Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2004, 19:10
TiM
TiM is offline
Mn ouders hebben vorig jaar Januari ruzie gekregen en zijn in maart ( ? ) uit elkaar gegaan, ik zat daar heeel erg mee, maar ik kwam een meisje tegen, het klikte gigantisch, en ik ben nu dolgelukkig met haar
Alleen zijn mijn gevoelens af en toe nogal extreem..ze hoeft maar 1 lief dingetje te zeggen en ik huil al..ik hoef maar 1 zielig liedje te worden en ik huil al..ik hoef maar een vrolijk zinnetje te horen en ik voel me heel vrolijk... ik huil nu bijna dagelijks, maar voel me toch heel gelukkig als ik mn vriendin (ik zie haar elk weekend) een weekje mis, huil ik heel veel..
is het normaal dat mijn gevoelens nu zo extreem zijn?
ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van.. gevoelig zijn oke..maar elke dag om het minste..huilen, neuh..
iemand enig idee hoe dit kan komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2004, 19:14
Verwijderd
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je gevoelens zo extreem zijn. Je ouders zijn nog niet zo lang uit elkaar, kan best dat je daar nog last van hebt. Verder kan de puberteit ook meespelen, dan zijn mensen vaak wat gevoeliger ed.

Als je er zelf last van hebt helpt het misschien om er met iemand in je omgeving over te praten en als dat niet helpt misschien met iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:15
TiM
TiM is offline
ik praat er met al mn vrienden al over..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
TiM schreef op 18-10-2004 @ 20:15 :
ik praat er met al mn vrienden al over..
Vandaar dan ook: "Als je er zelf last van hebt helpt het misschien om er met iemand in je omgeving over te praten en als dat niet helpt misschien met iemand anders."

Natuurlijk kan een ander onmogelijk iets noemen wat meteen zal helpen, dat zul je zelf ook niet kunnen. Het is een kwestie van uitproberen en hopen dat het helpt.

En bepaalde dingen verwerk je niet zomaar één, twee, drie, daar gaat soms (veel) tijd overheen. En als het ook met de puberteit te maken heeft, dan is het ook iets lichamelijks en dat gaat door praten niet weg.

Er over praten is iig zelden slecht.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:37
metallica
metallica is offline
Tjah, heb verder weinig aantemerken, bahlve dat Leonoor wat mij betrefd gelijk heeft

Maarja, ik ken het wel. Ik heb het op bepaalde momenten heel erg. Op zulke momenten kan ik er vooral niet tegen als mensne kritiek op me leveren of nee zeggen terwijl ik ja wil horen. Maja, tis lastig. Vooral als je steeds bijna bent aant janken als iemand maar iets zegt....

Hmm, sorry, geen tips
Oud 18-10-2004, 19:45
TiM
TiM is offline
ik heb me voorgenomen niet meer op msn te komen..voor een weekje, tis wel moeilijk, aangezien ik mn vriendin alleen zo maar spreek...maar mss helpt dit?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:51
Cookie
Cookie is offline
kijk eens op www.hooggevoelig.nl ik geloof dat het die site is of het lijkt erop..
Oud 18-10-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 18-10-2004 @ 20:51 :
kijk eens op www.hooggevoelig.nl ik geloof dat het die site is of het lijkt erop..
Dat is wel iets anders dan gewoon tijdelijk gevoelig zijn (wat ik in zijn situatie eigenlijk nog redelijk te verklaren vind ook ).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:09
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-10-2004 @ 21:03 :
Dat is wel iets anders dan gewoon tijdelijk gevoelig zijn (wat ik in zijn situatie eigenlijk nog redelijk te verklaren vind ook ).
ja das waar.
Reageren

Regels voor berichten