Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 17:41
muurbloempje55
muurbloempje55 is offline
ik heb een konijn.hij is nu 2 jaar oud en al 3 keer geopereerd aan zijn gebit..zijn tanden groeien steeds maar door in zijn wangen..heel zielig volgens de dierenarts moet hij hooi gaan eten,maar hij wil geen hooi eten en doet ook niks met zijn knaagblokje.ik heb al verschillende soorten hooi geprobeerd maar hij wil het niet.weet iemand mischien nog iets anders waaraan hij kan knagen zodat zijn tanden niet meer in zijn wangen groeien?En nog een vraag.mijn cavia woont nu nog buiten (samen met het konijn en met een goed nachthok) maar ik weet eigenlijk niet of dat wel kan.(ik heb gehoord dat het konijn hem op kan warmen met zn vacht)krijgt zn beesje ook een wintervachtje?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 18:31
11568
11568 is offline
Wilgentakken voor konijn, zieverder konijnen.nl.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:34
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Heej,

Kan het niet zijn dat je konijn wondjes in zn bekje heeft doordat die tanden steeds in zn wang groeien? Het lijkt me vrij pijnlijk, misschien eet je konijn daarom geen hooi omdat dat ook wel kan prikken.

Zelf ben ik nooit zoon voorstander geweest van een konijn/cavia combinatie. Een konijn is een totaal ander dier. Een cavia maakt geluidjes, is een stuk kleiner dan een konijn .. konijn kan een cavia met zn lompe pootjes bezeren, en kwa voeding is het ook niet handig omdat een cavia vitamine C nodig heeft, en een konijn dat zelf aan kan maken. Tenzij je goede aanvulling hebt voor je cavia. Opzich kan je konijn je cavia wel warm houden, als ze wel knuffelig zijn samen, maar een echte wintervacht heeft ee cavia niet volgens mij ..
Oud 02-11-2004, 19:11
autodropje
autodropje is offline
Mijn konijn en cavia zaten ook altijd samen buiten, het is een keer misgegaan toen had het konijn een gang dichtgegooit waar de cavia in zat, maar gelukkig merkten we het op tijd en toen hebben we haar uitgegraven. Maar verder is het jaaaaren goedgegaan. Wel moet je zorgen dat er in de winter goede isolatie is, want cavia's kunnen slechter tegen de kou dan konijnen.
Oud 03-11-2004, 11:21
Eend
Eend is offline
Je zou het hooi in lauw water kunnen laten weken. Daardoor wordt het hooi wat zachter en prikt het waarschijnlijk minder in zijn wangetjes.

Eet het konijn wel hardvoer of dat ook niet? Anders zul je toch even de tanden moeten gaan laten knippen. Of desnoods leert de dierenarts het je zodat je het de volgende keer zelf kan doen.

Verder: Ik ben geen voorstander om een cavia in de winterkou buiten te houden. Het gevoel dat zo'n beestje in de vrieskou buiten zit geeft me over het algemeen al rillingen.
Reageren

Regels voor berichten