Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of b) je hebt inderdaad een afwijking zoals dyscalculie of c) anders
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik wilde alleen even zeggen dat ik niet deel zou nemen aan een dergelijke discussie en dat we het beter meer ontopic kunnen houden. Wat nu ook een beetje mislukt natuurlijk ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
zo heb je het antwoord ook binnen een paar seconden en hoef je de keer sommen niet uit je hoofd te leren. Maar ik denk dat slecht in rekenen en goed in wiskunde wel kan. andersom kan toch ook. Bij wiskunde gaat het ook om wiskunde inzicht endergelijke en tegenwoordig heb je dan ook een rekenmachine.
||
Citaat:
![]() wiskunde en rekenen is eigelijk ook heel iets anders...maar ik kan het beide niet, maar goed kheb er vrede mee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar natuurlijk is het niet zo dat iemand die niet goed kan rekenen niks kan bereiken, dat is onzin, iemand met dyslexie kan ook gewoon aan een baan komen. Je moet vaak alleen harder je best doen en mazzel hebben. |
![]() |
||||
Citaat:
=40-4=36. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 18:14. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 19:20. |
![]() |
|||
Citaat:
dat 9*4 = 10*4, ofwel dat 36=40. Dit is, zoals je ongetwijfeld met me eens zult zijn, niet juist. Bovendien stel je vervolgens dat 10*4 = 40 -4 = 36. Dit is eveneens onjuist. Wel is het zo dat geldt: 9*4=10*4-1*4=40-4=36. Je was in eerste instantie echter vergeten om 1*4 van 10*4 af te trekken. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar al klopten ze, iemand met een beetje redelijke dyscalculie zal ook die stapjes niet begrijpen. Ik denkdat die stapjes sowieso te moeilijk zijn, omdat iemand gewoon het inzicht mist dat al die stapjes dezelfde som zouden zijn. Wat bij een keersom dan makkelijker is, is herhaald kan optellen (9+9+9+9 dus), maar dat lijkt me een andere discussie. @mathfreak: Iemand met dyscalculie heeft volgens mij niet de 'capaciteiten' om inzicht mbt rekenen/wiskunde te ontwikkelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() De = was bedoelt om tussen antwoorden te geven. Niet om aan te geven dat 9*4, 10*4 is. Maar ik had het beter op een ander manier kunnen opschrijven. Zoals van 9*4 maak je 10*4 van. Dat is 40 en dan doe je daar nog 4 van af (1*4) en dat is dan 36. (als het nu nog niet klopt, laat het dan maar zitten. Het is niet belangrijk) Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-09-2004 om 14:41. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding- en Gezondheidstopic #16 Bloem | 500 | 05-02-2007 17:12 | |
Psychologie |
Ik kan het echt niet meer! Eenzaamheid | 2 | 22-01-2006 20:12 | |
Algemene schoolzaken |
Basisschoolleerling kan beter rekenen dan pabo-student Verwijderd | 76 | 04-01-2006 12:11 | |
Psychologie |
ik weet niet wat ik voel of wie i kben? help me HelpMePlease | 12 | 28-02-2003 07:14 | |
Psychologie |
Hoogbegaafdheid Mephisto | 94 | 14-09-2002 18:46 | |
Psychologie |
ik kan er niet meer tegen SHAZZ | 12 | 01-07-2002 22:28 |