Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2004, 15:52
Krekker
Krekker is offline
Ik ga binnen enkele weken een mp3 speler kopen en ik zit sterk te denken in de richting van de Iriver H120 (klik en klik),
omdat deze nog net binnen mijn huidige budget past (€350,-).

foto

Ten eerste wil ik vragen of deze speler niet te veel is verouderd om nog te kopen en of ik niet beter door kan sparen voor bv. de H320)

Ten tweede wil ik vragen of mensen ervaring hebben met dat ding en of ze er tevreden over zijn.

Als laatste wil ik nog vragen welke accesoires je er nou precies bijgeleverd krijgt, want dat is me niet helemaal duidelijk. (krijg je nou bv. wel of geen extra microfoontje erbij etc.)

Alvast bedankt voor de replies.

Edit: foto toegevoegd

Laatst gewijzigd op 03-10-2004 om 16:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2004, 16:12
SubbehQ
SubbehQ is offline
Nou ziet er mooi uit 16 uur speelduur vind ik wat weinig, maar das gewoon wat je zelf handig vind, dat is eigelijk wel met het meeste.
Oud 03-10-2004, 16:18
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 03-10-2004 @ 17:12 :
Nou ziet er mooi uit 16 uur speelduur vind ik wat weinig, maar das gewoon wat je zelf handig vind, dat is eigelijk wel met het meeste.
Waar vind ik dan een speler met ruimschoots meer dan 16 uur?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 17:14
Koen
Koen is offline
Citaat:
Krekker schreef op 03-10-2004 @ 16:52 :
Ik ga binnen enkele weken een mp3 speler kopen en ik zit sterk te denken in de richting van de Iriver H120 (klik en klik),
omdat deze nog net binnen mijn huidige budget past (€350,-).

[afbeelding]
foto

Ten eerste wil ik vragen of deze speler niet te veel is verouderd om nog te kopen en of ik niet beter door kan sparen voor bv. de H320)
Het kleuren scherm op de H320 is erg netjes, maar IMHO nog wat overdreven op een Mp3 speler. Plaatjes kijken ed doe je toch niet op een Mp3 speler, waarschijnlijk. De H120 is zeker nog niet verouderd, dat is zeker.

Citaat:

Ten tweede wil ik vragen of mensen ervaring hebben met dat ding en of ze er tevreden over zijn.
Ik heb 'm nu ruim een half jaar en ben uitermate tevreden.

Citaat:

Als laatste wil ik nog vragen welke accesoires je er nou precies bijgeleverd krijgt, want dat is me niet helemaal duidelijk. (krijg je nou bv. wel of geen extra microfoontje erbij etc.)
Je krijgt een microfoontje, oordopjes (matige kwaliteit, zorg dat je er zeker een paar goede bijkoopt, dat is wel zo'n 50 euro extra), verlengkabel, optische kabel, remote met lcd, etc

Citaat:
Nergens. Een iPod haalt zelfs maar de helft als ik me niet vergis, dus 16 uur is voor een HD mp3 speler behoorlijk veel. Er zijn weinig (misschien zelfs geen) mp3 spelers die langer met 1 batterij doen, tenzij ze vervangbaar zijn.

Ik vinde iHp 120 een absolute aanrader, míts je er een paar aparte oordopjes bij koopt die wél enigszins kwaliteit hebben. Anders is 350 euro weggegooid geld, met die bijgeleverde oordopjes klinkt het voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 17:20
Krekker
Krekker is offline
En ik had ergens (ik geloof in de on-line handleiding) gelezen dat niet alle koptelefoons in de H120 passen en dat dan een apart meegeleverd kabeltje moet worden gebruikt. Over wat voor koptelefoons hebben ze het dan? Die met zo'n grote dikke plug, of ook gewone die tegenwoordig zo'n beetje overal aan zitten?

En heb ik het goed begrepen trouwens dat je niet vanaf de radio kan opnemen? (niet dat het iets uitmaakt, maar toch even handig om vantevoren te weten om niet teleurgesteld te raken)

Laatst gewijzigd op 03-10-2004 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 17:33
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-10-2004 @ 18:14 :
Het kleuren scherm op de H320 is erg netjes, maar IMHO nog wat overdreven op een Mp3 speler. Plaatjes kijken ed doe je toch niet op een Mp3 speler, waarschijnlijk. De H120 is zeker nog niet verouderd, dat is zeker.
Mooi!

Citaat:
Ik heb 'm nu ruim een half jaar en ben uitermate tevreden.
Ook mooi

Citaat:
Je krijgt een microfoontje, oordopjes (matige kwaliteit, zorg dat je er zeker een paar goede bijkoopt, dat is wel zo'n 50 euro extra), verlengkabel, optische kabel, remote met lcd, etc
Microfoontje is mooi meegenomen. Oordopjes was ik sowieso al van plan om te kopen (alleen niet meteen, want als ik dat ding heb gekocht is al mn geld al op).
Hoe lang is dat verlengsnoer? En wat is dan die etc.?

Citaat:
Nergens. Een iPod haalt zelfs maar de helft als ik me niet vergis, dus 16 uur is voor een HD mp3 speler behoorlijk veel. Er zijn weinig (misschien zelfs geen) mp3 spelers die langer met 1 batterij doen, tenzij ze vervangbaar zijn.
Dat dacht ik ook al

Citaat:
Ik vinde iHp 120 een absolute aanrader, míts je er een paar aparte oordopjes bij koopt die wél enigszins kwaliteit hebben. Anders is 350 euro weggegooid geld, met die bijgeleverde oordopjes klinkt het voor geen meter.
Zie boven, ben ik van plan.

Tnx voor deze nuttige reply.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 17:38
Koen
Koen is offline
Citaat:
Krekker schreef op 03-10-2004 @ 18:20 :
En ik had ergens (ik geloof in de on-line handleiding) gelezen dat niet alle koptelefoons in de H120 passen en dat dan een apart meegeleverd kabeltje moet worden gebruikt. Over wat voor koptelefoons hebben ze het dan? Die met zo'n grote dikke plug, of ook gewone die tegenwoordig zo'n beetje overal aan zitten?
Citaat:
Hoe lang is dat verlengsnoer? En wat is dan die etc.?
Dat kabeltje bedoel ik idd met dat verlengkabeltje. Sommige stekkertjes van oordopjes hebben zo'n 90 graden hoek erin, die passen niet direct in de remote van de iHp120. Tegenwoordig hebben veel stekkers dan niet meer en passen ze wel direct. Past het dus niet, dan moet je dat kabeltje gebruiken.

Citaat:

En heb ik het goed begrepen trouwens dat je niet vanaf de radio kan opnemen? (niet dat het iets uitmaakt, maar toch even handig om vantevoren te weten om niet teleurgesteld te raken)
Dat klopt. Sowieso is de radio een beetje net-niet geworden als je 't mij vraagt. De ontvangst is vrij matig. Maar dat heeft elke Mp3 speler, dus dat is niet echt een punt om 'm negatief op te beoordelen.

Het opnemen via de line-in of microfoon werkt wel uitermate relaxt, waarschijnlijk heb je daar meer aan.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 17:42
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-10-2004 @ 18:38 :
Dat kabeltje bedoel ik idd met dat verlengkabeltje. Sommige stekkertjes van oordopjes hebben zo'n 90 graden hoek erin, die passen niet direct in de remote van de iHp120. Tegenwoordig hebben veel stekkers dan niet meer en passen ze wel direct. Past het dus niet, dan moet je dat kabeltje gebruiken.
Ik vraag wel heel veel, maar waarom past een snoer met een 90 graden hoek niet?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 18:19
Koen
Koen is offline
Citaat:
Krekker schreef op 03-10-2004 @ 18:42 :
Ik vraag wel heel veel, maar waarom past een snoer met een 90 graden hoek niet?
Omdat de uitgang waar de stekker ingaat een beetje 'in' de remote zit, zeg maar. Als je 't ziet, snap je wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 18:21
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-10-2004 @ 19:19 :
Omdat de uitgang waar de stekker ingaat een beetje 'in' de remote zit, zeg maar. Als je 't ziet, snap je wat ik bedoel.
Ok, ik snap het denk ik al. Wel jammer dat ze dat zo hebben gedaan moet ik zeggen.

Edit: ik zie het al (klik).

Laatst gewijzigd op 03-10-2004 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 18:55
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Krekker schreef op 03-10-2004 @ 17:18 :
Een HD mp3 speler niet nee. flash daarin tegen wel, maar dan kom je niet hoger als 1GB volgensmij, ik vind het genoeg, jij?
Oud 03-10-2004, 19:04
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 03-10-2004 @ 19:55 :
Een HD mp3 speler niet nee. flash daarin tegen wel, maar dan kom je niet hoger als 1GB volgensmij, ik vind het genoeg, jij?
1GB is lang niet genoeg voor mij. Het is niet dat ik heel veel mp3's heb ofzo (sterker nog, het totaal is nog minder dan 1 GB), maar ik wil dat ding ook meteen kunnen gebruiken als externe hdd. En dan moeten er wel meteen hele films en iso's en weet ik veel wat allemaal nog meer op kunnen. Ook 4 GB is daarvoor te weinig.
Bovendien vind ik de 4 GB spelers (iPod mini en creative muvo bv.) erg brak met te weinig functionaliteit.

De vraag is dan alleen nog welke 20 GB speler je gaat kopen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 22:29
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-10-2004 @ 18:14 :
Je vergeet trouwens het hoesje. Wat ik niet helemaal kan zien is of dat hoesje nou wel of niet nog een aparte klep heeft aan de voorkant.

Edit: laat maar dat is een ander hoesje (kijk)

Laatst gewijzigd op 03-10-2004 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:27
Brutus
Brutus is offline
misschien is dit ook wat voor jou?
Creative Zen Touch, ook 20gb, met een langere speelduur.
en wat goedkoper
Oud 05-10-2004, 16:04
]{ing
]{ing is offline
die ga ik ook bestellen. die iriver is veel duurder, de ab vind ik onhandig en de accu van de zen touch gaat 24 uur mee
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 16:23
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik heb hem sinds januari (nieuwjaarcadeautje voor mezelf ) en ik vind hem geweldig! Nog steeds. Hij wordt door alle computers herked, zonder drivers. ook wel handig als je hem eens in een andere comp wil steken
Radio ontvangst vin ik wat minder,maar dat kan ook komen omdat ik de afstandsbediening niet vaak gebruik.
Ik heb van het weekend ook nieuwe oordopjes gekocht om hem compleet te maken (Sony EX71) en het geluid is echt top nou.
Ik denk dat je een prima koop hebt hieraan. Je kunt inderdaad wel doorsparen tot er weer wat anders op de markt komt, maar dan kun je altijd wel door blijven sparen Als je niet om plaatjes en of video geeft, dan is het nog steeds een zeer goede koop. Anders moet je misschien wel overwegen iets anders te kopen.
Oud 05-10-2004, 17:39
Brutus
Brutus is offline
alleen jammer dat de zen touch niet plug&play is.
Oud 07-10-2004, 15:28
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Brutus schreef op 05-10-2004 @ 16:27 :
misschien is dit ook wat voor jou?[afbeelding]
Creative Zen Touch, ook 20gb, met een langere speelduur.
en wat goedkoper
Nee, omdat hij de volgende mogelijkheden niet heeft:
  • Plug & Play
  • Geen ab
  • Geen ogg vorbis ondersteuning (gebruik ik op het moment eigenlijk sowieso niet, maar wil het wel gaan proberen)
  • Geen FM-tuner
  • Geen opname functie
  • Geen meegleverd beschermhoesje

Bovendien heb ik net de H120 al besteld in een black edition rool: (ja dat is idd een h120). Heb gekozen voor rembours, dus hoop dat ik hem morgen binnen heb, anders heb ik voor niks 5 euro extra betaald.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 15:46
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ja die zwarte is wel mooi ja, die hadden ze nog niet in Europa toen ik hem bestelde
Maar goed, het gaat natuurlijk om het innerlijk
Oud 07-10-2004, 15:50
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
]{ing schreef op 05-10-2004 @ 17:04 :
...de ab vind ik onhandig...
De clip kun je omdraaien met wat geduld als het je daarom gaat.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 15:52
Krekker
Krekker is offline
Make my day, mijn bestelling is onderweg, morgen zit ik hier met mn iRiver.

(net verzendbevestiging ontvangen)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 17:16
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Krekker schreef op 07-10-2004 @ 16:50 :
De clip kun je omdraaien met wat geduld als het je daarom gaat.
bij de discmans imp400/450 heb je een betere ab, vooral wegens de plaatsing van de knoppen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 00:48
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
]{ing schreef op 08-10-2004 @ 18:16 :
bij de discmans imp400/450 heb je een betere ab, vooral wegens de plaatsing van de knoppen.
Zoveel boeit het toch niet.

Btw, heeft er iemand een plaatje van waar je moet drukken om het bovenste zwarte gedeelte van de ab af te halen? (ivm omdraaien clip)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 15:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Krekker schreef op 07-10-2004 @ 16:28 :
Nee, omdat hij de volgende mogelijkheden niet heeft:
  • Plug & Play
  • Geen ab
  • Geen ogg vorbis ondersteuning (gebruik ik op het moment eigenlijk sowieso niet, maar wil het wel gaan proberen)
  • Geen FM-tuner
  • Geen opname functie
  • Geen meegleverd beschermhoesje
de afstandsbediening moet gewoon goed zijn. verder is de h120 wel beter dan de zen touch, ik spaar zelf ook nog wel even door.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 17:56
Krekker
Krekker is offline
Heb gisteren na het plaatsen van de vorig post in dit topic geprobeerd die clip om te draaien. Is wel gelukt met deze howto, alleen, ik probeerde eerst het bovenste zwarte gedeelte eraf te krijgen (stomstomstom, hij schrijft het er nog bij ook). Resultaat, voorste zwarte bedekking ligt er momenteel af en moet worden teruggelijmd.

Hier enkele foto's

Dit is hoe het dus moet:

En dit is hoe het niet moet :

Maargoed, ik denk dat een beetje secondelijm het wel weer goed zal maken. (en de twee rechterhanden van mn vader )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 20:44
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 05-10-2004 @ 17:23 :
*knip*
Ik heb van het weekend ook nieuwe oordopjes gekocht om hem compleet te maken (Sony EX71) en het geluid is echt top nou.
*knip*
Hoe bevallen trouwens de EX71's? Ik had namelijk in de PC Magazine van augustus gelezen dat ze niet zo geweldig zijn. Wat voor muziek luister jij vooral?

De AB is trouwens weer goed
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:51
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Krekker schreef op 10-10-2004 @ 21:44 :
Hoe bevallen trouwens de EX71's? Ik had namelijk in de PC Magazine van augustus gelezen dat ze niet zo geweldig zijn. Wat voor muziek luister jij vooral?

dat is bullshit, gathering.tweakers.net
Oud 10-10-2004, 22:35
Koen
Koen is offline
Citaat:
Mwoah, het ligt ook een beetje aan je definitie van 'goed'. Als je dopjes van 20 euro of minder gewend bent, vind je de EX71 absoluut geweldig. De bas is sterk en zuiver, en de hoge tonen komen er ook goed uit. Ik vind dat er wel wat midden-klanken missen, maar daar is best mee te leven. Het 'probleem' voor het PC Magazine kan zijn dat ze vinden dat het geluid wat overdreven weergegeven wordt, want dat vind ik wel. Het lijkt wel alsof elke toon buiten het standaardbereik wat aangedikt wordt. Dat klinkt overigens best lekker, maar het is niet heel natuurlijk.

De EX71 zijn uitstekende oordopjes als je wél wat kwaliteit wilt maar niet audiofreak bent. Ben je dat wel, dan kan je kijken naar oordopjes van >100 euro, maar daar zie ik persoonlijk het nut niet echt van in.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:44
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:

Ze bevallen me prima!
Het is zoals Koen al zegt: ze zijn misschien niet de top of the bill, maar dan ben je al gauw zo'n 100 euro meer kwijt, en dat heb ik er dan weer niet voor over. Ik heb volgens mij sowieso niet de allerbeste oren, dus dat heeft geen zin voor mij
Nee het geluid is prima, bass erg diep vergeleken met de standaard dopjes die je krijgt.
Ik luister serieus van alles. Ik heb trance erop staan, maar ook volledige opera's, trip en hiphop, Hollandse meezingers, lounge en Franse chansons. Alleen trashmetal en dat soort zaken heb ik niet.
Oud 12-10-2004, 16:58
Krekker
Krekker is offline
Tnx voor de antwoorden.

@koen: als ik het me goed herinner was dat inderdaad het probleem volgens PC magazine, dat het een beetje onrealistisch klinkt.

De bovenkant van de ab is trouwens weer aan loskomen. Even kijken dus of ik aanspraak kan maken op de garantie .
Wel het clipje terugdraaien voordat ik hem terugstuur
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 19:48
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Krekker schreef op 12-10-2004 @ 17:58 :

De bovenkant van de ab is trouwens weer aan loskomen. Even kijken dus of ik aanspraak kan maken op de garantie .
Wel het clipje terugdraaien voordat ik hem terugstuur
Wat ik niet snap is waarom je de ab hebt opengemaakt om dat clipje om te draaien. Ik heb hem nog in de originele stand, maar ik heb er ooit over getwijfeld en heb toen een howto gelezen op Mistic River en ik meen me te herinneren dat je dat ding simpelweg kan lospeuteren door er een schroevendraaiertje achter te zetten en te hefbomen?
Ken je die site? Staan erg veel tips op iig.
Hoe vind je het apparaatje verder?
Oud 12-10-2004, 22:32
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 12-10-2004 @ 20:48 :
Wat ik niet snap is waarom je de ab hebt opengemaakt om dat clipje om te draaien. Ik heb hem nog in de originele stand, maar ik heb er ooit over getwijfeld en heb toen een howto gelezen op Mistic River en ik meen me te herinneren dat je dat ding simpelweg kan lospeuteren door er een schroevendraaiertje achter te zetten en te hefbomen?
Ken je die site? Staan erg veel tips op iig.
Hoe vind je het apparaatje verder?
Mistic River is sowieso de eerste plaats waar ik heb gelezen dat je dat clipje om kan draaien. Ik vond dat een stuk handiger aangezien je dan zelf ook kan lezen wat je aan het afspelen bent.

Verder bevalt het apparaatje prima. Bovendien snap ik ook niet dat mensen zitten te zeuren dat de shuffle mode niet goed werkt. Bij mij werkt ie afaik prima. Alleen die bug dat de harde schijf wel eens door blijft draaien is erg irritant ivm de batterijduur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten