Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2002, 10:21
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Hee..
Ik heb nu blaasontsteking en ben ontzettend veel aan het drinken enzo.. maar mijn vraag was of het ook over kan gaan zonder antibiotica ofzo.. want ik heb geen zin om weer voor de 200ste keer naar de dokter te rennen.. dus khoop dat et ook over kan gaan als k gewoon veel blijf drinken?

XxX
Oud 05-05-2002, 10:52
Darkwell
Darkwell is offline
misschien heb je hier wat aan:
http://forum.scholieren.com/showthre...826#post744826
[url]http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=3106&highlight=blaasontsteking[url]
http://www.forum.scholieren.com/show...laasontsteking
http://www.forum.scholieren.com/show...laasontsteking
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 11:53
Sciza
Sciza is offline
Ja, het kan wel. Je moet idd veel drinken, sinaasappelsap is erg goed (vitamine C). Naar de wc gaan als je moet, ook al weet je dat je vrijwel niets gaan plassen.
Maar wanneer het langer dan 14 dagen blijft duren, zonder dat je een idee hebt dat het minder wordt, moet je wel even naar de dokter.

Wat ook helpt is iets van VSM, Cantharis Pentarkan. Heb ik ook gebruikt -> was binnen twee dagen van mijn blaasontsteking af.

Suc6!!!!
Oud 05-05-2002, 11:58
ekki
ekki is offline
Veel drinken, maar niet te veel. Maximaal 3 liter als het even kan (dat is al best wel veel, hoor).

Verder: als je koorts krijgt moet je wel ff naar de dokter gaan. Want je moet niet hebben dat je ook door je ontsteking je nieren 'meeneemt'.

Cranberrysap of cranberry capsules helpen goed tegen blaasontsteking. Eerst 3 op een dag (capsules zou ik nemen, die zijn beter), daarna langzamerhand 2 en als het beter gaat een tijdje 1 volhouden. Ze zijn wel door maar erg effectief. Ohja, je kan ze ook ter preventie nemen natuurlijk. Als je vaak blaasontsteking hebt zou ik dat sowieso doen.
Oud 05-05-2002, 12:08
ekki
ekki is offline
http://www.vogel.nl/cgi/dyn/indicatie.pl?ind=bosk

is op de site van A. Vogel. Misschien moet je daar 'ns kijken, daar staan volgens mij nog wel tips enzo.

Sterkte!
Oud 05-05-2002, 14:20
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Citaat:
ekki schreef:
Veel drinken, maar niet te veel. Maximaal 3 liter als het even kan (dat is al best wel veel, hoor).

Hoezo niet meer als 3 liter? slecht kan et toch niet zijn voor je? of wel?

XxX
Oud 05-05-2002, 15:11
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:

Hoezo niet meer als 3 liter? slecht kan et toch niet zijn voor je? of wel?

XxX
Nee hoor, volgens mij ook niet... Misschien dat je er diaree van krijgt?
Oud 05-05-2002, 17:42
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Las net 'n stukje er over dat veel drinken dus wél slecht voor je kan zijn.. maar goed, ik moet veel drinken, maar weer niet te veel.. ook weer niet te weinig.. Brr..

XxX
Oud 05-05-2002, 18:30
ekki
ekki is offline
zoek maar ff de topic over lijnen deel 2. daar heb ik een heel stuk ingezet waarom 't niet goed is om te veel te drinken. ik heb nu ff geen tijd meer, ik zal het als ik het niet vergeet nog een andere keer hier quoten.
Oud 06-05-2002, 09:05
ekki
ekki is offline
k, hier is ie dan, hij stond in dat lijntopic nr 3.

Ok, heb je biologie?
Ervan uitgaande dat je dat niet hebt, zal ik het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Het zit als volgt:
Je cellen zitten in een bepaald milieu. Dit milieu probeert je lichaam zo constant mogelijk te houden. Dus bijvoorbeeld de pH (zuurgraad), de temperatuur, de osmotische waarde (hoeveelheid opgeloste deeltjes in en om je cellen), enz.

Die laatste daar gaat het in dit geval om. Je cellen willen de concentratie in en buiten de cellen ongeveer gelijk houden. Dus buiten de cellen moet de concentratie opgeloste deeltjes (denk aan bijv. glucose, maar er is veel meer) even groot zijn als binnen de cellen.
Dit regelt je lichaam door diffusie: het passief doorlaten van water van binnen naar buiten de cel of andersom. Als dus de concentratie deeltjes in je cel hoger is dan buiten de cel, gaat je cel water 'opslurpen', net zolang tot die concentratie (de osmotische waarde) even hoog is. Andersom, als de concentratie deeltjes in je cel lager is dan erbuiten (dus buiten je cel is een hogere concentratie), dan gaat er water van binnen je cel naar buiten.

