Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2002, 13:07
Het Prutje
Het Prutje is offline
Hoi!
Ik vroeg me af in hoeverre men hier inlegkruisjes gebruikt -> dagelijks, alleen bij menstruatie of...? Ik gebruik ze elke dag en ik weet wel dat het niet heel goed is voor je, maar ik vind het niet een prettig gevoel als ik de prut de hele tijd voel zitten..... Echt een vervelend gevoel is dat, dan ben ik me er de hele tijd van bewust
Het is helemaal erg als ik bij mn vriend ben (of aan em denk...) dus echt zonder durf ik niet..
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik zou het graag willen horen, bedankt in elk geval
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 13:47
Darkwell
Darkwell is offline
dan moet je gewoon wat vaker naar de wc gaan en jezelf afvegen. (klinkt beetje stom). Ik heb geen inlegkruisje in elke dag, alleen als ik ongesteld ben gebruik ik ze. Ze luchten niet door, dus het lijkt me niet echt goed om elke dag in te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 14:58
ekki
ekki is offline
ik heb soms ook elke dag inlegkruisjes in (ze zijn nu op -> geen zin om naar de winkel te gaan). dat van dat 'doorluchten' klopt wel, ja. toen ik die van always gebruikte (die zijn één en al plastic) kreeg ik steeds jeuk enzo. maar die van albert heijn zijn wat minder erg. ik heb het idee dat je die gewoon wel full-time aan kan doen.
Oud 16-05-2002, 17:38
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
ik heb ze ook altijd in, tja, anders word het ook zo'n kleffe boel...
Oud 16-05-2002, 18:17
Verwijderd
ik gebruik ze wel vaak... maar dat is niet goed, maar jah, anders kan ik elke dag 3 x(of misschien wel vaker???) een ander slipje aan doen en dat vind ik ook een beetje té!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:48
Het Prutje
Het Prutje is offline
Ja, maar ook dat gevoel... drupdrup (naja, t gaat niet in druppels hoor, maar t gaat om het idde heh )
ieeeeeeee
Oh nee, daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht.. als mn moeder de was doet.. aaaaah!! (zo, lekker opgewonden dagje gehad meissie?)
Joy
T moet maar, ik ga t maar een tijdje proberen zonder, kijken hoe t gaat (ik verwacht er niet teveel van, morgen ga ik naar mn vriend aaaaah Nou, afwachten maar, ik hoop dat ik levend terugkom)
Bedankt voor julie reacties trouwens
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:22
Snufje
Snufje is offline
Ik gebruik ze alleen tijdens mijn menstruatie, verdeer valt het namelijk allemaal wel mee bij mij
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 22:24
miep
miep is offline
ik vind je een leuke naam hebben
hihi sorry moest ik ff zeggen.
en ik gebruik nooit inleg kruisjes.
alleen tampons en vette maandverband wanneer ik ongi ben.
vroeger had ik tijdens ovulatie wel eens mega veel afscheiding, en dan gebruikte ik ook inlegkruisje of mini tampon, maar nu, neen.....
Oud 17-05-2002, 09:06
wyner
wyner is offline
Als ik als niet-vrouw even mag storen;

Waar dient een inlegkruisje voor? Ik heb een aardig idee van de bedoeling van zowel tampon als maandverband, maar het is me niet erg duidelijk wat de rol van het inlegkruisje is. Even nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 13:53
heldin
heldin is offline
Citaat:
wyner schreef:
Als ik als niet-vrouw even mag storen;

Waar dient een inlegkruisje voor? Ik heb een aardig idee van de bedoeling van zowel tampon als maandverband, maar het is me niet erg duidelijk wat de rol van het inlegkruisje is. Even nieuwsgierig.
omdat sommige vrouwen last van afscheiding hebben.

Ik heb vlak voor ik ongesteld word last van wat afscheiding, dan gebruik ik een inlegkruisje, en soms als ik ongesteld ben om iig niet door te lekken. Er zijn nu van die heeeele kleine inlegkruisjes, dan heb je niet dat probleem van dat niet-doorluchten
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:09
Jenseltjuh
Jenseltjuh is offline
ik gebruik ze dagelijks...anders is me hele onderbroek nat en dat voelt niet lekker...

en waarom zou dat slecht zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 18:58
miss Elise
miss Elise is offline
ik denk niet dat het heel goed voor je is als je elke dag inlegkruisjes gebruikt, ze luchte nie door enzo.
ik gebruik ze alleen als ik ongesteld ben en zelfs dan zo min mogelijk
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:23
Het Prutje
Het Prutje is offline
Citaat:
wyner schreef:

Waar dient een inlegkruisje voor?
Inderdaad dus, die afscheiding. Vooral als er een opwindende factor is kan dat het droogte-plezier flink vergallen Kan ook wel bij t sporten hoor. En volgens mij ook wel als het warm is, maar dat weet ik ff niet meer zeker, aangezien het al lang niet meer echt warm is geweest
Het voelt dan alsof je een heel klein beetje ongesteld bent... Sorry, dat heeft voor jou natuurlijk ook geen betekenis maar misschien kun je je er iets bij voorstellen.... gewoon (ordinair ) nat. En dat wil je niet omdat je dat steeds in je slipje voelt zitten en dus wil je nattigheidsabsorberende inlegkruisjes
Snap? In de hoop u van dienst geweest te zijn en het inlegkruisje uit de taboesfeer gehaald te hebben

Citaat:
Jenseltjuh schreef:

waarom zou dat slecht zijn?
Omdat de bacterien het dan lekker warm krijgen en zich sneller vermenigvuldigen dan wanneer de boel doorlucht -> meer kans op (schimmel)infecties. En het is gewoon minder hygienisch.
Maar ja, een plasje in je onderbroek, dat is lekker hygienisch
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 11:17
wyner
wyner is offline
Klinkt duidelijk. Neem aan dat inlegkruisjes dan ook niet zo "heavy duty" zijn als maandverband, dat het aangenamer is om continu(?) te dragen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 13:08
heldin
heldin is offline
Citaat:
wyner schreef:
Klinkt duidelijk. Neem aan dat inlegkruisjes dan ook niet zo "heavy duty" zijn als maandverband, dat het aangenamer is om continu(?) te dragen?
ja, is heel dun
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:22
DarkCat
DarkCat is offline
Ik gebruik ze nooit.. ik draag alleen maar strings dus sinds de string inlegkruisjes uitgevonden zijn pak ik er weleens eentje (uit een gratis proef verpakking waar ik al n half jaar mee doe ), voor als ik erg ongesteld ben en bang ben dat mn tampon het niet trekt ofzo..

Neej ik heb dr een hekel aan, van die dingen in mn ondergoed..
Oud 18-05-2002, 14:35
boardbabe
boardbabe is offline
Ik gebruik ze ook elke dag,maar meestal van die hele kleintjes, anders *ieuw*
Oud 18-05-2002, 16:00
aquafemme
aquafemme is offline
ze zeggen dat je afscheiding er erger van wordt...

(?????)
Oud 19-05-2002, 17:22
Verwijderd
Een beetje afscheiding is toch niet meer dan normaal? Ik lees altijd overal dat het door inlegkruisjes juist erger wordt. Een beetje een broeikaseffect eigenlijk. Ik gebruik ze alleen als mijn tampons op zijn en ik ben nog een 'beetje' ongesteld. En als je witte strings/slipjes draagt dan zie je het niet eens zitten, toch?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 20:10
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Het Prutje schreef:
Hoi!
Ik vroeg me af in hoeverre men hier inlegkruisjes gebruikt -> dagelijks, alleen bij menstruatie of...? Ik gebruik ze elke dag en ik weet wel dat het niet heel goed is voor je, maar ik vind het niet een prettig gevoel als ik de prut de hele tijd voel zitten..... Echt een vervelend gevoel is dat, dan ben ik me er de hele tijd van bewust
Het is helemaal erg als ik bij mn vriend ben (of aan em denk...) dus echt zonder durf ik niet..
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik zou het graag willen horen, bedankt in elk geval
elke dag dat vind ik zelf fijner dan dat alles in me string zit
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 21:20
Heelduh
Heelduh is offline
Niet elke dag, als ik voel dat ik veel last heb dan doe ik er eentje in... Ik vind het wel fris en niet "nat" inderdaad...

Regels voor berichten