Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb hier mee te maken gehad. Vooral tijdens mijn opname. Alles ging dan langs me heen. Ik voelde me heel licht/zweverig en alles leek onwerkelijk. Het viel mensen op zulke momenten meestal wel op dat het niet helemaal goed met me ging...
Ik kon ook geen gevoelens omschrijven, omdat het leek alsof ik alles tegelijk voelde waardoor het eigenlijk geen gevoel meer was maar meer een leegte. Ook hoorde ik mezelf praten, maar had ik niet het idee alsof het over mezelf ging. Ik dacht dat ik elk moment wakker kon worden in de klas ofzo, terwijl ik opgenomen was... Heel vervelend en moeilijk te bevatten. Ik zou je aanraden om zoveel mogelijk ritme in je leven te brengen, zodat je weet waar je aan toe bent. Dit vermindert stress en spanningen. Daarnaast zou ik willen zeggen: Denk niet teveel na over de dingen, sommige dingen zijn moeilijk te verklaren...
|
Ik heb hier ook regelmatig best wel heftig last van.
dan loop ik bijvoorbeeld ergens, en dan zie ik mezelf lopen, ik ben het dan zelf niet die loopt, iemand anders doet het zeg maar voor mij. en inderdaad een soort droomwereld, dingen bereiken me niet goed, mensen ook niet, ik leef dan in m'n eigen droomwereldje. wat mij helpt, is om praktische dingen te gaan doen. vooral met je handen. bijvoorbeeld roken, handje drukkken, of een spelletje, in iedergeval iets waarbij je je aandacht op iets anders moet richten, afleiding zoeken dus. het helpt niet altijd, maar verder weet ik er ook geen oplossingen voor.
|
Ja, dit is heel erg herkenbaar...
Ik heb dit heel erg vaak als ik uit ga, vandaar dat ik me vaak slechter voel als ik dan thuis kom. Maar ook in groepen als ik me slecht voel en erg op mn gemak. Ik weet zelf niet hoe ik er mee moet omgaan. Ik wacht gewoon altijd maar dat het over is. Als ik me terug trek gaat het naar enige tijd weer over. Maar toen ik nog therapie had (voor borderline symptomen) is ook wel een het woord dissociatie genoemd. IS dat niet zo ongeveer het zelfde?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
paniekstoornis vanieta | 19 | 09-06-2007 12:15 | |
Drugs & Alcohol |
Gruwelijk harde wiet-trip Zeratul99 | 25 | 11-03-2006 18:50 | |
Psychologie |