Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 17:34
???
??? is offline
hoi allemaal,

ik merkte dat ik laatste tijd wat moeite had met veraf lezen.
nu heb ik vandaag mijn ogen laten testen en heb links -1 en rechts - 0,5.
nu wil ik absoluut geen bril en heb al gekeken bij de lenzen...maar dat is vanaf -1 maar kan het kwaad als ik maar in een oog een lens doe??? want dan kan ik wel beter lezen maar weet niet of dat kwaad kan?

greetzz
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 18:10
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
ik krijg altijd meteen hoofdpijn als ik 1 van mn lenzen niet in heb....

Voor de rest weet ik het ook niet, vraag de opticien zou ik zeggen?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 18:55
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Volgens mij kan het geen kwaad. -0.5 is niet erg veel en voor het zicht help het wel als dat oog van -1.0 wordt gecorrigeerd.
Ik heb weleens een paar dagen met 1 lens rondgelopen op vakantie. Verschil is: mijn ogen zijn beide -6.0. Geen last gehad van hoofdpijn trouwens. Sterk hoofd .
Oud 21-09-2004, 19:17
Ndimension
Ndimension is offline
Een vriend van me heeft aan 1 oog perfect zicht maar aan het andere -7 ofzo. Hij draagt maar 1 lens en heeft er nooit last van. Ikzelf heb ook wel eens een tijdje lang met 1 lens rondgelopen (don't ask) en geen last van gehad. Dus het zal geen kwaad kunnen.
Oud 21-09-2004, 20:02
Roos
Roos is offline
Het kan geen kwaad natuurlijk. Dan heb je in 1 oog perfect zicht, en in het andere oog een afwijking van 0.5.

Mensen die hoofdpijn krijgen als ze maar 1 lens in hebben, hebben dan een groter verschil tussen de ogen. Bijvoorbeeld links perfect (met lens) en rechts -3 (zonder lens). Daarkrijg je hoofdpijn van ja

Ik zou het de opticien vragen. Een andere optie is misschien toch een bril, die je alleen draagt om bijvoorbeeld auto te rijden, of naar het schoolbord kijken
Oud 21-09-2004, 20:22
twirley
twirley is offline
nou, ik krijg er ook hoofdpijn van. en ga er zelfs dubbel van zien... in ieder geval daar lijkt het op.
Het is absoluut niet fijn !
ik doe wel es 1 lens in als die andere heeel vies, en beschadigd is dat ik het niet meer kan hebben aan mijn oog bijv.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 20:27
Verwijderd
heb je soms alleen bij de kruidvat gekeken oid?
Want er zijn zeker wel lenzen van -0.5
kijk bv. maar eens op toplenzen.nl
En 'k zou je lenzen wel bij de opticien kopen aangezien je dan tenminste controles hebt
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 20:31
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik heb wel eens een lens uit moeten doen omdat ie prikte ofzo, en netzoals twirley ging ik daardoor ook "dubbelzien". Ik kreeg er geen hoofdpijn van (en mijn sterkte is tog -2.00). Maar ik denk niet dat je er last van zult hebben, je hebt zonder lens namelijk ook een verschil van -0,50, alleen dan precies andersom.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
??? schreef op 21-09-2004 @ 18:34 :

ik merkte dat ik laatste tijd wat moeite had met veraf lezen.
nu heb ik vandaag mijn ogen laten testen en heb links -1 en rechts - 0,5.
fok heb ik dus ook
heb me al meer dan jaar ofzo voorgenomen om me ogen te testen....
Oud 22-09-2004, 15:53
Fleurop
Fleurop is offline
Ik begon met -0.5 en -0.75. Ik kon toen gewoon lenzen nemen hoor. Die mogelijkheid is er en kan ook nodig zijn (ik had er echt veel hinder van). Maar ik weet niet of dat bij jouw opticien niet kan (lijkt me wel raar trouwens).
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:03
Verwijderd
Mjah, ik heb dus ook nog niet zo lang een bril. Ik heb aan twee ogen -1 en een cilinder afwijking. Nu heb ik mijn bril lang niet altijd op, daarmee wil ik dus zeggen dat omdat jij niet zo'n vreselijke sterkte hebt, je als je een bril hebt die dus lang niet altijd op hoeft. Maar ik denk dat je idd heel goed 1 lens gewoon kunt indoen hooor.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:33
Verwijderd
Volgens mij bestaan er best -0,5 lenzen...

maargoed, een 0,5-verschil in je ogen kan geen kwaad. Dat heb je nu ook, en nu heb je toch ook geen hoofdpijn
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 09:08
Verwijderd
De drogisten hebben volgens mij idd geen lenzen van -0,5, maar daar moet je sowieso geen lenzen kopen, de kans dat die net niet bij je ogen passen is erg groot. Bij een opticien heb je gewoon veel meer controle. En volgens mij heb je daar best lenzen van -0,5. Je zou het iig eens kunnen gaan vragen (bij een grote zaak heb je de meeste kans.)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 21:20
Roxann
Roxann is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-09-2004 @ 10:08 :
De drogisten hebben volgens mij idd geen lenzen van -0,5, maar daar moet je sowieso geen lenzen kopen, de kans dat die net niet bij je ogen passen is erg groot. Bij een opticien heb je gewoon veel meer controle. En volgens mij heb je daar best lenzen van -0,5. Je zou het iig eens kunnen gaan vragen (bij een grote zaak heb je de meeste kans.)
Dat is idd waar, k heb ooit eens lenzen bij Kruidvat gekocht, en na een dag waren mijn ogen ongelofelijk hard ontstoken. Sindsdien koop ik ze dus altijd bij mijn opticien, en ze kosten daar echt maar een paar euro meer. Lenzen van -0.5 bestaan wel hoor, maar zonder zal je er wsl niet al te veel last van hebben, want -0.5 is toch vrij verwaarloosbaar.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:17
June bug
June bug is offline
Mijn ogen zijn behoorlijk slecht (- 8,5 en -9 ongeveer dacht ik) en toen ik een keer 1 lens kwijt was geraakt, en mijn bril (die ik als "reserve" heb) kapot was, heb ik ook een dag of 2 met 1 lens in gelopen.. Je moet toch wat. Het werd wel behoorlijk irritant na een tijdje maar hoofdpijn heb ik er niet echt van gehad. De kans dat het oog waarin je geen lens draagt achteruit gaat lijkt me wel groter, door je ene oog met de lens zie je beter, en dus ga je het andere oog minder gebruiken denk ik. Ik zou toch zorgen dat alle2 de ogen op de goede manier gecorrigeerd worden. En volgens mij zijn er best lenzen van -0,5 hoor..

Regels voor berichten