Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 08:42
ikben16
ikben16 is offline
De ouders van mijn vriendin staan - na jaren van ruzie enzo - op het punt om te scheiden. Haar moeder is alcoholiste, en haar vader moet voor zijn werk regelmatig een week of langer naar de VS.

Nu is haar vader t/m vrijdag weg, en gisteravond belde ze me helemaal overstuur op, haar moeder was dronken en ze had slaande ruzie gehad, en ze wist gewoon niet meer wat ze moest doen. Ik heb haar maar zo goed mogelijk getroost via de telefoon, gevraagd of ze wilde dat ik kwam, maar dat wilde ze niet (ze zou een half uurtje later keyboard-les hebben, en later bijles van school).

Maar nu dus mijn vraag: zij zit daar nog t/m vrijdag, wat moet ik nu doen? Ik wil niets liever dan haar daar weg krijgen, maar ik wil ook niet - hoe zeg je dat? - in het gezin stoken. Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen...

MvG,
me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2002, 13:52
ikben16
ikben16 is offline
Kom op, reageer nou eens!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 13:59
ikalto
ikalto is offline
Uhmzz... zorg in elk geval dat ze 's middags bij je is. Ze kan je steun hard gebruiken!!! Zeker nu, praat er niet teveel over. Zoiets van: wil je erover praten.? zegt ze Nee... dan ga je niet verder. Als ze iets wil vertellen doet ze dat van zelluf wel... en over 's avonds als ze weer bij haar moeder is, dan kan ze alleen maar zichzelf zo onopvallend mogelijk gedragen. Je kunt iemand die drinkt niet laten stoppen met drinken. Je zegt dat ze slaande ruzie hebben gehad? Hebben ze letterlijk slaande ruzie gehad? heeft haar moeder d'r geslagen? dan mag je haar daar weghalen. Een moeder mag haar kinderen niet slaan onder wat voor omstandigheden dan ook. Tenminste ik ben daar errug op tegen!

sterkte, xxx mij.
Oud 05-03-2002, 14:02
ikben16
ikben16 is offline
Haar moeder heeft haar (voor zover ik weet dan ) niet geslagen, maar het 's middags bij mij zijn is een beetje moeilijk, we wonen namelijk 14km bij elkaar vandaan... Niet echt ver natuurlijk, maar je kunt het moeilijk 2x fietsen, na school...

Grtz,
me
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:14
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
kan ze dan niet een paar dagen bij jou slapen??
Oud 05-03-2002, 14:16
ikben16
ikben16 is offline
En hoe moet ze dan naar school? Elke dag 14km fietsen, 's morgens, terwijl ze al hartstikke gestresst & depressief is door dat gedoe met d'r moeder...

Van mij mag ze hier altijd komen, ze kan bij mij altijd terecht, maar alleen als zij het zelf wil... maarja

Grtz,
me
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:36
AMDFreak
AMDFreak is offline
Citaat:
ikben16 schreef:
En hoe moet ze dan naar school? Elke dag 14km fietsen, 's morgens, terwijl ze al hartstikke gestresst & depressief is door dat gedoe met d'r moeder...

Van mij mag ze hier altijd komen, ze kan bij mij altijd terecht, maar alleen als zij het zelf wil... maarja

Grtz,
me
Vraag het haar.... De kans dat ze nee zegt lijkt me niet zo groot..
Oud 05-03-2002, 17:41
ikben16
ikben16 is offline
Het gaat nu gelukkig al weer wat beter...
Ze blijft gewoon thuis, het is alweer wat beter tussen haar en haar moeder... Nu maar wachten tot haar vader thuiskomt.

Bedankt voor jullie reacties, maar ik denk dat de situatie nu wel wat beter is.

Grtz,
me
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 17:49
bracelance
bracelance is offline
vraag aan haar of zij het fijn zou vinden dat ze een weekje bij jou zou logeren, vanwege de redenen thuis
Reageren

Regels voor berichten