Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 08:35
booooo
booooo is offline
ik ben 17 jaar en gek van mode en kleding en alles wat daar zo'n beetje bijhoort... ben alleen op zoek naar een opleiding zonder al die artyfarty kutdozen (sorry) maar goed heeft iemand een suggestie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 09:04
EggeD
EggeD is offline
Kutdoos is dubbelop, joh.
Oud 28-09-2004, 10:25
b-z
b-z is offline
hmm... ik denk dat als je van mode houdt, je daar maar aan moet wennen. En anders kan ik je aanraden alle opendagen te bezoeken, en te kijken waar je er het minste tegenkomt!
Oud 28-09-2004, 11:15
Blubje
Blubje is offline
---> School en Studie?

Maar ik weet niet wat je zoekt?
MBO, HBO, WO?
Oud 28-09-2004, 13:34
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
die zijn er niet op al die mode opleidingen zitten, om jouw woorden ff te gebruiken, kutdozen...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 22:09
Qimm
Qimm is offline
Ik ben bang dat je daar niet onderuit komt
Oud 29-09-2004, 09:27
Whaxx
Whaxx is offline
Dat wordt lastig.

Want wellicht loopt er op elke modeopleiding een stel huppelkutjes rond. Maar als ze toch te dozerig zijn om iets te presteren zijn ze ook vlug weg.

Surival of the fittest eh.
Oud 29-09-2004, 12:27
Ieke
Ieke is offline
Dit gaat naat school & studie, ik denk dat dit daar beter past.

Art ---> S&S
Oud 29-09-2004, 14:34
Scissorhands
Scissorhands is offline
Amfi?

Design & Styling
Fashion Management
Concepts & Brands

http://www.amfi.hva.nl/
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:09
Vanilia
Vanilia is offline
Willem de Kooning academie heeft een hele leuke opleiding met mode. Het is wel een kunstacademie maar de mode richting is heel leuk daar. En het valt wel mee met die kutdozen daar
Oud 29-09-2004, 19:54
booooo
booooo is offline
tja... das eigenlijk het grote probleem... je komt er niet onderuit he! ben op zoek naar iets op hbo (zit in vwo6) maargoed....kunstacademies zijn geen goeie optie dus??? zit nix anders op dan alle open dagen doen en dan maar zien waar k uitkom...dr is zeker nix op universitair niveau ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 21:26
Allures
Allures is offline
mode op universitair niveau?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 21:40
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 28-09-2004 @ 14:34 :
die zijn er niet op al die mode opleidingen zitten, om jouw woorden ff te gebruiken, kutdozen...
Precies.
Dit was trouwens 1 van de redenen waarom ik niet voor mode heb gekozen. Maar als je toch voor mode kiest, en je wilt zo weinig dozen zien.. kun je denk ik het beste een school kiezen waar niet alleen maar mode zit. (fashion institute dus niet) Gewoon een kunstacademie (zoals HKU) kiezen.. dan heb je tenminste buiten je eigen opleiding ook normale mensen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 09:05
booooo
booooo is offline
ja ik weet het, het blijft moeilijk!
ben nu bezig met de vooropleiding van de HKA (arnhem) en vind de school aan de ene kant wel fijn, het is zo ongeveer de beste van Nederland schijnt het, maar volgens mij heb je er ontzettend weinig aan wil je later niet in de goot eindigen. bovendien heb ik dan weer het probleem dat ik veel liever naar Amsterdam of Utrecht ga (of heel misschien rotterdam, maar daar benk nog niet geweest) , dus dan kan k kiezen uit de amfi (NEE....daar heb je alleen maar meisjes), de rietveld (tja.... "te kijk eens hoe goed ik wel niet ben") en de de HKU (heel misschien....maar daar moet k nog kijken). Kan ik niet gewoon gaan doen wat ik wil (kledinglijn opzetten ofzo) zonder opleiding??????? ik bedoel hoe moeilijk kan dat zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 09:07
Verwijderd
Citaat:
booooo schreef op 30-09-2004 @ 10:05 :
Kan ik niet gewoon gaan doen wat ik wil (kledinglijn opzetten ofzo) zonder opleiding??????? ik bedoel hoe moeilijk kan dat zijn?
Alles kan...alleen een kledinglijn opzetten is volgens mij sowieso al moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 09:34
booooo
booooo is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-09-2004 @ 10:07 :
Alles kan...alleen een kledinglijn opzetten is volgens mij sowieso al moeilijk...
jah, dat vermoeden kreeg ik al toen ik er iets langer over nadacht... heb ten eerste toch wel een klein beetje geld nodig enzo... t is alleen dat ik het vermoeden heb dat je op een kunstacademie niet veel meer leert dan naaien en wat kunstgeschiendenis (behoorlijk onzinnig) en dat was het dan zo ongeveer....en eerlijk gezegd heb ik dan niet het idee dat ik daar dan later een bedrijf ofzo mee kan beginnen dus vandaar dat ik een opleiding zoek waar ik dus wel nog wat aan heb... ben net aan het kijken naar de HKU en die heeft wel wat meer diepgang vermoed ik....
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 18:48
brinta
brinta is offline
In het deel van je keuzevakken zou je handelsgerichte vakken (of andere vakken die jij mist op de kunstacademie) kunnen kiezen, wat ontbreekt aan je gewone rooster kun je zo zelf aanvullen

Citaat:
booooo schreef op 30-09-2004 @ 10:34 :
jah, dat vermoeden kreeg ik al toen ik er iets langer over nadacht... heb ten eerste toch wel een klein beetje geld nodig enzo... t is alleen dat ik het vermoeden heb dat je op een kunstacademie niet veel meer leert dan naaien en wat kunstgeschiendenis (behoorlijk onzinnig) en dat was het dan zo ongeveer....en eerlijk gezegd heb ik dan niet het idee dat ik daar dan later een bedrijf ofzo mee kan beginnen dus vandaar dat ik een opleiding zoek waar ik dus wel nog wat aan heb... ben net aan het kijken naar de HKU en die heeft wel wat meer diepgang vermoed ik....
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 13:46
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
mischien iTMO wat voor je
an anders dit dan fashion management...

ook wel handig als jeje eigen kleding lijn wilt opzetten

alleen dat is meer de management kant.. en je moest toch ook wel een creatiefe kant hebben. En ik weet niet of je je daar wel dat krijgt..

maar goed

tis maar een ideeeeetje
Oud 01-10-2004, 14:14
Balance
Balance is offline
Als ik jou was zou ik gewoon voor de opleiding kiezen die je het meest aanspreekt. Een deel van de meisjes die er rondlopen mogen dan wel kutdozen zijn, maar daar hoef je toch geen contact mee te zoeken? En je zou die kutdozen () toch niet het plezier gunnen dat jij vanwege hen niet de opleiding gaat doen die je eigenlijk zo graag zou willen doen?
Oud 01-10-2004, 17:21
booooo
booooo is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-10-2004 @ 15:14 :
Als ik jou was zou ik gewoon voor de opleiding kiezen die je het meest aanspreekt. Een deel van de meisjes die er rondlopen mogen dan wel kutdozen zijn, maar daar hoef je toch geen contact mee te zoeken? En je zou die kutdozen () toch niet het plezier gunnen dat jij vanwege hen niet de opleiding gaat doen die je eigenlijk zo graag zou willen doen?
tja daar zit wat in... er zullen heus nog wel meer leuke mensen rondlopen.... k ga gewoon heeeeeeeel hard rondkijken enzo en dan zal er vast wel wat leuks tussenzitten en als dat niet zo is dan maar niet, dan zoek ik gewoon de leukste stad uit en daaar lopen vast ook wel wat leuke mensjes rond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten