Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2004, 18:03
Boogie
Boogie is offline
Bij mijn vorige twee werkgevers was het steevast als je 8(,5) uur werkte: twee betaalde pauzes van een kwartier, een onbetaalde van een half uur.

Nu werk ik bij een bedrijf, waar het pauzesysteem hetzelfde is, maar zijn álle pauzes onbetaald. Dus van je werkdag moet je een uur aftrekken om het betaalde deel te krijgen.

Is dat normaal?
Oud 07-10-2004, 19:09
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik heb bij bedrijven gewerkt waar alle pauzes betaald werden, en waar middagpauzes niet betaald werden, maar volgens mij nog nooit waar tussendoor pauzes niet betaald werden. Ik ken overigens wel bedrijven waar dat gebeurd, dus denk dat dat gewoon per bedrijf verschillend is.
Oud 07-10-2004, 20:13
NeLL
NeLL is offline
Heeeeejj,
j
ah dat is wel bij meer bedrijven. Ik werk ook 9 uur, waar 1 uur pauze vanaf getrokken wordt!! dus krijg 8 uur uitbetaald sowieso, dus neeem altijd je pauze het gaat toch van je uren af!!!

(K)kussss
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:20
PV
PV is offline
bij mijn 1e stage was de pauze betaald (half tot een heel uur), bij mijn 2e stage niet (half uur). dus bij mijn 1e stage werkte ik van 8 tot 4 en bij mijn 2e van 8 tot half 5. Beetje jammer maarja.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:22
Boogie
Boogie is offline
Maar waarom betaalt het ene bedrijf de pauzes tussendoor wel en het andere niet, in dezelfde branche, met dezelfde structuur, in dezelfde stad.
Oud 07-10-2004, 20:30
Auntie M
Auntie M is offline
Hangt het niet af van wat er in je contract staat? Als je voor 36 uur per week uitbetaald krijgt dan moet je ook 36 uur werken imo en niet daarvan een uur (of half uur) pauze houden waarin je niet werkt. Omdat een werkgever ook gehouden is aan de arbeidsduur en rusttijden kun je bijvoorbeeld niet 8 uur achtereen kunnen werken en ben je verplicht een (al dan niet betaalde) pauze in te lassen.
Oud 07-10-2004, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb in de pluk gezeten en werkte van half acht tot half vijf, dat is dus negen uur maar twee keer een pauze van een kwartier en een keer van een half uur en die werden niet doorbetaald dus ik kreeg acht uur per dag uitbetaald.
Oud 07-10-2004, 21:04
Balance
Balance is offline
Bij ons werkte je van 8.00 tot 18.00 waarbij je 2x een kwartier onbetaald pauze had en 1x een half uur of een uur onbetaald. (officieel een uur, maar vanwege de hoeveelheid werk die nog gedaan moest worden werd je pauze bijna altijd ingekort tot een half uur).
Oud 07-10-2004, 21:07
Miracle
Miracle is offline
Bij Ikea kreeg ik m'n pauzes ook niet uitbetaald. Dat scheelt dus idd een uur op een hele dag. 8 uur ipv 9 uur.
Oud 07-10-2004, 22:08
Mariebel
Mariebel is offline
Ik krijg geen enkele pauze uitbetaald, behalve wanneer ik "illegaal" op pauze ga.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik krijg me kwartier pauze wel gewoon uitbetaald alleen me lunch/avond pauze van 1 uur (of somshalf uur licht eraan hoe laat ik ben begonnen) niet
Oud 08-10-2004, 00:04
TRXD
TRXD is offline
Bij veel grote bedrijven zal het niet anders zijn denk ik. Ik krijg ook geen pauze uitbetaald. Dus 8 uur werken + 1 uur onbetaalde pauze is 9 uur binnen.

Jammer dat de werkgever je nog geen 15 minuten rust wil betalen trouwens......
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 13:58
ikbenschipper1
Citaat:
TRXD schreef op 08-10-2004 @ 01:04 :
Bij veel grote bedrijven zal het niet anders zijn denk ik. Ik krijg ook geen pauze uitbetaald. Dus 8 uur werken + 1 uur onbetaalde pauze is 9 uur binnen.

Jammer dat de werkgever je nog geen 15 minuten rust wil betalen trouwens......
Gelukkig doet mijn baas dat wel en dat is toch ook een groot bedrijf
Oud 08-10-2004, 15:47
Krook
Krook is offline
Al mijn pauzes zijn onbetaald, wanneer ik vijf uur moet werken horen daar tien minuten pauze bij en bij acht uur die tien en nog twintig extra (horeca).
Oud 08-10-2004, 16:04
Verwijderd
Ik krijg mijn pauzes niet betaald. Zeker op donderdag (koopavond) is het gewoon niet eerlijk want dan kan ik echt geen uur pauze nemen om te eten.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 16:06
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik krijg mijn pauzes niet betaald.

Meer dan logisch dat je je pauzes niet betaald krijgt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 16:25
Breg
Breg is offline
toen ik in een winkel werkte waren m'n pauzes onbetaald. Ik werk nu in de horeca waar ik (min of meer) zelf m'n pauzes bepaal, en worden ze wel doorbetaald.
Oud 09-10-2004, 16:26
PV
PV is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-10-2004 @ 17:06 :
Ik krijg mijn pauzes niet betaald.

Meer dan logisch dat je je pauzes niet betaald krijgt.
Mwah, als je zorgt dat je je werk gewoon af hebt die dag?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:29
Levitating Nun
Citaat:
PV schreef op 09-10-2004 @ 17:26 :
Mwah, als je zorgt dat je je werk gewoon af hebt die dag?
Als je niet werkt, is het toch je eigen tijd?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
bij mij worden alle pauzes niet betaald..!
Oud 09-10-2004, 21:40
Verwijderd
Nou... Bij de HEMA waar ik eerst werkte, kreeg ik 15 minuten koffie/thee/peuk-pauze van 15 minuten wel uitbetaald. Nu werk ik bij de Vomar, en daar krijg ik de koffie/thee/peuk-pauze van 20 minuten niet uitbetaald..

Is het misschien wettelijk vast gelegd dat je pauzes van langer dan 20 minuten niet hoeft uit te betalen ofzo?

De lunch/2peuken-pauze van 30 minuten wordt overigens bij alle twee de bedrijven niet uitbetaald.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 22:25
ikbenschipper1
Citaat:
Lilith schreef op 09-10-2004 @ 22:40 :
Nou... Bij de HEMA waar ik eerst werkte, kreeg ik 15 minuten koffie/thee/peuk-pauze van 15 minuten wel uitbetaald. Nu werk ik bij de Vomar, en daar krijg ik de koffie/thee/peuk-pauze van 20 minuten niet uitbetaald..
pauzes korter dan 15 minuten moetenworden uitbetaald, langer idd niet
Oud 09-10-2004, 22:32
PV
PV is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-10-2004 @ 17:29 :
Als je niet werkt, is het toch je eigen tijd?
tsja, op zich wel ja. Maar in dat halve uurtje word je geacht te lunchen in de bedrijfskantine, je gaat niet ff shoppen in de binnenstad ofzo. Dan noem ik het eigenlijk geen vrije tijd meer.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 11:05
ikbenschipper1
Citaat:
PV schreef op 09-10-2004 @ 23:32 :
tsja, op zich wel ja. Maar in dat halve uurtje word je geacht te lunchen in de bedrijfskantine, je gaat niet ff shoppen in de binnenstad ofzo. Dan noem ik het eigenlijk geen vrije tijd meer.
Als je het filiaal/winkel etc uit mag is het echt vrije tijd. Word er van je verwacht dat je aanwezig bent in de kantine dan is het werktijd.
Zoals het bij AH is.

In je kwartier pauze dien je in het filiaal aanwezig te blijven

In je uur (of half uur) pauze, mag je gaan en staan waar je dat zelf wilt, desnoods ga je een uur buiten roken of op een bankje op het plein je boterham eten, of weet ik wat, ze kunnen je in dit uur / half uur niet verplichten aanwezig te zijn in de winkel.
Oud 10-10-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-10-2004 @ 12:05 :

In je kwartier pauze dien je in het filiaal aanwezig te blijven
What about the 20 minuten pauze dan.. Die betalen ze niet uit, maar ik mag niet nar buiten bv naar de snackbar of de bakker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 15:09
ikbenschipper1
Citaat:
Lilith schreef op 10-10-2004 @ 15:00 :
What about the 20 minuten pauze dan.. Die betalen ze niet uit, maar ik mag niet nar buiten bv naar de snackbar of de bakker.
Das het gemene dan want een 20 min pauze hoeft niet betaald te worden
Oud 10-10-2004, 18:08
Levitating Nun
Citaat:
PV schreef op 09-10-2004 @ 23:32 :
Bij mij mag je gaan en staan waar je wilt: óók shoppen in de stad, niemand die naar je omkijkt. Het is wel handig om te lunchen natuurlijk, maar in principe mag je het zelf invullen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:00
Unexplained
Unexplained is offline
Middagpauze (30 minuten) is bij mij onbetaald, avondpauze (als je overwerkt) wordt wel doorbetaald. Ook zijn de maaltijden gratis (relatief uitgebreide lunch en 's avonds bezorgdienst naar keuze - vaak pizza of van de Spare-rib express).
Reageren

Regels voor berichten