Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 10:15
syneck
syneck is offline
Ik weet niet helemaal zeker of het hier moet, maar ik vond dat het wel met recht te maken had omdat er meer topics waren over ziekmelden, maar dan op je werk.

Ik heb een vraagje over ziekmelden op school.
Nu ik 18 ben, mag ik dan zelf naar school bellen dat ik ziek ben en mag ik zelf mijn eigen afwezig-briefjes schrijven?

Er staat dat een ouder of verzorger je ziek moet melden, maar geldt dat ook nu ik 18 ben?
Oud 23-09-2004, 10:18
Verwijderd
Weten wij veel, dat staat in het reglement of het leerlingenstatuut van jouw school.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:18
Vice
Vice is offline
Ik bel (bijna) altijd zelf naar school om me ziek te melden. Nog geen problemen mee gehad. Is denk ik verschillend per school.
Oud 23-09-2004, 12:20
Verwijderd
Ik deed dat vanaf m'n 16de al, zelf ziekmelden dus, en dat accepteerden ze gewoon altijd. Alleen bij gym moest ik altijd iets van m'n ouders hebben; het probleem was dat mijn moeder geen briefjes schreef, want;'Je kan toch wel praten, of niet? Leg het gewoon uit..'. Maar goed. Vraag het gewoon eens bij de concierge of administratie
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 13:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ze willen wel eens briefjes van m'n ouders, dan geef ik die.

Volgens mij ben je bij ons op school er zelf verantwoordelijk voor, maar je mentor kan altijd even vragen om een handtekening
Oud 23-09-2004, 14:49
Verwijderd
Misschien kan het, misschien niet. Hier geldt dat je op je achttiende je ouders een volmacht kan laten tekenen. Helaas moet je dan ook zelf de administratieve plichten vervullen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 16:48
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik zou mij er niet te druk over maken.
Oud 23-09-2004, 16:50
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2004 @ 11:18 :
Weten wij veel, (...)
Jij weet wel veel.

Flauw, ik weet 't
Oud 23-09-2004, 17:30
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
Citaat:
syneck schreef op 23-09-2004 @ 11:15 :
Ik weet niet helemaal zeker of het hier moet, maar ik vond dat het wel met recht te maken had omdat er meer topics waren over ziekmelden, maar dan op je werk.

Ik heb een vraagje over ziekmelden op school.
Nu ik 18 ben, mag ik dan zelf naar school bellen dat ik ziek ben en mag ik zelf mijn eigen afwezig-briefjes schrijven?

Er staat dat een ouder of verzorger je ziek moet melden, maar geldt dat ook nu ik 18 ben?
nee vanaf 18 eigen rechten, dus briefjes van ouder/verzorger is niet meer nodig, aangezien je dat nu voor jezelf bent.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 09:43
Gimme more beer
Citaat:
Snees schreef op 23-09-2004 @ 15:49 :
Misschien kan het, misschien niet. Hier geldt dat je op je achttiende je ouders een volmacht kan laten tekenen. Helaas moet je dan ook zelf de administratieve plichten vervullen.
Dat geldt voor je 18e...

Na je achttiende vervul je ook zelf de administratieve plichten
Oud 25-09-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-09-2004 @ 10:43 :
Dat geldt voor je 18e...

Na je achttiende vervul je ook zelf de administratieve plichten
Hier wordt je als achttienjarige nog niet zelfstandig genoeg geacht dat te kunnen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:58
Gimme more beer
Citaat:
Snees schreef op 25-09-2004 @ 12:07 :
Hier wordt je als achttienjarige nog niet zelfstandig genoeg geacht dat te kunnen
Jawel hoor, als je 18 bent, moet je best veel moeite doen om ervoor te zorgen dat bijvoorbeeld je ouders je schoolgeld betalen (aan IB)...
Oud 25-09-2004, 13:52
Wammus
Wammus is offline
Ik ben 19 en mag zelf mn absentie briefjes schrijven en ik mag me ook zelf ziek melden (dmv briefje volgende lesdag in leveren). Maar mijn mentor is er heel makkelijk in. Volgens mij hangt het af van op welke school je zit dus vraag het ff bij de administratie of aan je mentor ofzo.
Oud 27-09-2004, 18:41
Sade
Sade is offline
Op mijn school mag je vanaf je 18e inderdaad je eigen absentiebriefjes tekenen, ja.
Oud 27-09-2004, 19:57
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Bij mij op school is dat zo ja.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 13:21
Snuitermans
Snuitermans is offline
Op mijn oude school was dat prima, op mijn nieuwe school zal het ze werkelijk een reet roesten of ik de ja of de nee kom.
Oud 28-09-2004, 17:10
Go
Go is offline
Als je nou vanaf het begin af aan absentiekaarten e.d. zelf tekent, heb je nooit problemen. Alleen (niet te veel) misbruik van maken, dan valt het op.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:30
Verwijderd
Mijn vriend tekent zelf zijn briefjes (is 18) en daar doen ze niet moeilijk over.

Ik bel meestal gewoon zelf naar school als ik ziek ben en als ik op school ziek word dan zeg ik het even bij de administratie en dan hoef ik niet naar huis te bellen ofzo (dat moet in de 1e + 2e verplicht).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 20:28
Verwijderd
Ik kan mijzelf ziekmelden etc. Maarja, het is dan ook gewoon een opleiding.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:57
Nyawa
Bij ons mag je dat zelf doen, als je ouders je daarvoor toestemming hebben gegeven.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 11:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kabouterin schreef op 03-10-2004 @ 11:57 :
Bij ons mag je dat zelf doen, als je ouders je daarvoor toestemming hebben gegeven.
Volgens mij was dat bij ons ook de regel, maar iedereen die 18 jaar of ouder was tekende gewoon z'n eigen briefjes en leverde dat in. D'r is nog nooit iemand mij komen vragen waarom de handtekening niet klopte met die van m'n ouders.
Reageren

Regels voor berichten