Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 18:14
Verwijderd
Ik heb een vraagje...

Het is sinds gister avond uit met mijn vriend (na een jaar) *snik*, maar nu staat mijn hele kamer echt vol met spullen die ik van hem gehad heb... en dus echt vol met herinneringen en foto's aan hem... ik weet niet wat ik er mee moet doen...

Hebben mensen hier ervaring mee? En zo ja, wat hebben jullie er mee gedaan...?

Alvast bedankt,

Meisje met gebroken hart
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2004, 18:15
Verwijderd
In de regen voor je huis zetten en zeggen dat hij ze kan komen ophalen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:21
Outlaw
Outlaw is offline
verbranden ofzo, dan ben je meteen van al je herinneringen aan hem af
Oud 23-09-2004, 18:24
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb dingen die ik wilde bewaren ergens weggestopt. Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit meer naar kijk... maar ik wil ze ook niet weggooien.
Maar goed, het verschilt per persoon. Sommige mensen willen er echt vanaf en gooien het weg, geven het terug of verbranden het.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:25
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zou de spullen uitzoeken van wat je echt nog wil bewaren en dat dan in een doos doen ofzo . Ik zou iig niet alles weggooien, want daar krijg je achteraf misschien spijt van. Maar gewoon de echt waardevolle spullen eruit halen en dat als een herinnering opbergen. Dat hoef je ook niet gelijk nu al te doen, het is tenslotte nog maar net uit. Je kan de spullen ook nog een tijdje laten staan, net wat jij zelf fijn vindt .
Oud 23-09-2004, 18:36
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Bij mij is het anderhalve week uit, en ik heb eigenlijk nog niets weggehaald (behalve een kaartje van handgeschept papier met "With all my love to you, my favourite person in the world" en en onwijs lieve tekst erin. Elke keer als ik het zag moest ik huilen ) Ik ben er gewoon nog niet aan toe, maar ik denk dat ik met de tijd wel wat dingen weg zal halen, en mooie foto's uit ga zoeken om die van hem te vervangen. Ik zou vooral zeggen, neem de tijd, doe wat nu goed voelt. Ik ga zelf in ieder geval niets weggooien, ik denk dat ik een schoenendoos ergens vandaan ga halen om spulletjes van hem in te stoppen wanneer ik daaraan toe ben.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:36
Balance
Balance is offline
Iig niet weggooien. Later zijn dat soort dingen leuk (schijnt ) dus stop het in een doos en berg het op op een zoldertje. Als je het over een aantal jaren nog steeds niet leuk vindt, kun je het altijd nog weggooien.
Oud 23-09-2004, 18:42
Verwijderd
eigen schuld... had je niet je hele kamer vol met stouwen met troep van jullie, fototjes blergh
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:15
Verwijderd
Ik heb alles in een schoenendoos gedaan en die in de kast gezet. Maar als je hele kamer vol staat, dan zal het wel niet in een schoenendoos passen...?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:22
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik vind dat ht er een beetje aan ligt. Als het na een flinke ruzie of op een andere onprettige manier is uitgegaan, en je hebt eigenlijk bijna alleen slechte herinneringen aan 'm: verbranden die hap (of verkopen ), maar als je een goede relatie hebt gehad en het is meer uitgegaan omdat jullie erachter kwamen dat je toch niet echt bij elkaar pasten, vrienden willen blijven e.d., dan zou ik het bewaren (desnoods in een doos) omdat je dan waarschijnlijk wel goede herinneringen aan je relatie hebt en waarom zou je die willen vergeten? je kan ze altijd nog weggooien
Oud 23-09-2004, 20:07
Hannekeuh
Hannekeuh is offline
Ik heb alles in mijn kast gelegd...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 20:21
Verwijderd
ik heb alles weg gegooid, uit is uit, herrinneringen zitten in mijn kop, daar heb ik geen spullen voor nodig, en als ik niks meer heb staan, word ik er ook niet meer aan herrinnerd dat er ergens nog wel spullen zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 20:25
*RooSs*
*RooSs* is offline
De meeste brieven enzo bewaar ik wel...voor later ofzo
Paar knuffels die ik had gekregen, heb ik lekker laten staan..Daarbij denk ik ook niet aan hem ofzo. Meeste foto's heb ik wel weggedaan.
En andere dingen heb ik 'm terug ehh..gesmeten hehe en andere dingen heb ik weggegooid of ergens in een kast/doos gesmeten.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 20:27
Verwijderd
ik heb een hele hoop weggegooid, andere dingen heb ik weggegeven.

ik denk niet dat ik nog iets van hem heb.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 20:59
mara18
mara18 is offline
alles in een doos op zolder
kettinkje draag ik nog (ondanks nieuwe vriend)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:06
Verwijderd
niet weggooien in ieder geval, dat is zonde. tsja, je hebt toch wat met elkaar gedeeld, en dat stukje vervaag je niet door alles weg te doen. gewoon bewaren, en er af en toe naar kijken en dan denken: ja, we hebben het leuk gehad samen, maar nu is het tijd voor de volgende stap.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:22
Verwijderd
Ik heb wel wat foto's bewaard, geloof ik.

Maar een pennenset van een paar honderd euro met mijn naam erin gegraveerd die ik van haar heb gehad heb ik in de vuilnisbak gepleurd. Geeft wel voldoening, op zich.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
One thing comes to mind:
Rituele verbranding.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:43
miekmuis
miekmuis is offline
Ik bewaar van de meeste vriendjes wel gewoon de belangrijkste spulletjes. Het is toch een stukje van mijn geschiedenis. Maar als het allemaal te pijnlijk is geeindigd gooi ik het meeste wel gewoon weg. Op foto's enzo na. Ik bewaar alles wel op een plek waar ik het niet zie trouwens. Ik hoef er nou ook weer niet steeds aan herinnerd te worden.
Oud 23-09-2004, 21:49
Cootje
Cootje is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 23-09-2004 @ 22:43 :
Ik bewaar van de meeste vriendjes wel gewoon de belangrijkste spulletjes. Het is toch een stukje van mijn geschiedenis. Maar als het allemaal te pijnlijk is geeindigd gooi ik het meeste wel gewoon weg. Op foto's enzo na. Ik bewaar alles wel op een plek waar ik het niet zie trouwens. Ik hoef er nou ook weer niet steeds aan herinnerd te worden.
meer kan ik er trouwens niet aantoevoegen ...
Oud 25-09-2004, 18:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hangt van de persoon / situatie zelf af. Zelf zou ik de meeste dingen gewoon bewaren, het is toch een leuke tijd geweest denk ik dan maar. Misschien zou ik ze in de eerste periode wel ff weg doen, anders kan ik haar (ff vanuit mijn situatie redenerend) niet vergeten. Zeker kostbare dingen ook niet weg doen, das zonde
Oud 25-09-2004, 18:52
Sade
Sade is offline
Ik zou zeggen: stop het allemaal in een doos, ook de foto's, en zet die ergens ver achter in je kast. Ik heb ook zo'n doos, en ik weet zeker dat ik er later met m'n kinderen nog veel om kan lachen.
Oud 25-09-2004, 19:10
sientjuh
sientjuh is offline
Stop ze weg tot je een beetje over de breuk heen bent. Later zul je leuke herinneringen aan deze spullen hebben, en blij zijn dat je ze niet hebt weggegooid.
Oud 25-09-2004, 21:00
Punkygirl
Punkygirl is offline
Bewaar het voorlopig, in een doos ofzo.
Er zullen vast wel mooie gedachtes aan sommige spullen vast zitten.
Oud 25-09-2004, 21:04
Mindfields
Mindfields is offline
Bewaren, dan kan je er later nog eens heel hard om lachen.
Oud 25-09-2004, 21:50
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 25-09-2004 @ 22:04 :
Bewaren, dan kan je er later nog eens heel hard om lachen.
M'n moeder heeft nog spullen van haar vroegere jeugdvriendje, is leuk om te zien
Oud 26-09-2004, 02:05
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
ik heb nog een kettinkje vasn hem met zijn naam er op, teruggeven of houden?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 02:46
Mark
Mark is offline
Het enige wat ik nog heb is haar pasfoto. De rest ligt in de container.
Oud 26-09-2004, 10:41
annia
annia is offline
Bij mij is het twee weken en nog een aantal dagen uit, na anderhalf jaar. Ik heb posters van hem gehad en kaarten en die staan nu nog steeds op mn kamer. Als ik er zin in heb haal ik ze wel weg, anders niet. Als je die dingen mooi vind, en je niet moet huilen ofzo elke keer als je het ziet, maakt het toch niets uit. We zijn ook niet echt leuk uit elkaar gegaan, maar ik zit er niet zo mee (met die spullen dan, met het uitgaan wel!!). Ik zal het vast nog wel eens weghalen en dan bewaren voor later.
Oud 26-09-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-09-2004 @ 22:22 :

Maar een pennenset van een paar honderd euro met mijn naam erin gegraveerd die ik van haar heb gehad heb ik in de vuilnisbak gepleurd. Geeft wel voldoening, op zich.
Had je die niet voor vijftig euro kunnen verkopen aan iemand die net zo heet als jij?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 14:17
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
als ik heel boos zou zijn op mijn vriend omdat hij me iets geflikt heeft waardoor het uit is dan zou ik het in een doos mieteren en voor mijn huis neer zetten, lekker confronterend maar als het gewoon in goed overleg uit was gegaan dan zou ik die doos houden als mooie herinnering
Oud 26-09-2004, 21:58
Verwijderd
Ik zou ze niet weggooien.. ik heb zelf nog een hele hoop spullen die ik van jongens heb gekregen en ik vind het leuk om ze te bewaren. Maarja ik gooi sowieso niet snel iets weg. Ik vind het bijv. erg jammer dat ik foto's van m'n exen heb verscheurd, het is gewoon grappig om te bewaren. Maarja een hele kamer vol is natuurlijk wel erg vol.. dus je moet ze wel uit je kamer halen, of iig uit het zicht. In een grote doos wegstoppen dus.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2004 @ 12:02 :
Had je die niet voor vijftig euro kunnen verkopen aan iemand die net zo heet als jij?
Ik geloof niet dat er meer dan één persoon op deze aardkloot is met mijn naam.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 11:39
Roos
Roos is offline
Dure sieraden houden, de rest weggooien
Oud 27-09-2004, 11:43
iedje
iedje is offline
eerst ff lekker gooien met de onzinnige dingen. de rest verkopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
niesssah schreef op 23-09-2004 @ 19:14 :
Ik heb een vraagje...

Het is sinds gister avond uit met mijn vriend (na een jaar) *snik*, maar nu staat mijn hele kamer echt vol met spullen die ik van hem gehad heb... en dus echt vol met herinneringen en foto's aan hem... ik weet niet wat ik er mee moet doen...

Hebben mensen hier ervaring mee? En zo ja, wat hebben jullie er mee gedaan...?

Alvast bedankt,

Meisje met gebroken hart
Pleur in een doos, en houden tot hij het ophaalt of laat liggen als herinnering.

En als de relatie ECHT niet leuk was, verbranden .....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 17:25
dnx
dnx is offline
Weggooien die zooi
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:38
Verwijderd
Niet weggooien. Dat je er nu even niet tegen kunt betekent niet dat het geen goeie herinnering is voor je later. Pak een doos, prop deze vol, zet 'm op zolder. Denk er niet meer aan. Over een paar jaar ben je blij dat je het niet weg heb gegooid

Spullen die van hem zijn zoals kleding enzo in een andere doos, even bellen dat je dat nog heb als je er klaar voor bent en hij kan het op komen halen. Als hij dat wil. Zo niet, weggooien.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 20:57
Verwijderd
ik heb de dingen van mijn ex in een doos gedaan, dan gooi je iig niets weg waar je later spijt van kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 22:14
bracelance
bracelance is offline
je wilt het liefst de ex zo snel mogelijk vergeten en dus de spullen wegdoen. Maar na een tijd sla je jezelf voor je kop omdat je dan geen herinneringen meer hebt aan de leuke tijd die je samen hebt gehad. Stop ze in een doos is mijn advies en doe ze in een kast. Later kan je nog een keer door de doos snuffelen wanneer het allemaal weer rustig is rond jullie tweeen. Herinneringen zijn altijd leuk, alleen besef je het in het begin nog niet.
Oud 08-10-2004, 22:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
- pak een grote lege doos
- stop alles in de grote lege doos
- doe de grote lege doos met alle spullen dicht met ducktape
- stop de grote, lege doos vol met spullen die je net hebt dicht-getapet op zolder
- niemeeroverpratuh !
Oud 08-10-2004, 22:22
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-09-2004 @ 22:22 :

Die had ik best willen hebben eigenlijk.
Oud 08-10-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 08-10-2004 @ 23:22 :
Die had ik best willen hebben eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:53
ilse
ilse is offline
heb van me ene ex alles in een tas zitten, van de ander ligt het onder me bed. ging samen met me neef me kamer opruimen en de spullen van hem weghalen. ik liep ff weg en toen had ie ze verstopt. ik vond ze later onder me bed terug, en ben te lui om ze er weg te halen
Oud 09-10-2004, 21:01
Verwijderd
het is gister uitgegaan met mijn vriendje na 5 maanden officieel maar eigenlijk 1,5 jaar onofficieel. het fotolijstje met de foto van ons samen heb ik omgekeerd en het kettinkje en armbandje wat ik van hem heb gekregen heb ik afgedaan. de knuffeltjes die ik van hem heb gekregen heb ik nog wel, maar ik ga een dezer dagen alles in een schoenendoos doen en die onder mijn bed of op zolder zetten. ik bewaar wel alles, dat is wel zo leuk. maar ik hoef het nu niet allemaal te zien. dingen als de parfum die ik heb gekregen blijf ik wel gebruiken denk ik... maar ik moet nog ff kijken...

sterkte!

kus
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 17:59
Verwijderd
Daarom moet je schoenendozen bewaren, vraag een vriendin om het er in te stoppen, en dan lekker verstoppen onder je ouders bed of de berging.

En na een half jaar is het al weer leuk om te zien
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:03
Unexplained
Unexplained is offline
In een doos gooien en op een later moment weggooien.
Oud 10-10-2004, 22:09
Verwijderd
de dingen die echt van hem zijn heb ik opgestuurd of teruggegeven, de rest heb ik in een doos gedaan met een touw er om heen en in een kast gezet waar ik eigenlijk nooit in kijk.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 12:47
dnx
dnx is offline
Vorige reactie was nutteloos, nu ff serieus :

Ik vind het er helemaal van afhangen. Kijk je graag terug op die tijd, dan zou ik het houden. Is het te moeilijk om er steeds naar terug te kijken of het was geen fijne periode, dan zou ik het wegdoen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:58
Verwijderd
Bedankt voor alle reacties... op het moment zit het zo... Het is wo. precies 3 weken uit. Heb het er echt nog steeds moeilijk mee... maar het gaat al een stuk beter door hele lieve vrienden =) Nu spreek ik mijn ex nog wel... hij wil PER SE contact houden... maar vraag me eigenlijk af of dat wel een goed idee is... en als ik hem vraag waarom hij zo graag conact wil houden heeft hij neit echt een duidelijk antw. Nu woont hij 3 uur bij mij vandaan, en heb het er dus met hem over gehad wat ik met zijn spullen moet doen, en dat er ook nog spullen van mij bij hem liggen... Ik zei misschien kunnen we ergens tussen onze woonplaatsen in afspreken, hoeven we allebei niet zo ver te reizen. Zegt ie: "Nee, ik kom wel naar jou toe, vind ik niet erg... gaan we gelijk samen winkelen... gezellig!" Uhm.... tja... wat moet ik hier nu van denken?! Mijn vrienden zeggen: "Ernaartoe gaan spullen dumpen, meteen weeer weg gaan..." maar dan ga ik me weer ontzettend schuldig voelen denk ik... wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten