Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 21:31
Twijfelaar
Twijfelaar is offline
Hallo,

Dit wordt een vrij pittig verhaal ben ik bang, maar lees het alsjeblieft, want ik heb werkelijk geen idee meer wat ik moet... daar gaan we (ik ben trouwens een jongen van 16 jaar, even als achtergrond alvast):

Een half jaar geleden werd mijn relatie met een vriendin wat intensiever. We werden dikke maatjes, en flirtten een beetje met elkaar. Dit was eigenlijk puur internet-contact. We wonen nog wel redelijk dicht bij elkaar maar zien elkaar alleen bij uitgaan. Langzaam werd ons contact hechter en na een tijdje zat ik op MSN echt op haar te wachten. Allemaal leuk en aardig. We leken eigenlijk wel een verliefd paartje als je naar onze gesprekken keek, maar in het echt kwam het er nooit van. Maar toen ik haar bij het uitgaan met een ander "betrapte" merkte ik toch wel dat het meer dan gewoon een beetje dollen was wat ik voor haal voelde, dat deed pijn.

Maar toen (na vele maanden onbeantwoorde liefde), kwam het er toch van. Twee weken achter elkaar hebben we bij het uitgaan geweldige avonden gehad, heerlijk in elkaar armen gehangen en gezoend. Ik was helemaal in de wolken. Alleen hier begint de ellende eigenlijk. Ze deed na die tweede avond raar tegen me, humeurig, kortaf. Ze wou eerst niet zeggen waarom, waarover ik me al ernstig zorgen maakte. En toen kwam het er toch uit, ze was "bang dat ik dacht dat we nu wat hadden". Dat wou ze schijnbaar niet, geen leuke mededeling. En in deze week leven we nu zo ongeveer. Ze heeft een hele tijd getwijfeld, "nagedacht wat ze wou". Maar eigenlijk was het al duidelijk, alleen ze is zo geweldig lief dat ze mij geen pijn wilde doen. Gister kwam het er dan toch uit: "ik ben niet verliefd en ik wil daarom niks". Maar ze wil wel onze gezellige avondjes. Ik was bang haar kwijt te raken en heb maar alles wat ik krijgen kon vastgegrepen. Maar nu zit ik erg in twijfel, ik zit met een meid waar ik helemaal gek op ben, maar waar ik waarschijnlijk nooit iets mee kan krijgen. Aan de andere kant krijg ik wel weer elke avond uit hoop, want dat wil ze wel. Ik weet niet of ik dat aankan. Aan de andere kant erger ik me ook steeds meer aan haar, omdat ze niet meer zo leuk tegen me doet als ik gewend ben, we hadden altijd dikke lol samen en dat kan ze nu niet meer ofzo. Aan de ene kant heb ik de neiging om haar mijn leven uit te sturen, wat niet zo heel moeilijk is: blokkeren op msn en langs haar lopen bij het uitgaan. Maar ik durf het niet, ik ben zo stapelgek op haar en ze is zo speciaal, zo lief, zo'n iemand kom ik nooit meer tegen.

God, ik twijfel zo verschrikkelijk, maar op het moment mis ik eigenlijk alleen maar wat we vroeger hadden, dat leuke contact. Ik denk dat het het beste is als ik haar gewoon helemaal vergeet, maar ik kan het simpelweg niet, omdat ik zo gek op haar ben.

Zucht, ik zit er zo dichtbij, en het lukt net niet, buitengewoon frustrerend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2002, 21:55
Vespasienne
Vespasienne is offline
Kan ik begrijpen ja maar zet haar qua relatie uit je hoofd (is moeilijk ok). Wat helpt is de eerste tijd als je aan haar denk, aan negatieve dingen van haar denken. Bouw een soort haatgevoel op, maar kleineer jezelf niet.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 21:56
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
hoi!
ik denk dat je toch veel beter afstand kunt nemen, het hoeft niet eens zo te zijn dat ze echt helemaal uit je leven is, maar zker niet meer "die avondjes"want jij krijgt er valse hoop van, en zij speelt met je, als je het nog niet wist!! als ze verder nix wilt moet ze niet doen alsof ze dat wil op die avonden, dan dom!
en over msn liefde, ik heb hetzelfde, alleen woon ik verder van deze persoon en ga ik hem zaterdag zien...
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 08:42
stormpie
stormpie is offline
Weet je wat je moet doen..

een keer alles wat je voelt en hoe je er mee zit tegen haar vertellen.. En kijken wat het haar doet.

Vertel gewoon dat je het zo niet meer wilt, want dat werkt niet.. Als daar nix uitkomt zit er nix anders op dan haar uit je leven zetten..
Oud 15-02-2002, 12:40
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Ik vind het allemaal sowieso niet zo tof van haar. Vriendschap ok, en je kunt natuurlijk lol hebben enzo op msn maar nu gebruikt ze je toch eigenlijk om tijdens het avondje uit beetje te zoenen enzo. Het is juist zo hard omdat jij er heel veel bij voelt en het voor haar gewoon zoenen is. En het is waarschijnlijk erg moeilijk omdat je zo verliefd bent maar laat niet over je heen lopen. Meteen haar uitbannen lijkt me wat overdreven maar kwaad worden en haar duidelijk maken dat valse hoop pas echt pijnlijk is vind ik wel verstandig.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 14:14
never mind
never mind is offline
hmmm... Ik zal proberen hier ook iets nuttigs neer te zetten. Het lijkt me echt absoluut niet leuk om een soort zaterdag-relatie met iemand te hebben. Ook niet goed voor je zelfvertrouwen etc. Maarjah. Misscien moet je tegen haar zeggen wat jij wilt en niet wilt. Gewoon duidelijk zijn. Zei is toch immers niet de enige die iets in jullie relatie te zeggen heeft (of het nou een vriendenrelatie of een liefdesrelatie is...) probeer er gewoon een ernstig gesperk met r over te beginnen zonder elkaar te sparen.

Good luck! Annet
Oud 15-02-2002, 16:36
Twijfelaar
Twijfelaar is offline
Zucht, ik ga denk ik maar even afwachten en zien hoe het de volgende uitgaansavond is en hoe ik me daarbij voel en daarna een beslissing nemen. Aan de andere kant, ik had dit allemaal na wat dagen vrij geschreven, en als ik zo vandaag op school rondloop en eens om me heenkijk, zie ik toch wel in dat er genoeg leuks rondloopt op deze aardbol.

Dank voor jullie reacties, dat ik er maar wat moois van weet te maken he
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Twijfelaar schreef:
Zucht, ik ga denk ik maar even afwachten en zien hoe het de volgende uitgaansavond is en hoe ik me daarbij voel en daarna een beslissing nemen. Aan de andere kant, ik had dit allemaal na wat dagen vrij geschreven, en als ik zo vandaag op school rondloop en eens om me heenkijk, zie ik toch wel in dat er genoeg leuks rondloopt op deze aardbol.

Dank voor jullie reacties, dat ik er maar wat moois van weet te maken he
Dit laatste wat je zegt is inderdaad wel iets waar je je misschien beter op kunt gaan richten dan op iemand die je alleen maar "gebruikt" voor de leuke avondjes uit, terwijl jij meer wil. Ik vind het een fout van haar dat als zij weet dat jij zo gek op haar bent, dat ze dan toch met je blijft zoenen en je op die manier hoop geeft.

Het is heel moeilijk om met een onbeantwoorde liefde te leven die jouw hoop steeds maar aanwakkert. Maar als ik goed kan inschatten heb jij behoorlijk goed in de gaten wat er aan de hand is.
Je was/bent blind en ziet sinds kort toch nog al het andere moois dat er is Ik denk dat die stap al een hele vooruitgang is. Je moet niet meer met der zoenen en tijdens uitgaan meer aandacht aan anderen besteden. Waarschijnlijk komt het dan vanzelf wel weer goed. Misschien kun je dan na een tijdje gewoon weer een hele goede vriendschap met der opbouwen. Maar je moet der wel duidelijk maken dat je of "alles of niets" wilt... Dus of een relatie, of een vriendschap. maar niet iets er tussen in wat niet echt vriendschap is maar wel zoenen enzo...
Nouja volgens mij weet jij maar al te goed wat je moet doen

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten