Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2004, 15:33
Eend
Eend is offline
Ik heb sinds vandaag een cavia geadopteerd van mijn werk (Geheel gratis). Het is echt een stoer ding. Rood met wit en dan gekruind en lange haren. Ze zal extra verzorging nodig hebben.

Nou heb ik een hok van mijn werk 'geleend' en ik kan zo een betere kooi krijgen, maar ik heb ook nog zelf een enorme kooi staan, waar ooit mijn konijn en cavia in hebben gezeten samen. Nicky en Muis zitten met zijn tweetjes in een iets kleinere kooi met 2 verdiepingen en het gaat heel goed samen.

Maar nu dacht ik dus, is het niet leuker voor Skunkie (zo heb ik haar genoemd) om daar ook bij te zitten. Nu zal ik haar nooit, maar dan ook nooit in dat hok van Nicky en Muis gaan zetten, want dat is simpelweg te klein voor nog een grote cavia erbij.

Zou ik de cavia's apart houden, of toch voor die grote kooi gaan?
Oud 23-07-2004, 16:15
Verwijderd
Ik geloof dat ik je niet helemaal volg.

Zijn Nicky en Muis allebei cavia's of is Nicky een cavia en Muis een konijn?

En dan is het dus of Nicky en Skunkie samen in een hok en Muis alleen? Of Nicky en Muis samen laten en Skunkie alleen? Of met z'n alle gezellig in een groot hok?

'k zou om te beginnen eens kijken of Nicky en Muis Skunkie wel lief vinden. Als dat niet zo is, dan is er helemaal geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 16:19
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-07-2004 @ 17:15 :
Ik geloof dat ik je niet helemaal volg.

Zijn Nicky en Muis allebei cavia's of is Nicky een cavia en Muis een konijn?

En dan is het dus of Nicky en Skunkie samen in een hok en Muis alleen? Of Nicky en Muis samen laten en Skunkie alleen? Of met z'n alle gezellig in een groot hok?

'k zou om te beginnen eens kijken of Nicky en Muis Skunkie wel lief vinden. Als dat niet zo is, dan is er helemaal geen probleem.
Het zijn alledrie vrouwtjes cavia's

Muis en Nicky zitten nu met zn tweetjes en Skunkie zit alleen. Ze kunnen het wel redelijk vinden met zn drietjes, al leeft Nicky niet lang meer. Skunkie is alleen wat schuwig, maar ze laat zeker niet over zich heenlopen.

Skunkie is schuw, omdat ze door jolige vakantiegangers op straat is gedumpt. Ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen. Ze zat onder de teken en maden. Ook was haar vacht één en al klit.
Omdat mijn andere cavia's helemaal niet schuw zijn, vond ik haar wel een uitdaging, dus kon ik het zeker niet laten om haar te adopteren.

Nu zit ik dus met het hokdilemma
Oud 23-07-2004, 16:24
Verwijderd
Waarom zou je ze níet met z'n drietjes in dat grotere hok doen?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 16:31
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-07-2004 @ 17:24 :
Waarom zou je ze níet met z'n drietjes in dat grotere hok doen?
Omdat Nicky er erg slecht voor ligt en ik niet wil, dat ze nog meer drukte om zich heen krijgt en verder heb ik er niet echt ruimte voor op mijn kamer
Oud 23-07-2004, 16:33
Verwijderd
't klinkt misschien een beetje stom...maar waarom dan niet wachten tot Nicky er niet meer is...? Dan heeft zij het de tijd dat ze nog leeft nog rustig ed en hoeft ze niet te vechten voor d'r plekje. En dan kan je Skunkie daarna altijd nog bij Muis zetten, als je dat wilt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 17:23
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-07-2004 @ 17:33 :
't klinkt misschien een beetje stom...maar waarom dan niet wachten tot Nicky er niet meer is...? Dan heeft zij het de tijd dat ze nog leeft nog rustig ed en hoeft ze niet te vechten voor d'r plekje. En dan kan je Skunkie daarna altijd nog bij Muis zetten, als je dat wilt.
Ik heb het probleem al opgelost
Muis zit nu apart in het hok (die loopt constant op elke cavia te rijden zeg maar) en nu heb ik bangige Skunkie bij een rustige Nicky gezet. Nicky doet letterlijk niks tegen anderen.

Nicky heeft nu knuffelgezelschap en Muis kan zich helemaal uitleven zonder op een andere cavia te gaan rijden. Nu krijgt Nicky de rust, Skunkie de rust en Muis de vrijheid en haar eigen plekje, totdat deze pubertijd voorbij is
Oud 23-07-2004, 19:53
Tiño
Tiño is offline
nou gelukkig maar
Oud 25-07-2004, 14:26
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 23-07-2004 @ 20:53 :
nou gelukkig maar
juh

Verslag van de dag:
Ik kreeg Skunkie als enorm schuwe cavia, maar nu ze bij Nicky zit is ze een heel stuk makker geworden. Ze liggen ook lekker rustig bij elkaar.
Muis is zielsgelukkig met haar eigen hokje Die zit constant lekker aan het kruidenhooi te knagen en 's nachts krijgt ze een hokje om in te gaan liggen.

Ik ben er achter gekomen dat Skunkie geen kruising tussen een borstel en een langhaar is, maar dat het een Peruvian is.

Alleen laat ik de haren op de kop niet zo lang worden, maar laat het in een kuif staan. Kwestie van bijhouden

Nou moet je deze cavia's ook elke dag even borstelen/kammen en de vuiligheid uit de haartjes halen. Weet iemand hier een geschikte kam of borstel voor? Ik doe het momenteel met een vlooienkam, maar als er andere opties zijn; graag.
Oud 25-07-2004, 14:27
Eend
Eend is offline
sorry, dat was ik
Oud 25-07-2004, 14:49
Verwijderd
Mijn neefje had vroeger een langharige cavia en daar had hij gewoon een borsteltje voor gekocht bij de dierenwinkel... een met metalen pinnetjes, zag er best eng uit, maar werkte wel goed (cavia had geen pijn, de pinnetjes waren afgerond). Was zo'n 2 bij 3 cm groot (het borsteloppervlak dan).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:10
Eend
Eend is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-07-2004 @ 15:49 :
Mijn neefje had vroeger een langharige cavia en daar had hij gewoon een borsteltje voor gekocht bij de dierenwinkel... een met metalen pinnetjes, zag er best eng uit, maar werkte wel goed (cavia had geen pijn, de pinnetjes waren afgerond). Was zo'n 2 bij 3 cm groot (het borsteloppervlak dan).
ja, die tip kreeg ik idd ook van een vriendin van me
Thnx
Oud 25-07-2004, 20:41
aapje
aapje is offline
Citaat:
M@rco schreef op 25-07-2004 @ 15:26 :
juh

Verslag van de dag:
Ik kreeg Skunkie als enorm schuwe cavia, maar nu ze bij Nicky zit is ze een heel stuk makker geworden. Ze liggen ook lekker rustig bij elkaar.
Muis is zielsgelukkig met haar eigen hokje Die zit constant lekker aan het kruidenhooi te knagen en 's nachts krijgt ze een hokje om in te gaan liggen.

Ik ben er achter gekomen dat Skunkie geen kruising tussen een borstel en een langhaar is, maar dat het een Peruvian is.
[afbeelding]
Alleen laat ik de haren op de kop niet zo lang worden, maar laat het in een kuif staan. Kwestie van bijhouden

Nou moet je deze cavia's ook elke dag even borstelen/kammen en de vuiligheid uit de haartjes halen. Weet iemand hier een geschikte kam of borstel voor? Ik doe het momenteel met een vlooienkam, maar als er andere opties zijn; graag.
Ik vind het gaaf dat je die cavia geaddopteerd hebt! In jou geval zou ik hetzelfde gedaan hebben!!
Zou je mij wat informatie kunnen geven over werken op de dierenambulance? Het is vrijwilligerswerk toch? Ik ben zelf namelijk opzoek naar een fulltime baan, mocht ik nou niet aan werk kunnen komen wil ik niet nutteloos thuis gaan zitten en nuttig vrijwillegerswerk gaan doen!
Oud 25-07-2004, 20:48
Eend
Eend is offline
Citaat:
aapje schreef op 25-07-2004 @ 21:41 :
Ik vind het gaaf dat je die cavia geaddopteerd hebt! In jou geval zou ik hetzelfde gedaan hebben!!
Zou je mij wat informatie kunnen geven over werken op de dierenambulance? Het is vrijwilligerswerk toch? Ik ben zelf namelijk opzoek naar een fulltime baan, mocht ik nou niet aan werk kunnen komen wil ik niet nutteloos thuis gaan zitten en nuttig vrijwillegerswerk gaan doen!
Sure, zal het je even pm-en
Reageren

Regels voor berichten