Als je heel erg VEEL water drinkt, wordt de concentratie opgeloste deeltjes buiten je cellen VEEL lager dan binnenin je cellen. Oftewel de concenctratie deeltjes (osmotische waarde) in je cel is VEEL hoger dan erbuiten. Hierdoor gaan je cellen ook VEEL water opnemen. Hoe meer water ze opnemen, hoe meer ze zwellen. Als ze TE VEEL water opnemen, gaan ze stuk. En dit is uiteindelijk erg slecht. Kijk, één cel stuk is niet zo erg (dat gebeurt zo vaak), maar te veel is niet goed.

Ik hoop dat je het begrijpt, maar ik denk het wel.

Bovendien zei iemand anders nog (en dat is denk ik ook wel waar) dat je hart al dat water rond moet pompen en dat dat eigenlijk best wel zwaar is zeg maar.
Oud 06-05-2002, 12:33
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Thnx, dat stukje had ik inderdaad gister al gelezen

maar uh je zegt 'het is erg slecht', wat kan er gebeuren dan?
kheb geen bio idd

XxX
Oud 06-05-2002, 17:48
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Hm nou vanmiddag naar de dokter geweest en et is niet heel erg als je een dag iets te veel drinkt als je et maar niet te vaak doet..
het is ook nergens voor nodig om meer dan 2 liter te drinken..
'kdenk doe ff verslag

XxX
Oud 06-05-2002, 20:32
ekki
ekki is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
Hm nou vanmiddag naar de dokter geweest en et is niet heel erg als je een dag iets te veel drinkt als je et maar niet te vaak doet..
het is ook nergens voor nodig om meer dan 2 liter te drinken..
'kdenk doe ff verslag

XxX
dat is zo, een dagje meer dan 3 liter maakt echt niet uit. het gaat om de lange termijn. wat er dan gebeurt: misschien kan je je voorstellen dat het niet zo heel gezond is als er al te veel cellen dood gaan.
Oud 12-05-2002, 19:34
Thirszjuhhh
Thirszjuhhh is offline
Hmmm volgens mij gaat een blaasontsteking nooit helemaal over. Het lijkt dan wel weg te zijn, maar komt dan later, erger terug... Ik heb et zelf ook best vaak whoor en ga gewoon altijd naar de dokter.... lijkt me nix om het later te krijgen en dan bloed te pissen enz

-xxxx-
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 14:22
ekki
ekki is offline
Citaat:
Thirszjuhhh schreef:
Hmmm volgens mij gaat een blaasontsteking nooit helemaal over. Het lijkt dan wel weg te zijn, maar komt dan later, erger terug... Ik heb et zelf ook best vaak whoor en ga gewoon altijd naar de dokter.... lijkt me nix om het later te krijgen en dan bloed te pissen enz

-xxxx-
laatst gelezen dat er misschien een inenting kwam tegen blaasontsteking.

verder kan het volgens mij wel ooit over gaan, als je maar lang genoeg veel water drinkt enzo.

ik heb één keer bloed geplast. ik had toen niet eens koorts. heb toen ook geen antibiotica op. na het bloed plassen deed alles veel minder zeer enzo. al heb ik wel een week echt pijn gehad. maar gewoon veel gedronken e.d.

de eerste keer had ik echt heel veel pijn, bijna een hele nacht liggen woelen enzo.
Oud 13-05-2002, 15:15
snoopy
snoopy is offline
volgens mij kan het wel overgaan, hoor... je moet er alleen idd niet te lang mee doorlopen (een paar dagen is echt het maximum!), want dan loop je het risico dat je nierbekkenontsteking krijgt. (=heel pijnlijk!). Als je daarmee niet naar de dokter gaat, krijg je nierontsteking, maar goed... de kans de je met een nierbekkenontsteking blijft lopen is heel klein. Maar goed, als je er over een paar daagjes nog last van hebt, zou ik eventjes de dokter bellen.
Oud 15-05-2002, 11:46
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Was volgende dag naar de dokter geweest maar et was al over!
Blaasontsteking kan dus vanzelf over gaan !

XxX
Oud 15-05-2002, 13:47
ekki
ekki is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
Was volgende dag naar de dokter geweest maar et was al over!
Blaasontsteking kan dus vanzelf over gaan !

XxX
blijf toch veel water drinken. want het kan makkelijker terugkomen als je het eenmaal hebt gehad.
Oud 17-05-2002, 17:17
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ja.. helaas weet ik dat!
maar toch thnx !

XxX
Oud 18-05-2002, 22:52
Gurly'z
Gurly'z is offline
Heyz

ik heb zelf pasz blaazontsteking ghad..
de dokter zei tegen mij dat alz je der lang meej rond blijft lopen, je een nierbekken ontsteking kán krijgen of sowietz...(hoeft niet)dazz egt ernstug..

dusz gewoon voor de 200e x naar de dokter gaan..maakt heuz nie uit..

suc6 , Kusz

Regels voor berichten