Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 20:22
Romance
Romance is offline
weet niet zeker of het bij psychologie hoort of bij liefde&relatie, maar post m toch maar even hier.

Wat ik me dus afvroeg:Als je uitstraalt dat je lelijk bent, gaan mensen vaak ook zo naar je kijken, maar als je zelfverzekerdheid uitstraalt, krijg je meteen veel meer aandacht!

hoe komt dit..

Ik vind het zelf vaak erg moeilijk om te denken `laat ik eens zelfverzekerd gaan doen´omdat ik bang ben dat mensen dan denken wow dat is een lelijk arrogant meisje, daar willen we al helemaal niets mee te maken hebben

wat is er zo aantrekkelijk aan zelfvertrouwen en zou ik me toch zo moeten gedragen ondanks het gevoel wat ik hierboven beschrijf
Oud 19-09-2004, 20:29
Verwijderd
Je raakt hier aan een heel diepliggende manier van mensen beoordelen, namelijk onbewuste. Het is bekend dat 'uitstraling' inderdaad enorme invloed heeft op iemands beeld als die persoon je voor het eerst ontmoet. Zo worden mooie mensen bijvoorbeeld ook altijd slimmer ingeschat, worden aardige mensen mooier gevonden, e.d. Dat is een natuurlijk proces dat niet te onderdrukken valt.

Hoe dat komt, is heel moeilijk te verklaren. Ik ben geen psycholoog, en om echt een goede verklaring te krijgen hiervoor zou je gewoon iemand moeten spreken die psychologie studeert. Anders blijft het te vaag en niet-onderbouwd.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 20:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik heb geen zin om op je hoofdvraag in te gaan, maar wil slechts op een stukje in je bericht ingaan:

Citaat:
wow dat is een lelijk arrogant meisje, daar willen we al helemaal niets mee te maken hebben
Dat kunnen alleen mensen denken die jou nog niet kennen, onbekenden dus waar je contact mee legt. Probeer die tactiek toch eens en als ze dan op je afknappen, merk je dat en weet je dat je je zo niet meer moet gedragen.

Overigens is er een wereld van verschil tussen zeker zijn en arrogant zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 20:47
Thee Muts
Thee Muts is offline
Hier is een tijdje terug nog een soort gelijk topic over geweest, misschien dat je daar wat aan hebt .

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=841091
Oud 19-09-2004, 20:52
metallica
metallica is offline
Ikzelf merk wel dat het werkt als je je zelfverzekerd over laat komen. Vooral om dat je niet meteen uit de groep word gepikt om gepest te worden. Enja, mooi of lelijk heeft te maken met smaak. En soms heb je hele mooie meisjes die met een blik rondlopen die ze lelijk maakt, dus ja...

Maarja, zelfverzekerd overkomen wil nog niet zeggen dat je het bent. Mara voor de uiterlijke schijn maakt het toch wel veel uit. Vooral qua pesten enzo.
Oud 20-09-2004, 15:43
Verwijderd
ik heb laatst toevallig een boek geleend bij de bieb over lichaamstaal enzo maar ik ben er nog niet in begonnen

Iemand die zelfverzekerd overkomt, hoeft in mijn ogen nog niet arrogant te zijn.

Alleen al door niet de hele tijd naar de grond te staren en je schouders recht te houden kom je al zelfverzekerder over. je moet natuurlijk niet je hoofd in de lucht steken, maar gewoon omhoog houden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:22
metallica
metallica is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 20-09-2004 @ 16:43 :

Alleen al door niet de hele tijd naar de grond te staren en je schouders recht te houden kom je al zelfverzekerder over. je moet natuurlijk niet je hoofd in de lucht steken, maar gewoon omhoog houden.
ja precies, kdenk dat dat ook t belangrijkste is
Reageren

Regels voor berichten