Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 18:42
aap777
aap777 is offline
Ik zoek een toetsenbord met de volgende eisen:

-Zwart
-Qwerty
-Draadloos
-USB
-Multimediaknoppen voor o.a. volume
-Geen natural onzin
-Alleen toetsenbord, dus geen muis erbij
-NIET Logitech

Ik kan gewoon NERGENS zo'n toetsenbordje vinden ben al bij de mediamarkt wezen kijken. Daar hadden ze alleen een paar zwarte dingen van Logitech, maar die waren lelijk. Of van die antiRSI natural dingen óf van die dingen waar ook een muis bij zit.

Iets met dit uiterlijk wil ik dus:

Maar wel draadloos en usb en niet teveel cyberzooi knoppen erop. eigenlijk is alleen een volume knop genoeg.

wie mij kan vertellen waar ik zo'n ding vandaan tover ben ik eeuwig dankbaar. want het lijkt dat ze nergens meer zo'n toetsenbord dat ik wil verkopen, alleen nog maar van die logtech crap waarbij het lijkt alsof je achter een ruimteschip zit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2003, 18:44
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik heb een IBM stealth pro toetsenbord. Die is zwart, en daar zit geen overbodige zut op.

Oh wacht, je zocht een draadloze.. Nou, misschien heeft IBM nog wel andere dingen..
Oud 09-09-2003, 18:46
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Bij Funprice misschien??
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:57
Koen
Koen is offline
Citaat:
webjunk schreef op 09-09-2003 @ 19:42:
-NIET Logitech
Hartstikke verstandig, een van de betere toetsenbord makers bij voorbaat afslaan. :\
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:55
Sublime85
Sublime85 is offline
via internet bestellen...had pas ergens een vet toestenbord gezien zwart en al waar BLAUW licht uitkwam...best vet
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:07
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Koen schreef op 09-09-2003 @ 19:57:
Hartstikke verstandig, een van de betere toetsenbord makers bij voorbaat afslaan. :\
Ik beschouw de oude IBM "klik" toestenborden toch nog steeds als de beste
Oud 09-09-2003, 22:32
aap777
aap777 is offline
Citaat:
Koen schreef op 09-09-2003 @ 19:57:
Duurste bedoel je...
Al zijn ze het, i don't care. Veels te duur en veels te lelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:32
aap777
aap777 is offline
Citaat:
Sublime85 schreef op 09-09-2003 @ 20:55:
via internet bestellen...had pas ergens een vet toestenbord gezien zwart en al waar BLAUW licht uitkwam...best vet
Ik hoef geen ruimteschip op m'n bureau.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:33
aap777
aap777 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 09-09-2003 @ 21:07:
Ik beschouw de oude IBM "klik" toestenborden toch nog steeds als de beste
Wat zijn dat precies dan?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:51
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
webjunk schreef op 09-09-2003 @ 23:33:
Wat zijn dat precies dan?
De toetsenborden die IBM aan het begin van het Pentium tijdperk bij de PCs leverde. Die dingen hadden een goddelijke aanslag. Ze deden liefjes "klik" als je op een toest drukte. Dingen wogen ook een paar kilo en waren derhalve vrijwel niet kapot te krijgen
Oud 09-09-2003, 22:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Jij afvallige!

IBM kliktoetsenborden, het model M, de clicky zijn geweldig! Ik tik dit op eentje uit 1985, en alles werkt nog perfect. En god, wat typt het heerlijk. Loodzwaar, en niet kapot te krijgen.

Op eBay kan je er nog wel eens een nieuwe vinden. Wel met een goeie indeling natuurlijk, bij de buurman ligt nog eentje met een Nederlandse indeling (blah). Ze zijn volgens mij ook standaard met een PS/2 aansluiting. (IBM heeft het niet voor niets geintroduceerd).

Maar qua logitech.. tsja, 't is niet echt geweldig eigenlijk, en ze worden volgens mij niet door logitech gemaakt. Ook 't ding van IBM volgens mij niet.. Bijna al die zut komt bij één fabrikant vandaan, kan alleen even niet op de naam komen..

Ik heb wel eens hele geile gezien, dat was een balkvorm, met daar twee uithollingen in, waar alle toetsen in zaten.. Verschrikkelijk duur natuurlijk..

Maargoed, wees eens slim, koop een IBM model M.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...&category=4706 bijvoorbeeld

Laatst gewijzigd op 09-09-2003 om 22:56.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 06:00
Koen
Koen is offline
Citaat:
webjunk schreef op 09-09-2003 @ 23:32:
Duurste bedoel je...
Al zijn ze het, i don't care. Veels te duur en veels te lelijk.
Je stelt ook een grote lading eisen. Daar moet wel voor betaald worden. En lelijk is subjectief, ik vind ze prima werken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 07:50
Chimera
Chimera is offline
Dell heeft zwarte toestenborden, ook met volumecontrol en de hele rambam. Ik zou ff op de site kijken of je ze los kunt bestellen.

Ze zouden wel eens gemaakt kunnen zijn door logitech BTW, maar je bent dom als je die op voorhand afwijst.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 09:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Draadloos en USB kun je heel snel vergeten.

Als je dat draadloos nou weghaalt, weet ik wel wat dingen voor je. Maar die hebben alleen geen USB hub, wel een USB stekker om aan te sluiten (bedoelde je dat dan?).
Oud 10-09-2003, 09:37
Koen
Koen is offline
Draadloos is sowieso nogal overbodig IMHO. Zo'n ding ligt toch gewoon stil op je bureau?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 09:47
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 09-09-2003 @ 23:51:
Maargoed, wees eens slim, koop een IBM model M.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...&category=4706 bijvoorbeeld
Bah, die kutdingen liggen hier overal.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 11:52
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
idioot

Welke indeling hebben ze?
Als't een fatsoenlijke normale US indeling is, dan moet je maar een zooitje van die dingen meejatten, dan kom ik ze wel eens halen
Oud 10-09-2003, 12:29
Marcade
Marcade is offline
Je mag geen dingen van je werk jatten.

En ja, ze hebben een US indeling; maar geen kip die ze gebruikt hier, behalve sommige unix freaks.

Hij is groot, lomp, zitten geen windows toetsen op, en maakt een teringherie als iemand erop aan het typen is.

'k heb zelf op die dingen gewerkt en vrij snel weggemieterd.

Hier in de doos achter me liggen er een paar, en ik heb er ook al 2 op kasten zien liggen hierzo.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 12:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 10-09-2003 @ 13:29:
Hier in de doos achter me liggen er een paar, en ik heb er ook al 2 op kasten zien liggen hierzo.
Ghe, klinkt alsof ze er alleen maar blij van worden als je d'r een paar meeneemt
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 13:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
www.alternate.nl

Daar heb ik zelfs ooit een groene voor een vriendin kunnen bestellen!
Oud 10-09-2003, 13:50
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Hij is groot, lomp, zitten geen windows toetsen op, en maakt een teringherie als iemand erop aan het typen is.
Dus? Jij nieuwlichter!
Windows toetsen zijn totaal niet nodig, daar heb je toetsencombinaties voor.
Groot? Lomp? Dat valt ook wel weer mee. Wacht maar tot ik aan de macht kom, dan verplicht ik IBM weer deze toetsenborden te gaan maken, en anderen worden verboden, hahaha
Oud 10-09-2003, 16:57
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 09-09-2003 @ 23:51:
Op eBay kan je er nog wel eens een nieuwe vinden. Wel met een goeie indeling natuurlijk
Ik heb er helaas nooit eentje zelf in mijn bezit gehad. Wel mee gewerkt gelukkig. Ik heb een jaar of 6 terug bij de IBM dealer in Utrecht geprobeerd zo'n toetsenbord aan te schaffen. Helaas konden die figuren mij niet helpen

Ik moet inderdaad maar eens een keer kijken op dat soort websites kijken. VT100 in Den Haag bellen kan natuurlijk ook
Oud 10-09-2003, 16:58
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
maar geen kip die ze gebruikt hier, behalve sommige unix freaks.
Kijk dat verklaart dat ik het zulke goede toestenborden vind
Oud 10-09-2003, 17:06
aap777
aap777 is offline
Citaat:
Koen schreef op 10-09-2003 @ 10:37:
Draadloos is sowieso nogal overbodig IMHO. Zo'n ding ligt toch gewoon stil op je bureau?
Bij mij niet hoor. Ik gebruik de TV-OUT functie van mijn videokaart regelmatig en zit in de kamer hiernaast achter de TV met draadloze muis en toetsenbord. Draadloos is voor mij dus heel erg belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:07
aap777
aap777 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-09-2003 @ 10:22:
Draadloos en USB kun je heel snel vergeten.

Als je dat draadloos nou weghaalt, weet ik wel wat dingen voor je. Maar die hebben alleen geen USB hub, wel een USB stekker om aan te sluiten (bedoelde je dat dan?).
Een USB stekker om aan te sluiten bedoel ik ja
Hub is niet nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2003, 17:11
aap777
aap777 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-09-2003 @ 08:50:
Dell heeft zwarte toestenborden, ook met volumecontrol en de hele rambam. Ik zou ff op de site kijken of je ze los kunt bestellen.

Ze zouden wel eens gemaakt kunnen zijn door logitech BTW, maar je bent dom als je die op voorhand afwijst.

Heb ik al gekeken, zonder succes.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:34
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 10-09-2003 @ 17:58:
Kijk dat verklaart dat ik het zulke goede toestenborden vind
Dat je 'toetsenborden' niet eens kan spellen, verklaart nog meer.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:37
Orion16
Orion16 is offline
Ha, ik ken nog wel iemand met zo'n IBM-toetsenbord, zit bij de 486 die ze had, is nu weg, heeft nu een Pentium 1 maar nog steeds dat IBM toetsenbord. Ik weet zeker dat ze bereid is te ruilen voor n gewoon PS/2 toetsenbord, haha

Maar jongens en meisjes die zo'n IBM-toetsenbord zoeken, waarom kijk je niet op de beurs in zo'n graaibak? Ik ben ze echt zat tegengekomen..

Ohja ik heb deze voor 5 euro op de beurs gekocht, mooi zwart PS/2 toetsenbordje van Compaq met 8 functieknoppen die je kunt zelf instellen.

Ohja, ik denk dat je de cherry Cybo@rd Plus zoekt, is draadloos, ik vind Cherry persoonlijk niet zo lekker tikken maar da's ieder voor zich.

Laatst gewijzigd op 10-09-2003 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:52
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Marcade schreef op 10-09-2003 @ 18:34:
Dat je 'toetsenborden' niet eens kan spellen, verklaart nog meer.
Dat kom omdat het geen IBM is waar ik op zit te tikken
Oud 10-09-2003, 18:01
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik 't roerend met Desecrator eens ben in deze. Er gaat niets boven zo'n heerlijk clickety-click-toetsenbord.

Daar heb ik vroeger nog van die hardloop-spelletjes mee gedaan, dat je als een volslagen idioot op je 2 shift-toetsen moest beuken om zo tempo te maken :>
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 19:37
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-09-2003 @ 19:01:
Ik moet zeggen dat ik 't roerend met Desecrator eens ben in deze. Er gaat niets boven zo'n heerlijk clickety-click-toetsenbord.

Daar heb ik vroeger nog van die hardloop-spelletjes mee gedaan, dat je als een volslagen idioot op je 2 shift-toetsen moest beuken om zo tempo te maken :>
hahaha leuk toch
Oud 10-09-2003, 19:38
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik vind als ik teksten moet typen standaard toetsenborden ook veel beter typen alleen ik heb er nu ook 1tje hier voor me liggen die nogal oud is, ook zo'n blok vorm. Ik vind het alleen toch weer jammer dat de volume regeling ontbreekt hier
Oud 10-09-2003, 21:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-09-2003 @ 19:01:
Button Smashing

Commodore 64/Amiga taferelen, heerlijk RSI kweken.
Oud 10-09-2003, 23:20
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Haja, bij decathlon op cd c64 moest je om de drie maanden de microswitches in de joystick vervangen..
Oud 11-09-2003, 09:10
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 10-09-2003 @ 18:37:
Ha, ik ken nog wel iemand met zo'n IBM-toetsenbord, zit bij de 486 die ze had, is nu weg, heeft nu een Pentium 1 maar nog steeds dat IBM toetsenbord. Ik weet zeker dat ze bereid is te ruilen voor n gewoon PS/2 toetsenbord, haha

Maar jongens en meisjes die zo'n IBM-toetsenbord zoeken, waarom kijk je niet op de beurs in zo'n graaibak? Ik ben ze echt zat tegengekomen..

Ohja ik heb deze voor 5 euro op de beurs gekocht, mooi zwart PS/2 toetsenbordje van Compaq met 8 functieknoppen die je kunt zelf instellen.

[afbeelding]

Ohja, ik denk dat je de cherry Cybo@rd Plus zoekt, is draadloos, ik vind Cherry persoonlijk niet zo lekker tikken maar da's ieder voor zich.

[afbeelding]
Die cherry gevalletjes slaan vrij zwaar aan voor je gevoel als je logitech gewend bent
Oud 11-09-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 10-09-2003 @ 10:37:
Mwah, ik heb zelf een draadloos toetsenbord van Logitech - bevalt overigens best - en het is toch wel makkelijk dat je niet steeds met de draad in de knoop bent...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:04
Koen
Koen is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-09-2003 @ 17:38:
Mwah, ik heb zelf een draadloos toetsenbord van Logitech - bevalt overigens best - en het is toch wel makkelijk dat je niet steeds met de draad in de knoop bent...
Dat is waar, maar of dat het aanschafprijs verschil + prijs aan batterijen rechtvaardigt.. voor mij niet in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 21:16
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je zou ook een verlengkabeltje kunnen maken natuurlijk..
Volgens mij zijn hele goedkope draadloze toetsenborden erg grappig, qua batterij verbruik..
Oud 13-09-2003, 12:25
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 10-09-2003 @ 18:37:

[afbeelding]

[afbeelding]
UCHE die Hij UCHE Grotendeels UCHE van mij eghad heeft!!!

maar die compaq typt inderdaad erg lekker maar is met draad.

Heb zelf wel een zwarte van logitech vind hem wel mooi en typt super
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 14:34
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 13-09-2003 @ 13:25:
UCHE die Hij UCHE Grotendeels UCHE van mij eghad heeft!!!

maar die compaq typt inderdaad erg lekker maar is met draad.
Zeg! Moet ik er dan bij iedere post die ik doe en waarin het over mijn toetsenbord gaat zeggen dat ik het van jou heb gehad?

Btw mijn toetsenbord staat altijd op dezelfde plek dus ik vind draadloos voor mezelf erg overbodig..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:46
Verwijderd
Ik heb (bij een P1) een heel gaaf "klik" toetsenbord van Dell gekregen.
Ik zei tegen mijn vader: desnoods koop je een nieuw toetsenbord als dat ding van mn broertje (toen 4, heeft een PC, en kan er nog mee omgaan ook LOL ) stuk is, maar van mijn mooie Dell blijf je af.
Ik heb uiteindelijk de gekleurde hageltjes eruit mogen kloppen
Gelukkig doet ie het nog wel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 11-09-2003 @ 18:04:
Dat is waar, maar of dat het aanschafprijs verschil + prijs aan batterijen rechtvaardigt.. voor mij niet in ieder geval.
Ik heb nog nooit de batterijen voor mn toetsenbord hoeven vervangen. En ik heb m niet zelf gekocht, moet ik er wel bij vermelden. Maar ik wil niet meer zonder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten