Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2002, 14:59
Jaspov
Jaspov is offline
Dag mensen!
Ik zit er over te denken volgend jaar in Utrecht te gaan studeren, maar ben daar nog niet helemaal zeker van.
Ik ben wel al een keer naar een Open Dag Rechten geweest. Ziet er allemaal kewl uit, maar is dat ook zo?
Wie kan me er meer over vertellen??
Hoe zit het daar met de studentenverenigingen. Welke types gaan bij welke verenigingen? Zijn er veel mensen die NIET bij een vereniging gaan? Wat voor types zijn dat?
En hoe ist daar qua uitgaansgebeuren?

PRIJS HET AAN, KRAAK HET AF! Ik hoor alles graag!

Alvast bedankt!
Mzzdas,
Jaspov.
Oud 01-05-2002, 15:14
beuk
beuk is offline
Universiteit: heb ik geen verstand van..

Verenigingen:
USC/UVSV (corps): is ongemengd in Utrecht, daar zijn ze ook nogal blij mee.. ze hebben best wel een reputatie dus je moet er maar net het type voor zijn denk ik. Erg corporaal dus.
Veritas: ahc-vereniging
Verder zullen er ongetwijfeld nog een hoop kleinere verenigingen zijn.

Qua uitgaan is Utrecht wel een leuke stad, al kom ik er niet bijzonder vaak.

Maar ik laat het commentaar verder maar over aan mensen die er verstand van hebben
Oud 02-05-2002, 13:29
Jaspov
Jaspov is offline
thnx.

Gammalo??
Verder NIEMAND die iets te vertellen heeft over Utrech?
Oud 08-05-2002, 15:03
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
nou, er is (of was) ook een METAL-studentenvereniging, namelijk Virus! ......ennee, tsjaa
Oud 08-05-2002, 16:14
Verwijderd
ik vraag me af of je d'r wat aan hebt.. maarre kijk hier maar eens als je dat nog niet gedaan hebt

http://www.utrecht.studiestad.nl
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:48
Anne
Anne is offline
Ik woon in De Bilt, vlakbij Utrecht en ik zit daar nu 6 jaar op school (dit jaar eindexamen). Ik vind Utrecht zooo leuk en gezellig dat ik er volgend jaar ook ga studeren. Een nadeel is dat je moeilijk aan een kamer kan komen, er is een lange wachtlijst, maar je moet je gewoon NU inschrijven en gelukkig bestaat er OV.
Utrecht heeft een hoop leuke cafeetjes, leuke winkels en er hangt gewoon een hele gezellige sfeer. Het Wilhelminapark is ook erg
Kortom: kom gewoon naar Utrecht toe
Oud 09-05-2002, 12:59
Verwijderd
Utrecht is mijns inziens de gezelligste studentenstad van Nederland. Het is de perfecte combinatie van een oude, mooie stad, een leuk studentenleven en een goede universiteit. De UU komt al jarenlang steevast als beste uit de bus in allerlei landelijke testen, waaronder de gezaghebbende studietest van Elsevier. Op vrijwel alle opleidingen scoren ze het hoogst, met uitzondering van rechten, sociologie en economie. Maar ook hier zijn ze een goede tweede. Hoe de studie rechten is Utrecht is weet ik niet, ik studeer zelf rechten in Nijmegen (welke als beste uit de bus kwam in Elsevier, gna gna ) maar het zal ongetwijfeld goed zijn.

En over het studentenleven: beukie zei het al. Eigenlijk zijn er drie grote verenigingen in Utrecht die van belang zijn: het corps, C.S. Veritas en Unitas. Unitas wordt gezien als een ontzettende knorrenvereniging, niet bijgaan dus. Het Utrechtse corps is ongemengd, dus verwacht bij de heren vrij extreme situaties (invechtavonden e.d.). Het Utrechtse corps is berucht om z'n harde lichamelijke instelling (hoewel ze een heel mooi pand hebben ).
Het Collegium Studiosorum Veritas is zoals beuk zei een vereniging aangesloten bij het Allerheiligen Convent. Het is een gezellige vereniging met ongeveer 1800 leden, primair een jaarclubsysteem en secundair een disputensysteem. De introductie bij Veritas is pittig, hoewel een stuk minder zwaar dan die van het corps. Qua inhoud schelen deze verenigingen niet zoveel met elkaar, zoals in de meeste steden het corps en de aldaar gevestigde AHC-vereniging. Vaak is het enige verschil de zwaarte van de introductie en het feit dat het corps meestal protestants is (was) en de AHC-verenigingen katholiek.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:44
beuk
beuk is offline
Rest mij te vermelden dat het vrouwelijk geslacht er aanzienlijk in de meerderheid is.
Oud 23-05-2002, 15:34
Jessica K.
Jessica K. is offline
Hai, ik woon zelf in Utrecht. Ik heb het er zelf erg naar m'n zin. Ze hebben er leuke winkels enzo. Ik kan je er nie zo heel veel over vertellen hoe het met de universiteiten is en verenigingen, want ik zit zelf nu in 3 havo.
Maar ja 'k vond het effe leuk om te reageren!Veel liefs -XXX- Jessica
Reageren

Regels voor berichten