Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 18:22
Verwijderd
Qua speelstijl, en dat "eagle-eye-view".
En het wereldje met regels en beestjes ect.

Nooit meer een spel tegengekomen die ZO goed was op RPG gebied. Das best jammer.

Neverwinter night was wel aardig, maar daar houd het gauw op.

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 18:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 19:15
RanC
RanC is offline
Black Isle is dood.

Dus nee, onwaarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:29
Paperz
Paperz is offline
Ooit wordt 't wel weer opgepikt...
RPG's blijven wel...

alleen ik denk dat er even iemand een geniale ingeving moet hebben om 't concept een nieuwe kijkt te geven dat er iemand is die er geld in wil investeren (met graphics/engine als BG kom je nu niet weg, en een soort NWN is 't toch niet helemaal)
Oud 10-10-2004, 23:12
Agamemnon
Agamemnon is offline
Ach over een paar jaartjes zal Diablo 3 er toch wel weer aankomen ofzo...
Oud 10-10-2004, 23:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Agamemnon schreef op 11-10-2004 @ 00:12 :
dat bestaat al en heet Sacred.
Oud 10-10-2004, 23:29
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-10-2004 @ 00:22 :
dat bestaat al en heet Sacred.
Grapjas.
Oud 10-10-2004, 23:36
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Agamemnon schreef op 11-10-2004 @ 00:12 :
Ik hoop het. Diablo 2 speel ik nog steeds en een derde deel zou wel vet zijn .
Oud 10-10-2004, 23:38
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-10-2004 @ 00:36 :
Ik hoop het. Diablo 2 speel ik nog steeds en een derde deel zou wel vet zijn .
mja, of een nieuwe uitbreiding/patch met nieuwe chars, items, quests (en dus ook extra act) ofzo, waarom niet? k zou em zeker kopen!
Oud 11-10-2004, 00:31
Verwijderd
Mischien deze:

http://www.bioware.com/games/dragon_age/

Geen idee wanneer het uitkomt alleen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 00:44
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Rikkus schreef op 11-10-2004 @ 00:38 :
mja, of een nieuwe uitbreiding/patch met nieuwe chars, items, quests (en dus ook extra act) ofzo, waarom niet? k zou em zeker kopen!
Nee dan moeten ze een nieuwe maken. Lijkt me toch wel cewl om te zien wat er gebeurd na de destruction van de worldstone .
Oud 11-10-2004, 02:42
Verwijderd
Ongelofelijk, zeg. Gaat 't hier over Baldur's Gate, zijn er van die fucking morons die gaan brabbelen over Diablo en Sacred. Die! Die! Die!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:31
Koning
Koning is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 11-10-2004 @ 03:42 :
Ongelofelijk, zeg. Gaat 't hier over Baldur's Gate, zijn er van die fucking morons die gaan brabbelen over Diablo en Sacred. Die! Die! Die!
diablo 0wnt baldur's gate
Oud 11-10-2004, 09:41
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Neverwinter nights 2 wordt niet gemaakt door Bioware meer maar door diegene die verantwoordelijk was voor Baldur's gate en Icewinddale, van Black Isle dus, dont kick me if im wrong .

Dragon Age wordt misschien ook goed, ziet er best veel belovend uit, de tijd zal het leren.
Oud 11-10-2004, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 11-10-2004 @ 03:42 :
Voor een keer ben ik het met je eens. Baldur's gate is zeker wle een ander spel..

Diablo zie ik veel meer als hersenloos hack and slash, hetgeen best grappig kan zijn maar het toch bij lange na niet trekt bij spellen als baldur's gate voor mij.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:49
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 11-10-2004 @ 10:44 :
Voor een keer ben ik het met je eens. Baldur's gate is zeker wle een ander spel..

Diablo zie ik veel meer als hersenloos hack and slash, hetgeen best grappig kan zijn maar het toch bij lange na niet trekt bij spellen als baldur's gate voor mij.
Damn dude, jij hebt nog nooit Diablo 2 gespeeld of wel?

Het gaat om het sparen, om de true poser te zijn die de beste, zeldzaamste en 0wnendste items heeft, maandenlang bikkelen met kutspullen om uiteindelijk dat superding te kunnen kopen wat bijna niemand heeft. Om op een gegeven moment zo sterk te zijn dat je iedereen respect afdwingt bij het duelen, dat je trots kan zijn op maandenlang hardcore werk.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:55
Verwijderd
Diablo is nog populair online?
Nooit gespeelt. Na Baldurs Gate II gaat alles toch tegenvallen. Icewind Date II is een goed voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 11-10-2004 @ 10:49 :

Het gaat om het sparen, om de true poser te zijn die de beste, zeldzaamste en 0wnendste items heeft, maandenlang bikkelen met kutspullen om uiteindelijk dat superding te kunnen kopen wat bijna niemand heeft. Om op een gegeven moment zo sterk te zijn dat je iedereen respect afdwingt bij het duelen, dat je trots kan zijn op maandenlang hardcore werk.
Zodat je respect krijgt van zulke mannen:

Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:06
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-10-2004 @ 10:56 :

[afbeelding]

Ik ben dan ook altijd blij dat ik de mensen achter een uber char niet hoef te zien.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-10-2004 @ 10:56 :

[afbeelding]

Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:34
Koning
Koning is offline
jammer dat het meer powergamen is dan roleplayen, dat gaat natuurlijk niet op de pc.. maar toch jammer..
Oud 11-10-2004, 10:57
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Citaat:
Koning schreef op 11-10-2004 @ 11:34 :
jammer dat het meer powergamen is dan roleplayen, dat gaat natuurlijk niet op de pc.. maar toch jammer..
I beg to differ waarom zou dat niet gaan?
Oud 11-10-2004, 12:15
Verwijderd
Word BGII ook nog online gespeelt tegenwoordig? Met eigen gemaakte werelden ofzo? Of is dat nooit gemaakt voor BGII?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 11-10-2004 @ 10:49 :

Lees het nog eens... neem een pak zakdoekjes.. ga uithuilen en maak er een eind aan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Doc Holliday schreef op 11-10-2004 @ 13:15 :
Word BGII ook nog online gespeelt tegenwoordig? Met eigen gemaakte werelden ofzo? Of is dat nooit gemaakt voor BGII?
Hmmm.. ik denk dat als je nog een beetje rpg online wil spelen je beter bij neverwinter nights kan zijn...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 13:33
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 11-10-2004 @ 14:24 :
Lees het nog eens... neem een pak zakdoekjes.. ga uithuilen en maak er een eind aan.
Uithuilen heb ik al gedaan, een eind eraan maken doen we pas als ik ONGELIJK zou hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 11-10-2004 @ 14:33 :
Uithuilen heb ik al gedaan, een eind eraan maken doen we pas als ik ONGELIJK zou hebben
omg je bedoelde die poep serieus?

fucking hell..

hint....
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:04
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 11-10-2004 @ 14:36 :
omg je bedoelde die poep serieus?

fucking hell..

[afbeelding]

hint....
Een Amerikaan?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:12
RanC
RanC is offline
Diablo is geen pure RPG maar een hack-and-slash-über-1337-items-ownage-aftreksel-van-een-rollenspel.

Baldur's Gate en Morrowind über alles.

Maar als je online wil spelen, en van een birdview perspectief houd, dan is misschien Ultima Online nog wel iets. Graphics die nog kutter zijn dan BG1, maar daar moet je maar mee leren leven.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:34
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Doc Holliday schreef op 10-10-2004 @ 19:22 :
Qua speelstijl, en dat "eagle-eye-view".
En het wereldje met regels en beestjes ect.

Nooit meer een spel tegengekomen die ZO goed was op RPG gebied. Das best jammer.

Neverwinter night was wel aardig, maar daar houd het gauw op.
Ik ken nog wel een leuk spel voor je dat praktisch het zelfde is alleen ander verhaal. Ice wind dale 1 en 2.
het ziet er zo uit:
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 04:13
Verwijderd
Diablo II is niets meer dan een fucking gokkast waar je geen geld in hoeft te gooien maar met je muis te klikken. Leg mij eens uit wat 2 uur achter elkaar cowruns doen met roleplayen te maken heeft?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 08:16
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 12-10-2004 @ 05:13 :
Diablo II is niets meer dan een fucking gokkast waar je geen geld in hoeft te gooien maar met je muis te klikken. Leg mij eens uit wat 2 uur achter elkaar cowruns doen met roleplayen te maken heeft?
Je hebt gewoon geen geduld...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 08:41
McCaine
McCaine is offline
BGII wil op mijn nieuwe computer niet meer installeren

Dat terzijde, vraag ik mij dit ook al een flinke tijd af. Maar ja, met het hele Interplay/Black Isle-fiasco ziet het er niet naar uit.
Oud 12-10-2004, 11:59
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Mocht er een deel 3 komen dan is de overstap naar 3d niet gewenst imo. Zo'n 2d aanzicht steelt de show
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:17
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 12-10-2004 @ 12:59 :
Mocht er een deel 3 komen dan is de overstap naar 3d niet gewenst imo. Zo'n 2d aanzicht steelt de show
Dat is inderdaad goed genoeg. Het mag alleen allemaal wel wat mooier natuurlijk.
Oud 12-10-2004, 12:26
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
wammus schreef op 12-10-2004 @ 13:17 :
Dat is inderdaad goed genoeg. Het mag alleen allemaal wel wat mooier natuurlijk.
Hoeft ook nog niet eens. Als zo'n spel classic oogt dan zijn de fans al tevreden, dan kost het minder en is het spel eerder af. Daarnaast draait het natuurlijk voor 99,9% om de gameplay.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:34
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 12-10-2004 @ 13:26 :
Hoeft ook nog niet eens. Als zo'n spel classic oogt dan zijn de fans al tevreden, dan kost het minder en is het spel eerder af. Daarnaast draait het natuurlijk voor 99,9% om de gameplay.
Dat is waar. Maar een beetje mooiere graphics zou op zich niet verkeerd zijn. Het hoeft voor mij ook niet allemaal in 3d maar mischien wat meer van die uitzichten zoals bij de areat summit. Dat is wel vet. Maar goed zullen we dit maar in dit topic doen. Dat lijkt me een beter idee .
Oud 12-10-2004, 15:31
Verwijderd
@ TS, Kijk gewoon naar de hele Dungeons and Dragons RPG serie, zoals Icewind Dale I en II, Baldur's Gate en weet ik ut wat je nog meer hebt,
En over dat Diablo III verhaal, er gaan geruchten over dat een heel ander team het gaat ontwikkelen, dat zou ballen likken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 12-10-2004 @ 05:13 :
Maar je kunt wel heerlijk roleplayen
"I smite thee evil.... errr.... COW!"
Oud 12-10-2004, 18:14
RanC
RanC is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 12-10-2004 @ 17:17 :
Maar je kunt wel heerlijk roleplayen
"I smite thee evil.... errr.... COW!"
Jah, en als reply krijg je:

"Lolz0rs, u r makin me laff LOL! I r owning j00 d00d!"
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-10-2004 @ 09:41 :
BGII wil op mijn nieuwe computer niet meer installeren

Dat terzijde, vraag ik mij dit ook al een flinke tijd af. Maar ja, met het hele Interplay/Black Isle-fiasco ziet het er niet naar uit.
Deels scheen 't ook te liggen aan de D&D rechthebbende... Wizards of the Westcoast...
Opzich kan ik daar best ik komen, want het uitbrengen van IWD II, TToEE en EoB (alle drie niet zo'n succes) en de console versie van BG (deel 2 scheen beroerde cijfers te halen) heeft ze een beetje afgeschrokken, sinds het D&D gamen geen slechte naam moet krijgen...

Het nadeel van 't interplay fiasco is dat naast imo goede games als BG voorlopig van de baan zijn.. maar ook de Fallout-serie voorlopig out of the picture is... (en als die ooit nog worden opgepikt de oorspronkelijke 'teams' verdwenen zijn... dus 't slecht kan aflopen)

Maar ik blijf erbij dat 't over een tijdje weer wordt opgepikt door een ontwikkelaar die een 'goede' nieuwe visie heeft op het D&D gamen...
want NWN is een geniaal spel, maar vooral de SP versie dwaalde nogal van 't D&D idee...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 12-10-2004 @ 19:50 :
Deels scheen 't ook te liggen aan de D&D rechthebbende... Wizards of the Westcoast...
Wizards of the Coast
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Wizards of the Westcoast...
Beter dat die motherfuckers gehakt gaan maken van de Wizards of the Eastcoast! Bling bling, yes yes ya'll, motherfuckaaaahz!

Anyway, LET NOU EENS OP AKELIGE SUFMUTS.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 20:53
Paperz
Paperz is offline
jaja... zo scherp ben ik niet de laatste tijd...
al dat in en uitloggen ook
Oud 13-10-2004, 08:44
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Maar ik blijf erbij dat 't over een tijdje weer wordt opgepikt door een ontwikkelaar die een 'goede' nieuwe visie heeft op het D&D gamen...
want NWN is een geniaal spel, maar vooral de SP versie dwaalde nogal van 't D&D idee...
Hmm, de single player-versie van Neverwinter Nights vond ik bedroevend saai eerlijk gezegd. Dan is een spel als Icewind Dale nog een stuk boeiender.

Bovendien vind ik de atmosfeer van de oude Bioware D&D-spellen juist zo charmant, wat NWN geheel miste.
Oud 14-10-2004, 02:55
Kurogane
Kurogane is offline
Ik hoop dat er eigenlijk nooit zulke vrij-wereld rpg''s worden gemaakt. typisch westerse rpg's ongeinspireerd troep. altijd iets met de middeleeuwen te maken. geen verhaal ja misschien iets over n held maar niks diepzinnigs. nee zo hoort een RPG niet te zijn..jammer dat er mensen zijn die deze spellen leuk vinden gelukkig hebben we Japan waar pas echt truly THE only RPG games worden gemaakt.

maar over Bioware ben ik wel te spreken
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 07:43
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 14-10-2004 @ 03:55 :
Ik hoop dat er eigenlijk nooit zulke vrij-wereld rpg''s worden gemaakt. typisch westerse rpg's ongeinspireerd troep. altijd iets met de middeleeuwen te maken. geen verhaal ja misschien iets over n held maar niks diepzinnigs. nee zo hoort een RPG niet te zijn..jammer dat er mensen zijn die deze spellen leuk vinden gelukkig hebben we Japan waar pas echt truly THE only RPG games worden gemaakt.

maar over Bioware ben ik wel te spreken
Nee, final fantasy is geweldig

Kwestie van smaak maar ik vind een game als Baldur's Gate (of de andere D&D games) oneindig vele malen leuker als die "Role playing Action Adventures" zoals Final Fantasy of die andere jappo crap die ik te zien heb gehad so far.
Oud 14-10-2004, 14:21
Kurogane
Kurogane is offline
omg hoe kun je dat nou zeggen
ik vind die verhalen die ze bij japanse rpgs bedenken onmin machtig. ja tja verschil ander is meer actie gericht --> meer westers. en japanse wat passiever maar ja k weet niet of t smaak is of je gewoon niet kan inleven in het verhaal, en alleen maar Ridders Paarden Zwaarden enzo voor je ziet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 15:03
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 14-10-2004 @ 15:21 :
omg hoe kun je dat nou zeggen
ik vind die verhalen die ze bij japanse rpgs bedenken onmin machtig. ja tja verschil ander is meer actie gericht --> meer westers. en japanse wat passiever maar ja k weet niet of t smaak is of je gewoon niet kan inleven in het verhaal, en alleen maar Ridders Paarden Zwaarden enzo voor je ziet.
Nee, die final fantasy verhalen zijn inderdaad bijster origineel
De settings zijn misschien origineler maar de verhalen zijn net als bij alle RPG's net zo van hetzelfde (red die, dood die slechterik, zoek item, etc, etc, etc)
Oud 14-10-2004, 15:53
RanC
RanC is offline
Zeg nooit dat "Westerse" RPG's onorigineel zijn.
Kwa originaliteit owned Planescape: Torment ELK spel.

En 80% van al die Japanse "RPG's" zijn simpelweg geen RPG's.
Final Fantasy komt ook al 13 episodes lang op hetzelfde neer.

Setting: Wereld in Gevaar
Oorzaak: Een machtige tovenaar/krijger/politicus/mystiek ding
Gevolg: Wereld moet gered worden door 1 uitverkoren ventje/vrouwtje tesamen met zijn vriendjes.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 17:09
Verwijderd
Niemand van Divine Divinity en de spin-off Beyond Divinity gehoord? Gemaakt door onze zuiderburen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten