Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 21:50
D-sire
D-sire is offline
En dan bedoel ik dus regelmatig/ dagelijks. Dus niet als je nog een beetje ongesteld bent ofzo. Ik zelf gebruik dagelijks inlegkruisjes omdat ik erge last van afscheiding heb.. Nu weet ik dat er mensen zijn die zeggen dat het van inlegkruisjes alleen maar erger wordt, maar als ik ze niet draag voel ik me na een uur alweer vies

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Oud 19-06-2003, 22:09
Miracle
Miracle is offline
Soms. Zeker niet dagelijks... maar meer als ik eraan denk ofzo.
En als ik net ongesteld ben geweest of gewoon veel afscheiding heb...
Oud 20-06-2003, 08:02
Verwijderd
als ik eerlijk moet zijn gebruik ik ze nooit..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 08:39
Edithjuh
Edithjuh is offline
ik gebruik ze alleen net voor ik ongesteld word, omdat ik dan xtra veel afscheiding heb.
Oud 20-06-2003, 09:17
deesmees
deesmees is offline
Als je echt zoveel afscheiding hebt kun je misschien beter even langs dokter gaan.
Zon inlegkruisje das ook een bacteriebron,daarvan KAN het volgens mij alleen maar erger worden.
I k draag ze alleen als ik ongesteld moet worden
Oud 20-06-2003, 09:42
Verwijderd
Ik heb zelf ook vrij veel last van afscheiding, maar draag er geen inlegkruisjes voor omdat het dan bij mij alleen maar erger wordt. Als je de wat duurdere versie koopt kan het geen kwaad, die absorbeert goed en laat goed frisse lucht door. Maar een 'gesloten' versie waar niets door wordt geabsorbeerd en die geen lucht door laat is niet goed...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 09:50
marlies
marlies is offline
Ik als ik naar mijn vriend ga, want ik heb geen zeer om daar met een doorweekte onderbroek te zitten aan het einde van de avond
Oud 20-06-2003, 10:16
psychobunny
psychobunny is offline
nooit nodig...
Oud 20-06-2003, 11:58
*Aylinna*
*Aylinna* is offline
Ik heb precies het zelfde, draag ze ook elke dag..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:48
Verwijderd
Ik gebruik ze regelmatig omdat ik vaak last heb van afscheiding. Maarjah het is wel weer super slecht, maar wel handig
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:56
Verwijderd
alleen als het nodig is
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:16
Komkommertje
Komkommertje is offline
Bijna ook elke dag, vanwege veel afscheiding
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:29
ekki
ekki is offline
Ik gebruik ze vrijwel altijd. Ik heb wel een groot verschil gemerkt tussen verschillende inlegkruisjes. Die van Always en Libresse enzo zijn van kunsttof. Die van Albert Heijn eigen merk zijn wat meer 'gewatteerd'. Ik merk dat ik van die bekende merken sneller jeuk krijg en dergelijke, maar van die van Albert Heijn heb ik nergens last van.
Oud 20-06-2003, 13:30
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Lijkt me best kut, elke dag zo'n ding dragen
Ik hou het een dag al niet vol...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 20-06-2003 @ 14:29:
Ik gebruik ze vrijwel altijd. Ik heb wel een groot verschil gemerkt tussen verschillende inlegkruisjes. Die van Always en Libresse enzo zijn van kunsttof. Die van Albert Heijn eigen merk zijn wat meer 'gewatteerd'. Ik merk dat ik van die bekende merken sneller jeuk krijg en dergelijke, maar van die van Albert Heijn heb ik nergens last van.
Die van de Aldi zijn ook erg fijn
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:34
ekki
ekki is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2003 @ 14:30:
hmm, die hebben we hier niet in de buurt .

Ik heb niet elk merk uitgeprobeerd, maar er zijn inderdaad ongetwijfeld meer merken die wel 'goed' zijn. Het was gewoon een tip waar je naar kan kijken.

Dus: allemaal naar de AH of Aldi .
Oud 20-06-2003, 13:40
Verwijderd
Ik draag ze nooit, misschien een enkele keer als ik mijn regels nog een beetje heb, maar da's dan ook een uitzondering.

Een vriendin van me draagt ze ook zowat dagelijks en dat was dan ook de reden van een schimmelinfectie (kan op de naam niet komen), aldus de gyneacoloog.

Katoenen slips zijn dan ook beter...blabla... (ben moe)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2003 @ 14:30:
Ja, die gebruik ik ook altijd, die lekken ook niet door. Ik gebruik ze meestal iedere dag. Ik voel me dan gewoon schoner en als ik dan ongesteld wordt dan is het ook niet zo erg.
Oud 20-06-2003, 14:55
poesiefox
poesiefox is offline
Alleen als ik ongesteld moet worden, om de eerste golf op te vangen....

Ook als ik (rond de ovulatie) veel afscheiding heb gebruik ik ze niet, dan maar een schone onderbroek tussendoor. Ik heb geen zin in vaginale infecties omdat die krengen broeien. Je onderbroek droogt wel weer op, maar zo'n ding blijft kledderig. Beeh.

katienen onderbroeken, geen wasverzachter, geen zeep, geen knellende kleding. Dan hebje nauwelijks last. Alleen hormonaal, rond de ovulatie, dat is niet tegen te houden.

Na de sex ook plassen en niet in slaap vallen met zaad in je, want dat irriteert ook. Sperma is basisch, dat vindt de zure vagina niet leuk. Die gaat dus veel vocht produceren om dat sperma weg te spoelen.

Of gebruik een condoom.
Oud 20-06-2003, 15:55
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 19-06-2003 @ 22:50:
En dan bedoel ik dus regelmatig/ dagelijks. Dus niet als je nog een beetje ongesteld bent ofzo. Ik zelf gebruik dagelijks inlegkruisjes omdat ik erge last van afscheiding heb.. Nu weet ik dat er mensen zijn die zeggen dat het van inlegkruisjes alleen maar erger wordt, maar als ik ze niet draag voel ik me na een uur alweer vies

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
jah kep dr ook elke dag last van.. echt heel irri...
Nog een lompe vraag: zie je het bij jullie ook door je bikini heen, als je al bent opgedroogd? ik voel me altijd onwijs klote als ik moet zwemmen namelijk... en om nou altijd een tampon te gebruiken....
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 18:26
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
elke dag inlegkruisjes verergert het hoor! wat je nou kan doen is eventjes toch zonder inlegkruisjes werken en dan om je opnieuw schoon te voelen tussendoor wat lacatyd femininen vochtige doekjes gebruiken (dat zijn doekjes gebaseerd op de zuurtegraad bij vrouwen, het geeft een schoon gevoel , zorg niet voor allergische reacties daar het op die zuurtegraad dus gebaseerd is)

-x-
Oud 20-06-2003, 18:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
ekki schreef op 20-06-2003 @ 14:29:
Die van Always en Libresse enzo zijn van kunsttof. .
Hun maandverband is ook van plastic.. Heb je een nachtje met maandverband geslapen, moet je 's morgens een complete broeikas tussen je benen vandaan trekken..

Maareuh; die van de DA zijn ook van "stof" en niet van plastic

En meestal maken inlegkruisjes de uitscheiding erger hoor. Dus; geen strakke broeken dragen en katoenen ondergoed of even naar de dokter als het écht heel erg is..
Oud 20-06-2003, 20:19
sas_andrea
sas_andrea is offline
alleen met menstruatie en een paar dagen erna. voor de rest eigenlijk nooit. als je zoveel last hebt van afscheiding hebt, schijnt een vaginale douche te helpen. je weet wel, zo'n intiem ding. ook zijn de doekjes aan te raden. (lactacyt)
Oud 20-06-2003, 23:29
Verwijderd
Nooit. Ik heb liever dat mijn ondergoed een beetje vies wordt dan dat ik dat moet dragen. Ondergoed is luchtig en houdt de boel gezond en fris en was je zo uit. Inlegkruisjes zijn irritant en kriebelig en vervuilen het millieu. Bovendien zijn ze lang niet zo gezond.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik gebruik ze nooit. en het is echt waar, ze zorgen juist voor meer afscheiding. zoals al eerder is gezegd, zorgt je ondergoed er juist voor dat de boel een beetje lucht, en die inlegkruisjes juist niet. je kunt ook eerder infecties krijgen e.d.
en inderdaad, mijn vriend zal t ook niet zo leuk vinden als ik iedere dag zo'n ding in heb denk k
liever een beetje afscheiding (die ik, sinds ik die dingen niet meer in doe, vrijwel niet meer heb) dan zo'n ding in mn ondergoed.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:34
Ireentje
Ireentje is offline
Ik gebruik ze ook nooit.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:54
Quantes
Quantes is offline
nee, enkel katoeen lips, ik vind die dingen zo rot zitten...
Oud 21-06-2003, 18:39
Erbenda
Erbenda is offline
Ik gebruik ze ook elke dag, ook omdat ik best last heb van afscheiding. Anders ga ik me al snel vies voelen. Het kan wel zo zijn dat het er juist erger van wordt, maar ik zit ook niet te wachten op een viezig slipje.
Oud 21-06-2003, 20:34
Brown eye
Brown eye is offline
neej ik gebruik ze nie....lijkt me nie lekker zitten net zo min als maandverband...!! dat gebruik ik ook nooit....dan maar wat vaker een tampon verwisselen (bij mij lekt het nie door)!! et plakt zo en vooral met dit weer zal et lekker plakken en broeien!!
Oud 21-06-2003, 21:32
Mémoire
Mémoire is offline
Hmm ik gebruik ze niet dagelijks maar als ik denk dat ik ongesteld ga worden draag ik ze wel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 21:36
jij
jij is offline
yep ook dagelijks, want veel last van afscheiding
kvind het hatelijk!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:53
wietsie
wietsie is offline
Ik gebruik ze nooit... Ook als ik ongesteld ben gebruik ik nooit maandverband.. Heb het zelfs nog nooit geprobeerd, maar iedereen bij mij in huis gebruikt het niet dus denk dat ik dat heb overgenomen.. whaha...
Oud 23-06-2003, 13:04
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 21-06-2003 @ 19:39:
Ik gebruik ze ook elke dag, ook omdat ik best last heb van afscheiding. Anders ga ik me al snel vies voelen. Het kan wel zo zijn dat het er juist erger van wordt, maar ik zit ook niet te wachten op een viezig slipje.

Wel op een viezig inlegkruisje?

Tip: gewoon weer een schone onderbroek aantrekken?

Regels voor berichten