Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2007, 17:35
dwight88
dwight88 is offline
ik werk al een paar maanden op freelance/oproepbasis voor een chauffeursdienst in nederland. Voor hen breng/haal ik lease-auto's op door het hele land. Leuk baantje, en het verdient leuk.

Het contract is heel erg basic, loon is uiteraard genoemd, hoe het betaald wordt etc.

Het kan natuurlijk voorkomen dat er een auto is met schade. Per auto werken we met een formulier, waarop alles ingevuld kan worden. Nu gaf mijn leidinggevende een paar dagen geleden aan, dat wanneer iets niet op een dergelijk formulier is aangegeven en tóch geconstateerd wordt, wij als chauffeurs met hoge kosten geconfronteerd kunnen worden.

In het contract wordt niet verder gesproken over verzekeringen (wel dat we tijdens de ritten verzekerd zijn tegen schade, persoonlijk letsel e.d.), maar niets over dit soort zaken.

Mijn vraag, en dan kijk ik met name even de mensen af die íets meer van recht afweten: kan dit? wanneer ik een schade zou missen, kan dit dan volledig op mij verhaald worden (redelijkerwijs zou ik zeggen: nee).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2007, 18:03
T_ID
T_ID is offline
Hmm, lastig te zeggen. Enerzijds zit je ermee dat je het van tevoren kon aangeven, en op papier gezien elke extra schade dus ontstaan is terwijl jij reed. Anderzijds kan een simpele misser de werkelijkheid geweld aandoen doordat je niet de veroorzaker van die schade hoeft te zijn.
Oud 12-03-2007, 18:29
Go
Go is offline
Mijn persoonlijke intuïtie zegt dat schade aan die auto's per definitie voor kosten van de werkgever zijn, behalve bij opzet of bijzonder ernstige slordigheden van jou kant.