Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2004, 15:22
aim
aim is offline
ik las dat dit mogelijk was met OMEGA drivers?
wie kan hier wat meer over vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2004, 15:23
aim
aim is offline
sorry voor dubbel (H)

Laatst gewijzigd op 23-10-2004 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 15:29
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
kunnen apen ookal typen
Oud 23-10-2004, 15:34
]{ing
]{ing is offline
gathering.tweakers.net

ga daar maar eens een kijkje nemen..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 15:39
Verwijderd
Oke het modden van een 9800se naar 9800pro is wel mogelijk, maar voor een noob zoals jij waarschijnlijk niet aan te raden want:

Je kaart is niet voor niets een 9800se, hoewel er op een 9800se de zelfde chip (gpu) zit als op een standaard 9800 of zelfs een 9800 pro zal de chip van behoorlijk mindere kwaliteit zijn als een 9800pro en dus ook meer warmte produceren, je zult dus waarschijnlijk ook iets aan de standaard koeling moeten doen.

Bij een 9800se zijn maar 8 pipelines geactiveerd, bij een pro 16, je zult dus het geluk moeten hebben dat de 8 uitgeschakelde pipelines van jou se niet beschadigd zijn, deze pipelines zijn immers niet voor niets uitgeschakeld. Als er 1 van deze pipelines toch kapot is zul je allemaal artifacts te zien krijgen en kun je je kaart als dood beschouwen.

Je zult een bios flash moeten doen, gaat er in dit proces iets verkeerd (stroomuitval, crash etc.) kun je je kaart in de prullenbak gooien.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 15:47
aim
aim is offline
eh ja .. volgens mij heeft de SE toch echt 4 pipes en de Pro 8 .. en waarom moeten uitgeschakelde pipelines maar gelijk beschadigd zijn??
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 16:04
Verwijderd
Omdat ATI ze niet voor niets uitgeschakelt heeft
Waarom zouden ze een perfect goede chip verkopen als cheap ass 9800se als ze er veel meer geld voor zouden krijgen als ze hem als pro verkopen? Idd omdat hij gewoon niet als pro geschikt is.

Begrijp me niet verkeert maar begin eerst eens met het overklokken van je oma's 386 ipv direct te beginnen met het mollen van je best wel dure en moderne videokaart.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Chris0611 schreef op 23-10-2004 @ 17:04 :
Omdat ATI ze niet voor niets uitgeschakelt heeft
Waarom zouden ze een perfect goede chip verkopen als cheap ass 9800se als ze er veel meer geld voor zouden krijgen als ze hem als pro verkopen? Idd omdat hij gewoon niet als pro geschikt is.
Nee, omdat ze gewoon een bepaald marktsegment ook willen bedienen. Het zou ze namelijk meer geld kosten om twee productielijnen te hebben (een met een langzame en een met een snelle chip) dan om gewoon een prodcutielijn te hebben en de chips die daar afkomen even te castreren of op een lagere klok te verkopen.

Intel heeft ook jarenlang Celerons verkocht die allemaal precies hetzelfde waren (denk aan de PPGA-366 en de FCPGA-566 en hoger). Dat deden ze gewoon om de kosten laag te houden, terwijl er genoeg sukkels zijn die denken dat het echt heel andere chips zijn.

Maar ontopic, om die chip te modden moet je geluk hebben dat jouw chip een 'goede' is of dat de mod gewoon goed werkt. Laat ik het zo zeggen - als je de keus hebt geef je beter vijf tientjes meer uit voor een echte 9800 Pro (die je dan nog kunt voltmodden zodat hij op de snelheid van een XT kan lopen).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 18:55
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Chris0611 schreef op 23-10-2004 @ 16:39 :
Bij een 9800se zijn maar 8 pipelines geactiveerd, bij een pro 16, je zult dus het geluk moeten hebben dat de 8 uitgeschakelde pipelines van jou se niet beschadigd zijn, deze pipelines zijn immers niet voor niets uitgeschakeld. Als er 1 van deze pipelines toch kapot is zul je allemaal artifacts te zien krijgen en kun je je kaart als dood beschouwen.

Je zult een bios flash moeten doen, gaat er in dit proces iets verkeerd (stroomuitval, crash etc.) kun je je kaart in de prullenbak gooien.
Volgens moet je je beter voor laten lichten hoor, want 't is gewoon niet waar. Een 9800pro heeft 8 pipelines, een 9800se heeft er 4, en er zijn misschien nog 4 weer aan te zetten door middel van een software modificatie. Je hoeft niet persé aan je bios te gaan kloten.

Je moet wel een 9800se hebben met een pro layout, dus de geheugenchippies moeten samen een L-vormpje maken. En je moet hopen dat je een goede chip hebt waar de andere pipelines niet verrot op zijn.

Kijk inderdaad op gathering.tweakers.net, en ga van daaruit naar www.omegadrivers.net
Oud 23-10-2004, 18:56
Energie
Energie is offline
dacht dat je se niet naar xt kon overclocken hoor. SE is echt zown rommel kaartje, pro kan wel naar xt.
Oud 23-10-2004, 19:46
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Energie schreef op 23-10-2004 @ 19:56 :
dacht dat je se niet naar xt kon overclocken hoor. SE is echt zown rommel kaartje, pro kan wel naar xt.
Daar hebben we het niet over.
Oud 23-10-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Een 9800pro heeft 8 pipelines, een 9800se heeft er 4
Laat ik nu net eigenaar zijn van een geforce kaartje (maar komt op et zelfde neer he), een Ti4400 om precies te zijn. Ook ik dacht 3 week naar aankoop van mn 300 euro kostende kaartje handige jongen te zijn en hem 'effies' te modden naar 4600, allemaal artefacts dus en met geen mogelijkheid terug te modden.
(ach nu wel eigenaar 6600)

Maar ik wist de risico's dus eigen dikke schuld maar ga nu aub niet tegen een of andere noob lopen verkondigen dat et allemaal wel meevalt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 21:26
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Tuurlijk kan je een SE naar XT overlocken.

Van 380/675 naar 412/730. Dat kan, maar dan moet je geluk hebben met het geheugen, andere koeler erop zetten.
+ daarbij de 4 resterende piplines activeren, en dan ook nog eens een XT bios erop te flashen.

Dan heb je een volwaardige 9800XT.

Try it

Naja, kan wel, maar lukt waarschijnlijk niet vaak.
Btw software mod is via drivers. Denk niet dat je via een bios flash van een SE een pro kan maken. (zelfde als bij de 9500 --> 9700).
Je kon hem geloof ik ook hardmodden, maar laat dat maar, verneuk je je kaart waarschijnlijk mee.

@ Chris hoe is de 6600?
Oud 23-10-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Chris0611 schreef op 23-10-2004 @ 21:55 :
Laat ik nu net eigenaar zijn van een geforce kaartje (maar komt op et zelfde neer he), een Ti4400 om precies te zijn. Ook ik dacht 3 week naar aankoop van mn 300 euro kostende kaartje handige jongen te zijn en hem 'effies' te modden naar 4600, allemaal artefacts dus en met geen mogelijkheid terug te modden.
Waarom doe je dat dan ook? Bij de Geforce4 is er écht geen verschil tussen de verschillende types. Een 4400 loopt op 275/550, een 4600 op 300/650. Daar hoef je echt niet voor te modden, dat kun je toch gewoon met Rivatuner oid. doen? Dan weet je zeker dat je 'm terug kunt zetten als hij vastloopt of artifacts geeft.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 23:13
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2004 @ 23:31 :
Waarom doe je dat dan ook? Bij de Geforce4 is er écht geen verschil tussen de verschillende types. Een 4400 loopt op 275/550, een 4600 op 300/650. Daar hoef je echt niet voor te modden, dat kun je toch gewoon met Rivatuner oid. doen? Dan weet je zeker dat je 'm terug kunt zetten als hij vastloopt of artifacts geeft.
Door een flash kan je zorgen dat de mem/core een hoger voltage krijgt. Daardoor kan je zorgen dat ie dan wel stabiel loopt op hogere locks.

Maar je kan hem gewoon terug flashen hoor
Oud 24-10-2004, 01:44
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-10-2004 @ 00:13 :
Laat me raden, bios niet bewaard of kwijt, en hij kan de goeie bios nergens vinden.
Oud 24-10-2004, 02:14
Jolt
Jolt is offline
Staan genoeg biossen online, ff google
Oud 24-10-2004, 16:14
Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
aim schreef op 23-10-2004 @ 16:47 :
eh ja .. volgens mij heeft de SE toch echt 4 pipes en de Pro 8 .. en waarom moeten uitgeschakelde pipelines maar gelijk beschadigd zijn??
se heeft er 8 pro heeft er 16 !!!!!!!
Oud 24-10-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 24-10-2004 @ 00:13 :
Door een flash kan je zorgen dat de mem/core een hoger voltage krijgt. Daardoor kan je zorgen dat ie dan wel stabiel loopt op hogere locks.

Oke, dat verklaart misschien ook waarom ik mijn 4600 niet hoger kreeg dan 330/720. Maar goed, je kunt een 4400 nog wel flashen naar een 4600, maar wil je een 4600 flashen dan zul je zelf het bios moeten bewerken - en dat kan ik niet.

En ach, wat voor nut heeft het, die honderd MHz extra boeit niets, het is een ouwe kaart met 128 bits-geheugenbus en geen DX9 ondersteuning.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 20:56
Jolt
Jolt is offline
Moet je geloof ik een of andere bios editor van Nvidia gebruiken.

Ff google.

Citaat:
se heeft er 8 pro heeft er 16 !!!!!!!
Nee klopt niet. Een X800XT PE heeft 16 pixel pilines. een SE 4 en een pro 8.
Oud 26-10-2004, 17:08
siebolt
siebolt is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-10-2004 @ 21:56 :
Moet je geloof ik een of andere bios editor van Nvidia gebruiken.

Ff google.

Nee klopt niet. Een X800XT PE heeft 16 pixel pilines. een SE 4 en een pro 8.
Jah, en met hem alle x800's en 6800's maar ze staan niet allemaal aan op de vanilla(nv), pro(ati), le(nv) en ga zo maar door
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:36
Jolt
Jolt is offline
X800PRO Vivo kan je modden/flashen mits je het goede geheugen en core hebt naar een X800XT PE.

Vivos zijn de afgekeurde X800XT PE.

De 6800NU kan je ook eventuel modden en flashen.
De 6800LE blijkt dat je bij die de meeste piplines kan opengooien.

Sommige hebben hem 12 of 16 piplines opengekregen en 8 vertex shaders, dus Ultra op lagere locks. Maar dat voor 200 euries.
Oud 26-10-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Hehe ik ben toch echt bang dat dat niet meer kan want de gpu zag er een klein beetje aangebrand uit.
Misschien zouden ze temperatuursensoren in die dingen moeten bouwen

Citaat:
En ach, wat voor nut heeft het, die honderd MHz extra boeit niets, het is een ouwe kaart met 128 bits-geheugenbus en geen DX9 ondersteuning.
Mwa, een vriend van me heeft (een echte) 4600 en speelt er prima doom3 op. Als die Gf4 niet opgeblazen was had ik hem waarschijnlijk nu nog en een paar honderd euro extra op mn bankrekening
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 20:28
siebolt
siebolt is offline
Citaat:
8 vertex shaders

en als er nu stiekem maar 6 shaders op zo'n kaart zitten knap hoor jolt...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 23:03
Jolt
Jolt is offline
Foute, had 8 in mijn hoofd.

Maar dat is weer wat anders ( 8x 2 instructie r350, etc)

6 inderdaad
Oud 27-10-2004, 19:51
Verwijderd
w3rd nigga!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Radeon 9800 SE to Radeon 9800 Pro Mod Guide!

Oud 28-10-2004, 19:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Overclocken letterlijk gezien is de kloksnelheden omhoog gooien. Daar is hierbij geen sprake van, simpelweg het unlocken van piplines of het omhooggooien van de geheugenbandbreedte is ook een manier om de snelheid van je kaart een flinke boost te geven, ook al blijven de kloksnelheden gelijk.
Reageren

Regels voor berichten