Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 11:57
Nena21
Nena21 is offline
Ja vandaag zou ik beginnen aan die assessment,die in mijn ogen al nutteloos was,maar goed.
Maar die heeft m'n moeder dus afgebeld....
Gisteren had ik echter zo'n erge ruzie met m'n moeder,dat ze zei dat ik net zo goed niet hoefte te gaan,want het zou toch geen nut hebben,want ze betaald:
A) Ineens niet meer voor me school,terwijl ze eerst gezegd had van wel
B) Ik heb toch geen toekomst want ik ben niks (precies haar woorden)

Hoe die ruzie kwam?Vrijdagavond was ze natuurlijk net als elk weekend tot laat in de avond uitgeweest.
De ochtend erna werd ze gebeld,door een vreemde man,ik vroeg wie dat was,maar dat wou ze niet zeggen.
Waarschijnlijk weer d'r vriendje van deze week.
Toen werd ik echt boos en noemde haar een h**r,ik weet het het mag niet tegen je moeder,maar zo denk ik echt nu over haar.
Als je elk weekend een andere vent mee naar huis neemt,ben je niet echt normaal,toch?
Vooral omdat je thuis ook een dochter hebt zitten,en die op die manier wel een heel slecht voorbeeld krijgt,een moeder die elk weekend half 7 thuis komt,met n andere vent.
En zo gaat het al jaren.
Nou daar was ik gewoon boos over,en ook omdat ik de mannen die zij uitkiest in mijn ogen onbetrouwbaar zijn.
Het zijn dezelfde types zoals haar ex,de ex die mij jarenlang geslagen heeft,en de ex die ons bedrogen heeft door ons jarenlang in schulden te zetten,en de ex die altijd belangrijker was dan mij.
Zo gaat het altijd met vriendjes van haar,die zijn véél belangrijker.En als dat me niet bevalt kan ik lekker op sodemieteren.
Nou daarna moest ik mee naar m'n opa+oma,en wat gebeurde daar?Ja hoor.Celesta werd weer helemaal zwart gemaakt,er werden weer allemaal leugens verteld over mij,voor m'n neus!
En als ik wat zei kreeg ik iedereen over me heen.
Ik moest maar eens respect hebben voor volwassenen en m'n smoel houden!
Eenmaal thuis weer flinke bonje gehad,er werden zelfs bijna klappen uitgedeelt.
En toen kwamen de woorden eruit hoor: Je gaat naar een psychiator,je bent gek!
Ik ben gek??!Ik denk eerder dat zij gek is!
En als ik al gek ben,ben ik het geworden door haar!

Maar waarom komt dit gezeik nou steeds?Over die school enzo.
Het lijkt wel dat steeds als ik m'n toekomst probeer op te pakken,ze me weer zo de-motiveren dat ik weer afhaak!
Ik wordt gewoon helemaal gek thuis en ik hou het niet meer uit!
Ik wil naar school,NIET naar een psychiator.
Maar dat zit er kennelijk niet in voor mij.

Oke dit verhaal is wat ingekort,er zijn wel wat meer dingen gebeurd en gezegd,maar dat zet ik maar ff niet hier,anders word het ook zo'n lang verhaal.
En jullie zullen vast wel denken wat n aansteller,maar goed...ik zit er echt erg mee,en ik zit echt op het randje dat ik m'n spullen pak,en vertrek,voorgoed......

Laatst gewijzigd op 15-04-2002 om 12:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2002, 12:07
Verwijderd
Als ik wil dat mijn moeder mijn opleiding betaalt, ga ik 'r geen hoer noemen .. ook al zou het wel zo zijn..

Het leven is 1 en al concessie..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:09
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Als ik wil dat mijn moeder mijn opleiding betaalt, ga ik 'r geen hoer noemen .. ook al zou het wel zo zijn..

Het leven is 1 en al concessie..
Soms zeg je weleens dingen uit woede,niet dan??
En volgens mij was ze het toch al niet van plan,en zocht ze al naar iets om het niet te hoeven betalen.
Nou dat is haar gelukt hoor!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Soms zeg je weleens dingen uit woede,niet dan??
En volgens mij was ze het toch al niet van plan,en zocht ze al naar iets om het niet te hoeven betalen.
Nou dat is haar gelukt hoor!
Ja, ik begrijp het ook wel van jou en ook dat je dit denkt. Maar je moeder was toch ook niet altijd zo? Ze heeft het er blijkelijk moeilijk mee, heeft aandacht nodig ofzo en zoekt de mannen op..

En nu kom jij met een voor haar verpletterende opmerking, dus ben jij 'gek' in haar ogen.

Hmmz, ik weet verder niet hoe je je hieruit kunt redden, bestwel moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:19
Verwijderd
waarom denkt je moeder dan dat je gek bent?
Heeft ze daar een goede reden voor?

Dat je geen toekomst hebt moet je niet geloven...
En dat je niks bent moet je al HELEMAAL niet geloven... Daar wordt je juist depressief van enzo, waardoor je wèl naar de psych zou moeten...

PS:
Ik ben slecht in het geven van adviezen merk ik wel Ik kom niet echt uit mijn woorden...
Sorry

[edit]
Misschien moet ik toch een wat psychologie boeken gaan lezen ofzo
[/edit]

Laatst gewijzigd op 15-04-2002 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:25
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
[edit]
Misschien moet ik toch een wat psychologie boeken gaan lezen ofzo
[/edit]
Ik zit er ook over na te denken .. eerst ff dat andere boek uitlezen, weet ik tenminste iets van onze geschiedenis (heb ik ook hard nodig) .. daarna wil ik eens wat concretere dingen uitdiepen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:27
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja, ik begrijp het ook wel van jou en ook dat je dit denkt. Maar je moeder was toch ook niet altijd zo? Ze heeft het er blijkelijk moeilijk mee, heeft aandacht nodig ofzo en zoekt de mannen op..

En nu kom jij met een voor haar verpletterende opmerking, dus ben jij 'gek' in haar ogen.

Hmmz, ik weet verder niet hoe je je hieruit kunt redden, bestwel moeilijk.
Ze is altijd al zo geweest hoor.
Alleen het is pas de laatste jaren dat ze echt elk weekend een andere vent meeneemt.
Nou ik denk dat als jij in mijn situatie zat je ook zo zou reageren,je kent mijn moeder niet,maar als je haar zou kennen zou je het wel begrijpen....

En dat ik een voor haar verpletterende opmerking maakt?Nou nee....
Weet je hoevaak ik zulke scheldwoorden,en erger naar m'n kop heb gekregen?
Weet je hoevaak ze leugens over mij heeft verspreid etc?
Ik lijk nu wel weer meteen de slechterik omdat ik haar 1 keer hoer heb genoemd,maar dat is niks vergeleken met wat ze tegen mij en over mij zegt.
Maar goed,zij mag mij dus verrot schelden,en ik haar niet??!!???
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:31
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:
waarom denkt je moeder dan dat je gek bent?
Heeft ze daar een goede reden voor?

Dat je geen toekomst hebt moet je niet geloven...
En dat je niks bent moet je al HELEMAAL niet geloven... Daar wordt je juist depressief van enzo, waardoor je wèl naar de psych zou moeten...

Waarom???Don't ask me.
Maar ja,ze denkt alleen maar rare dingen over me,dus....
Ze heeft vaak genoeg lopen liegen tegen mensen dat ik dit heb gedaan,en dat heb gedaan,en dat ik wat met die had,en wat met die.....
En volgens mij gelooft ze zichzelf ook nog ook!
Ze had zelfs een keer m'n vader opgebeld dat ik steeds bij een 10 jaar oudere man was,en dat z'n vriendin ervan wist,en die vond het ok,etc etc.
Waren gewoon kennissen van me,en dat wist ze!
Maar ze grijpt gewoon elke aangelegenheid aan om leugens over mij te verspreiden......
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Maar goed,zij mag mij dus verrot schelden,en ik haar niet??!!???
Dat zeg ik niet, ik vind het gewoon opvallend. Of ik zelf zo zou reageren .. nou, ik weet het niet. Ik hou altijd een figuurlijke paraplu boven mijn hoofd, zodat ik niet al te nat word als het regent

Beter gezegd: als ik iets van iemand wil, maak ik consequent concessies om mijn doel te bereiken.

Maar toegegeven, ik ben ook geen robot. Vorig jaar gebeurde het 1 keer dat ik op een zondag ochtend naar beneden kwam en mijn vader gelijk over het werk begon. Toen had ik zoiets van "barst maar ff, ik kom net uit mijn nest' .. en daar werd hij kwaad om en ik handelde toen irrationeel door het naar het uiterste te drijven (ik zei hem toen regelrecht dat ik niet meer voor hem wou werken en het me allemaal geen fuck kon schelen)..

Niet slim, het werd me gelukkig wel vergeven. Het vreemde is wel dat we sindsdien beter met elkaar kunnen opschieten, gewoon omdat ik eerlijk tegenover hem ben

Maar ja, daar kan niet iedereen tegen..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:41
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat zeg ik niet, ik vind het gewoon opvallend. Of ik zelf zo zou reageren .. nou, ik weet het niet. Ik hou altijd een figuurlijke paraplu boven mijn hoofd, zodat ik niet al te nat word als het regent

Beter gezegd: als ik iets van iemand wil, maak ik consequent concessies om mijn doel te bereiken.

Hmm ja...sorry maar als ik echt kwaad ben op iemand zeg ik gewoon wat ik denk.....klaar.
Daar kan ik verder ook niks aan doen,dat floept er gewoon uit.
En ze vraagt er ook wel om.
Want ze zegt precies hetzelfde tegen mij.
Ik ben ook al zat keren door haar een hoer genoemd.....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm ja...sorry maar als ik echt kwaad ben op iemand zeg ik gewoon wat ik denk.....klaar.
Ik neem het je ook niet kwalijk, het verbaast me dan alleen niet zozeer als ze zich op haar tenen getrapt voelt en direct weer volop tegen je inwerkt..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:20
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik neem het je ook niet kwalijk, het verbaast me dan alleen niet zozeer als ze zich op haar tenen getrapt voelt en direct weer volop tegen je inwerkt..
Tuurlijk joh,het is ALLEMAAL MIJN schuld oke?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Tuurlijk joh,het is ALLEMAAL MIJN schuld oke?
Dat beweer ik niet..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:24
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat beweer ik niet..
Weet je wat?Laat maar oke?
Heb hier ff geen zin in,ik voel me echt
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Uhuh, ik weet ook niet wat je kunt doen nu..

School is een beetje problematisch. Er geldt een volledige leerplicht tot je 16e en daarna een partiële leerplicht tot en met je 17e.

Je bent dus niet meer volledig leerplichtig en je moeder kan zo verhinderen dat je naar een school gaat. Het komt er een beetje op uit dat werken de enigste oplossing is, ook al vind je dat niet leuk..

Meer heb ik er niet aan toe te voegen, 't is rot, maar veel andere / betere mogelijkheden heb je niet meer..

Rest me nog je sterkte te wensen :/
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

*kan er niet tegen wanneer iemand zich voelt*

*troost*
*knuffel*
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:33
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Uhuh, ik weet ook niet wat je kunt doen nu..

School is een beetje problematisch. Er geldt een volledige leerplicht tot je 16e en daarna een partiële leerplicht tot en met je 17e.

Rest me nog je sterkte te wensen :/
Tot augustus,dan ben ik er volledig van af.
En tja....dank je
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:48
martijn1985
martijn1985 is offline
jezus wat een rotverhaal...Ik geloof graag dat dat heel moeilijk voor je is... Ik weet ook niet hoe ik zou reageren in jou situatie.

Citaat:
Ja vandaag zou ik beginnen aan die assessment,die in mijn ogen al nutteloos was,maar goed.
sorry..wat is een assessment???

Citaat:
Gisteren had ik echter zo'n erge ruzie met m'n moeder,dat ze zei dat ik net zo goed niet hoefte te gaan,want het zou toch geen nut hebben,want ze betaald:
A) Ineens niet meer voor me school,terwijl ze eerst gezegd had van wel
B) Ik heb toch geen toekomst want ik ben niks (precies haar woorden)
Das lekker lullig...je zal het maar te horen krijgen...

Citaat:
En toen kwamen de woorden eruit hoor: Je gaat naar een psychiator,je bent gek!
Maar bedenk wel dat als je dan naar die psychiater gaat, hij naar jouw verhaal zal luisteren en zal gaan kijken wat daarvan klopt. Dus op die manier zou het wel kunnen verbeteren, omdat hij daarom automatisch met je moeder in aanraking komt.

Citaat:
En jullie zullen vast wel denken wat n aansteller,maar goed...ik zit er echt erg mee,en ik zit echt op het randje dat ik m'n spullen pak,en vertrek,voorgoed......
Dat kan een oplossing zijn, maar of het de meest voor de hand liggende is....ik denk het niet. Ik had trouwens niet het idee dat je je aanstelde....ff terzijde..

sterkte!
Oud 15-04-2002, 17:00
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
je was toch van school gegaan omdat je gediscrimineerd werd?

maar anyway: als ik jou was zou ik (tijdelijk) uit huis gaan , bijvoorbeeld bij familie of vrienden gaan wonen, overdag werken en savonds naar school(als je moeder dat niet wil betalen)
maar laat je nooooit door iemand zeggen wat jij wel of niet kan!
net of iemand kan weten wat jij allemaal kan, je moet dan juist harder er voor zorgen dat je het haalt!

als je (even?) uit huis gaat krijgen jullie allebei wat rust(of hoe zeg je dat) om na te denken , over jezelf en over elkaar.
Jou moeder lijkt mij wel een beetje eenzaam omdat ze zoals jij zegt elke week een andere kerel heeft. Dan zal ze jou dus zeker gaan missen, en dan kan je wel zeggen: dat denk ik niet omdat ze altijd ruzie maakt, maar als je echt eerlijk bent tegenover jezelf weetje dat ze jou heel erg zal gaan missen!

als je niet weg wil ofzo zou ik wel proberen met haar te praten, waarom ze elke keer een andere man meeneemt, waarom ze denkt dat jij gek bent , waarom ze leugens verspreidt enz
en bovenal: denk jij dat je een perfecte moeder bent(heel rustig en serieus)
weetje waarom dan gaat ze echt nadenken over zichzelf bulieve me

veel succes en ga je nog ff een keer zeggen wat je doet?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:49
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:

sorry..wat is een assessment???
Uhm....hoe leg je dat uit....Dat is voor als je niet echt weet wat je wilt doen,kwa opleiding enzo.
Dan krijg je verschillende vakken,en zo kijk je welke richting je op wilt enzo...

Citaat:
Das lekker lullig...je zal het maar te horen krijgen...
Is niet echt fijn om te horen nee....

Citaat:
Maar bedenk wel dat als je dan naar die psychiater gaat, hij naar jouw verhaal zal luisteren en zal gaan kijken wat daarvan klopt. Dus op die manier zou het wel kunnen verbeteren, omdat hij daarom automatisch met je moeder in aanraking komt.
Hmm weet niet.....Ik heb slechte ervaringen met zulk soort mensen,en ik kan toch niet met ze praten.Ik heb erg veel moeite met het praten tegen vreemden over m'n problemen/gevoelens etc,dus lijkt me een psychiator niet echt de beste oplossing....

Citaat:
Dat kan een oplossing zijn, maar of het de meest voor de hand liggende is....ik denk het niet. Ik had trouwens niet het idee dat je je aanstelde....ff terzijde..

sterkte!
Hmm kreeg vanmiddag van iemand te horen dat ze maar vond dat ik me aanstelde,en alleen maar aandacht aan het trekken was.Mwah ik denk ook zo over haar soms,maar goed,dat hou ik dan voor me,maar goed zij vond het nodig om me op het moment dat ik het ff moeilijk had me nog verder de grond in te trappen.
Je weet meteen hoe mensen zijn hé op deze momenten....

Maarre bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:53
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
cyb@gurl schreef:
je was toch van school gegaan omdat je gediscrimineerd werd?
Nee,dat was niet DE reden dat ik van school was gegaan.
Oke,het was wel iets wat erbij kwam,waardoor het dus nog moeilijker was (de situatie),maar er waren nog heel wat andere dingen.......

Citaat:
maar anyway: als ik jou was zou ik (tijdelijk) uit huis gaan , bijvoorbeeld bij familie of vrienden gaan wonen
Gaat erg moeilijk,geen vrienden,bij familie kan ik niet terecht.

Citaat:
als je (even?) uit huis gaat krijgen jullie allebei wat rust(of hoe zeg je dat) om na te denken , over jezelf en over elkaar.
Jou moeder lijkt mij wel een beetje eenzaam omdat ze zoals jij zegt elke week een andere kerel heeft. Dan zal ze jou dus zeker gaan missen, en dan kan je wel zeggen: dat denk ik niet omdat ze altijd ruzie maakt, maar als je echt eerlijk bent tegenover jezelf weetje dat ze jou heel erg zal gaan missen!
Nope,weet zeker van niet.Maar goed,nog wachten tot januari,dan word ik 18,en dan het huis uit.

Citaat:
als je niet weg wil ofzo zou ik wel proberen met haar te praten, waarom ze elke keer een andere man meeneemt, waarom ze denkt dat jij gek bent , waarom ze leugens verspreidt enz
en bovenal: denk jij dat je een perfecte moeder bent(heel rustig en serieus)
weetje waarom dan gaat ze echt nadenken over zichzelf bulieve me

veel succes en ga je nog ff een keer zeggen wat je doet?
Hmm...weg wil ik wel,het kan alleen niet.
En normaal praten met m'n moeder gaat niet.Wat je ook zegt,ze heeft n bord voor haar kop.
Maar goed,bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten