Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2004, 12:17
Tofke_H
Tofke_H is offline
Op de openingsdag van de paralympics is de atleet Earle Connor afgehaakt. De Canadese loper reageerde in augustus positief bij een dopingcontrole. Zowel in de A- als B-staal werden in zijn urine sporen gevonden van nandrolon en testosteron. Hij zegt de middelen bewust te hebben gebruikt, zonder medeweten van zijn trainer.

Connor won vier jaar geleden in Sydney olympisch goud op de 100 meter. Hij is ook wereldrecordhouder op de 100 en 200 meter. Als baby van drie maanden werd bij de Canadees zijn linkerbeen boven de knie geamputeerd.

Dus wie dacht dat de paralympics just 4 fun waren, mag die gedachte langs zich neerleggen.
Oud 17-09-2004, 13:54
USPalermo
USPalermo is offline
hét bewijs dat gehandicapten ook 'gewoon' mensen zijn, net als jij en ik. Eigenlijk vind ik het wel een mooi gedachtenspinsel!
Oud 17-09-2004, 14:26
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 17-09-2004 @ 14:54 :
hét bewijs dat gehandicapten ook 'gewoon' mensen zijn, net als jij en ik. Eigenlijk vind ik het wel een mooi gedachtenspinsel!
wel mooi gedachtenspinsel, maar geeft ook maar weer aan hoever die tak van sport is ontwikkeld en dat is in dit opzicht wel betreurenswaardig.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:31
PV
PV is offline
hm, laat m dan maar bij de gewone Spelen meedoen zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:59
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hij hoopte zeker dat er een nieuw been zou aangroeien.
Oud 18-09-2004, 20:28
Eric
Eric is offline
Maar ja, die paralympische sporters hebben wel vaak een excuus. ze hebben allemaal wel iets waardoor ze medicijnen mogen nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:40
Upke
Upke is offline
Moeten ze vooral gaan doen, ze zijn al lichamelijk niet in orde, en dan ook nog van die troep nemen shit zeg.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 19:46
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Upke schreef op 19-09-2004 @ 19:40 :
Moeten ze vooral gaan doen, ze zijn al lichamelijk niet in orde, en dan ook nog van die troep nemen shit zeg.
Ik denk dat veel lichamelijk gehandicapten daar behoorlijk baat bij kunnen hebben hoor
Oud 20-09-2004, 19:35
Verwijderd
Het zou me eigenlijk verbazen als dat niet zo was.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 19:52
ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 17-09-2004 @ 22:59 :
Hij hoopte zeker dat er een nieuw been zou aangroeien.
proest
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 00:48
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-09-2004 @ 20:46 :
Ik denk dat veel lichamelijk gehandicapten daar behoorlijk baat bij kunnen hebben hoor
idd alhoewel doping uiteraard voor elke sporter onveilig kan zijn indien hij het niet gecontroleerd gebruikt.
Oud 21-09-2004, 08:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 21-09-2004 @ 01:48 :
idd alhoewel doping uiteraard voor elke sporter onveilig kan zijn indien hij het niet gecontroleerd gebruikt.
Hehe ik heb wel eens van HIV patienten gehoord hoe zij zichzelf ongevraagd ondersteunden en dat leek idd nergens op

Maar met een juist behandeling hebben hiv, kanker, reumapatienten en mensen met bot en spierziekten wel baat bij zulke suppletie. Wel met een therapeutische doses uiteraard

100mg nandrolone decaonat of testosteron enanthaat per week oid is op de lange termijn voor zulke mensen wel bruikbaar. ( dus geen 500mg test zoals de doorsnee topsporter )
Reageren

Regels voor berichten