Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 09:32
pudding met vel
pudding met vel is offline
Hey iedereen! Ik heb even een vraagje, want ik vind dit nogal verdacht.

Ik had een tijdje geleden een schimmelinfectie, ben hiermee naar de dokter gegaan, pilletjes voor gehad en toen was t weer weg, maar nu (iets van 3 weken later) heb ik er weer 1! Het is wel een andere dan de vorige keer, want toen was alles dik en rood, en nu is het juist heel droog en is mn afscheiding wit en brokkelig. Kan het zijn dat mn vriend me weer heeft besmet of zo? (we doen het zonder condoom want ik ben aan de pil en we weten zeker dat we geen soas hebben)
Of is dit iets anders omdat de infectie ook anders is? Wat kan ik eraan doen dat ik er zo snel last van krijg? We hebben laatst babyolie als glijmiddel gebruikt, zou dat ook de oorzaak kunnen zijn?

Ik ga er overigens wel mee naar de dokter binnenkort, dus dat hoeven jullie niet te zeggen maar als jullie iets weten qua preventie of anything, laat het dan ajb weten, want ik vind dit vervelend.

Bedankt!
Oud 28-09-2004, 09:59
Roos
Roos is offline
Ja dat kan heel goed. Dus misschien moet je vriend zich ook even laten behandelen
Oud 28-09-2004, 14:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het kan zijn dat je vriend je heeft besmet maar het kan ook heel goed zijn dat het eigenlijk nog niet helemaal over was maar dat je alleen een poosje geen klachten had maar dat het toch nog doorsluimerde in je lichaam. Ik heb zelf drie maanden lang een schimmelinfectie gehad en daar had ik ook perioden in dat ik geen klachten had en dan kwam het toch steeds weer terug.
Oud 28-09-2004, 14:57
Verwijderd
1. Jullie moeten allebei een kuur volgen. Want als de een schimmelinfectie heeft, krijgt de ander het natuurlijk ook. Ik mag aannemen dat je vriend nog geen kuur heeft gedaan, dus hij zal ongetwijfeld nog de schimmel dragen.

2. Ik weet niet hoe je op babyolie reageert, maar ik weet wel dat je het beste glijmiddel op basis van water kan gebruiken.

3. Verder moet je vriend beseffen, dat het geen goed idee is om zijn penisl met zeep te wassen, omdat de zeepresten achter de eikelrand ook een ontstabiele vaginale PH kunnen veroorzaken.

4. Andersom kan het net zo goed zijn dat je vriend zich juist niet voldoende wast. Zorg dat hij dat dan wel doet.

5. Vergeet ook niet dat het gebruik van zeep om vagina te wassen de kans op schimmelinfectie vergroot in plaats van verkleint.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 00:42
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
alluman schreef op 28-09-2004 @ 15:57 :
1. Jullie moeten allebei een kuur volgen. Want als de een schimmelinfectie heeft, krijgt de ander het natuurlijk ook. Ik mag aannemen dat je vriend nog geen kuur heeft gedaan, dus hij zal ongetwijfeld nog de schimmel dragen.

2. Ik weet niet hoe je op babyolie reageert, maar ik weet wel dat je het beste glijmiddel op basis van water kan gebruiken.
1. Hoeft niet zo te zijn, sommige schimmelinfecties zijn op deze manier wel overdraagbaar en blijven overdraagbaar, sommige niet. 'k heb zelf ook een schimmelinginfectie gehad, maar ben ondanks het eerste onweten en wel sex zonder condoom niet weer besmet. Daarnaast zijn de symptomen van TS anders dan bij de eerste keer. De symptomen van de huidige infectie lijken meer op een infectie door verminderde weerstand (droog, brokkelige witte afscheiding)

2. Dit heeft, zover ik weet, alleen invloed wanneer je condooms gebruikt: bij glijmiddel op oliebasis raakt het rubber van het condoom aangetast. Babyolie kan weinig kwaad wanneer je zonder condoom vrijt, het is namelijk zeepvrij

De overige punten heb je overigens groot gelijk

@pudding met vel: Ik weet niet wat voor kuur je de vorige keer hebt gehad, maar met pilletjes krijg ik het idee van pilletjes met water innemen. Bij de symptomen van de laatste infectie die je hebt krijg je denk ik vaginale zetpillen, die zijn niet erg, maar je hebt wel nare afscheiding, misschien is het een idee inlegkruisjes te gebruiken tijdens de kuur.
Succes ermee, want het is erg naar, zeker als er een candida of gelijksoortige besmetting bij je geconstateerd wordt
Oud 03-10-2004, 19:39
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
waarom krijg ik dan telkens van die lekkere zalf die ik er in moet spuiten.....

ik word me der helemaal gek van... geef mij ook pilletjes...

on-topic:
mss heb je wel t zelfde als ik heb en krijg je inspuitzalf, moet je ongeveer twee weken gebruiken en dan is het weg...

off-topic:
hmz dus mn vriend kanook die schimmel hebben... dan heb ik t mss dadelijk weer ik heb er zo langzamerhadn genoeg van *ze zeggen trouwens dat vrouwen daar ongeveer 3 keer in hun hele leven last van hebben* ( dus ik heb er als het goed is geen last meer van
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:48
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
pudding met vel schreef op 28-09-2004 @ 10:32 :
Kan het zijn dat mn vriend me weer heeft besmet of zo? (we doen het zonder condoom want ik ben aan de pil en we weten zeker dat we geen soas hebben)

weer
Oud 04-10-2004, 06:59
Mo6
Mo6 is offline
tevens is het volgens mij ook zo dat de vagina normaal een zure omgeving heeft en de sperma van je vriend is basisch. dus als hij regelmatig zijn kwakje erin ploft zal de ph van jouw vagina neutraliseren. beetje jammer, want dat maakt het makkelijk om een schimmelinfectie op te lopen.

vriend moet gewoon ff zijn snikkel controleren, dan kan hij zelf wel zien of het er normaal uitziet dokter lijkt me beetje overbodig.
Oud 07-10-2004, 21:18
pudding met vel
pudding met vel is offline
Bedankt voor de reacties! Ben naar de dokter geweest en we hebben allebei een zalfje en ik ook nog is een extra pillen kuurtje. De symptomen waren (nog voor de zalf ed) eigenlijk vrij snel over, maar smeer toch maar even voor de zekerheid Verder heeft de huisarts me aangeraden lactacyd femina aan te schaffen met zo n zwaar leuke spuit om alles schoon te spoelen als we weer seks hebben zonder condoom...

Regels voor berichten