Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 18:04
Grimmetje
Grimmetje is offline
Ik ben bezig met een onderzoek naar werkgevers aansprakelijkheid voor onrechtmatige daden gepleegd door een werknemer.

Nou is mijn vraag aan jullie, hebben julle nog adviezen waar ik relevante dogmatische opvattingen in (hand)boeken / jurisprudentie / artikelen / proefschriften kan vinden??? Misschien hebben jullie zelf nog een boek op de plank staan waar iets in wordt vermeld?

Ik heb toegang tot 'plaza kluwer' dus het simpelweg noemen van de titel enz is al ruim voldoende.

Muchos dankos
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 18:25
Verwijderd
Euhm, dit is een scholierenforum he, dat weet je?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:40
Verwijderd
C.J.M. Klaassen, Schadeveroorzakend handelen in functie: meerdere wegen leiden naar de werkgever (oratie KU Nijmegen), Deventer: Kluwer 2000.

C.J.M. Klaassen (red.), Aansprakelijkheid in beroep, bedrijf of ambt, Serie Onderneming en Recht deel 25, Deventer: Kluwer 2003.

J.W. Hoekzema, Kwalitatieve aansprakelijkheid voor ondergeschikten en aansprakelijkheid voor eigen onrechtmatige daad (diss. Groningen), Den Haag: BJU 2000.

Dat zijn al drie specifieke werken waar je redelijk uit kunt putten denk ik. Voor de wat meer algemene beschouwingen kun je het beste gewoon de Asser erbij pakken, in het bijzonder Asser-Hartkamp 4-III (de verbintenis uit de wet). Ook meer inleidende boekjes als Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding van J. Spier c.s. bevatten deze materie.

Wat betreft tijdschriften is het een kwestie van zoeken in een goede juridische bibliotheek. Jurisprudentie erover kun je ook wel vinden in bundels arbeidsrecht, zoals Arbeidsrechtspraak onder redactie van P.F. van der Heijden en natuurlijk gewoon lekker door de NJ bladeren.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:40
Grimmetje
Grimmetje is offline
Mjah, maar ik heb zie hier en daar zo af en toe een rechtenstudent verschijnen. Misschien dat die ergens licht kan laten schijnen waar ik dat nog niet gedaan heb
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:41
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2004 @ 19:40 :
C.J.M. Klaassen, Schadeveroorzakend handelen in functie: meerdere wegen leiden naar de werkgever (oratie KU Nijmegen), Deventer: Kluwer 2000.

C.J.M. Klaassen (red.), Aansprakelijkheid in beroep, bedrijf of ambt, Serie Onderneming en Recht deel 25, Deventer: Kluwer 2003.

J.W. Hoekzema, Kwalitatieve aansprakelijkheid voor ondergeschikten en aansprakelijkheid voor eigen onrechtmatige daad (diss. Groningen), Den Haag: BJU 2000.

Dat zijn al drie specifieke werken waar je redelijk uit kunt putten denk ik. Voor de wat meer algemene beschouwingen kun je het beste gewoon de Asser erbij pakken, in het bijzonder Asser-Hartkamp 4-III (de verbintenis uit de wet). Ook meer inleidende boekjes als Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding van J. Spier c.s. bevatten deze materie.

Wat betreft tijdschriften is het een kwestie van zoeken in een goede juridische bibliotheek. Jurisprudentie erover kun je ook wel vinden in bundels arbeidsrecht, zoals Arbeidsrechtspraak onder redactie van P.F. van der Heijden.

En heel erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 16:31
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
uitzendbureau excellent / ricardo suares
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 21:02
autodropje
autodropje is offline
S&S --> Werk, Geld & Recht
Reageren