Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 20:08
cupesoup
cupesoup is offline
een jaar gelede was ik depressief en had anorexia.. 1.78 en 47 kilo... toen kreeg ik verkering en hij (en m`n vriendinnen)hielp me met herstel.. dankzij hem kreeg ik weer zelfvertrouwen.. iemand van mijn leeftijd hield egt van me. nu heeft hij me vrijdag op school gedumpt.. en toen ik de school binnenging kwam mijn vriendin gelijk en vroeg wat er was omdak er zo angstig uitzag. samen met mijn beste hebik de volgende dag smsjes gewist die ik niet meer wou enzo.. ik heb er dit weekend over gedacht om weer af te vallen.. vond hij mij te dik? niet mooi genoeg? mijn vriendin zegt datet niet mijn schuld is en dat hij me aan het lijntje hielt de laatste maand.. waarschijnlijk is hij dit weekend al met een ander meisje gegaan. ze zei ook dat ik geen gekke dingen weer moest gaan doen... maar ze weet niet van deze gedachten.. nu ben ik dus egt bang voor een terugval want mijn zelfvertrouwe is weer flink omlaag en ik heb nergens meer zin in.. hebben jullie mischien tips om dingen weer leuk te gaan vinden? als ik dit nu typ en het teruglees schrik ik er zelf van.. want vorige week was ik dolgelukkig met het smsje dat hij zielsveel van me houdt en me nooit meer kwijt wil.. er is de laatste week nix speciaals gebeurt.. maar zei tog dat hij niet meer van me houdt.. en deze rede snap ik niet waardoor ik zelf andere dingen in mijn hoofd haal... ik hoop dat iemand me kan helpen.. het maakt me helemaal gek xxxx
Oud 11-10-2004, 21:05
Verwijderd
ik wil ff zeggen dat ik het heel kut voor je vindt
natuurlijk kan ik niet zeggen waarom hij het 'ineens' heeft uitgemaakt
misschien kun je hem dat zelf vragen
en als zijn verliefdheid nou eenmaal over is, kun je daar weinig aan doen
maar dat betekend dus ook dat jij er niks aan kunt doen
hoewel ik hem natuurlijk niet ken, ben ik er bijna zeker van dat hij je niet te dik vindt
dat is gewoon geen reden om het uit te maken, echt niet

verder denk ik dat je moet proberen om met hem te praten, of als dat niet gaat met vriendinnen
aangezien je vriendinnen weten dat he anorexia hebt gehad (meen ik af te leiden uit je post) kun je ze het beste gewoon vertellen van je gevoel
ze kunnen je dan helpen om erover te praten en om je op te vrolijken

iig strekte ermee
Oud 12-10-2004, 21:33
Daboman
Daboman is offline
sjonge jonge ineens uitmaken, zwak hoor. Maar als het alleen maar komt doordat hij niet meer verliefd op je is dan heeft dat niet gelijk iets met jou te maken. Je kan moeilijk verwachten van verliefdheid dat het altijd in diezelfde vorm aanwezig zal zijn. UIteindelijk verdwijnt het of verandert het in houden van.
Oud 13-10-2004, 15:52
Quiana
Quiana is offline
Ik denk dat, wanneer je merkt dat je (weer) nergens zin meer in
hebt en je zelfvertrouwen flink gedaald is, de angst voor een
terugval niet meer dan logisch is... En dat het goed is om daar
iets aan te doen (en voorkomen dat je ook echt terugvalt, of
leren omgaan met).

Bijv door iig met je omgeving (ouders, vrienden?) te praten, en
aan te geven dat je bang bent terug te vallen, zodat zij een
oogje in het zeil kunnen houden, en ook tijdig kunnen ingrijpen..
Oud 18-10-2004, 08:07
cupesoup
cupesoup is offline
thnx, kga nu in de vakantie leuke dingen doen met mijn vriendinnen... hij doet nu wel erg lullig.. want hij negeert me en is inderdaad gelijk met een ander geweest.. ook liegt hij nu tege me of heeft hij gelogen. zoals ik hem nu zie ken ik hem totaal niet., maarja deze vakantie leuke dingen doen en weer sporten (wat een van mijn grootste hobby was) kzie er allemaal best tegenop. kheb nu ook tegen mijn vriendin gezegt van deze ged88 en ze zal in elk geval wel op me lette de komende tijd. was wel blij dat te horen. ze zei ook dat ze vorig jaar bang was om mij kwijt te raken en dit heeft me best geraakt. zij (en een pa andere vriendinnen) geven dus ook egt om me. als ik dat bedenk wordt het toch weer wat makkelijker om weer verder te gaan met mijn leven. ik ben er ook achter dat ik veel dingen af ging zeggen voor hem terwijl hij dat niet voor mij deed. ik kan hem moeilijk vergeten maar dat hoeft ook niet omdat we best een leuke tijd hebben gehad samen ondanks die rare dingen. ik zou deze maand een feestje geven en hij zou ook komen. waarschijnlijk stel ik dit even uit dat lijkt me het beste. (we hebben dezelfde vrienden) alvast bedankt voor jullie antwoorden xxx
Oud 22-10-2004, 19:21
cupesoup
cupesoup is offline
deze mag van mij geloten worden en verwijdert
Oud 23-11-2004, 21:31
sissi16
sissi16 is offline
heey

het ligt echt zeker niet aan jouw!en je moet echt niet gaan denken dat je te dik bent of iets! ik begrijp je heel erg goed, want ik vind mezelf namelijk ook niet goed genoeg, ik kwam een tijdje geleden op een punt waar ik bezig was mezelf anorexia aan te praten... ik ben met jongens enzo eigenlijk ook wel onzeker, ben bang dat als ze me niet leuk vinden, of zoals ze zelf zeggen: je bent me type nie... dat het aan mij ligt enzo, maar het ligt gewoon aan hun, denk ik maar! En als er dan jongens zijn die me wel zien zitte... dan begrijp ik nooit waarom aangezien er veel dunnere meisjes op deze aardbodem rondlopen... maja je moet ook onthouden dat meeste jongens nie eens op heel dunne meisjes vallen en dat je daarom ook nie weer moet beginne met afvallen!
(zo moest ik ff kwijt )

liefs

sissi
Oud 24-11-2004, 00:25
Quiana
Quiana is offline
Gezien de post van de TS en het feit dat de topic toch ook
niet zo heel recent meer is... Gesloten.

Regels voor berichten