Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2004, 19:45
ladyS
ladyS is offline
Hoe staan jullie er op dit moment voor? Ik heb het dan over de pta's tot nu toe. Denk je dat je het zult halen? welke profiel heb je en welke ectra vakken?
Oud 06-09-2004, 19:49
Kussentje
Kussentje is offline
Kheb NT met Bio 1,2 en filosofie... Maar denk wel dat ik het ga halen,....
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:08
Liss
Liss is offline
Ik heb profiel e&m + m&o en denk wel dat ik het ga halen, wel moet ik nog wat doen aan mn talen maar dat komt wel goed hoop ik.
Ik heb nog geen cijfers, dus sta er niet slecht maar ook niet goed voor
Oud 06-09-2004, 20:11
Verwijderd
ik doe N&G met la, fa2, ec1
'k sta 7ens en 8en

van de ene kant lijkt me 't nu nog wel moeilijk... maar aangezien 'k altijd goede cijfers heb gehaald ga ik er vanuit dat ik 't haal
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 06-09-2004 @ 21:08 :

Ik heb nog geen cijfers, dus sta er niet slecht maar ook niet goed voor
je doet 5+6vwo in 1 jaar ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:18
Liss
Liss is offline
Citaat:
citroen schreef op 06-09-2004 @ 21:12 :
je doet 5+6vwo in 1 jaar ofzo?
Jep
Oud 06-09-2004, 21:09
Eulogy
Eulogy is offline
hmmm sta er wel redelijk voor (E&M + Informatica)... alleen heb ik de afgelopen 5 jaar eigenlijk niks uitgevoerd met als gevolg dat ik nu nog veel boeken moet lezen en culturele dingen moet doen. maar de cijfers zijn heel redelijk behalve geschiedenis, maar als ik het nou volgende keer wel helemaal doorlees behoud ik die 5.5 wel.
Oud 06-09-2004, 21:24
Verwijderd
Ik doe CM met latijn en filosofie in het profiel en wiskunde A2 en aardrijkskunde in mijn vrije deel. Ik sta voornamelijk 8-en, één 7 geloof ik. Ik moet alleen hard werken aan latijn (onvoldoende) en wiskunde (zesje )
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 22:21
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik doe NT met bio en economie.

Voor natuurkunde en scheikunde sta ik een negen, bio wiskunde en economie een acht. En de rest boeit geen fuck.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 22:26
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
NT met eco2 (en bio1 afgerond)
De pta's van onafgeronde vakken zijn 5,5 en hoger.
Voor de afgeronde vakken heb ik allemaal 7ens en een 9 staan.
Natuurlijk ga ik het halen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 23:03
Verwijderd
E&M met M&O in het vrije deel.
Sta voor PTA bijna alles hoger dan een 6,5 dus ik ga er wel vanuit dat ik het haal
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 09:09
Marloeske
Marloeske is offline
E&M met m&o net te hebben laten vallen en Bio1 afgesloten.
Sta dr best slecht voor, vind de schoolexamens altijd *** moeilijk enzo, sta nu denk ik gemiddeld net voldoende, tussen 5,5 en 6.
Of ik 't ga halen? Ik ben nu al bang voor de examens. En vooral voor Economie, daar heb ik nog nooit een voldoende voor gehaald. Maar het stomme is, ik werk er wel hard voor
Oud 07-09-2004, 11:05
Verwijderd
ik doe E&M + ckv3(muziek)

Ik haal het wel, net zoals alle jaren gewoon opletten in de les, aantekeningen overnemen en klaar voor de rest hoef ik niet zo te leren. Al zijn mijn cijfers wel een weergave van mijn inspanning (5.5 - 6)

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 13:02
ladyS
ladyS is offline
Ik doe zelf e&m met duits2 (echt spijt dat ik geen informatica heb gekozen maar jahhh ) ik sta voor rond de zevens maar ik ben echt bang van economie ik vind het een moeilijk vakkk
Oud 07-09-2004, 14:49
BrightEyes
BrightEyes is offline
N&G met wiskunde B2 erbij..
Er moet wel iets raars gebeuren als ik het niet ga halen
Oud 07-09-2004, 16:27
engeltje
engeltje is offline
C&M met Biologie1, KCV en CKV3 tekenen extra.

Ik sta er wel goed voor, maar moet alles na een jaartje gestopt te zijn weer ophalen... Vooral bij de talen mis ik mn woordenschat enzo, maar wiskunde is een beetje doornemen en dan zit dat wel weer goed.
Als ik doorwerk moet het lukken dit jaar, en aangezien ik dat ook per se wil, moet dat wel goedkomen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:50
Verwijderd
NG met Grieks en Geschiedenis 2.

Sta er best wel goed voor, geen onvoldoendes op mijn examenlijst tot nu toe. Afgesloten vakken zijn ook prima in orde (8-en en hoger). Ik ga denk ik wel slagen dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 17:00
Pluche
Pluche is offline
E&M met spaans (afgesloten), muziek en latijn.
Ik ben een 6-en meisje. Vandaag heb ik uitgerekend dat ik voor alles ongeveer een 6 sta, soms een 7. Spaans afgesloten met een 8 en voor muziek sta ik voorlopig ook een 8
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 17:19
xineof
xineof is offline
E&M met kunstgeschiedenis en beeldende vorming.

Het gaat goed, ik heb tot nu toe frans, duits, geschiedenis 1, kcv, anw en maatschappijleer afgesloten, op frans na allemaal 8-en. En frans met een 6, ik stond altijd erg goed maar de afsluitende toets wilde niet echt lukken, tot drie keer toe .
Oud 08-09-2004, 14:04
Ellen87
Ellen87 is offline
ik doe N&G, met ec1

denk wel dat ik het ga halen, sta overal nog gemiddeld hoger dan 6.4 dus. Denk dat het wel zal lukken
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:26
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb E&M met maatschappijleer 2 en M&O. Op zich moet ik het kunnen halen, ik sta wel redelijk voor al mijn vakken. Maar ik moet wel eens wat beter mijn best gaan doen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 19:40
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Ik doe E&M met Latijn en M&O. Ik denk dat ik het wel ga halen. Ik sta nu een 7,3 gemiddeld. Moet lukken dacht ik zo. Weten jullie al wat jullie hierna gaan doen? Ik waarschijnlijk International Economics + eventueel fiscaal recht in Maastricht

Laatst gewijzigd op 08-09-2004 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:24
Verwijderd
Ik zou echt helemaal niet weten wat ik na dit jaar zou moeten doen. Ik doe Economie & Maatschapij en economie studies lijken me te moeilijk en rechten te saai. Dus blijft er eigenlijk niks over. Iemand nog tips
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:25
Nomen Est Omen
Ik ga psychologie doen In Nijmegen. Maar ik wil eerst nog heel graag naar het buitenland, het liefst naar Engeland. Iemand anders ook zulke plannen?

Leuk trouwens, dit topic
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:27
Nomen Est Omen
Citaat:
Lars007 schreef op 08-09-2004 @ 21:24 :
Ik zou echt helemaal niet weten wat ik na dit jaar zou moeten doen. Ik doe Economie & Maatschapij en economie studies lijken me te moeilijk en rechten te saai. Dus blijft er eigenlijk niks over. Iemand nog tips
Woooo, economie studies en rechten vallen af, dan blijft er niks over?? Met E&M kun je nog veeel meer dingen studeren, alleen geen biologie enz. (als je geen biologie hebt gekozen) Ben je eigenlijk als eens naar een open dag geweest? Van die brochures aangevraagd? Waar ben je goed in: creatieve dingen, talen, sport, ...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2004, 20:35
Erbenda
Erbenda is offline
Ik doe C&M, met wi A 1,2, tekenen, frans/duits 1,2 en in m'n vrije deel ec1 en ma2. Ik ga het wel halen denk ik... dat moet haast wel.... alle jaren overgegaan zonder onvoldoendes...
Wat ik hierna ga doen weet ik nog niet precies. Waarschijnlijk wordt het een keuze uit Psychologie, Taal en Communicatie of Rechten.
Oud 08-09-2004, 20:51
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Citaat:
bedrijfskunde, psychologie, geografie, geschiedenis, politicologie, taal en cultuurstudies, journalistiek. Zomaar een greep
Oud 08-09-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
waarom geen hbo, heeft ook genoeg leuke studies.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:12
ladyS
ladyS is offline
Ik denk dat ik na het Vwo , psychologie ga doen, Maar jah ik zie wel. eerst mijn diploma halen
Oud 08-09-2004, 23:43
Luna
Luna is offline
ik sta er wel redelijk voor geloofik. Mn dossier van vorig jaar is volledig. Het enige waar ik op mn eindrapport een 5.1 voor stond was wiskunde. En dat is kut maar mn eigen schuld.

Ik doe nu c&m, met bio1(wat ik al heb afgesloten), aardrijkskunde, kunstgeschiedenis&handenarbeid, duits1,2, frans1 en alles wat verder verplicht is.
Oud 09-09-2004, 08:35
DvoorA
DvoorA is offline
ik doe nu C&M met filosofie, frans 12, duits 12, wisa1, en aardrijkskunde.

Het gaat kwa cijfers nu nog goed, nog geen toetsen en dergelijke gehad. Ben wel een beetje bang ervoor..het wordt echt een druk jaar, de bergen huiswerk stromen nu al binnen. Vooral stom van mezelf dat ik jarenlang mn uitreksels van scholieren heb gehaal en nu dus zelf al die boeken moet gaan lezen, denk aan bijna 30 stuks.

Waar ik mee zit is dat ik niets van tweede fase merk. Ik werk beter thuis, maar ik mag nooit weg uit een les ofzo, ook niet als ik klaar ben met mn werk voor die week. Hoezo zelfstandigheid?!
Oud 09-09-2004, 14:33
ladyS
ladyS is offline
Waar ik mee zit is dat ik niets van tweede fase merk. Ik werk beter thuis, maar ik mag nooit weg uit een les ofzo, ook niet als ik klaar ben met mn werk voor die week. Hoezo zelfstandigheid?!

Zeker, ik ben het met je eens. dat is ook bij mij zo. Ik kan thuis beter werken op sgool lukt het gewoon niet, wordt steeds afgeleid....
Oud 09-09-2004, 16:06
waves
waves is offline
EM met biologie1,2 (ongebruikelijke keuze)
zit nu in v6, met 7ens en 8en
Oud 09-09-2004, 16:39
fractuur
fractuur is offline
NG met la en gs

Mn pta is hoog, moet alleen even kijken hoe schei- en naturkunde gaan dit jaar, daar heb ik nog geen se's voor gehad. ENgels blijft ook een ramp, maar latijn gaat steeds beter, en gs is een eitje.
Oud 09-09-2004, 21:08
Verwijderd
Aangezien ik vorig jaar met zesjes en zeventjes heb afgesloten zonder enige inzet en ik van plan ben dit jaar er wel helemaal voor te gaan, denk ik dat ik zelfs met een flink aantal zevens en achten (en misschien een enkele negen?) zal slagen.
Latijn uitgezonderd, want dat lukt me nou niet echt meer.

Ik trouwens NT met biologie1,2 en Latijn.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:13
Ramble On
Ramble On is offline
ik doe c&m met als keuzevakken aardrijkskunde en spaans. ik sta er wel redelijk voor: 6-en en 7-ens en één 8. alleen engels sta ik een 5 voor dus daar moet ik harder aan werken.
als ik dit jaar wat meer doe dan vorig jaar moet ik het wel halen.
Oud 09-09-2004, 21:33
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik doe CM met economie 1. Ik heb economie omdat ik geen M&O kon kiezen anders was ik hier dus nooit aan begonnen. Ik moet nu een 4 ophalen De rest is tot mijn grote verbazing wel goed, maar het meeste zie ik op tegen de mondelinge overhoringen..
Oud 10-09-2004, 14:28
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Ik doe E&M met in de vrije ruimte: M&O en Frans2

Ik heb echt spijt van m&o, had namelijk een 3,5 voor mijn schoolexamen en ik ben dus echt bang dat dit vak het ook totaal voor mij gaat verkloten.
Oud 10-09-2004, 14:29
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Citaat:
Suziewafel schreef op 09-09-2004 @ 22:33 :
Ik doe CM met economie 1. Ik heb economie omdat ik geen M&O kon kiezen anders was ik hier dus nooit aan begonnen. Ik moet nu een 4 ophalen De rest is tot mijn grote verbazing wel goed, maar het meeste zie ik op tegen de mondelinge overhoringen..
Heb je nog helemaal geen mondelingen gehad in de 5e?
Oud 10-09-2004, 15:02
ladyS
ladyS is offline
Hoeveel % hebben jullie van het SE compleet eigenlijk voor de examenvakken. Ik heb bv gs. al 80% , ec. 30%, ak 50%, wis. 70% en nederlans 0%.
Oud 10-09-2004, 15:47
Nomen Est Omen
Citaat:
ladyS schreef op 10-09-2004 @ 16:02 :
Hoeveel % hebben jullie van het SE compleet eigenlijk voor de examenvakken. Ik heb bv gs. al 80% , ec. 30%, ak 50%, wis. 70% en nederlans 0%.
Nederlands 0%
Engels 0%
Wiskunde 30%
Geschiedenis 40%
Aardrijkskunde 70%
Economie 1,2 20%
M&O 20%
Maatschappijleer 2 50%

(dacht ik)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 07-09-2004 @ 17:50 :
NG met Grieks en Geschiedenis 2.

Sta er best wel goed voor, geen onvoldoendes op mijn examenlijst tot nu toe. Afgesloten vakken zijn ook prima in orde (8-en en hoger). Ik ga denk ik wel slagen dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:11
kiddin
kiddin is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 08-09-2004 @ 21:25 :
Ik ga psychologie doen In Nijmegen. Maar ik wil eerst nog heel graag naar het buitenland, het liefst naar Engeland. Iemand anders ook zulke plannen?

Ja ik heb ook soortgelijke plannen Alleen wil ik niet naar Engeland maar naar Afrika of Australie. Maar dan mag niet van me moeder En ik zit idd ook te denken om volgend jaar Psychologie te gaan doen, maarik ben dr nog niet helemaal uit....
Oud 10-09-2004, 16:25
Breg
Breg is offline
heb N&G met Schei2, Gs2 en M&O. Denk wel dat ik het ga halen, want heb de afgelopen jaren ook redelijk makkelijk gehaald. En heb alle vakken die ik afgesloten heb met 8-en en 9-ens afgesloten.
Oud 10-09-2004, 17:26
Phlox
Phlox is offline
Ik doe NG zonder bijvakken
Er staan al 3 9-ens en een 8 vast
PTA's tot nu toe gaan wel ok: zevens, achten en soms een negen.
Mja ga het wel halen denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 19:39
Verwijderd
CM met Biologie1, Wiskundea2 en Economie1. Sta gemiddeld tussen de 6,5 en de... 8 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Phlox schreef op 10-09-2004 @ 18:26 :
Ik doe NG zonder bijvakken
Er staan al 3 9-ens en een 8 vast
PTA's tot nu toe gaan wel ok: zevens, achten en soms een negen.
Mja ga het wel halen denk ik
Hoe kan dat nou, zonder bijvakken? Je bent wettelijk verplicht minstens 1 vak in je vrije ruimte te hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 08:42
simsalabim
simsalabim is offline
Ik doe C&M met in m'n profiel o.a.:
Gs,Fr2,Fi,Wi A1,ckv2 (kunstgeschiedenis) en muziek 3.
In mijn vrije deel heb ik Ak en bio 1 (afgesloten).
Verder heb ik ook nog een jaar ec 1 gevolgd.

Ik sta gemiddeld 6-en en 7-ens. Een enkele 8 voor geloof ik: muziek,ckv2,gs.

Hierna wil ik waarschijnlijk psychologie gaan doen, alhoewel ik denk dat dat mss te zwaar is. Daarom twijfel ik tussen pedagogiek en psychologie, maar mss ook wel creatieve therapie.
En dat alles in Nijmegen.
Oud 11-09-2004, 14:42
Dignity
Dignity is offline
N&G met economie 1
Weet nog niet of ik het ga halen, heb nog niet zoveel % van de SE compleet.

Off-topic: Telt bij het herkansen van schoolexamens bij jullie altijd het hoogste cijfer? Bij ons namelijk niet, behalve als het onvoldoende is
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 15:02
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Dignity schreef op 11-09-2004 @ 15:42 :
N&G met economie 1
Weet nog niet of ik het ga halen, heb nog niet zoveel % van de SE compleet.

Off-topic: Telt bij het herkansen van schoolexamens bij jullie altijd het hoogste cijfer? Bij ons namelijk niet, behalve als het onvoldoende is
Bij ons telde op de middelbare school altijd het hoogste cijfer.
Reageren

Regels voor berichten