Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 20:36
SuperS
SuperS is offline
stel je voor

liesje is verdrietig, en haar vriendje pietje die is er toevallig niet, en liesje moet janken en vannalles en dan gaat ze maar ff bij andere jonge op schoot ligge (in discotheek of kroeg ofzo)

....... klopt toch ook niet he

wat vinden jullie nou
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 20:37
punkyfish
punkyfish is offline
Meisjes kunnen ook gewoon bevriend zijn met jongetjes.
Oud 07-10-2002, 20:40
Loezzel
Loezzel is offline
Meisjes kunnen wel bevriend zijn met jongens, maar als jouw vriendin verdrietig is en ze gaat haar hele persoonlijke verhaal bij een of andere wildvreemde jongen vertellen, zou ik daar als vriend ook niet blij mee zijn....
Oud 07-10-2002, 20:40
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
jah okee.. maar je gaat toch niet zo bij iemand hange....
volgens mij ben ik gek hoor.. want ik snap dat echt niet
ik bedoel op zijn schoot.. als er iets zeg maar gevoelig is dan is dat zijn schoot wel, vooral als je er op zit.. dicht bij zijn...nouja..
jullie snappen me wel
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:42
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ach soms hebben vrouwen dat... Dan hebben ze n schouder nodig om op te huilen ... Maakt t dan uit of diegene Pietje of Klaasje heet... Voor n vrouw nie... Als mijn Pietje er op dat moment niet is dan maar Klaasje...

Kuzzje IK
Oud 07-10-2002, 20:42
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
Ligt er aan of die jongen een goede vriend is of een wildvreemd iemand. Ik vertel zo vaak persoonlijke dingen aan een vriendje van me en ja, dan krijg ik ook een knuffel en/of kusje. En dat is puur vriendschappelijk.
Oud 07-10-2002, 20:43
Mephisto
Mephisto is offline
Het ligt eraan of het meisje in kwestie gewoon goed bevriend is met de jongen of dat hij een wildvreemde is. Ik ken een aantal meiden met wie ik over persoonlijke zaken praat enzo, dus ja, als die het moeilijk hebben mogen ze bij mij best uithuilen. Zoiets heet vriendschap. Bij wildvreemden keur ik het af.
PardonMe
PardonMe is offline
Nee ik vind dat niet normaal.
Als jij je echt zo shit voelt enzo, bel je vriend dan op, of een vriendin, maar je gaat niet bij een wildvreemde staan hangen of op schoot liggen.. Je gaat toch niet heel je verhaal aan een vreemde vertellen lijkt mij, en al helemaal niet in een kroeg of discotheek..
althans ik zou daar niet met een vreemde over willen praten..
Als het om iets gaat waar mijn vriend ook mee te maken heeft, dan wacht ik gewoon tot hij er wèl is, en praat er dan met hem over.. En als het iets anders is dan ga ik wel naar een vriendin, maar geen vreemde..

Mjah als ik de hele avond al moet janken enzo, dan denk ik er niet eens over om naar een kroeg of discotheek te gaan, als ik dan toch al de hele dag aan het janken ben dan jank ik 's avonds ook nog wel ff lekker door...
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
Ligt er aan of die jongen een goede vriend is of een wildvreemd iemand. Ik vertel zo vaak persoonlijke dingen aan een vriendje van me en ja, dan krijg ik ook een knuffel en/of kusje. En dat is puur vriendschappelijk.
jah dat doe ik niet, knuffels okee.. maar kusjes.. nee dat vind ik persoonlijk te intiem om met een ander te delen
Met citaat reageren
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik bedoel op zijn schoot.. als er iets zeg maar gevoelig is dan is dat zijn schoot wel, vooral als je er op zit.. dicht bij zijn...nouja..
jullie snappen me wel
Je moet gewoon niet meteen aan seks denken.
Oud 07-10-2002, 20:44
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
jah dat doe ik niet, knuffels okee.. maar kusjes.. nee dat vind ik persoonlijk te intiem om met een ander te delen
Gewoon een kusje op de wang, zoals ik ook met vriendinnetjes doe... Niks mis mee.
Oud 07-10-2002, 20:45
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
een kus op de wang vind ik niet echt intiem; meer iets in de vorm van begroeting.
Oud 07-10-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
Je moet gewoon niet meteen aan seks denken.
weet ik maar die boeren bij ons in de discotje die zitten daar dus wel op te wachten..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
jullie snappen me wel
Jongens worden niet overal opgewonden van lieve schat, en dan nog, als het meisje het niet is. Zij wil dan getroost worden, niets meer, niets minder. Ik heb ook een goede vriend die mensen troost, op zo'n moment ben je idd close met hem, maar dat is puur vriendschappelijk, puur troosten. Als hij daar opgewonden van wordt, wat ik me niet kan voorstellen, betekent dat nog niet dat het meisje het is... en ik denk dat het dáárom juist gaat...

Ligt er misschien ook aan, hoe ze op zijn schoot zit, zijwaards of tegenover (gezicht naar gezicht)...

Zou jij opgewonden worden als het andersom was? Een goede vriend van je huilt en zit toevallig met zijn hand op je bovenbeen, of hij houdt zijn armen dicht om je heen, of hij zit op jouw schoot... gewoon omdraaien de situatie, misschien snap je het dan?
SuperS
SuperS is offline
gaat hier dus NIET om MIJ of MIJN VRIENDIN
ff ter duidelijkheid om misverstanden te voorkomen

'k snap het gewoon niet, als je iets hebt ofzo.... je bent verdrietig, kwaad, weet ik veel wat, en je heb vriend waar je zielsveel van houd, en dan ga je zoiets persoonlijks heel persoonlijk met/bij iemand anders uithuilen/vieren/vertellen...
je kunt toch niet zomaar bij al je vrienden met je problemen etc. terecht dat is toch gek, dan kun je net zo met iedereen tegelijk verkering nemen ofzo (zie al een paar posts tegemoed van mensen die denken dat ik verkering verkeerd begrijp, maar ik weet op 't moment ff geen ander woord) dat je dat bij je hartsvriendin o.i.d. doet, okee, maar toch niet bij "gewoon een vriend" is net zoiets als (schakel ff van liefde naar sex) dat je bijvoorbeeld op 1 week ofzo met 5 verschillende mensen zoent, (schakel terug naar liefde) op die manier heeft liefde toch geen betekenis meer wel dan???

'k hoop dat jullie 't beetje kunne volgen haha
Met citaat reageren
ABrules
ABrules is offline
nou, ik zou het goed vinden...
liesje heeft troost nodig terwijl pietje er niet is... wat moet ze dan nog ongelukkiger worden... moet kunnen...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:49
PardonMe
PardonMe is offline
Maar goed, je kan hier lang over gaan discussieren, maar uiteindelijk is het voor iedereen anders.. Iedereen heeft wel een andere relatie met zijn vrienden en met een 'partner'..
De een vind het normaal om een vriend te begroeten met een kus op de mond (is ergens een topic over..) en een ander vindt dat te intiem voor een vriendschap en houd het bij een knuffel.. Het is maar net wat iemand fijn vindt.. en dat is dat met dit denk ik net zo...

Ik kan me misschien trouwens wel voorstellen dat je je verhaal aan een vreemde vertelt, want dat doen we hier op het forum in feite ook, is wel een klein beetje anders, maar de overgrote meerderheid van jullie zijn vreemden voor mij, en toch vertellen we hier onze problemen en vragen we elkaar om advies..
Dat kan ook heel nuttig zijn, omdat onbekenden een andere kijk op de dingen hebben dan jijzelf of mensen in je omgeving..
Maar ik zou dan niet bij een ander gaan 'hangen' enzo..

Maar uit de eerste post (van de topicstartster) wordt niet echt duidelijk of het nou om een vreemde persoon gaat of om een vriend...?
Oud 07-10-2002, 20:49
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
SuperS schreef:
"gewoon een vriend"
Inderdaad; je hebt vrienden en je hebt vrienden. Als je steun zoekt bij een persoon met wie je nogal 'close' bent kan ik dat helemaal begrijpen; maar inderdaad, als je zoiets doet bij iemand die je gewoon redelijk kent, nee. Dat vind ik zo 'flapuiterig' om het zo maar te zeggen...
Oud 07-10-2002, 20:52
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
SuperS schreef:

'k snap het gewoon niet, als je iets hebt ofzo.... je bent verdrietig, kwaad, weet ik veel wat, en je heb vriend waar je zielsveel van houd, en dan ga je zoiets persoonlijks heel persoonlijk met/bij iemand anders uithuilen/vieren/vertellen...
je kunt toch niet zomaar bij al je vrienden met je problemen etc. terecht dat is toch gek, dan kun je net zo met iedereen tegelijk verkering nemen ofzo (zie al een paar posts tegemoed van mensen die denken dat ik verkering verkeerd begrijp, maar ik weet op 't moment ff geen ander woord) dat je dat bij je hartsvriendin o.i.d. doet, okee, maar toch niet bij "gewoon een vriend" is net zoiets als (schakel ff van liefde naar sex) dat je bijvoorbeeld op 1 week ofzo met 5 verschillende mensen zoent, (schakel terug naar liefde) op die manier heeft liefde toch geen betekenis meer wel dan???

Liefde/verkering draait toch ook niet alleen om het vertellen van geheimen/problemen/uithuilen/whatever. Het is een combinatie van bepaalde dingen...
Bij vriendschappen draait het imho meer om het praten e.d. Bij verkering heb je dan ook nog het lichamelijke en bepaalde andere dingen die je tegen elkaar zegt.

Eigenlijk snap ik het probleem niet echt, waar maken jullie je druk om?!
Oud 07-10-2002, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Jongens worden niet overal opgewonden van lieve schat, en dan nog, als het meisje het niet is. Zij wil dan getroost worden, niets meer, niets minder. Ik heb ook een goede vriend die mensen troost, op zo'n moment ben je idd close met hem, maar dat is puur vriendschappelijk, puur troosten. Als hij daar opgewonden van wordt, wat ik me niet kan voorstellen, betekent dat nog niet dat het meisje het is... en ik denk dat het dáárom juist gaat...

Ligt er misschien ook aan, hoe ze op zijn schoot zit, zijwaards of tegenover (gezicht naar gezicht)...

Zou jij opgewonden worden als het andersom was? Een goede vriend van je huilt en zit toevallig met zijn hand op je bovenbeen, of hij houdt zijn armen dicht om je heen, of hij zit op jouw schoot... gewoon omdraaien de situatie, misschien snap je het dan?
ja ik begrijp je ook wel.. maar ik zou dat als 'vriendin' dus niet echt om te zeggen geweldig vinden als er een ander meisje op mijn 'vriend'zijn schoot zat...maargoed.. ik heb gewoon een andere mening.. en kan dat niet zo goed onder woorden brenge
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
SuperS schreef:

Niet iedereen heeft de luxe dat hij of haar zomaar zijn/haar vriend kan bellen om getroost te willen worden... niet iedereen woont dichtbij elkaar
Oud 07-10-2002, 20:54
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
waar maken jullie je druk om?!
nergens om, maar forum is toch om te discusieren,
en dit is een geweldig discussie onderwerp
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:54
Loezzel
Loezzel is offline
Nee SuperS, nu begrijp ik het ff niet.

Die Liesje, jankt ze nu bij een wildvreemde of een vriend uit??

Als ze bij een vriend uitjankt is er nix aan de hand, je kent die vriend. En ik vertel iig mijn persoonlijke dingen wel aan vrienden. Ik heb mijn vrienden niet alleen om mee uit te gaan, maar ook om mee te praten. En als ze dan op zijn schoot ligt, lijkt het me dat er nog nix aan de hand is. Ik zou er iig niet van opgewonden raken als een vriend bij mij op mn schoot ligt uit te huilen. Daar denk je dan toch niet aan?

Als het nou een wildvreemde is waarbij Liesje uitjankt, dan vind ik het iets anders. Dan zou ik als ik Pietje was me niet zo prettig voelen. Ten eerste zal hij zich denk ik al schuldig voelen omdat hij er niet wat toen zij zo verdrietig was. En ten tweede zal hij zich kut voelen omdat ze in een niet zo heldere bui bij iemand anders op schoot gaat hangen...
Oud 07-10-2002, 21:00
PardonMe
PardonMe is offline
tja je hebt vrienden en vrienden..

ik heb vriendinnen tegen wie ik die dingen wel zou vertellen, en waar ik zou gaan uithuilen als mijn vriend er niet is.
En waarschijnlijk zou ik dat ook aan hen vertellen, ook al is mijn vriend er wel, en heb ik bij hem al kunnen uithuilen.. Dan nog zou ik naar hen toe gaan en er met hen over praten..
Je vriend is niet de enige persoon die jou kan troosten, vrienden of vriendinnen kunnen dat ook, en kunnen er wellicht op een andere manier met je over praten dan wanneer je met je vriend praat..

Maar ik heb ook vrienden, waar ik minder dingen mee deel, die zou ik zoiets dan weer niet vertellen..
Daar ga ik als vrienden mee om, maar niet meer, het is een beetje oppervlakkig zou je kunnen zeggen..
Dat noem ik ook niet echt vriendschap, maar toch zijn het vrienden (beetje moeilijk uit te leggen, maar ik denk dat er wel mensen zijn die het snappen.. Je beschouwt iemand wel als vriend, maar niet zoooo als vriend dat je daar intieme dingen aan zult vertellen.. )

Snap je het verschil een beetje..
Bij de eerste zou ik dus zeggen, ja dat kan.
Bij de tweede zou ik zeggen, nee dat zou ik niet doen..

Maar wederom, het is voor iedereen anders, en iedereen heeft denk ik ook zijn eigen definitie van vrienschap...

En ik denk ook niet dat die jongen, bij wie je dan eventueel (puur hypothetisch ook alles he!!!) op schoot zou liggen er echt niet opgewonden van wordt.. Hij is je aan het troosten op dat moment en ik denk niet dat zijn gedachten dan gericht zijn op seks.. tja bij een wildvreemde misschien wel, maar daar ga ik dan ook niet zo bij zitten..
Maar bij een vriend denk ik niet dat hij er opgewonden van zou raken.. Als vriend hoort hij je dan te troosten en niet te bedenken hoe je in bed zou zijn...

Laatst gewijzigd op 07-10-2002 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 21:08
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Maar ik heb ook vrienden, waar ik minder dingen mee deel, die zou ik zoiets dan weer niet vertellen..
Met zulke vrienden bedoel je kennissen mee denk ik Eef
Oud 07-10-2002, 21:13
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Loezzel schreef:
Met zulke vrienden bedoel je kennissen mee denk ik Eef
uhhmz ja zoiets ja.. hihi
Loes wat zou ik toch zonder jou moeten!?!?
*hug*
Oud 07-10-2002, 21:17
Verwijderd
Ik heb ook wel vriendinnen waarbij ik met m'n hoofd op haar schoot zou kunnen liggen als ik me rottig voel, dat wil toch ook niet meteen zeggen dat ik van plan ben haar meteen te likken...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 21:33
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik heb ook wel vriendinnen waarbij ik met m'n hoofd op haar schoot zou kunnen liggen als ik me rottig voel, dat wil toch ook niet meteen zeggen dat ik van plan ben haar meteen te likken...
Sommige mensen vinden van wel.

En dan vinden ze míj oversekst. :/
Oud 08-10-2002, 11:12
Tactic
Tactic is offline
Ik vind dat die Liesje het dan wel erg ver pushed.

Beetje in het openbaar bij een ander op schoot hangen zou bij mij in het verkeerde keelsgat schieten.

Zulke intieme dingen hoor je eigenlijk alleen met je 'partner' te doen. Sim-pel.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:57
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Liefde/verkering draait toch ook niet alleen om het vertellen van geheimen/problemen/uithuilen/whatever. Het is een combinatie van bepaalde dingen...
Bij vriendschappen draait het imho meer om het praten e.d. Bij verkering heb je dan ook nog het lichamelijke en bepaalde andere dingen die je tegen elkaar zegt.

Eigenlijk snap ik het probleem niet echt, waar maken jullie je druk om?!
dus jij wilt zeggen dat verkering en vriendschap het zelfde is alleen bij verkering heb je (om het maar grof uit te drukke) sex
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:58
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Tactic schreef:
Ik vind dat die Liesje het dan wel erg ver pushed.

Beetje in het openbaar bij een ander op schoot hangen zou bij mij in het verkeerde keelsgat schieten.

Zulke intieme dingen hoor je eigenlijk alleen met je 'partner' te doen. Sim-pel.
de eerste die het begrijpt
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:18
Verwijderd
licht er maar aan hoe goed ze die jongen kent en of ze er verdrietig bij is.
als het een goeie vriend is en ze zoekt wat troost en een knuffel lijkt het me geen probleem, maar als het zomaar een willekeurige jongen die ze niet kent dan klopt het niet nee.....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:34
Pletterprater
Pletterprater is offline
Ander voorbeeld:

Hoevaak heb je niet dat mensen op internet tegen een wildvreemde zijn of haar hart uitstort?

Vaak, dit kan ik je wel vertellen... verschil??? Het fysieke, de aanraking, het... op schoot zitten? (vind ik overigens een beetje vreemd voorbeeld)

Kijk, als die meid nu al gewend was bij iedereen als het ware op schoot te zitten van de vrienden club, dan is het geen probleem, dan moet je dat maar accepteren, immers... zo is ze. (dan had je maar geen relatie met haar moeten beginnen)

Als ze eigenlijk meestal zeer timide is en eigenlijk probeert iedere aanraking te ontwijken... ja... dan kan het best wel eens zijn, dat je er zo je gedachtes over moet laten lopen hoe de vork nu precies in de steel steekt.

Als ze wel eens gewoon huilbuien heeft en wel vaker haar hart gewoonweg uit moet storten, tja... dan kan het wel eens nodig zijn bij iemand uit te huilen, beter dan opkroppen in ieder geval. Wel zou de ander zich dan schuldig moeten voelen omdat je er niet bij bent geweest terwijl ze je nodig had.

Je moet niet alles zwart-wit zien, wil je meer kunnen zeggen over een bepaalde situatie, zoals het zwart/wit beeld, goed/fout... dan zal je in ieder geval meer achtergrond informatie moeten hebben over de bepaalde personen, mogelijke verhoudingen tussen die personen, etc. etc.
Oud 08-10-2002, 19:36
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
SuperS schreef:
de eerste die het begrijpt
Zoek jij juist binnen deze discussie alleen mensen met een zelfde mening als jij? Dan noem ik dit zeer zeker geen discussie dat jij wilt beginnen, maar een zoektocht naar mensen met (in ieder geval op dit gebied) zelfde ideeën.
Oud 09-10-2002, 14:00
Tactic
Tactic is offline
In moet mijn uitspraak wat nuanceren, het hangt uiteraard van het meisje af.

Mijn vriendin zou het normaliter NIET doen, dus als ik zou horen dat ze bij iemand op schoot zou zitten, zou ik me toch lichtelijk zorgen gaan maken.

Op schoot zitten is aardig intiem contact, heel wat anders dan een korte knuffel.

My 2 cents.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:55
SuperS
SuperS is offline
okee, vind ik ook, maar 't gaat toch niet alleen om het lichaamelijk contact, met zulke intieme gevoelens ga je toch als eerste naar je vriend/vriendin......
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 18:05
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
SuperS schreef:
okee, vind ik ook, maar 't gaat toch niet alleen om het lichaamelijk contact, met zulke intieme gevoelens ga je toch als eerste naar je vriend/vriendin......
Okee, nogmaals...

1.Ligt aan de betrokken personen.

2. Is dat zo??? Waarom komen dan toch zoveel mensen hier op internet eerst met een of ander intieme gevoelens voordat ze het navragen bij vriend/vriendin? En... zou je het minder erg hebben gevonden, als die meid haar hart had uitgestort bij een andere meid of bij een van haar ouders? (je sluit deze groep helemaal uit bij je gegevens, maar zoals je de vraag nu weer steld, zijn ze toch van belang)

Oftewel... jongen... je schijnt de meningen jouw kant op te willen richten. Dan is mijn vraag hierbij... waarom???

Hoe ben jij betrokken bij dit gehele gebeuren? Wie was die meid waar je het over hebt (en dan bedoel ik niet naam, adres ofzo, maar jouw relatie tot... dus vriendin van vriend ofzo)

Waarom wil je zo graag gelijk krijgen in deze kwestie?

Een vrouw moet nu eenmaal af en toe haar hart kunnen storten, is haar vriend er niet, dan maar bij iemand anders die ze ermee kan vertrouwen. Ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die bij mij hun hart hebben uitgestort (over internet en in het echie) en die mensen hebben heus niet allemaal eerst hun hart uitgestort bij hun vriend/vriendin. En... ik geef ze gelijk. Laat ze hun hart toch uitstorten, zij kunnen er toch ook niets aan doen, dat ze daaraan toe zijn op dat mment en dat de vriend er niet is?
Oud 09-10-2002, 18:38
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
SuperS schreef:
dus jij wilt zeggen dat verkering en vriendschap het zelfde is alleen bij verkering heb je (om het maar grof uit te drukke) sex
Nee.

IK VIND het intieme lichamelijke contact (en nee, dat is niet alleen seks) en hetgeen wat je tegen elkaar vertelt/zegt het verschil tussen een relatie en vriendschap. Met dat laatste bedoel ik bijvoorbeeld dat je tegen je vriend(in) dingen als 'schatje' e.d. zegt, dat zeg je doorgaans niet tegen gewoon een vriend(in). Verder vertel je andere/meer dingen tegen je vriend(in), dingen als seksuele fantasiën , maar ook dingen over later ofzo, ik zeg ook maar wat ik merk in mijn relatie.

Dit is mijn mening , en ik wil dus niet zeggen dat het zo is.
Oud 09-10-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
hehe..moet kunnen toch?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:54
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Hoe ben jij betrokken bij dit gehele gebeuren? Wie was die meid waar je het over hebt (en dan bedoel ik niet naam, adres ofzo, maar jouw relatie tot... dus vriendin van vriend ofzo)
gaat niet om mij/iemand die ik ken
had leuke discussie met iemand daarover (niet mijn vriendin)

dat van die mening proberen naar mij toe te trekken..... kleine tik van me
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:55
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

*bla bla*
okee
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 00:24
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:
Ik zei dat oorspronkelijk niet maar vind dat wel.

Mijn vriendin is meer gewoon een maatje, iemand om leuke dingen mee te doen die je ook met een 'gewone' vriendin zou kunnen doen. We hebben wel seks, maar dat is omdat we het allebei lekker vinden, niet uit een soort lotsbezegelend fanatisme waarmee we ons aan elkaar vastklampen.

Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 07:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik zei dat oorspronkelijk niet maar vind dat wel.

Mijn vriendin is meer gewoon een maatje, iemand om leuke dingen mee te doen die je ook met een 'gewone' vriendin zou kunnen doen. We hebben wel seks, maar dat is omdat we het allebei lekker vinden, niet uit een soort lotsbezegelend fanatisme waarmee we ons aan elkaar vastklampen.

En waar in jouw verhaal komt de term gevoel aan de orde? Ik denk dat dát juist het grootste verschil is tussen een relatie en een vriendschap. Een relatie heb je met iemand bij wie je per sé wil zijn, iemand op wie je verliefd bent (en volgens mij gaat verliefdheid nooit helemáál weg, maargoed dat is weer iets anders).
Het gevoel dat ik krijg als ik mijn (gewone) vrienden zie evenaart in de verste verte het gevoel niet dat ik krijg als ik bij mijn vriend ben. Volgens mij is gevoel de grootste factor die meespeelt bij het veschil tussen vriendschap en een relatie.
Dat is hetgeen dat een relatie speciaal maakt, je deelt een gevoel. Waarom zou ik een relatie beginnen met iemand naar wie ik niet met dezelfde ogen zou kunnen kijken, bij wie ik me niet speciaal voel? En dan nog niet eens te spreken over seks..

Nouja, ik hoef dit niet eens uit te leggen, je weet mijn standpunt al. Maar waar komt bij jou gevoel aan de orde?

Met relatie bedoel ik in dit stuk dus een liefdesrelatie. Want natuurlijk zijn er mensen die ook gewoon relaties aangaan zonder dat ze verliefd zijn of wat dan ook..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:41
Verwijderd
Hmz..

De definitie van vriendschap is voor mij de personen bij wie ik juist met mn problemen etc terecht kan en die mij op zo'n moment troosten en er voor me zijn. Ik heb geen beste vriend of vriendin want daar geloof ik niet in, het ene moment heb ik meer zin in de een, het andere moment in de ander.

In het geval liefde ben ik het helemaal met dark voice eens, het gevoel dat je erbij hebt is anders..

Ik vind het voorbeeld dus helemaal niet erg. Wanneer ik me kut voel en steun nodig heb maar mn vriend is niet te bereiken, ga ik niet zielig zitten wachten tot hij er eens is maar ga naar mn vrienden toe. Sowieso, als ik bv aan het uitgaan ben en er gebeurd iets waardoor ik me heel kut voel. Ik ben daar niet met mn vriend maar met vrienden, dan keer ik naar die vrienden.. die zijn er immers, en daar zijn het vrienden voor. Ja dan knuffel ik hen, dan zit ik bij hen op schoot. Meestal zijn dit mn vriendinnen waarbij dit gebeurt, maar ik vind er geen verschil in zitten of het bij een meisje of een jongen is. Als diegene er voor je is en een vriend/vriendin van je is, dan keer ik naar diegene toe voor steun. Mn gevoel is daarbij bij beide geslachten hetzelfde, en weer heel anders dan het gevoel voor mn vriend.

In een relatie hoort ook vertrouwen. Je moet de ander kunnen vertrouwen op zijn/haar visie hierin. Je kunt zeggen wat stelt liefde anders nog voor, maar als je niet eens naar je vrienden mag gaan met je problemen, wat stelt vriendschap dan voor?

Wanneer ik een vriend heb en daar superveel van hou ga ik niet ineens al mn vrienden anders behandelen dan daarvoor. Want naar wie keer jij dan wanneer je je kut voelt en geen vriend hebt? Blijf je er dan in je eentje mee zitten? Nou sorry ik niet.. Mn vriend zou willen dat ik gelukkig ben, en als steun van een ander ontvangen daar aan bijdraagt en niets veranderd aan mn liefde voor hem, neem ik aan dat ie er alleen maar blij mee is..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:54
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Nouja, ik hoef dit niet eens uit te leggen, je weet mijn standpunt al. Maar waar komt bij jou gevoel aan de orde?
Door seks...dat is mijns inziens datgene wat bindt...als je wél vasthoudt aan het idee dat je seks alleen met die persoon hebt voor wie je speciaal bent (en vice versa) dan komt de verliefdheid vanzelf wel. Ik word heel moeilijk verliefd, er zijn best wel meisjes waar ik het goed mee kan vinden en waarvan ik wéét dat het prima zou werken als ze mijn vriendin zouden zijn. Ik word alleen vantevoren niet verliefd op ze. Dat is pas één keer écht goed voorgekomen (in de zin van dat het ook door gedragingen van de andere partij bevestigd en versterkt werd).

Goed, seks dus. Die wekt het gevoel op van 'zij is de enige'. Natuurlijk ook wel het feit dat ze mijn vriendin is en ik alles aan haar kan vertellen, maar toch iets minder. Er zijn namelijk wel meer meisjes aan wie ik alles kan vertellen en met wie ik ontzettend goed overweg kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten