Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2004, 08:30
Verwijderd
Wat betreft computers ben ik echt een leek. Nu heb ik een nieuwe computer gekocht, en ben ik op zoek naar een toetsenbord. Kan iemand me vertellen hoe een draadloos toetsenbord werkt? En dan natuurlijk vooral de nadelen.

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2004, 08:46
twain4me
twain4me is offline
De meeste werken met behulp van radio.
Het toetsenbord heeft een zendertje ingebouwd en die zend mbv radiogolven de input naar een ontvanger die aan de computer zit

Ik persoonlijk heb een draadloos toetsenbord in de kast liggen. Aangezien die krengen steeds leeg gaan gebruik ik het echt nooit meer. want zo vreselijk handig zijn ze echt niet.

Er is ook nog een kleine groep die werkt met infrarood (echt super bagger)

Maar dat is mijn mening
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:49
Verwijderd
Ik snap niet wat het nut is van een draadloos toetsenbord. Bij een muis kan ik het me nog enigszins voorstellen, als je die intensief beweegt zou de draad nog wel eens in de weg kunnen zitten. Maar draadloze muizen reageren zo slecht dat ze voor serieus gamen niet geschikt zijn, dus dat is ook al een trade-off. Maar een toetsenbord? Dat ligt stil op je bureau, waarom zou je dat draadloos willen maken? Het zuipt batterijen, de responsietijd gaat omlaag en je bent er allang niet meer stoer mee.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 14:25
Auryon
Auryon is offline
Ik heb op mijn bureau een microfoon, webcam, netbankingtoestel en luidsprekers staan, allemaal met kabel. Dan liggen er nog 3 kabels eentje voor mijn mobiel aan te sluiten, eentje voor een digitale camera en eentje voor een mp3 speler (ja, elke USBkabel heeft tegenwoordig een andere stekker ).

Als ik dan een kabel kan besparen voor de muis (nadeel is dat die kabel ook niet stil ligt, maar altijd over je bureau wordt getrokken, zeker als je links- en rechtsmuizigen aan dezelfde pc hebt zitten...) en nog een kabel voor het toetsenbord, dan ben ik daar heel blij mee.

Koop wel meteen samen met je toetsenbord en/of muis een stel goede oplaadbare batterijen (NiMh). Batterijen van het toetsenbord gaan bij mij een paar maanden mee. Die van de muis worden toch minstens 1 keer per maand opnieuw opgeladen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 15:09
Verwijderd
Een draadloze muis is voor de serieuze gamer helemaal een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 15:21
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-09-2004 @ 16:09 :
Een draadloze muis is voor de serieuze gamer helemaal een gruwel.
mee eens, en al helemaal een optische. Ik til geregeld de muis ff op zodat ik neit van het bureau op schiet, een optisch reageert dan nog ff een stukje boven het dek waardoor ik rare bewegingen ga maken.
Oud 15-09-2004, 15:29
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 15-09-2004 @ 16:21 :
mee eens, en al helemaal een optische. Ik til geregeld de muis ff op zodat ik neit van het bureau op schiet, een optisch reageert dan nog ff een stukje boven het dek waardoor ik rare bewegingen ga maken.
uhmm dat heeft veder nix met draadloos te maken, maar dat is inderdaad een probleempje van de optische muizen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 16:05
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
twain4me schreef op 15-09-2004 @ 16:29 :
uhmm dat heeft veder nix met draadloos te maken, maar dat is inderdaad een probleempje van de optische muizen
Ja dat weet ik schat Maar het zit wel in het zelfde straatje van de muis proberen te optimaliseren.
Oud 18-09-2004, 13:40
Verwijderd
Dat 'verschieten' is idd een probleem bij optische, maar met 'bal'muizen heb je hetzelfde probleem, alleen verschiet ie dan als je je muis weer op de mat neerlegt. Toch prefereer ík een optische muis, al is het alleen maar omdat het je wekelijkse balletje schoonmaakbezigheden voorkomt. Man oh man wat een rommel kan er in zo'n muis zitten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:45
]{ing
]{ing is offline
idd exo, ik wil nooit meer een balmuis, lopen altijd stroef door stof enzo. schoonmaken is geen leuk werk. niet draadloze muizen zijn ook zo vreselijk onhandig. ik gebruik al een jaar of twee een optische, draadloze muis tijdens online gaming en ik pwn echt wel
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:55
Someboy
Someboy is offline
Ik zal GEEN draadloze nemen..

de voordelen:
-Je kan wat verder van je pc zit (ook maar binnen een bepaalde straal van ong. 6 meter) Maar wat is het nut? NIETS! zeker niet als je een slechtziende bent. Een échte voordeel noem ik het dus niet..

de nadelen:
-Het kost batterijen (meestal gaan er 4 in en doe je daar afhankelijk van wat je typt zo'n 2 maandjes mee?!..)
-De kans is 0,04% dat 1 van de batterijen openspringt (bij mij gebeurde het met duracell dus me toetsenbord is nu naar de knoppen)
-JE toetsenbord reageerd soms niet of een fractie later dan een gewoon toetsenbord met draad.
Oud 18-09-2004, 17:42
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
eXo schreef op 18-09-2004 @ 14:40 :
Dat 'verschieten' is idd een probleem bij optische, maar met 'bal'muizen heb je hetzelfde probleem, alleen verschiet ie dan als je je muis weer op de mat neerlegt. Toch prefereer ík een optische muis, al is het alleen maar omdat het je wekelijkse balletje schoonmaakbezigheden voorkomt. Man oh man wat een rommel kan er in zo'n muis zitten.
Tja heb ik geen last van bij het neerzetten... En het reageert toch nog net wat sneller als optisch volgensmij. verder weet ik niet wat jij allemaal op je muismat legt

Citaat:
]{ing schreef op 18-09-2004 @ 14:45 :
idd exo, ik wil nooit meer een balmuis, lopen altijd stroef door stof enzo. schoonmaken is geen leuk werk. niet draadloze muizen zijn ook zo vreselijk onhandig. ik gebruik al een jaar of twee een optische, draadloze muis tijdens online gaming en ik pwn echt wel
Zelfde: zoveel stof heb ik niet rondom mijn muis. Ze zijn niet onhandig want ze werken gewoon 99% van de tijd. Zon optische moet perse een bepaalde ondergrond hebben omdat tie anders niet reageert.
Oud 18-09-2004, 18:27
]{ing
]{ing is offline
zo'n ondergrond heet muismat. wie gaat er nou zonder mat werken
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 18:28
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Someboy schreef op 18-09-2004 @ 15:55 :
de nadelen:
-Het kost batterijen (meestal gaan er 4 in en doe je daar afhankelijk van wat je typt zo'n 2 maandjes mee?!..)
-De kans is 0,04% dat 1 van de batterijen openspringt (bij mij gebeurde het met duracell dus me toetsenbord is nu naar de knoppen)
-JE toetsenbord reageerd soms niet of een fractie later dan een gewoon toetsenbord met draad.
daarvoor heb je dus een gp powerbank of andere batterijenlader op je bureau. dat later reageren heb ik nooit zo gemerkt, enkel bij een infrarood keyboard maar geen logitech oid
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 19:52
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
]{ing schreef op 18-09-2004 @ 19:27 :
zo'n ondergrond heet muismat. wie gaat er nou zonder mat werken
Nou als ik met mijn laptop opstap ben is het wel zo handig dat ik mijn externe muis ook op een tafel gewoon kan gebruiken. 9 van de 10x happert tie dan veel omdat hij het ondervlak niet aankan.
Oud 18-09-2004, 20:15
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 18-09-2004 @ 20:52 :
Nou als ik met mijn laptop opstap ben is het wel zo handig dat ik mijn externe muis ook op een tafel gewoon kan gebruiken. 9 van de 10x happert tie dan veel omdat hij het ondervlak niet aankan.
hm daar heb ik geen ervaring mee. ik vind muizen sowieso onprettig zonder polssteun..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:20
SubbehQ
SubbehQ is offline
Ik zorg altijd voor een stoel met leuningen. of ik moet me arm volledig op de tafel kwijt kunnen. Doe ik zo altijd al en nog nooit last van muisarmen etc. gehad
Reageren

Regels voor berichten