Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2004, 21:25
Maroon
Maroon is offline
Hoi, ik ben 24 en heb met m'n stomme hoofd een meisje van 14 gezoend (het zusje van een vriend van me). Eenmalig en er is verder niets gebeurd, ik was ook niet echt nuchter alhoewel dat nooit een excuus mag zijn.

Nu zijn haar ouders er achter gekomen, nu weet ik dat het illegaal is om seks te hebben met een minderjarige, maar iemand die iets weet over hoe het zit met zoenen? Voor het geval dat haar ouders serieus kwaad willen, het zijn niet de makkelijkste mensen namelijk.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2004, 21:29
Verwijderd
Of het illegaal is weet ik niet, maar ik denk niet dat de politie er werk van gaat maken als ouders komen klagen dat hun 14jarige dochter vrijwillig een oudere jongen heeft gezoend.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, je bent harstikke strafbaar. waarschijnlijk krijg je -met goed geluk- levenslang plus tbs met dwangverpleging. En terecht.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:33
krisiegirl
krisiegirl is offline
volgens mij kan het niet veel kwaad...
politie kan der weinig tegen doen geloof ik! Heb nog nooit gehoord dat zo iets illegaal is!! Kan me niet voorstellen
En heb het nog even bij een oude wijze man gevraagd die denkt ook niet dat het illegaal is dus denk dat je de grootste zorgen moet maken om haar ouders!
Oud 06-10-2004, 21:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ben je wel écht 24?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:38
Maroon
Maroon is offline
okay, dan ga ik daar maar even van uit. Bedankt .

Die ouders ontzie ik wel dan, ik maak me meer zorgen om haar broer. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een vriend van me zoende met m'n zusje, maar ja, dat was maar een paar jaar leeftijdsverschil. Dit is tien jaar leeftijdsverschil en best wel heftig gezoen met een aantal mensen die het hebben gezien. Ik wacht wel af...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:42
krisiegirl
krisiegirl is offline
komt vanzelf weer goed...
en vaak word het je wel onzin als je(lichtelijk)dronken was...
maja weet natuurlijk niet hoe haar broer daar over denkt!
Maja je bent in ieder geval niet strafbaar voor je daad
Oud 06-10-2004, 21:48
marijzja
marijzja is offline
hm een jongen en ik vonden elkaar ook leuk, ook 10 jaar verschil en heb dat ook niet doorgezet omdat ik m dan niet mee naar huis enzo kan nemen..maar ik denk dat mn vrienden ofzo het niet echt raar zouden vinden doorddat je t verschill tussen ons niet merkt en ziet..ik weet niet hoe dat meisje is, heel kinderlijk ofzo(lijkt me toch wel een beetje op je 14e..) maar ik probeer een beetje te zeggen dat als t vrijwillig van haar was en ze t leuk en normaal vond (zal wel) dat t dan toch veel minder erg is? dan zal zij er geen probleem ofzo van maken, misschien haar ouders ofzo wel, maar dan kunnen ze in principe je toch nix maken??
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
10 jaar is wel erg veel. Maar vooral: 14 is erg jong. Niet meer doen zou ik zeggen...

Aan de andere kant: zij deed natuurlijk wel mee. Maar goed, dan moet jij weer verstandiger zijn......... Argggggggghhh!!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:50
marijzja
marijzja is offline
hm er hebben er al een paar jongens iets illegaal met me gehad
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:00
Maroon
Maroon is offline
ja, ze is ook echt een meisje, je hebt ook absoluut niet het idee dat ze toevallig 17 ofzo zou kunnen zijn. :-\
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:07
CSN
CSN is offline
Het is wel moeilijk (eng) voor zo'n meisje om 'nee' te zeggen, als de ander zoveel ouder is. In dit geval wilde zij het gelukkig ook, maar dat je 't wel zeker weet ..
Oud 06-10-2004, 22:10
Maroon
Maroon is offline
ja, ze zoende mij. Ik zoende maar terug, leuk meisje om te zien, maar nog echt een meisje. Ik zat toen al te twijfelen maar had zoiets van 'laat maar'. Ik zit nu meer mijn schuldgevoel wat van me af te praten :-p.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Als ík haar vader was, zou ik het wel weten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:17
CSN
CSN is offline
Heh, nou, als zij begon, hoef je je niet schuldig te voelen.
Dan zou zij zich nog eerder schuldig moeten voelen. Maar goed, dan ben jij weer verantwoordelijk etc etc.

Maar van die vieze rotjongens die zich dan opeens heel intimiderend op je storten .. .

Ik denk wel dat je de volgende keer dat zoiets je gebeurt je nee moet zeggen maar goed dat had je zelf ook al wel door.
Oud 06-10-2004, 22:17
Maroon
Maroon is offline
ja, ik ook. Ik had ook maar tegen haar gezegd dat ik het compleet zou verbieden als mijn 14 jarige dochter een jongen van 24 had gezoend. Maar ja, nu sta ik aan de andere kant.

@CSN: ja, dat opdringerige gaat echt nergens over, maar dat zal niemand me kunnen verwijten. Haar initiatief was het, alhoewel ik mezelf ook niet helemaal schuldvrij wil praten. En de volgende keer zeg ik ook nee uiteraard.

@Mark Almighty: overdrijven is ook een vak zeg. Je dochter zoent een jongen van 24, en daarom zou je die jongen van kant maken?

Laatst gewijzigd op 06-10-2004 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik had je van kant gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:22
CSN
CSN is offline
Dat snap ik wel. Dat zou ik ook doen als ouder. Jammergenoeg denken mijn ouders daar niet zo over. Nou ja, het is natuurlijk ook niet erg slim van je .. maar ook niet van dat meisje.
Oud 06-10-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2004 @ 23:19 :
Ik had je van kant gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Maroon schreef op 06-10-2004 @ 23:17 :
@Mark Almighty: overdrijven is ook een vak zeg. Je dochter zoent een jongen van 24, en daarom zou je die jongen van kant maken?
Jij ging in op die zoen, dus ja: absoluut!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:40
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2004 @ 23:35 :
Jij ging in op die zoen, dus ja: absoluut!
okay
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Maroon schreef op 06-10-2004 @ 23:40 :
okay
Op z'n Jan Mulder's, uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 22:49
Verwijderd
Hoe zijn haar ouders er achter gekomen?

Daarnaast, waar heb je met haar gezoend? Je was niet nuchter... tijdens het uitgaan ofzo? Alhoewel wat doet een meisje van 14 uit... als het zo is, daar zouden haar ouders dan 'strafbaar' voor zijn...

maare ik denk niet dat je er echt problemen mee kunt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 23:04
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-10-2004 @ 23:49 :
Hoe zijn haar ouders er achter gekomen?

Daarnaast, waar heb je met haar gezoend? Je was niet nuchter... tijdens het uitgaan ofzo? Alhoewel wat doet een meisje van 14 uit... als het zo is, daar zouden haar ouders dan 'strafbaar' voor zijn...

maare ik denk niet dat je er echt problemen mee kunt krijgen.
Ik had er wat over heen en weer gesms't met haar, dat we het moeten vergeten en dat het toch nooit zou werken tussen ons et cetera. overigens heeft ze daar ook gewoon ja op gezegd, dus wat 'ons' betreft was het opgelost. Ze had alleen haar mobiel thuis laten liggen en haar moeder heeft haar sms berichten gelezen :-\.

En het was tijdens het uitgaan, maar het was niet uitzonderlijk laat. Half 11 ofzo, ik had alleen best voor zitten drinken met een vriend van me thuis.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Maroon schreef op 07-10-2004 @ 00:04 :
Ik had er wat over heen en weer gesms't met haar, dat we het moeten vergeten en dat het toch nooit zou werken tussen ons et cetera. overigens heeft ze daar ook gewoon ja op gezegd, dus wat 'ons' betreft was het opgelost. Ze had alleen haar mobiel thuis laten liggen en haar moeder heeft haar sms berichten gelezen :-\.

En het was tijdens het uitgaan, maar het was niet uitzonderlijk laat. Half 11 ofzo, ik had alleen best voor zitten drinken met een vriend van me thuis.
Tsjaa... ik vind het wel allemaal een beetje van die toevallige dingen, maar ja het kan natuurlijk wel echt zijn hoor, daar niet van.

Maar is haar moeder er heel boos over, of denk je dat alleen (sorry het is te laat om nu terug te lezen )... Ik bedoel ze beschermt haar kind niet echt goed, half 1 van huis weg als je 14 bent... en dan met gasten van 24! Ik weet niet of ik achterlijk streng ben opgevoed, maar het lijkt me toch wel een beetje jong en weinig bescherming.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2004, 23:17
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-10-2004 @ 00:14 :
Tsjaa... ik vind het wel allemaal een beetje van die toevallige dingen, maar ja het kan natuurlijk wel echt zijn hoor, daar niet van.

Maar is haar moeder er heel boos over, of denk je dat alleen (sorry het is te laat om nu terug te lezen )... Ik bedoel ze beschermt haar kind niet echt goed, half 1 van huis weg als je 14 bent... en dan met gasten van 24! Ik weet niet of ik achterlijk streng ben opgevoed, maar het lijkt me toch wel een beetje jong en weinig bescherming.
Ik weet niet hoe haar moeder er echt op heeft gereageerd. Ik ken haar moeder wel een beetje en ze zijn niet zo ruimdenkend daar. Maar ik denk dus dat ze not amused is .

Half 1 is half 11 trouwens ;-). Ze was ook niet met me mee overigens, ik kwam haar alleen tegen die avond, ze was daar met wat vriendinnen en vrienden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Maroon schreef op 07-10-2004 @ 00:17 :

Half 1 is half 11 trouwens ;-). Ze was ook niet met me mee overigens, ik kwam haar alleen tegen die avond, ze was daar met wat vriendinnen en vrienden.
ja tikken gaat ook niet meer echt lekker ... tijd om te slapen

Daarnaast half 11 voor een meisje van 14 vind ik nog redelijk laat voor zomaar... nou ja ik heb er ook geen verstand van...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 23:29
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-10-2004 @ 00:22 :
ja tikken gaat ook niet meer echt lekker ... tijd om te slapen

Daarnaast half 11 voor een meisje van 14 vind ik nog redelijk laat voor zomaar... nou ja ik heb er ook geen verstand van...
ja, ik ga ook slapen . Welterusten . Ik zou bij god niet weten wat normaal is voor een meisje van 14, tot een uurtje of 12 zou ik denken, en ze moet wel met een groepje zijn. Ik weet het ook niet, 14 is al best lang geleden. Volgens mij had ik toen nog niet zoveel interesse in uitgaan .
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 00:08
Verwijderd
In principe ben je als vierentwintigjarige die iets uitvreet met een meisje van veertien wel strafbaar, maar dat is een theoretische vingeroefening. Als jij het gewoon bij één zoen laat, je nu realiseert dat ze te jong voor je is en je haar niet moet neuken ofzo, dan is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:21
marijzja
marijzja is offline
hmm toen ik 14 was mocht ik om 2 uur thuiskomen, om vervolgens om 3 uur uit mn huis te ontsnappen maar dat is ook wel een chille tijd voor die leeftijd denk..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:37
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
marijzja schreef op 07-10-2004 @ 13:21 :
hmm toen ik 14 was mocht ik om 2 uur thuiskomen, om vervolgens om 3 uur uit mn huis te ontsnappen maar dat is ook wel een chille tijd voor die leeftijd denk..
zo stoere meid. wat maakt het uit hoelaat iemand thuis mag komen. daar is ieder gezien anders over.

Tja als je echt wilt weten of haar ouders je afslachten ga je gewoon naar ze toe en leg je het uit. eveneens bij haar broer (jou vriend)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:55
Samaris
Samaris is offline
Het is niet strafbaar om een meisje van 14 te kussen als je 24 bent als ze toestemming gaf.

Het is ook niet strafbaar om sex met iemand van 14-16 te hebben met haar uitdrukkelijke toestemming.

Haar ouders kunnen dus zeuren en aanklagen wat ze willen, je kuste haar (hopelijk) niet tegen haar wil, dus het is geen aanranding, en er heeft geen sex plaatsgevonden, wat als wel het geval was geweest ook geen zaak was geweest als ze daar ook aan meewerkte.
Oud 07-10-2004, 12:57
Verwijderd
niet druk om maken.. kom op zeg..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:57
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Samaris schreef op 07-10-2004 @ 13:55 :
Het is niet strafbaar om een meisje van 14 te kussen als je 24 bent als ze toestemming gaf.

Het is ook niet strafbaar om sex met iemand van 14-16 te hebben met haar uitdrukkelijke toestemming.

Haar ouders kunnen dus zeuren en aanklagen wat ze willen, je kuste haar (hopelijk) niet tegen haar wil, dus het is geen aanranding, en er heeft geen sex plaatsgevonden, wat als wel het geval was geweest ook geen zaak was geweest als ze daar ook aan meewerkte.
En dan heb je dus heel erg de pech als zo'n meisje zich na afloop schaamt over wat ze gedaan heeft of dat ze schrikt nadat ze beseft wat er gebeurd is, en dus maar alsnog gaat roepen dat het tegen haar zin was....
Oud 07-10-2004, 13:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Samaris schreef op 07-10-2004 @ 13:55 :

Nee, met toestemming van haar ouders is het niet strafbaar. Zij is minderjarig wat betekent dat haar ouders verantwoordelijk zijn. Haar ouders kunnen aangifte doen als een meerderjarige met hun 14 jarige dochter neukt, ongeacht of zij toestemming heeft gegeven of niet. Minderjarige mensen moeten beschermd worden om machtsmisbruik te voorkomen. En natuurlijk is er sprake van 'machtsmisbruik' als iemand van 24 neukt met iemand van 14... dat meisje kon ook ja zeggen omdat ze niet nee durde te zeggen of omdat ze dacht dat het hoorde of dat ze zich verplicht voelde. DAAROM worden minderjarige beschermd door de wet.
Oud 07-10-2004, 14:47
Maroon
Maroon is offline
ja, groot gelijk ook, geen haar op mijn hoofd die er over denkt om met een 14 jarige naar bed te gaan :-\. Maar het gaat puur om het zoenen eigenlijk. Ik heb vandaag verder niks gehoord van die vriend van me, dus het zal wel meevallen. En ze zal zelf vanavond wel online zijn op msn, maar eens kort mee praten om te zien of haar ouders nog wat gezegd hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 14:56
Sade
Sade is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-10-2004 @ 22:29 :
Of het illegaal is weet ik niet, maar ik denk niet dat de politie er werk van gaat maken als ouders komen klagen dat hun 14jarige dochter vrijwillig een oudere jongen heeft gezoend.
Oud 07-10-2004, 21:56
marijzja
marijzja is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 07-10-2004 @ 13:37 :
zo stoere meid. wat maakt het uit hoelaat iemand thuis mag komen. daar is ieder gezien anders over.

Tja als je echt wilt weten of haar ouders je afslachten ga je gewoon naar ze toe en leg je het uit. eveneens bij haar broer (jou vriend)
ja ik ben heel stoer zeg ik dat t wat uitmaakt? nee.
als je ook de rest leest, dan zie je dat ik reageer op iemand die niet meer wist hoelaat ze moch thuis komen op dr 14e
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:12
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
marijzja schreef op 07-10-2004 @ 22:56 :
ja ik ben heel stoer zeg ik dat t wat uitmaakt? nee.
als je ook de rest leest, dan zie je dat ik reageer op iemand die niet meer wist hoelaat ze moch thuis komen op dr 14e
het is de manier waarop je het zegt..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 23:02
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
volgens mij is zoenen niet strafbaar hoor, maar dat weet ik niet zeker. en als zij vrijwillig meedeed kan jij niet aangeklaagd worden!
Oud 07-10-2004, 23:18
annetjuh
annetjuh is offline
sorry maat ik vind je een sukkel.
tien jaar verschil. WOW dat is enorm nu.
IK zou het erbij laten en tjah... mensen maken fouten
Oud 08-10-2004, 00:34
Ragnar
Ragnar is offline
Tering gast, hoe zat was je?
Oud 08-10-2004, 00:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 08-10-2004 @ 01:34 :
Tering gast, hoe zat was je?
Hoe zat ben jíj dat je hiér post?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 00:36
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 01:35 :
Hoe zat ben jíj dat je hiér post?
Vanmiddag was ik aangeschoten, nu ben ik nuchter.

ik post hier echter wel incidenteel.
Oud 08-10-2004, 00:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 08-10-2004 @ 01:36 :
Vanmiddag was ik aangeschoten, nu ben ik nuchter.
Zonde.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 00:41
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 01:37 :
Zonde.
Ik ga niet de hele dag zat lopen zijn, ik ben geen alcoholist.
Oud 08-10-2004, 00:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 08-10-2004 @ 01:41 :
Ik ga niet de hele dag zat lopen zijn, ik ben geen alcoholist.
Hoeft ook niet. Aangeschoten is voldoende.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 00:43
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 01:42 :
Hoeft ook niet. Aangeschoten is voldoende.
Neuh ik ben een gelegenheidsdrinker en nu is geen gelegenheid.
Oud 08-10-2004, 00:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 08-10-2004 @ 01:43 :
Neuh ik ben een gelegenheidsdrinker en nu is geen gelegenheid.
Als je maar genoeg je fantasie gebruikt, is er altijd wel 'n gelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 00:45
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 01:44 :
Als je maar genoeg je fantasie gebruikt, is er altijd wel 'n gelegenheid.
Dan ben je vrij snel alcoholist.
Reageren

Regels voor berichten