Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nog even een dringende vraag.
Hebben jullie dit gedicht als zodanig geinterpreteerd dat moeder+dochter zullen sterven? (dmv zelfmoord?) Dit is nl. niet de bedoeling van mijn gedicht. Het moet juist de liefde uitdragen die de moeder voelt voor haar dochter. Ik wil echt geen zelfmoord-ideeen opwekken met dit gedicht zeg maar. Ik hoor nu dus alleen echter al van 2 verschillende mensen dat ze dit als een 'verzuip actie' interpreteren. Dus geef eerlijk antwoord graag: Hoe interpreteer(de) je dit? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
een mooi gedicht en heel passend bij het schilderij
mijn interpretatie is dat de moeder het kind de vrijheid gunt van het kindzijn, maar ook bij hem blijft, omdat zij weet dat zij haar eens zal verlaten; uit zal vliegen zoals alle kinderen doen xxx
|
Verwijderd
|
Het is wel een béétje afscheid, maar zeker geen zelfdoding. Ok, het is een gedicht waarbij je best veel zelf kunt interpreteren, maar zelfdoding vind ik daar niet zo bijhoren eigenlijk
![]() Hihi, was vandaag trouwens wel leuk.. Ik had het met een klasgenoot over het sonnet wat we maandag moeten inleveren, en toen ik het haar liet lezen...Ze was zooo enthousiast. Zei dat ik die wedstrijd echt wel zou winnen en zo. Nou ja, dat vond ik een beetje ver gaan, maar ik vond het wel leuk dat ze zo enthousiast was. Vervolgens lazen zowel de mensen achter me, naast me, voor me en daarvoor me, mijn sonnet. Vervolgens vonden ze dat de lerares van ANW (het vak dat ik toen had) hem ook moest lezen en ook die vond dat ik talent had. Waah, ik bloosde helemaal toen ik al die complimentjes hoorde.. Iedereen wilde dat ik hun sonnet ook ging schrijven ![]() Maar ja, we hebben altijd nog een CKV lerares, die ook nog eens Nederlands geeft..En die gaat mijn sonnet beoordelen.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|