Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 22:23
Doodle!
Doodle! is offline
Ik heb de laatste tijd echt van die momenten waarop ik mezelf echt niet meer kan zien of luchten, 't zijn écht momenten waarop ik mezelf haat.
en dat ik mezelf niet goed genoeg vind ofzo..'t uit zich niet zozeer in perfectionistisch gedrag kwa resultaten die ik moet behalen, meer in dingen zoals niks eten als m'n ouders 't niet zien, nog meer willen afvallen (ben nu 1:88 en weeg 80 kilo) Terwijl anderen juist zeggen dat ik het niet meer moet doen omdat ik anders té dun word voor m'n lengte. Dat wil ik zelf ook niet maar toch, ook kan ik bv 80x op een dag m'n haar doen omdat ik 't zelf niet goed vind zitten terwijl anderen 't goed vinden zitten, onzeker zijn over alles wat ik doe, 4x op een dag omkleden omdat dat shirtje toch niet leuk stond (vind ik zelf) en mezelf gewoon niet...tjah...ik mag mezelf dan niet op dat soort momenten..en die komen steeds vaker voor... en 't maskertje kan ik niet eeuwig op blijven houden (Wil ik ook niet)

srry dat ik het zo post
Oud 11-10-2004, 22:27
SuperSanne
SuperSanne is offline
hmm... dit is niet gezond hoor zovaak je haar op een dag doen (zelfs ik doe dat niet, en ik ben een vrouw ) en 4 keer per dag een ander shirt omdat je het niet leuk vind staan?!?!? Hoe spel je "laag zelfbeeld"? Je eetgewoontes gaan ook helemaal de verkeerde kant op. Al die dingen bij elkaar zijn vervelend en gaan nog véél vervelender worden als je NU niets doet. Ga naar je vertrouwenspersoon op school, of naar je huisarts en vertel wat er aan de hand is. Zij kunnen je helpen, echt . En dat word jij vroeg of laat weer helemaal tevreden met jezelf
Oud 11-10-2004, 22:34
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 11-10-2004 @ 23:27 :
hmm... dit is niet gezond hoor zovaak je haar op een dag doen (zelfs ik doe dat niet, en ik ben een vrouw ) en 4 keer per dag een ander shirt omdat je het niet leuk vind staan?!?!? Hoe spel je "laag zelfbeeld"? Je eetgewoontes gaan ook helemaal de verkeerde kant op. Al die dingen bij elkaar zijn vervelend en gaan nog véél vervelender worden als je NU niets doet. Ga naar je vertrouwenspersoon op school, of naar je huisarts en vertel wat er aan de hand is. Zij kunnen je helpen, echt . En dat word jij vroeg of laat weer helemaal tevreden met jezelf
80 is natuurlijk bij wijze van spreken, maar ik ben niet zo makkelijk met 't naar mensen toe stappen héél erg bedankt in iedergeval.
Oud 11-10-2004, 22:48
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 11-10-2004 @ 23:34 :
80 is natuurlijk bij wijze van spreken, maar ik ben niet zo makkelijk met 't naar mensen toe stappen héél erg bedankt in iedergeval.
you're welcome

maar ookal is het geen 80... als je zulke gedachtes hebt (dit zit niet goed, dat staat verkeerd...) dan kun je echt gek van jezelf worden, en dan hebben we idd je eetgewoontes nog. van anorexia/boulimea hoor je vooral dat meisjes het hebben, maar het komt ook steeds vaker voor bij jongens. En als je het nu nog niet hebt, is de kans iig levensgroot aanwezig. Je kan al de dingen beter nu aanpakken voor het npg verder uit de hand begint te lopen
Oud 12-10-2004, 12:17
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Heb je wel genoeg structuur in je leven? Dwz. eet je echt op vaste tijdstippen (tussen 7 en 10 ontbijt, rond 12 uur lunch en tussen 5 en 8 avondeten), sta je later op als je vrij hebt? Doe je wekelijks aan sport op vaste dagen/tijdstippen?

Hoe meer ritme je in je leven hebt, hoe makkelijker je jezelf op orde kunt krijgen. En hoe zit dat met je kleding en je haar? Neem je een kam en shirtjes mee naar school?
Oud 12-10-2004, 14:19
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Zotje schreef op 12-10-2004 @ 13:17 :
Heb je wel genoeg structuur in je leven? Dwz. eet je echt op vaste tijdstippen (tussen 7 en 10 ontbijt, rond 12 uur lunch en tussen 5 en 8 avondeten), sta je later op als je vrij hebt? Doe je wekelijks aan sport op vaste dagen/tijdstippen?

Hoe meer ritme je in je leven hebt, hoe makkelijker je jezelf op orde kunt krijgen. En hoe zit dat met je kleding en je haar? Neem je een kam en shirtjes mee naar school?
In m'n leven heb redelijk veel structuur, en omkleden doe ik alleen thuis
Oud 12-10-2004, 14:26
Doodle!
Doodle! is offline
Ik zou willen vragen of een FB dit topic zou willen sluiten, puur om persoonlijke redenen
Oud 12-10-2004, 15:36
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 12-10-2004 @ 15:26 :
Ik zou willen vragen of een FB dit topic zou willen sluiten, puur om persoonlijke redenen
Oké.

Regels voor berichten