Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2004, 14:26
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Mijn vriend woont naast me en we hebben nu al 14 maanden een relatie, het gaat heel erg goed.
Sommige mensen denken dat het vervelend is om zo dichtbij te wonen, dat is eigenlijk niet zo..
Wij zien elkaar iedere dag en erg veel, we slapen ook bijna iedere nacht samen. Het is gewoon de manier waarop wij het fijn vinden.

Nu is er wat gebeurt waardoor hij een maand een beetje verder weg moest gaan wonen, aan de andere kant van de stad, 3 kwartier met de bus. Dat is voor sommige van jullie natuurlijk heel dichtbij, ikw eet dat veel mensen hier een lange afstand relatie hebben.
Maar voor mij natuurlijk verschrikkelijk ver, en ik zal ook superhappy zijn als hij weer op zijn eigen kamertje zit..

Nou is mijn vraag aan jullie.. wat vinden jullie nou fijner.....
Oud 29-06-2004, 14:31
liefdesvlinder
liefdesvlinder is offline
dichtbij is wel leuk want als je dan in de put zit heeftie geen excuus om niet te komen, mijn schatje woont halfuurtje fietsen van bij mij vandaan en de fietszin ontbreekt me soms wel dus ik zie hem niet zo erg veel, 3 à 4 keer in de week. ma veraf wonen lijkt me ook niks, zie je hem nog minder. naast hem wonen zou ik ook niet zo fijn vinden, als je dan voor je huis omver wordt gereden heeft hij het mss gezien (en ja dat overkwam mij )
Oud 29-06-2004, 14:34
ThugL!fe
ThugL!fe is offline
dichterbij absoluut! ik neem aan dat als je van elkaar houd je dat tog altijd leuker vind?? me vriendin woont miss. net 1km ver van me (miss. nog wat dichterbijzelfs )
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 14:35
Verwijderd
Ik heb hem zonder meer liever dicht bij me.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 14:36
Kleintjeyakult
Citaat:
ThugL!fe schreef op 29-06-2004 @ 15:34 :
dichterbij absoluut! ik neem aan dat als je van elkaar houd je dat tog altijd leuker vind?? me vriendin woont miss. net 1km ver van me (miss. nog wat dichterbijzelfs )
Die van mij nog geen 2 meter, en toen hij dus oppeens wat verder wegging, merkte ik hoe fijn ikh et vond dat hij zo dichtbij was.. en hij ook. we gingen elkaar oppeens zo erg missen..
het is nog wel dezelfde stad maarja.. nog een weekje ofzo dan is ie weer mijn buurjongentje
Oud 29-06-2004, 14:36
gallo_mense
gallo_mense is offline
redelijk dicht in de bruurd lijkt me fijn maar om buren te zijn lijkt me niks je kan elkaar de hele tijd zien ook al wil je je vriend/vriendin heel graag zien me to maar te vaak daardoor krijg je meestal onenigheid mijn vriendin woont 20 min fietse dus dat is wel te doen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 14:42
Verwijderd
ik zou t niet fijn vinden als ik een vriend had en em elke dag zou zien, sterker nog dan zou ik me aan hem gaan irriteren, in de vakanties kan ik wel waarderen, maar t hele jaar door
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 14:43
ZerO
ZerO is offline
ooooh wel 3 kwartier ..hoe ga je dit overleven
en wel een maand lang met de bus naar je vriend gaan
Wereldramp.

ontopic:
Ja dichtbij is fijn maar hij hoeft nou ook weer niet mijn buurjongen te zijn.

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:11
luchtballon
luchtballon is offline
Dichtbij wel, maar niet mijn buurjongen.
Oud 29-06-2004, 15:29
Verwijderd
dichtbij, absoluut...

liefst van al zouden we vandaag al samen een appartementje zoeken...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:34
Dzjes
Dzjes is offline
Ik heb mijn vriend ook liever dicht bij me
maar moet niet perse mijn buurjongen zijn..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:35
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Dichtbij...

hij woont tussen de 1,5 en 2 uur bij me vandaan, alleen we wonen practisch samen. Hij heeft zijn eigen huisje. Dus ben daar 5 tot 6 dagen per week en de overige dagen zie ik hem meestal ook nog.
en 1 x in de 3 weken ofzo zijn we een weekend bij mij thuis.

Ik zie dus zijn huis ook als de mijne en dat geld ook voor hem
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:43
Verwijderd
Mijn vriendin woont drie kilometer verderop. De andere kant van het dorp, dus die kilometertjes schieten altijd wel snel voorbij op m'n fietsje!

Ik vind het wel fijn dat ze zo dichtbij woont hoor, kun je zo even bij elkaar zijn. Al ben ik vaker bij haar dan zij bij mij, maar toch!

Nee, zou er niet aan moeten denken dat ze op een uur of langer van me af zou wonen! Maar drie kwartier en een maandje is toch nog te overzien? Vind wel dat je een beetje zielig doet hoor (ja, sorry) maar voor een maandje is dat toch wel te overzien? En na die maand is het alleen nóg maar leuker/lekkerder dat hij weer dicht bij je is!!

Sterkte alsnog!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:43
Lorelei
Lorelei is offline
Het heeft allebei voor- en nadelen, kan ik uit ervaring zeggen. Dichtbij elkaar wonen is leuk omdat je elkaar op kan zoeken wanneer je wil en als er iets is, ben je zo bij elkaar. Maar ik vond het ook iets heel benauwends hebben. M'n ex woonde 15 mins lopen hiervandaan. Hij was Noors en was voor mij hierheen gekomen. Met als gevolg dat hij hier nauwelijks een (sociaal) leven had. Dit had weer als gevolg dat hij mij heel vaak wilde zien (heel veel meer kon hij niet doen... zo dacht hij erover iig, ik dacht daar iets anders over.. deel van de oorzaak dat het fout ging), vaker dan ik wilde of energie had eigenlijk. Dat werkte niet heel goed.
Maar ik woon een uur à anderhalf uur (met OV) van m'n huidige vriend vandaan. Dat is ook wel jammer. 't Is toch minder makkelijk om even langs te gaan.
Oud 29-06-2004, 16:49
transfattyacid
transfattyacid is offline
Ik vind dichterbij fijner maar hij hoeft inderdaad niet mn buurjongen te zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 17:12
casey
casey is offline
Dichtbij, zeker!
Mijn huidge vriend woont 20 minuutjes rijden met de auto van me vandaan. Dat vind ik net goed Je hoeft elkaar niet elke dag te zien (soms wens ik dat, maar da's toch net wat teveel van 't goede nog en vooral het verlangen bij het langer wachten om elkaar weer te zien is goed).
Een langeafstandsrelatie zou ik al niet zien zitten nee!
Met een buurjongen, geen idee, hoeft voor mij zeker niet.
Zoals het nu is, ben ik echt tevreden
We zien elkaar zo'n 2 keer per week denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 17:15
Luna
Luna is offline
ach, het maakt niet zoveel uit, tis maar net wat je gewend bent. mn vorige vriend woonde een paar minuten fietsen van mijn huis en dat is natuurlijk heel fijn. Daardoor denk ik dat als ik nu een verweg-vriendje krijg ik dat wel lastig vind. Maarja, als je verliefd bent maakt het niet zoveel meer uit denk ik.
Oud 29-06-2004, 17:24
Drez
Drez is offline
mijn vriend woont in dezelfde flat en das wel relaxt, ik vond het eerst wel stom, bang dat we elkaar te veel zouden zien en er (weer) sleur in zou komen, maar nu ben ik er wel blij mee. ik heb ook nog mn eigen leven en zie hem niet elke dag.
Oud 29-06-2004, 18:05
Jules
Jules is offline
Ik moet nu nog dik 2 uur reizen voor ik bij mijn vriend ben, na de vakantie heb ik (hopelijk) zelf een kamer in Amsterdam en ben ik dus veel dichter bij. Natuurlijk vind ik dat leuk, maar ik zal hem vast niet elke dag zien omdat we allebei onze eigen dingen dan nog hebben.
Oud 29-06-2004, 18:41
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Ik denk dat verder weg wel beter is misschien tot een uur ofzow, ik neem aan dat je jezelf ook af en toe wil kunnen terug trekken.
ook als het uit gaat ofzow, elkaar iedere keer tegen komen is ook best klote want ja je zal toch ook rust willen om na te denken enzow.
En als je iemand dan voortdurend tegen komt help niet, maar dat denk ik dan.

Grtz
Oud 29-06-2004, 19:19
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Liefst nie verder als 15 min van mij af....Kan k snel naar m toe of hij naar mij als we daar gewoon ff zin in hebben!Heb vriend gehad die in Almere woonde en ik woon in brabant.. Nie cool en je ziet elkaar zó weinig en k ben het liefst lekker dichtbij mijn vriend !!

Kissie
Oud 29-06-2004, 19:37
Verwijderd
mijn vriend woont ook praktisch naast me, en natuurlijk vind ik dat ook heus wel prettig. hij is er dan altijd als ik even een knuffel wil of alleen maar even een arm om me heen wil. maar het heeft ook heus wel nadelen. op dit moment namelijk heb ik even geen behoefte aan hem om me heen. ik heb hem nu ongeveer 3 dagen non-stop gezien, en dat is ook wel eens teveel van het goede als je 16 bent.

overigens kwam hij om de hoek wonen toen we 6 maanden verkering hadden, dat is nu 13 maanden.

edit: ik kan er ook niet zo goed aan wennen dat mijn vriend nu in 'mijn' wereld komt. hij leert nu ook mensen uit mijn dorp kennen, gaat er mee om, zegt mensen gedag die ik van mijn jeugd ken, dat vind ik zo ontzettend moeilijk, en kan ik niet zo goed mee leven. ach ja, wennend an maar.

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:41
Verwijderd
Ik zou het alleen maar fijn vinden als ze dichter bij me zou wonen

Dan zou ik haar nu kunnen knuffelen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:08
Blondfun
Blondfun is offline
Het is opzich wel leuk dat je elkaar vaak kan zien e.d maar ik zou het zelf in het geheel echt verschrikkelijk vinden: dan kom je elkaar bijna altijd tegen, en sta je zo bij elkaar aan de deur. Ik begrijp dat mensen dat prettig vinden, ikzelf persoonlijk niet: ik ben dan ook nog maar 15 (morgen 16 ) maar ik heb graag ook nog wat ruimte zonder mijn vriendje, en de momenten die ik dan bij hem ben zijn fijner dan dat ik elke dag bij hem zou zijn. Als je verder uit elkaar woont, moet er wel ff wat verricht worden voor je bij elkaar aan de deur staat, en leef je volgens mij ook meer je eigen leven omdat je niet elke dag afstanden af gaat leggen..

Beetje raar omschreven dit sorry... weet niet echt, ik zou mijn vriendje niet om de hoek willen! Maar volgens mij is dit ook echt per persoon...
Oud 29-06-2004, 21:02
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou het alleen maar leuker en handiger vinden als mijn vriendin (die heb ik nu niet) kort bij me zou wonen. Kost tenminste minder reistijd.

Daarom wil ik ook graag een vriendin krijgen die in Maastricht woont, omgeving Maastricht (Meerssen of Eijsden of zo) mag ook wel, das ook nog wel kortbij... maar Heerlen of Sittard of verder of zo, nee dat vind ik nix. Als ik dan naar haar toe wil moet ik dus 2 uur reistijd (totaaltijd heen- en terugreis met bus of trein bij elkaar opgeteld, want ik heb geen auto) uittrekken. En als ik het dan ook al zo druk heb (op dit moment eigenlijk niet, want ik heb vakantie, maar ik bedoel in de schoolperiodes), maak ik te weinig tijd zo voor haar vrij en dat is misschien minder voor de relatie. Kijk, als ik nou een vakantieliefde van in Holland krijg of zo, dan kan ik haar in de vakantie nog wel veel zien omdat ik dan meer vrij heb, maar een relatie op lange afstand vind ik toch minder dus ja, of ik dat lang volhoud...

Dus ik prefereer het liefst dat mijn vriendin (als ik er een zou hebben) heel vlak bij me woont
Oud 29-06-2004, 21:11
Verwijderd
nouja, rotterdam/denhaag zoon afstand doe ik niet meer, maar hij hoeft ook weer niet mn buur te zijn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:01
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Mijn vriendin woont heel ver weg, maar we zijn gewend, het gaat goed zo, al zou ik nauurlijk best wel eens willen dat we dichtbij woonden.....
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 23:19
Bo
Bo is offline
Ik heb een aantal vriendjes gehad die een stuk bij mij vandaan wonen. Mijn huidige vriend woont op 10 minuten fiets afstand en dat vind ik veel beter dan iemand die verder weg woont!

Je gaat makkelijker even langs, kunt vaker afspreken en hoeft minder te plannen (geen rekening houden met reistijden e.d.).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 23:38
Chosen
Chosen is offline
Tsja.... mn vriendin woont 20-25 minuten fietsen hiervandaan.... vind ik precies goed eigenlijk .
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 08:52
Verwijderd
Als het je buurjongen is krijgt het al snel het karakter van inteelt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:26
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-06-2004 @ 09:52 :
Alleen in kleine kutdorpjes
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:27
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-06-2004 @ 09:52 :
Je hebt er op je 10e waarschijnlijk nog 'doktertje' mee gespeeld.
Oud 30-06-2004, 09:30
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 30-06-2004 @ 10:27 :
Je hebt er op je 10e waarschijnlijk nog 'doktertje' mee gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:45
Verwijderd
Als ze maar niet in Krimpen aan de Lek woont vind ik alles best.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:48
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
eXo schreef op 30-06-2004 @ 10:45 :
Nah...Nederwetten is erger...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 10:51
Dark Angel
Dark Angel is offline
Naast me daar moet ik niet aan denken... tenzij hij de kunst verstaat van het dichtbij-zijn-zonder-te-benauwen denk ik. Maar het lijkt me helemaal niet fijn.

Een paar straten verderop, of in dezelfde stad lijkt me al heel luxe. Maar ik heb tot nu toe alleen maar *echte* lange afstandsrelaties gehad... waarbij er vliegvelden aan te pas kwamen zeg maar.

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 10:53
Verwijderd
Dichtbij is leuker dan ver weg. Maar ver weg is ook geen ramp.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:58
Verwijderd
mijn vriend woont nu in hetzelfde huis (we wonen samen dus)
maar toen we elkaar leerden kennen woonden we 10 minuutjes bij elkaar vandaan. We waren bijna elke avond bij elkaar. En verder elk weekend. Later ging ik verhuizen naar een dorp, een half uur met de auto bij hem vandaan, ja.. toen werd het moeilijk, ik kon gelukkig de auto van mijn moeder lenen. Dus zagen we elkaar nog bijna elke dag.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 13:25
Verwijderd
Natuurlijk wil je iemand waar je helemaal gek van bent zo dicht mogelijk bij je hebben. Maar om hem nou naast me te hebben wonen, nee dat lijkt me ook niets. Ik wil toch nog wel me eigen leven en wat afstand bewaren.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn vriend woont 5 minuten fietsen bij me vandaan en ik vind t perfect! Lange afstand heeft bij mij eigenlijk nog nooit gewerkt... Maar daarvoor heb ik het zelf ook te druk.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 30-06-2004 @ 10:45 :
wat heb jij tegen krimpen aan de lek?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 18:21
Kleintjeyakult
Me vriend is intussen teruggeweest en heeft zijn kamer niet teruggekregen en is toen tijdelijk bij me komen wonen, daarna moest hij in amsterdam gaan wonen, 2 uur reizen bij me vandaag, en nu heeft hij uiteindelijk een plek ongeveer een half uurtje rijden bij me vandaan.

Ik zie jullie allemaal praten over lange afstand relaties, die heb ik hiervoor 2 gehad, ik ken het verschil maar al te goed, ik prefereer nog altijd .. lekker dichtbij ..
Oud 22-08-2004, 18:39
Not Your Savior
Not Your Savior is offline
vind het zo eig goed gaan, ok anderhalf uur treinen om haar te zien maarja. Dit maakt het voor ons elke keer alleen maar fijner om elkaar te zien. En we zien elkaar zowiezo elk weekend en de vakanties brengen we ook gewoon samen door. Maar kan niet zeggen dat ik dit heel erg vind. Heb op deze manier ook genoeg tijd voor mijn eigen dingen en vrienden enzo. Kortom, vind een afstand niet echt erg ofzo.
Oud 22-08-2004, 18:44
filia dei
filia dei is offline
Nou naast me als buurjongen vind ik niets. Maar heel ver ook niet. Zo'n 5 a 10 minuten fietsen lijkt mij 't beste eigenlijk. Dan kan je makkelijk even gedag gaan zeggen of onverwacht langskomen enzo. Maar naast je dan zit je elkaar weer zo op de lip. Nou jah, ik weet wel dat als je gaat samenwonen dat het ook zo is. Maar dat moet wel groeien....
Oud 22-08-2004, 18:44
Verwijderd
Dichtbij, met oog op benzinekosten en gebrek aan openbaar vervoer...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 19:00
evanescence
evanescence is offline
WHAHA ik wou dat mijn vriend naast me woonde! pff 3 kwartier is niks...je moet blij zijn dat jullie lekker dicht bij elkaar wonen beter dan 3 uur van elkaar vandaan....ik ben jaloers op je
Oud 23-08-2004, 11:08
Big M
Big M is offline
dat verschilt bij iedereen maar wie vind het nou niet leuk om heel dicht bij te wonen....
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:24
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
liefst een beetje ver weg, maar niet te. treinreizen vind ik wel leuk maar als t 2 uur of langer duurt is t niet meer leuk.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:32
Anaïs
Anaïs is offline
hij woont op zo'n 10 minuutjes trein + 10 minuten fietsen ofwel 25min met auto van mij. 't Mocht wel ietsje dichter, dan kon ik 's nachts door zijn raam sluipen!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:00
Verwijderd
Liefde kent geen grenzen, om het maar eens clichématig doch waar uit te drukken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten