Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2004, 18:49
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb hier ook al eens over gevraagt in een ander topic maar geen antwoord gekregen dus probeer ik het nog een keer:

Hoe kan het dat je soms dingen doet in je slaap? Ik heb laatst bijvoorbeeld m'n dekbedovertrek van m'n deken afgehaald in mijn slaap Ik weet nog dat ik het deed maar toch stopte ik niet. Ik heb wel vaker van die dingen in m'n slaap dus heeft iemand enig idee hoe zoiets kan?
Oud 18-10-2004, 19:01
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Omdat je in je slaap de helft van je dag vaak meemaakt, je beseft de helft.. je weet dat je iets doet, maar bent weer gauw op andere gedachten.
Zo had ik een tijd geleden dat ik naar de zolder liep,
de lamp aan deed en weer mijn bed in dook. Mijn moeder riep: "Inge, heb je d elamp aan gedaan?" Waarop ik vrolijk antwoorde "Ja, dat heb ik gedaan." En meteen weer ging slapen.. 's morgens wist ik er niets van, maar 's nachts wist ik wel gewoon wat ik deed.
Dat is vreemd, maar ik denk niet dat het echt duidelijk uit te vallen is. 's Nachts weet je dingen wel omdat ze zo dichtbij zijn, en 'smorgens vergeet je ze, is altijd zo met dromen.. (bij mij tenminste)
Oud 18-10-2004, 20:06
rare kwast
rare kwast is offline
ja hoor dat kan...
een vriendin van mij heeft een keer alles in haar bed "lang"s de scanner bij de supermarkt" gehaald in haar dromen
Oud 18-10-2004, 20:43
Verwijderd
Tja, je bent nu eenmaal niet bewusteloos als je slaapt... in je droom bedenk je van alles, en als je een beetje levendig droomt dan maak je ook de bewegingen die je in je droom maakt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:48
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 18-10-2004 @ 20:01 :
's morgens wist ik er niets van, maar 's nachts wist ik wel gewoon wat ik deed.
hoe weet je dat nou
Oud 18-10-2004, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 18-10-2004 @ 21:48 :
hoe weet je dat nou
moeder?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:46
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Wel grappig dat er veel meer mensen zijn die dit hebben, nog grappige verhalen verder daarover?
Oud 18-10-2004, 21:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
WPWW schreef op 18-10-2004 @ 22:46 :
Wel grappig dat er veel meer mensen zijn die dit hebben, nog grappige verhalen verder daarover?
Ik heb laatst m'n vriend bij z'n voeten gepakt in m'n slaap en gezegd: hebben ze jou ookal te pakken?!

Hij schok nogal

Hij: wat?
Ik, mompelend: oh.. 'k zal wel gedroomd hebben..

wist er de volgende ochtend niets meer van.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 22:09
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Grim schreef op 18-10-2004 @ 22:06 :
moeder?
die kan je toch niet vertellen dat je wist wat je deed
Oud 19-10-2004, 10:34
flutterby
flutterby is offline
haha zooo herkenbaar.
Ik slaapwandel elke nacht en doe elke nacht wel iets raars.
Gisteren ging ik rechtop in mn bed zitten toen ik bij mn vriend sliep en riep keihard MAAAAAMMM!!! mn vriend zo van: wattiser? Dus ik: laat maar, weer een of andere droomspinsel van mij.

vaak genoeg staat alles in mn kamer op zn kop, mijn stoel, mijn stereo, mijn bekers, pennenblik (geeft echt een zooi). Geen flauw idee waarom ik het doe.
Meestal herinner ik het me smorgens gewoon allemaal wel.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 11:42
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik doe nooit iets raarders als me 2 keer omdraaien in m'n slaap .
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 17:37
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
grl schreef op 18-10-2004 @ 22:53 :
Ik heb laatst m'n vriend bij z'n voeten gepakt in m'n slaap en gezegd: hebben ze jou ookal te pakken?!
Oud 19-10-2004, 19:18
vixen
vixen is offline
Ik heb twee keer gehad dat ik wakker schrok omdat ik dacht dat er allemaal mensen in mn kamer waren, toen ben ik naar mn kast gelopen en heb ik een hempje aangedaan. Mn tweelingzus heeft dat ook, echt enorm wazig.
Oud 20-10-2004, 15:19
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
zo te merken zijn er een hoop nog erg braaf in hun slaap
ik heb gewoon te veel dingen gedaan
vroeger wilde ik nooit slapen was een huilend etterig kindje
dat ze niet alleen konden laten en nu wil ik alleen maar slapen
en tja dan kan je rare dromen verwachten en gekke dingen doen
zoals dingen roepen en automatisch antwoorden en 's morgens niets meer weten!
Oud 20-10-2004, 16:12
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Dat heb ik ook best vaak, gewoon praten. Toen ik bij m'n vriend sliep laatst had ik het over een zomerkaart
Ook heb ik m'n moeder wel eens uitgescholden tijdens m'n slaap.....
Oud 20-10-2004, 16:20
Verwijderd
ik praat vaak in m'n slaap. Dan probeer ik iemand te overtuigen ofzo. "ja het is echt zo" "nee dat zie je echt verkeerd" "het zit zo..."

Zou dat betekenen dat ik een erg eigenwijs type ben?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 16:26
ExVaal
ExVaal is offline
Ik praat wel eens terwijl ik half wakker ben, afgelopen weekend vertelde ik aan mijn vriendin dat 'er toch echt Nivea opstond, en geen Odorex'

Mijn vriendin is véél erger, die beweegt en verteld hele verhalen in haar slaap
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 20:39
Verwijderd
Ik ben echt een rare slaper

- ik draai de dekens een kwart, half, of ik pik hem helemaal in als ik met z'n tweeën slaap.
- Als je tegen me zegt "kusje" dan draai ik me om en geef ik een kusje (echt vreemd )
- Als mijn vriend of zo me aanraakt waar ik het niet wil (per ongeluk tegen mijn borst ofzo) dan ga ik slaan.
- Soms wisselen we 's nachts van deken en dan ga ik roepen "koud, koud koud koud koud" en grijpen naar de deken.

en natuurlijk praten in m'n slaap
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 21:58
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik stoot geregeld m'n kop 's nachts. Dan word ik wakker met een vreemde pijn op m'n bolletje.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 09:09
Joris
Joris is offline
Oeiii, ik doe heel veel in mijn slaap, soms is het zo erg dat ik er wel van af zou willen... bijv:

- een vriendin van boven tot onder onderzoeken tot je bij d'r voeten bent en die optilt om te vragen waar die rupees gebleven zijn en als je ze niet ziet zeggen "ow dan moeten ze vervlogen zijn" om vervolgens lekker verder te slapen en die vriendin in grote twijfels achter te laten

- bij de zelfde persoon de volgende nacht een heel verhaal brabbelend ophangen en als laatst helder en duidelijk zeggen dat het duidelijk is want Simon is een Moslim....

Zonder dat je het weet naar de wc gaan en dan ergens anders op de grond gaan slapen...

raaaaaaaaaar
Oud 21-10-2004, 09:57
snoopy
snoopy is offline
ik praat (schreeuw ) soms in m'n slaap.
Verder loop ik door het huis waardoor je soms op vreemde plekken wakker wordt (voorbeeldjes: in bad, in de gangkast etc.)
Oud 21-10-2004, 10:17
stuivertje
stuivertje is offline
ik ben weleens gestikt in koffieschoteltjes, en toen kwam ik al hoestend bij mn moeder en ik kon niet meer slikken anders zouden de deeltje mijn ingewanden ophalen. Dat was heel raar, i z9ou ook zweren dat het zo was.

Ook een keer gestikt in een plastic zak, en dat was toen ik mn bedlampje nog uit moest doen.

Gedacht dat mn beste vriend dood op de grond lag en ik zat vet hard te schreeuwen. Ging het licht aan, zie ik mezelf met een dekbed heen en weer schudden op de grond.

En heel vaak zit ik opgesloten, wete ik niet waar ik ben, raak ik in paniek en ben ik de hele ruimte aan het afzoeken naar een opening. Das echt vet irritant.

Verder praat ik ook heeel veeel.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 13:24
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-10-2004 @ 21:39 :
- Als je tegen me zegt "kusje" dan draai ik me om en geef ik een kusje (echt vreemd )

dat doet mijn vriend ook
en als ik zeg 'ik vind je lief' gaat ie glimlachen. echt heel lief

ik zelf doe geloof ik niet zo veel rare dingen
Oud 21-10-2004, 13:52
Verwijderd
Ik schijn nog weleens te schreeuwen in mijn slaap, maar echt rare dingen doe ik verder niet.
En mijn vriend wordt altijd heel boos (in zn slaap) als ik hem niet knuffel dan gaat ie dingen roepen als "Je moet me wel knuffelen!" en dan vermorzeld ie me zowat
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 13:53
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 21-10-2004 @ 14:24 :
dat doet mijn vriend ook
en als ik zeg 'ik vind je lief' gaat ie glimlachen. echt heel lief

ik zelf doe geloof ik niet zo veel rare dingen
mijn vriend zegt dat ik ook altijd ga glimlachen als hij mij kusjes geeft s nachts
Oud 21-10-2004, 14:05
willemiserniet
willemiserniet is offline
dis is echt een hele leuke topic.. lach me kapot,,
zelf doek niet echt iets raars in mijn slaap denk ik,, alleen ik heb op het moment wel erg last van mijn rug,, kzal es navragen of ze vanacht niet een klap hebben gehoord ofzo
alleen ik irriteer mezelf welles aan mensen als ik niet kan slapen en die dan tegen me aan gaan lullen in hun slaap, wat nergens op slaat,, natuurlijk is dat dan ook wel weer lachwekkig..
iemand anders nog wat beleefd???
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:16
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb vannacht m'n kussen naar de andere kant van m'n kamer gegooit....
Oud 21-10-2004, 20:50
Cookie
Cookie is offline
ksliep bij een vriendin...we hadden expres de muziek aan laten staan....had ik midden in de nacht geroepen..KIm doe snel de muziek uit, zij zat rechtop in bed vroeg ze ja waarom dan anne: ik weer snel snel doe snel die muziek uit...goed. zij doet die muziek uit..vraagt ze nog eenkeer waarom...zeg ik: ja weet ik veel.

kheb ook wel eens gezegt dat de auto te laag was om overheen te springen en dat plakplaatjes leuk waren

kheb ook wel eens hinnekend (of iets wat er op leek) op de gang gestaan. ik sliep toen bij mn tante die heeft me weer naar bed begeleid, het was de bedoeling dat ik over mn zusje heen stapte..(die sliep naast mij ) ging ik er ook nog eens midden op staan..maargoed das bijzaak.

kheb me wel eens aangekleed midden in de nacht.

naja meer schiet me zosnel ff niet tebinne.....bij de weg: dit is seriues waar.....kweet het...ik spoor niet...
Oud 21-10-2004, 23:42
Block Party.
Block Party. is offline
het gevoelen hebben dat je heel diep valt, en met een plof op je matras neerkomt.. ook vreemd... en neen, is niet uit het bed vallen...
Oud 23-10-2004, 17:31
Verwijderd
Een paar dagen terug viel ik in slaap met mijn kettinkje om, en werd ik wakker met mijn kettinkje keurig op een hoopje naast me op bed
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 18:54
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Nou je het zegt! Dat heb ik ook een keer gedaan!
Oud 23-10-2004, 19:03
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb me weleens ziekgemeld op mn werk 's ochtends vroeg, terwijl ik me niet meer kon herrineren wat ik precies had gezegd tegen mn baas(wel dat ik me ziek had gemeld natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 19:04
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 23-10-2004 @ 20:03 :
Ik heb me weleens ziekgemeld op mn werk 's ochtends vroeg toen ik nog half sliep, terwijl ik me niet meer kon herrineren wat ik precies had gezegd tegen mn baas(wel dat ik me ziek had gemeld natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 19:22
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Ik slaapwandel en heb ehele verhalen 's nachts,

*Toen ik klein was ben ik een keer heel zacht naar beneden gegaan, echt muisstil, en zwiepte ik zo de deur open, mn moeder schrok zich rot!

* Ook toen ik klein was dacht ik dat ik naar school moest, mn broers en zussen zagen dat en deden gewoon mee, kleed je gauw aan want je moet weg riepen ze, ik me braaf aankleden en stond op het punt om te gaan, totdat mn zus me in bed stopte en ik geheel verward achterbleef.

* Op de camping was ik ervan overtuigd dat er een duif in de tent was, ik zat ineens aan de andere kant en schreeuwde "kijk uit er is een duif, ik helemaal met mn handen slaan enzo!

*Ik ben een keer boos naar mn moeders slaapkamer gegaan op mn kussen op te halen.....

*Ik word geregeld in de hal wakker, of naast mn bed, dan denk ik wat te horen, of ik sta opeens in de keuken.

Heel gek allemaal!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 19:41
Stephan1234
Stephan1234 is offline
ik heb wel eens gedroomd dat ik fietste op straat en in me slaap deed ik zo
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 00:00
aappie
aappie is offline
ik was vroeger toen ik klein was een keer uit mn stapelbed gevalle en toen stond ik alsof er niks aan de hand was en klom weer naar boven
freaky
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 22:27
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ja dat is echt heel raar, dan moet je toch haast wel wakker worden van de klap of in ieder geval de pijn. Raar hoor
Oud 26-10-2004, 02:37
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
WPWW schreef op 18-10-2004 @ 22:46 :
Toen ik een jaar of tien was had ik de vreemde gewoonte om me om te draaien in bed. En dan bedoel ik dus met m'n hoofd aan de andere kant liggen en alles wat er in m'n bed lag dezelfde kant op te draaien.

Ik ben vaak genoeg om 4 uur s'nachts wakker geschoten in de overtuiging dat het kwart voor acht was en ik over een half uur op school moest zijn . Dan vroeg ik me onder de douche af wat er nou precies voor tijd op de magnetron staat en ga ik kijken is het dus vier uur s'nachts .

Ik ben een keer om 9 uur s'ochtends wakker geworden gaan douchen koffie gedronken en vervolgens weer in m'n nest gaan liggen om om 12 uur weer wakker te worden van m'n telefoon. M'n baas die zich toch afvroeg waar ik bleef. Ik moest om 10 uur beginnen .

Een keer op kamp, ik schijn in de overtuiging geweest te zijn dat m'n helm die ik ophad met abseilen onder het kussen van een gast die bij mij in de tent sliep lag

En ik ben ook een keer om 10 uur s'ochtends wakker geworden, in m'n boxershort naar beneden gelopen (niet wetende dat m'n pa daar zat ), een fles sinas gepakt, weer terug naar boven gelopen, die halve fles leeggedronken en weer verder gaan slapen. En me dan om 2 uur s'middags verbazen over het feit dat die fles daar überhaupt staat .

[Edit] Ik ben ook ooit nog eens op een kamp in een kamer waar m'n moeder en zusje ook sliepen drie keer uit een stapelbed met m'n kop tegen een kast aan gevallen . Toen besloot ik maar (om 4 uur s'nachts) dat ik alle teringzooi die ik op het onderste bed had neergelegd maar op het bovenste bed ging neerleggen zodat ik daar kon slapen. Dat vond m'n moeder niet zo leuk [/Edit]

Hmmz .

Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 12:42
REIE
REIE is offline
Slaap je ook wel eens met je rechterarm omhoog?
Oud 26-10-2004, 13:00
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
REIE schreef op 26-10-2004 @ 13:42 :
Slaap je ook wel eens met je rechterarm omhoog?
Nee ik lig meestal op m'n rechterarm en als ik dan wakker word isie gevoelloos en kan ik m niet meer bewegen
Oud 26-10-2004, 15:10
-bambi-
-bambi- is offline
ik kwijl wel eens in mijn slaap
En soms ligt mijn dekbed wel eens achterstevoren
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:47
ilse
ilse is offline
ik heb geen idee, maar ik slaapwandel nog wel eens. ga ik naar beneden. ik kan ook praten dan, maar weet van niets volgende dag

best wel weird..
Oud 26-10-2004, 19:17
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik heb een keer een week lang, elke nacht mn dekbed en kussensloop verscheurd

Dit lag trouwens niet aan te lange nagels of iets dergelijks

Maar ik werd dus elke ochtend wakker met verscheurd dekbed, kussensloop.....eerste keer vond mn moeder het ook niet erg: "kan gebeuren"....mahjah na precies 5 x begon het toch wel te irriteren

Verder kan ik nog wel eens kwijlen in mn slaap....echt een verschrikking en heb ik ook de grootste verhalen in mijn slaap...men kan me dingen vragen, en ik geef antwoord
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:30
100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
Levrancier schreef op 22-10-2004 @ 00:42 :
het gevoelen hebben dat je heel diep valt, en met een plof op je matras neerkomt.. ook vreemd... en neen, is niet uit het bed vallen...
Heel herkenbaar!! Of als je bijna slaapt, ineens het gevoel hebben dat je van een randje valt en je dus aan je bed vastgrijpen. Vroeger ben ik heel erg geweest. Ik heb verhalen gehoord van mn ouders over spelen met mn barbiehuis in mn slaap etc.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:34
thatssarah
thatssarah is offline
ja, soms slaapt de ene hersenhelft en de andere helft is wakker.
dus eigenlijk slaap/droom je nog, maar je ogen zijn wel wakker...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 13:10
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Levrancier schreef op 22-10-2004 @ 00:42 :
Dat heb ik ook, sla mijn vriend soms ook als ik me omdraai. Laatst kreeg hij een elleboog tegen zijn oog aan, of een knie-tje tegen zijn edele delen
Als ik me omdraai, gooi ik hem geplet tegen de muur aan en lig dan erg royaal te slapen waardoor hij me wakker moet maken anders kan hij niet slapen en dan mep ik er ook op los blijkbaar. Jat ook de deken en lul heel veel als ik slaap, maar allemaal onzin
Oud 27-10-2004, 13:24
ilse
ilse is offline
moest vanmorge meteen aan dit topic denken. ging slapen met een shirt aan, werd wakker zonder shirt

ik ben weer lekker vaag
Oud 27-10-2004, 14:37
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 26-10-2004 @ 20:17 :
Ik heb een keer een week lang, elke nacht mn dekbed en kussensloop verscheurd

Dit lag trouwens niet aan te lange nagels of iets dergelijks

Maar ik werd dus elke ochtend wakker met verscheurd dekbed, kussensloop.....eerste keer vond mn moeder het ook niet erg: "kan gebeuren"....mahjah na precies 5 x begon het toch wel te irriteren

Verder kan ik nog wel eens kwijlen in mn slaap....echt een verschrikking en heb ik ook de grootste verhalen in mijn slaap...men kan me dingen vragen, en ik geef antwoord
ik geloof niet eens dat ik dat zou kunne...hoe krijg je t voor elkaar..
Oud 27-10-2004, 20:02
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 27-10-2004 @ 15:37 :
ik geloof niet eens dat ik dat zou kunne...hoe krijg je t voor elkaar..
Het is een gave?

Ik heb werkelijk geen flauw idee...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:27
Jules
Jules is offline
Het kan ook erger, mensen met beschadigingen in een bepaald deel van hun hersenen missen de link tussen dromen en werkelijkheid qua bewegingen, en er zijn dus gevallen waarin mensen hun partner in hun slaap hebben gewurgd.

Regels voor berichten