![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Een huisarts zal waarschijnlijk inderdaad doorverwijzen naar een psycholoog.
||
![]() |
Citaat:
Het liefst zou ik het zelf oplossen maar dat probeer ik al zo lang. Het lijnen is een 'oplossing' voor het veeleten en het eten gebeurt als het lijnen te lang duurt, dan sla ik door omdat ik het niet volhou. Logisch, want ik lijn niet echt gezond. Dat bange slaat niet op hoe ik me nu voel, ik ben bang om hulp te zoeken, om het aan iemand te vertellen. dat is misschien wel een goed idee. Als iemand hier iets van mijn gedrag herkent en er over wil praten: laat het even weten. |
![]() |
||
Citaat:
Je zult dus inderdaad serieus iets aan dit probleem moeten gaan doen, want alleen zul je het helaas niet gaan redden vrees ik. Misschien heb je hier iets aan ![]()
||
![]() |
Citaat:
Is het voor jou duidelijk waarom je zo slecht eet? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
bedankt voor die link ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zou er eigenlijk met iemand over moeten praten want misschien (waarschijnlijk) is het wel iets psychisch, maar die stap is nu te groot. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat misschien ook wel een heel goed idee is, is om een eetdagboek bij te houden. Probeer eens op te schrijven hoe je je op een dag voelt, wanneer je de neiging hebt om veel te gaan eten of om juist te gaan lijnen. Wat denk, voel en doe je op zo'n moment? En hoe voel je je daarna? Dit help jezelf heel goed om wat meer inzcht te krijgen in je gedachten en hoe je daar eventueel naar handelt. Het maken van dat dagboek kan eventueel ook de volgende stap naar hulp vragen zijn, door iemand bijvoorbeeld wat bevindingen te laten lezen. Dan heb je het voor jezelf al op kunnen schrijven, en is het makkelijker om dat met iemand anders te kunnen delen ![]() En het maakt dan niet zo veel uit met wie je dat deelt. Maar het feit dat je het met iemand deelt, bewijst dat je steeds meer in staat bent om hulp te vragen en anderen erover in vertrouwen te nemen.
||
![]() |
Citaat:
Het is ook niet zo dat het met mij slecht gaat. Ik ben meestal heel vrolijk, heb veel vrienden, doe veel leuke dingen enz. Het eten beheerst niet heel mijn leven, het is wel een groot onderdeel ervan. Eetdagboeken bijhouden en hulp zoeken komt wel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26 Balance | 500 | 08-09-2012 18:00 | |
Eten & Drinken |
Parttime vegetarisme/Flexitarisme vs. vegetarisme & veganisme Verwijderd | 60 | 26-11-2007 16:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
voedsel & sport asdasd | 4 | 13-06-2007 09:59 | |
Flora & Fauna |
Kat & eten miss x | 6 | 06-06-2005 11:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 |