dokter om te zeggen 'meneer/mevrouw, voor dit soort dingen hoeft u niet te komen ed' en dat ze dan event. de assistente wel kunnen bellen oid, 'k verzin ook maar iets.

Er zijn ook genoeg mensen die zelden/nooit naar de dokter gaan. Zou dat elkaar niet opheffen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 08:32
Verwijderd
Ik ga bijna nooit...Maar ik ken hem ook persoonlijk, en dat is dan wel anders hoor!
Maar zal binnenkort wel gaan voor de pil denk ik... *durft niet*
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 13-04-2003 @ 09:32:
Maar zal binnenkort wel gaan voor de pil denk ik... *durft niet*
Waarom durf je niet? D'r zullen (bijna?) dagelijks wel mensen voor de pil komen. En hij snapt ook wel dat kleine meisjes groot worden ed. 'k denk dat ie liever heeft dat je de pil gaat slikken dan dat je het niet doet en zwanger raakt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-04-2003 @ 10:20:
Waarom durf je niet? D'r zullen (bijna?) dagelijks wel mensen voor de pil komen. En hij snapt ook wel dat kleine meisjes groot worden ed. 'k denk dat ie liever heeft dat je de pil gaat slikken dan dat je het niet doet en zwanger raakt.
Ja, dat iz wel zo...Mja, als ik m niet persoonlijk had gekend, was k dr misschien al wel omgeweest. K duik nu nog niet met mn vriend t bed in..Maar hij kent mn vriend ook, dus ja..Mja, zal binnenkort wel gaan...Heb ook erg last van mn menstruatie dus ja...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 13-04-2003 @ 11:06:
Ja, dat iz wel zo...Mja, als ik m niet persoonlijk had gekend, was k dr misschien al wel omgeweest. K duik nu nog niet met mn vriend t bed in..Maar hij kent mn vriend ook, dus ja..Mja, zal binnenkort wel gaan...Heb ook erg last van mn menstruatie dus ja...
Hij snapt ook wel dat jullie ooit iets zullen doen, ook zonder dat jij om de pil vraagt. Snapt ie dat niet, dan moet ie wel van een andere planeet komen. Hij zal het zelf ook wel eens doen, gok ik zo. Maar idd, anders zeg je dat je last hebt van je menstruaties ed.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-04-2003 @ 11:55:
Hij snapt ook wel dat jullie ooit iets zullen doen, ook zonder dat jij om de pil vraagt. Snapt ie dat niet, dan moet ie wel van een andere planeet komen. Hij zal het zelf ook wel eens doen, gok ik zo. Maar idd, anders zeg je dat je last hebt van je menstruaties ed.
Haha, ik kan je alleen maar gelijk geven! Hij heeft twee kids, dus ik neem aan van wel dan...Iig ooit wel gedaan...Maar zalt er sowieso ook eens met mn mamie over hebben, en dan naar de dokter...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 12:11
Verwijderd
Ik ben er toen ik klein was een keer of twee geweest wegens een oorontsteking en een keer voor een keelontsteking, toen ik 13 was voor een oor-en-keelontsteking, toen ik 15 was omdat ik toen al twee maanden verkouden was en ontzettende spierpijn had van het hoesten steeds, en toen ik 16 was twee keer voor de pil. Sindsdien niet meer. Zelfs mijn oren en keel kunnen tegenwoordig alles zelf wel aan.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 15:29
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ik kom er eigenlijk nooit. Hetzelfde geld voor ziekenhuizen of andere dingen in die richting.
Kga alleen als ik echt duidelijk iets gebroken/gekneusd heb of dat ik zo hard gevallen ben ofzo dat ik onwijs bloed...als er echt duidelijk iets is dus
Niet dat ik niet van dokters hou (wil het zelf ook worden ) maar ik kan wel behoorlijk wat hebben voordat ik écht ga...ik heb het ook niet zo op die mensen die al gaan als ze zich bijvoorbeeld heel iets in hun duim gesneden hebben, die zeikerds
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:26
twim
twim is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-04-2003 @ 09:30:
Er zijn ook genoeg mensen die zelden/nooit naar de dokter gaan. Zou dat elkaar niet opheffen?
Schijnbaar niet, anders werd het ziekenfonds niet zo veel duurder in een keer. Want dat kan echt niet zo zijn dat medicijnen etc zoveel duurder worden.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 23:56
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
DoolhofMuis schreef op 08-04-2003 @ 03:54:
ALleen als er iets overduidelijk niet klopt. (stevige uitslag) of als ik nouwelijks nog in staat ben tot iets vanwege de pijn (of bij aanhoudende zeurende pijn)

Laatste had ik last van mijn elleboog en mijn moeder riep gelijk of ze de dokter moest bellen. Ik bedoel, dan kan ik iedere dag wel gaan ofzo. Als het niet minimaal 2 volle dagen aanhoud dan is het niks ernstigs in mijn ogen.

2 dagen? bij mij is het eerder 2 weken.
Oud 16-04-2003, 20:31
pure_evil
pure_evil is offline
kheb een hekel aan mijn huisarts, dusse, kom ik er niet zo vaak. k denk 2x per jaar ofzo
Oud 16-04-2003, 20:45
Thomas
Thomas is offline
Ik ben er al jaren niet meer geweest..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 21:59
Verwijderd
regelmatig, maandelijks ongeveer
heb altijd wel wat. hoewel ik nu alweer een maand of 3 niet ben geweest, maar dat is uitzonderlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:25
!SuperCalimero!
!SuperCalimero! is offline
nooit, eigenlijk weet ik niet eens hoe die man eruitziet...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten