Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2004, 13:48
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
Wat als je vriend/in 60kg aan zou komen, onder de wratten kwam te zitten, in een rolstoel kwam te zitten (noem maar een verandering als dit).

Zouden jou gevoelens ook veranderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2004, 13:49
Verwijderd
weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:52
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
Even de achtergrond van deze vraag:

Ik was aan het praten met een goede vriend van me, die besloot te gaan lijnen, en ik zei tegen hem dat ik hem niet anders kende en dat het me niets uitmaakte en dat ik toch om innerlijk geef.
En toen vroeg mijn vriendjuh of ik dan ook bij hem zou blijven als hij zijn wasbordje zou verliezen voor een dikke bierpens, of als hij onder littekens zou zitten of als hij in een rolstoel terecht kwam. Ik zei niets maar gaf hem een zoen. En die avond ging ik nadenken. Zou ik bij hem blijven als hij ineens 60kg aankwam? Als hij qua uiterlijk helemaal zou veranderen?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:55
Verwijderd
Het minste leuke zou ik die wratten vinden, dat lijkt me niet zo leuk om tegenaan te kijken. 60 kilo aankomen zou ik niet erg vinden (natuurlijk wel slecht voor de gezondheid, maar voor gevoelens zou het absoluut geen probleem zijn). En ik zou het natuurlijk wel erg vinden als ie in een rolstoel kwam te zitten, maar voor m'n gevoelens zou dat ook absoluut geen probleem zijn. En over die wratten: ach nou ja ik heb ook weleens een pukkel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:55
ilse
ilse is offline
ik weet het eerlijk niet... misschien veranderd er wel heel veel en veranderd dat je realatie ook heel erg... errug moeilijk... maar sommige dingen zijn te veranderen, en uiterlijke dingen denk ik niet dat ik het snel om uit zou maken. en ik kan nu makkelijk zeggen van die rolstoel dat ik bij diegene zou blijven en ik denk dat ik dan ook die instelling zou hebben, maar ik denk dat dat na een tijdje wel heel erg moeilijk wordt...
Oud 18-09-2004, 13:58
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
ik haat het dat ik geen antwoord weet.... want ik weet heel zeker dat ik 100% inlove ben en zo veel voor hem over heb... maar ... waaaarom kan ik niet gewoon eerlijk zijn En ja zeggen...!!!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:59
Verwijderd
Dat ligt er totaal aan of de persoon ook veranderd en of ik zeg maar tegen zn uiterlijk ga opzien.
Kijk een rolstoel zou me niets uitmaken, ietsjes dikker ook niet, een keer een pukkel ook niet, maar als ie tientallen kilo's zou aankomen, wratten zou hebben.. ik denk dat ik m op een gegeven moment niet echt meer aantrekkelijk zou vinden ofzo en dan zou de verliefdheid waarschijnlijk minder worden en dan kan ik beter stoppen met de relatie.
Maarja, als hij in een rolstoel zit en hij wordt ineens depri dan zou ik natuurlijk bij m blijven, maar mocht hij ineens een zware pessimist worden en zou het na lange tijd nog steeds zo zijn en niets helpen, dan zou ik t denk ik ook uitmaken, dat haalt mij dan ook naar beneden...
als je snapt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:05
Verwijderd
Ik denk dat je sowieso pas het echte antwoord weet als het je overkomt. Maar zoals ik het nu zie, zou ik altijd bij hem blijven.

Ik btw dat iemand die uiterlijk extreem veranderd vrijwel altijd ook innerlijk veranderd.

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 07:43.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:05
Verwijderd
als m'n vriend zestig kilo zou bijkomen, zou hij niet alleen uiterlijk veranderd zijn, maar ook innerlijk, want hij is sportief en hij geeft om zijn uiterlijk, dus als het hem allemaal niks meer zou kunnen schelen, zou er misschien wel iets kunnen veranderen aan wat ik voor hem voel, maar dan zou dat dus niet aan zijn uiterlijk liggen.

als ik iemand op televisie zie, wiens gezicht volledig verminkt is of volledig met brandwonden bedekt, dan vind ik dat eng, ik kan daar niet naar kijken zonder aan enge horrorfilms te denken. ik denk dat als m'n vriend iets ergs zou meemaken en ook zo onherkenbaar zou worden, dat het wel anders zou zijn, maar toch... kijk, ik denk dat ik nog altijd wel zielsveel van hem zou houden, maar eerlijk gezegd denk ik dat de seksuele aantrekkingskracht wel wat minder zou worden
er is nog een hemelsbreed verschil tussen minder mooi of lelijk en verminkt of gewoon ronduit angstaanjagend eng...
ik denk dat ik er zelf psychisch aan onderdoor zou gaan...
* zucht *
pfff... ik denk dat je over zoiets pas echt uitspraken kan doen als je het hebt meegemaakt, want ik kan nu wel zeggen dat ik onvoorwaardelijk bij mijn vriend zal blijven, maar stel dat zoiets gebeurt en dat ik het er heel heel erg moeilijk mee zou hebben...
ik weet het écht niet...

rolstoel zou dan weer geen probleem zijn. okee, je kan wat minder en je moet er flink aan wennen, huis aanpassen enzovoort, maar dat zou voor mij absoluut geen reden zijn om m'n vriend in de steek te laten...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:08
Verwijderd
Ik denk het wel, ja.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:11
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
ligt het aan mij of heeft het mannelijke geslacht dit topic overgeslagen?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:12
Verwijderd
het is weekend, mannen liggen in bed.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Lena_jenaja schreef op 18-09-2004 @ 15:11 :
ligt het aan mij of heeft het mannelijke geslacht dit topic overgeslagen?
Ligt het aan mij of staat dit topic er nog amper een half uur.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:13
ilse
ilse is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 18-09-2004 @ 15:12 :
het is weekend, mannen liggen in bed.
Oud 18-09-2004, 14:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
self inflicted: ... kilo aankomen bijvoorbeeld, ja zeker

ongeluk: rolstoel bijvoorbeeld, in eerste instantie iig niet, op de lange termijn weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:27
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 18-09-2004 @ 15:23 :
self inflicted: ... kilo aankomen bijvoorbeeld, ja zeker

ongeluk: rolstoel bijvoorbeeld, in eerste instantie iig niet, op de lange termijn weet ik niet

zei je nou dat als je vriendin een kilo aan zou komen je dan andere gevoelens voor der krijgt?

je kan maar beter gaan slapen als alle andere mannen...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:36
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
Lena_jenaja schreef op 18-09-2004 @ 14:48 :
Wat als je vriend/in 60kg aan zou komen, onder de wratten kwam te zitten, in een rolstoel kwam te zitten (noem maar een verandering als dit).

Mijn vriend is een mooie jongen, maar ik ben nooit verliefd op hem geweest vanwege zijn uiterlijk, dus 60 kilo meer of minder, het is nog steeds dezelfde jongen.
Zo ook voor puisten, rolstoel en alles wat je nog maar kan bedenken.

Ik hou van hem omdat hij zo lief, eerlijk en nog veel meer is, zijn karakter dus, dan maakt het toch niet uit als hij van buiten verandert?
Oud 18-09-2004, 14:39
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
Citaat:
Denyse schreef op 18-09-2004 @ 15:36 :
Mijn vriend is een mooie jongen, maar ik ben nooit verliefd op hem geweest vanwege zijn uiterlijk, dus 60 kilo meer of minder, het is nog steeds dezelfde jongen.
Zo ook voor puisten, rolstoel en alles wat je nog maar kan bedenken.

Ik hou van hem omdat hij zo lief, eerlijk en nog veel meer is, zijn karakter dus, dan maakt het toch niet uit als hij van buiten verandert?
oke... zou je je nog even op je gemak voelen als je in de armen van frankenstein lag...? (dit was een verwijzing naar het monster he.. )
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:45
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
Lena_jenaja schreef op 18-09-2004 @ 15:39 :
oke... zou je je nog even op je gemak voelen als je in de armen van frankenstein lag...? (dit was een verwijzing naar het monster he.. )
Ik heb even nagedacht over wat je zei. ik denk niet dat mijn gevoel zou veranderen voor hem nee.
Zolang hij van binnen niet verandert, is en blijft hij mijn liefde.

MAar ik denk ook dat jouw vraagstuk voor iedereen verschilt, hoe lang je al samen bent, hoe goed je elkaar kent, en hoe je zelf in elkaar zit.
Oud 18-09-2004, 15:22
Luna
Luna is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 18-09-2004 @ 14:49 :
weet ik niet
Oud 18-09-2004, 15:30
Grim Heerschap
Grim Heerschap is offline
Citaat:

Ja, dan veranderd er wat ja .
Ik zou haar dan niet echt meer willen denk ik, hoe aardig ze ook is
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 15:32
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Lena_jenaja schreef op 18-09-2004 @ 15:27 :
zei je nou dat als je vriendin een kilo aan zou komen je dan andere gevoelens voor der krijgt?
die puntje puntje puntje stond er niet voor niets, in de startpost staat 60kg maar met 30 zou ik ook een probleem hebben, met 1 niet natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 15:34
girltje
girltje is offline
Nee ik denk het niet.
Uiterlijk speelt wel een rol, maar als je een lange relatie hebt denk ik dat je toch echt van elkaar bent gaan houden en niet dat je in eens minder van iemand houdt doordaat die persoon in eens minder mooi is geworden of in ene rolstoel is beland.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 16:41
Lilything
Lilything is offline
Dat je niet met een motor-ongeluk komt aanzetten als voorbeeld?
en hersenschade bijv? Geheugen stoornissen. Dat is veel ingrijpender dan wordt je actieve sportieve vriendje ineens een passieve thuiszitter?

Ik denk dat ik het met rolstoel wel moeilijk zal hebben, maar als hij dezelfde persoonlijkheid behoudt en niet bijzonder depressief BLIJFT......dan wil ik t wel proberen.

Bij het voorbeeld dat ik zelf noemde verandert de persoon en is de kans groot dat ik m niet leuk meer vind. Uit medelijden blijf je natuurlijk wel een tijdje bij een persoon, zeker als je t een lange tijd leuk hebt gehad met diegene, maar het blijft moeilijk.....

Aankomen zou ik wat minder vinden als je ermee over straat loopt ofzo.....maja moet maar Die wratten zou k echt elke dokter naar laten kijken, want k haat wratten dan moettie zn kleren zoveel mogelijk aanhouden en dat lijkt me niet echt goed voor de relatie
Oud 18-09-2004, 17:10
Verwijderd
Geen idee... Zoiets weet je pas op het moment zelf he.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2004, 17:37
mara18
mara18 is offline
Gewicht zou wel degelijk uitmaken voor mij. Moest mn vriend plots 60 kg bijkomen zou ik het gevoel hebben dat hij er niet meer mooi wil uitzien voor mij. Dan mag hij ook de consequenties dragen.

Door ziekte (gewicht, wratten, rolstoel,...) ...hmm...geen idee
Ik zou het er eerst heel moeilijk mee hebben maar misschien na veel medelijden en zelfmedelijden toch doorgaan
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:50
Skatergirl666
Skatergirl666 is offline
Ik denk niet dat mijn mening zou veranderen, helemaal niet als mijn vriend in een rolstoel terecht kwam... K zou dan juist hem proberen te steunen.
Oud 18-09-2004, 18:26
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Lena_jenaja schreef op 18-09-2004 @ 14:58 :
ik haat het dat ik geen antwoord weet.... want ik weet heel zeker dat ik 100% inlove ben en zo veel voor hem over heb... maar ... waaaarom kan ik niet gewoon eerlijk zijn En ja zeggen...!!!
ik denk omdat hij er dan een beetje ehm.....onverzorgd uit zou zien denk ik. en persoonlijk heb ik dan niet veel zin om die persoon te gaan zoenen al zou ik heel veel om hem geven. ik denk dat dat de drempel is.
Oud 18-09-2004, 18:30
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het gaat om het innerlijk... maar dan nog... ik durf het echt niet met zekerheid te zeggen.
Oud 18-09-2004, 18:38
Tiño
Tiño is offline
als het een goede relatie is dan ben je er waarschijnlijk bij op de momenten dat het fout gaat, bijv. ongeluk=rolstoel, altijd te veel eten=60kg aankomen etc. dus je hebt er meer begrip voor ,of iigeval je snapt hoe het komt ofzo. .
Ja kweet t ook nie echt ,maarja k denk wel dat ik het zou proberen iigeval, jehoudt toch van iemand he.
Oud 18-09-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:

mijn gevoelens zullen misschien niet veranderen, maar ik zou heb wel aan de kant zetten... bah
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 18:41
WannaBeGirl
WannaBeGirl is offline
K heb geen flauw id..k denk dat je zoiets mee moet maken om daar over te kunnen oordelen..Eigenlijk hoop ik dat het me niet overkomt..maar ik vind dat je daar niet over kunt oordelen als er eerder niet zo iets gebeurd...
Oud 18-09-2004, 19:38
Verwijderd
Een rolstoel lijkt me niet zo'n probleem. Littekens van brandwonden kunnen er wel heel eng uit zien, vooral als er delen van het gezicht wegbranden, de neus enzo; het zou kunnen dat dan mijn gevoelens veranderen. Heel veel wratten, nouja, lijkt me niet zo'n probleem alsie ze netjes laat behandelen met stikstof, of laat weglepelen . Als-ie in korte tijd heel veel zou aankomen dan zou ik al na een kilo of tien er 'iets' van zeggen; niet omdat hij niet 10 kilo zwaarder zou mogen zijn dan nu, maar omdat er iets mis is als je in korte tijd heel veel aankomt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:28
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
een rolstoel zal me niets uitmaken. Je hebt dan wel beperkingen in t doen en laten, maar dat valt zeker te overzien.
Bij veel aankomen denk ik dat als ik het zie gebeuren, er wel iets van zeg en erachter probeer te komen waarom het gebeurt, maar zoalng zij zich er goed bij voelt en er geen erge of enge dingen door gebeuren, dan zal het voor mij niet al te veel uitmaken. Als het té er wordt lijkt het mij dat zij het ook niet prettig zal vinden en dan zal ik haar er bij helpen om eraan te gaan werken, want ik weet dat zij het zeker niet leuk vindt om te zwaar te zijn en dat zal zeker niet snel gaan veranderen.
En stel dat ze door een ongeluk verminkt raakt... daar kan zij ws niets aan doen en daardoor zou ik toch zeker niet minder van haar gaan houden. Ik ben verliefd geworden op de persoon die zij is.

Ik denk dat het voor mij het meeste uit zal gaan maken als er een hele grote verandering komt in haar persoonlijke gedrag. Dat is voor mij toch altijd het belangrijkste. Als zij zo gaat veranderen dat ik haar niet meer herken als de persoon op wie ik verliefd ben geworden, dat dit meer kans geeft op het stuklopen van de relatie dan alle lichamelijke dingen die kunnen gaan gebeuren met haar...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:51
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Hangt helemaal van de situatie af.
Oud 18-09-2004, 20:53
Marcade
Marcade is offline
Als m'n vriendin zelf de 'schuldige' zou zijn van de achteruitgang in haar uiterlijk, is de kans een stuk groter ja dat ik d'r verlaat.

Als 't komt vanwege een ongeluk of een ziekte, in eerste instantie niet. Kijken hoe ze er zelf mee omgaat. Het kan best zijn dat ze idd. kwa karakter veranderd en dat 't alsnog misgaat.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:32
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 18-09-2004 @ 13:49 :
weet ik niet
Oud 18-09-2004, 21:55
Verwijderd
Ranzig aankomen en onder de wratten zitten is duidelijk dumpen. Rolstoel waarschijnlijk niet, tenzij ze daarbij ook nog 'ns helemaal niets zelfstandig zou kunnen doen. Dan zou ik er eens goed over moeten nadenken.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 22:20
Samaris
Samaris is offline
zoveel aankomen? zodra er al 10 kilo bij zou komen zou ik er iets van zeggen...niet op een slechte manier, maar ik weet dat ze zelf al heel onzeker is over haar gewicht en dat zou het alleen maar erger maken.

en pukkels,wratten o.i.d. zouden we gewoon laten behandelen.

rolstoel zou me niets uitmaken, hoogstwaarschijnlijk kon ze er niets aan doen, en met zoiets heeft ze mn steun juist extra nodig, en ze zou nogsteeds hetzelfde persoon zijn.

Om zulke simpele materiële redenen zou ik haar niet verlaten.
Oud 18-09-2004, 23:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik hoop het niet...

Ik zal alles doen om van die persoon te blijven houden!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 23:28
Slettelina *
Slettelina * is offline
geen idee
Oud 19-09-2004, 07:47
Sentingua
Sentingua is offline
Weet ik niet.
Oud 19-09-2004, 10:33
Verwijderd
Nou, de kans dat dat allemaal tegelijk gebeurd is een beetje klein, dus daar denk ik niet over na.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:39
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
rolstoel maakt geen donder uit. ik ken veel mensen in een rolstoel. (mijn broer ook) en die mensen zijn fantastisch. 60 kg aankomen, maakt ook niks uit en wratten is wat aan te doen.

als hij er in z'n innerlijk niks verandert dan zou ik bij hem blijven
Oud 19-09-2004, 10:49
Amore
Amore is offline
Dat is een goeie vraag. Maar dat ligt aan je partner. Als hij daardoor gaat veranderen qua karakter, in negatieve zin, dan weet ik het niet. Maar het is en blijft dezelfde persoon als waar jij verliefd op bent geworden.
Ik denk dat ik pas een antwoord kan geven als ik het zelf zou meemaken, op dat moment.
Nu weet ik het echt niet.
Als hij gewoon dezelfde persoon blijft qua innerlijk, maar dat alleen zijn uiterlijk zou veranderen, zou ik zeker wel bij hem blijven.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:47
Verwijderd
Het leek een typische cliché-opmerking: 'toevallig ken ik alleen maar toffe mensen in rolstoelen, dus zijn ze allemaal gaaf!'

Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:54
meisje
meisje is offline
Citaat:

Uhm ja, als ik iemand afstotelijk vind, wordt het wel heel moeilijk. (muv rolstoel)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 12:08
Carrera
Carrera is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 18-09-2004 @ 21:51 :
Hangt helemaal van de situatie af.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 12:28
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ja, mijn gevoel zou daardoor wel veranderen denk ik. Of dat ook meteen betekent dat ik bij die persoon weggga, betwijfel ik.
Wat voor mij wel een feit is, is dat als iemand een dusdanig grote lichamelijke verandering ondergaat, ook innerlijk wel veranderd is. En ik denk dat dat moeilijker is om mee om te gaan.

Wat ik wel typisch vind, is dat de TS als titel heeft 'Geef eerlijk antwoord!'. Dit duid gelijk weer op het feit dat je niet alleen puur op het uiterlijk zou mogen oordelen, en dat mensen daarom nu geen eerlijk antwoord zouden geven, bang om op die stelling onderuit gehaald te worden. Terwijl naar mijn idee uiterlijk en innerlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Je straalt immers uit wie je bent en hoe je je voelt. In dat geval gaat de stelling 'je mag niet alleen op uiterlijk oordelen' dus helemal niet op. Het is slechts een 'norm' die door onze maatschappij in stand wordt gehouden, terwijl niemand meer nadenk over de waarde van die stelling.
Oud 19-09-2004, 13:40
filia dei
filia dei is offline
Als ik verlieft op 'm zou zijn zou het me geen flikker uitmaken, omdat ik dan toch verlieft op 'm ben en liefde maakt blind. En zou ik alles wat hij is geweldig vinden.
Als we al jaren samen zouden zijn en ik houd van hem dan zou ik ondertussen wel meer aan hem waarderen dan alleen zijn uiterlijk. Uiteindelijk als je samen opa en oma bent zie je er ook niet meer uit als modellen.

Dus ik denk dat het opzich niet zo heel veel uitmaakt. Misschien alleen in het moment dat de verlieftheid afneemt en het houden van nog niet gegroeit is en ik me toch al loop te ergeren aan allemaal kleine dingetjes en maniertjes. Dan zou het extreem veranderen van ze uiterlijk misschien wel een factor kunnen zijn waarom ik het uitmaak. Maarja... samen met al die andere ergenissen dan dus.
Reageren

Regels voor berichten