Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2004, 04:35
Verwijderd
Hebben jullie dat nou ook , dat je de dag nadat je drugs heb gebruikt bijna geen hap door je keel kan krijgen ?
Ik heb gisternacht het een en ander gebruikt en het lukte me niet om vandaag voor 22.00 ook maar een hap te nemen van iets

Zijn er mensen met andere kwalen, zoals hoofdpijn, buikpijn , zweetaanvallen, of paniekaanvallen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2004, 06:53
o.O
o.O is offline
Als ik drugs op heb dan heb ik nooit honger, hoewel ik soms nog wel een banaan kan eten.

Met speed op heb ik soms wel 2 dagen erna geen honger, omdat speed nogal lang door blijft werken vergeleken met de meeste andere drugs.

Ik heb zelden last van bij-effecten de volgende dag, ik eet dan ook altijd genoeg voordat ik drugs neem, en eet dan ook meestal wat fruit.
En uitslapen helpt ook heel goed merk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 09:52
Flip!
Flip! is offline
nee ik kan alleen maar meer vreten. zeker die dorito's in die paarse zak. damnit
Oud 26-09-2004, 10:01
Wammus
Wammus is offline
Ik ontbijt zowieso al niet dus dat maakt weinig verschil. Ik eet meestal rond een uur of 12 en dan maakt het weinig uit of ik de avond er voor stoned was of niet.
Oud 26-09-2004, 10:06
Outlaw
Outlaw is offline
vlak erna natuurlijk wel, lang leve de vreetkicks

de volgende dag krijg ik de eerste paar uren niet zoveel door mn keel, maar dat ligt meer aan de alcohol eigenlijk
Oud 26-09-2004, 11:03
Verwijderd
het gaat hier denk ik niet zozeer over blowen, maar over het gebruik van speed en xtc.

Ik kan de dag erna wel eten. Het zit gewoon tussen je oren en je moet gewoon eten ook al wil je niet. Eet een botherham ofzo en drink er genoeg bij. En fruit is ook lekker dan ja
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:51
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 26-09-2004 @ 12:03 :
het gaat hier denk ik niet zozeer over blowen, maar over het gebruik van speed en xtc.
waarom heet t topic dan niet gewoon eten de dag nadat je speed en xtc hebt gebruikt?
Oud 26-09-2004, 14:22
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 26-09-2004 @ 14:51 :
waarom heet t topic dan niet gewoon eten de dag nadat je speed en xtc hebt gebruikt?
Dan zal het dus wel drugs in het algemeen zijn
Oud 26-09-2004, 14:46
Verwijderd
Natuurlijk heeft de ts het over hd...

De dag na xtc had ik nooit zo'n trek, at ik wel, maar minder.
De dagen/week! na speed had ik totaal geen trek. Het smaakte allemaal niet, en vooral snoepen was echt niet chill. Ik had ook nooit een hongergevoel ofzo.
Toen ik een tijdje bijna elk weekend speed nam, viel ik behoorlijk af, want die week daarop at ik nauwelijks. Toen kwam mijn eetlust eindelijk weer, maar was het weekend en nam ik speed en weg eetlust. Toen ff een tijdje paar maanden niks gebruikt en weer vreten als een malle! Speed is leuk, maar too much bij-effecten.
Fruit na hd is trouwens nog wel te eten.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 16:26
Blenderhead
Blenderhead is offline
met alleen bier en wiet ga je juist veel meer eten.

stonerfood
Oud 26-09-2004, 17:24
madchen
madchen is offline
jah had ik altijd de dag dr na

ma je moet wat eten ook al kun je niet kauwen en smaakt t niet... ( dit is voor de meisjes ) als je niks eet die dag ga je de dag dr na vol proppen met eten en dat is niet goed voor de lijn !!!!
Oud 26-09-2004, 18:03
Verwijderd
Ik krijg meestal wel snel nadat pep is uitgewerkt honger. Het eten zelf gaat wel wat lastiger, meestal wacht ik dan ook een uur of 6/7 en eet ik daarna de hele dag lang af en toe iets. Als ik heb geslapen is m'n eetlust weer hélemaal terug
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 26-09-2004 @ 19:03 :
Ik krijg meestal wel snel nadat pep is uitgewerkt honger. Het eten zelf gaat wel wat lastiger, meestal wacht ik dan ook een uur of 6/7 en eet ik daarna de hele dag lang af en toe iets. Als ik heb geslapen is m'n eetlust weer hélemaal terug
dat heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 19:45
mind
mind is offline
Citaat:
Oma schreef op 26-09-2004 @ 15:46 :
Speed is leuk, maar too much bij-effecten.
daar zeg je het al, speed. Amphetamine zelf valt nog wel redelijk mee hoor.
Oud 27-09-2004, 09:24
reeko
reeko is offline
Citaat:
mind schreef op 26-09-2004 @ 20:45 :
daar zeg je het al, speed. Amphetamine zelf valt nog wel redelijk mee hoor.
amphetamine is toch speed? of is er een verschil?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 11:08
Mo6
Mo6 is offline
doet me denken aan requiem for a dream. in die film kreeg zo'n vrouw door de huisarts speed voorgeschreven om af te vallen... de eetlust was niet alleen weg, maar de koelkast werd ineens een eng monster best wel indrukwekkende film dus een tip voor degene die em nog niet gezien heeft!
Oud 27-09-2004, 12:19
Verwijderd
Nee, geen last van.

Ik ga wel aan de schijt van (sterke) koffie of (heel veel) bier.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:00
Verwijderd
Ligt er maar net aan, wat, wanneer, de combinatie... Ephedra gebruik ik net om geen honger te hebben, dus dat is vrij normaal .

Maar soms heb ik een vreetbui en soms moet ik er gewoon niets van weten.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:25
Luna
Luna is offline
na xtc/mdma eet ik een dag niets, sávonds eet ik wel weer wat en dan voel ik me ook wel beter, maar als ik de dag erna overdag iets eet dan krijg ik vet pijn in mn kaken, spierpijn
Verder, als ik veel heb gebruikt heb ik de dag erna hoofdpijn, maar dat trekt in de loop van de dag wel weg. En ik zweet ook veel erger als ik me inspan bij bijv. fietsen.
Verder voel ik me leeg maar dat is niet echt een kwaal geloof ik
Oud 27-09-2004, 19:39
Verwijderd
als ik veel speed heb gesnoven kan ik de dag erna in een tshirt rondlopen terwijl iedereen in een jas loopt
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:44
mind
mind is offline
Citaat:
reeko schreef op 27-09-2004 @ 10:24 :
amphetamine is toch speed? of is er een verschil?
speed zoals je het op de straat koopt is meestal een mengeltje van wat onbekende zooi met een klein gehalte (30 % en vaak ook nog minder) aan amphetamine.
dat soort versneden kutzooi hoef ik niet.
Oud 28-09-2004, 19:53
watermuis
watermuis is offline
ja bah zweten en een beetje paranoia, en ook niet eten. (en veel roken) meestal na een dag of 2/3 is de goede eetlust wel weer terug.
ik probeerde altijd wel een appel of banaan te eten, het is toch fijn om iets in je maag te hebben, maar chips of andere vette troep krijg ik zeker niet naar binnen op zo'n dag.

maar nu gebruik ik geen speed meer.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 11:52
Mafheid
Mafheid is offline
Eten is gezond, vooral als je drugs hebt gebruikt!

Vitaminen etc. (en dan t liefst gewoon uit fruit enzo, vitaminepillen worden toch nauwlijks opgenomen) helpen bij de afbraak en het herstelproces. Melk en bananen etc. zitten ook nog serotonine aanmakende stoffen in, dus das ook aan te raden, en brood et cetera of een goeie maaltijd, geeft je weer energie waar je lichaam op kan teren.
Gezond eten ben je minder lang brak en vermindert de langdurige schade. (god zeg, kvoel me net een drugsvoorlichter).

Hier nog ns heel uitgebreid: http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_health2.shtml

En zoals EZblade zegt, geen trek hebben zit gewoon tussen je oren. Als je je dat beseft kun je zelfs een heerlijke pizza eten terwijl je strak staat.

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:27
Verwijderd
Hoezo tussen je oren?
Toen ik voor het eerst hd nam, wist ik nauwelijks dat je honger gevoel verdwijnt. Dat merkte ik pas toen ik het gebruikte.
Na hd heb ik geen honger, terwijl ik normaal als ik een paar uur niet eet een hongergevoel begin te krijgen. Dat zit dan toch niet tussen me oren, maar mijn lichaam geeft gewoon niet aan dat ik honger heb.
Net als smaak, eten smaakt gewoon echt niet tijdens/na hd, het smaakt anders en door je droge bek ist ook niet chill. En misselijk word je dan ook snel van eten.
Het zijn lichamelijke reacties, dus dan zit het toch niet tussen je oren?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:31
Verwijderd
Er zullen natuurlijk ongetwijfelt wel mensen zijn bij wie het wel tussen de oren zit. Die niet eens proberen te eten, omdat ze denken dat dat niet lukt...
Maar we gaan natuurlijk niet zeggen dat elke drugsgebruikende persoon niet eet, omdat dat 'tussen de oren zit'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2004, 15:38
RonnMoss
RonnMoss is offline
Hahha! Lieve kinderen.. Ik heb heel veel ervaring met drugs. Jullie zijn jonkies en weten niet wat de échte shit is. Maar dat leren jullie ook wel door de jaren heen. Tis echt lkker hé! Stel j voor: j hebt een date.. J bent verschrikkelijk zenuwachtig.. Als j bijv een pilletje neemt is et gevoel zomaar weg! Duseh .. ik raad et cker aan nee geintj TAKE NO DRUGS!
Oud 08-10-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
RonnMoss schreef op 08-10-2004 @ 16:38 :
Hahha! Lieve kinderen.. Ik heb heel veel ervaring met drugs. Jullie zijn jonkies en weten niet wat de échte shit is. Maar dat leren jullie ook wel door de jaren heen. Tis echt lkker hé! Stel j voor: j hebt een date.. J bent verschrikkelijk zenuwachtig.. Als j bijv een pilletje neemt is et gevoel zomaar weg! Duseh .. ik raad et cker aan nee geintj TAKE NO DRUGS!
uhh ja okee
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:45
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Oma schreef op 04-10-2004 @ 16:27 :
Hoezo tussen je oren?
Toen ik voor het eerst hd nam, wist ik nauwelijks dat je honger gevoel verdwijnt. Dat merkte ik pas toen ik het gebruikte.
Na hd heb ik geen honger, terwijl ik normaal als ik een paar uur niet eet een hongergevoel begin te krijgen. Dat zit dan toch niet tussen me oren, maar mijn lichaam geeft gewoon niet aan dat ik honger heb.
Net als smaak, eten smaakt gewoon echt niet tijdens/na hd, het smaakt anders en door je droge bek ist ook niet chill. En misselijk word je dan ook snel van eten.
Het zijn lichamelijke reacties, dus dan zit het toch niet tussen je oren?
Mja, je moet dat 'tussen de oren' ook niet al te letterlijk opvatten.
Je lichaam en geest komen vaak ietwat los van elkaar te staan als je zoiets als XTC neemt. Daardoor is t lastiger om je bewust te zijn van bijvoorbeeld de smaakbeleving die je ondergaat als je dan iets eet. De smaak is er wel, en als je je een beetje inspant (door je bewust te worden van wat je eet en hoe lekker t kan zijn), kun je zelfs meer genieten van t eten (net als dat je bijvoorbeeld meer kan genieten van dansen) dan normaal, omdat je de stimulerende eigenschap van t middel toepast op dat gebied van je bewustzijn.

En soms is t gewoon beter om wat voedzaams te eten als je HD op hebt, bijvoorbeeld als je fout gaat of out bent gegaan ofzo. Dan is t wel handig als je je over dat gebrek aan smaak kan zetten.
Anderzijds raad ik t ook niet echt aan om te eten met HD op gezien je idd misselijk kan worden als je net wat genomen hebt, maar als je bijvoorbeeld 2 dagen doorgaat ofzo is t wel weer slim

Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 04-10-2004 @ 16:31 :
Er zullen natuurlijk ongetwijfelt wel mensen zijn bij wie het wel tussen de oren zit. Die niet eens proberen te eten, omdat ze denken dat dat niet lukt...
Maar we gaan natuurlijk niet zeggen dat elke drugsgebruikende persoon niet eet, omdat dat 'tussen de oren zit'.
Alleen... je hongergevoel wordt gereguleerd door de hersenen... dus...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:04
Verwijderd
Bereid je voor:
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:19
zeehond23
zeehond23 is offline
pff, fuck it, i aint gonna lie, im just lazy, kga al die tekst niet lezen man!

maar goed, om op het topic te reageren, want dit wordt dan ook een zogenoemde "on-topic post".

Om dit te kunnen bewerkstelligen moeten we eerst eens kijken naar de oorsprong van zijn vraag. dit ligt nogal gecompliceerd, dus ik heb de komende tekst onderverdeeld in 3 kopjes, genaamd:
1. Het probleem.
2. De direct op te heffen klachten.
3. Wat is er aan te doen op de lange termijn?

Ik ga gelijk maar beginnen, aangezien dat mij toch wel een productieve en tijdbesparende stap lijkt, dat er-om-heen-draaien en uitstellen is natuurlijk nergens voor nodig.

1. Het probleem.

De voorgestelde klacht van de TS is dat hij niks kan eten na het gebruik van zogenaamde hard-drugs. Dit verschijnsel is niet nieuw, zelfs jullie alom geliefde zeehond heeft hier last van gehad.
Je mond is droog, dingen die verpulveren in je m0nd worden door je droge, naar vocht hunkerende wangen vast gezogen, om voortst niet meer los te laten.
Dan zijn er ook de dingen die niet verpulveren in je mond, maar die je keel als het ware niet accepteerd, en je het dus niet kan door slikken.

Beiden dingen brengen veel irritatie en frustratie met zich mee, dat begrijp ik, maar niet getreurd, er is een oplossing!

2. De direct op te heffen klachten.
Wat bij mij persoonlijk veel heeft geholpen, is een glas water bij het voedsel hebben. Dit smeert de keel. Het patroon was dan eenvoudig, hapje, slokje, hapje, slokje.
Soms was dit zelfs echter niet mogelijk, en heb ik het voedsel in mijn mond moeten doen, water toevoegen en dan slikken, hetgeen even wennen is, maar wel het te behalen resultaat leverde.
Het is tevens ook mogelijk om vochtig fruit te eten, wat niet alleen lekker eet, maar ook nog eens een bron van aansterking kan zijn na een nachtje intensief feesten oiv drogerende middelen.

Maar de meest voor de hand liggende oplossing is toch wel soep, het ideale "the day after" voedsel. Snel, simpel, doorslikbaar... Wat wil een mens nog meer!?

Maar deze oplossingen zijn allemaal maar kort van kracht, en vereisen een herhaling gedurende je gebruikers periode.

3. Wat is er aan te doen op de lange termijn?
Om dit probleem te overwinnen op lange termijn is discipline nodig, doorzettingsvermogen, een sterke wil, en natuurlijk het nodige gebruik.
Men nemen een botherham, besmeert deze met pindakaas, en probeert deze te eten na verorbering van een glas water. Niet tergelijk! Want dan werkt het niet!
Je zult merken dat nagenoeg onmogelijk is! Maar hier komt je sterke wil, doorzettingsvermogen en discipline er bij kijken. Gewoon doorzetten, kauwen, slikken. Ik weet het, het is moeilijk, maar als je dit lukt, probeer je wat anders! Bijvoorbeeld vlees! Of aardappel producten, zoalng het maar niet drupt van het vocht is het goed!
Eigenlijk maakt het niet zo heel erg uit, zolang je maar doorzettingsvermogen toont.
Om een voorbeeld te geven van wat je kunt bereiken: Ik heb een doos cornflake dingen gegeten (niet de HELE doos), zonder ook maar enige vorm van vocht erbij te nuttigen.

En dan wil ik nu deze post graag afsluiten, en van de gelegenheid gebruik te maken om hieronder te compenseren voor het niet gebruiken van smilies in de bovenstaande tekst. Dit is echter wel bewust gedaan, omdat ik de probleemstelling van dusdanige aard vond dat het gebruik van smilies niet gepast zou zijn bij het serieus antwoorden/oplossen van het probleem.

Oud 09-10-2004, 18:07
Verwijderd
ik heb meestal veel dorst, geen zin om iets te eten en focus problemen met mn ogen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:24
Verwijderd
Ik geniet wel een beetje van dat gevoel van mijn ogen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:40
Verwijderd
heerlijk als je ogen wegdraaien wanneer je een pilletje op hebt
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:16
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
met pillen heb ik de dag erna meestal een zwaar ranzige smaak in mn mond waardoor niks smaakt en ik t ook amper door kan slikken..

met coke op heb ik echt nergens last van de dag erna voel me kiplekker dan.. niet brak net zoals met pillen..

met speed op voel ik me zwaar opgefokt de dag erna en eten lukt ook niet van harte smaakt ook voor geen meter
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:10
marijzja
marijzja is offline
soep (wel dunne) gaat er vaak wel goed in ...vaak heb s'ávond wel heel erg honger waardoor ik misselijk word en dan daardoor heelmaal niet meer weet wat ik moet eten, als ik een nachtje geslapen heb kan ik wel gewoon weer eten, maar niet te zwaar en niet te veel
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:17
Verwijderd
um bij pillen kan ik gewoon eten, mits het veel mdma is en geen speed.

Bij speed gaat het veel moeilijker, maar doe ik het toch en dat is alleen maar goed
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:13
technopower
technopower is offline
als ik heb gebruikt op een feest en ik kom thuis van het feest kan ik gelijk ontbijten hoor, no problem.
als die zooi maar is uitgewerkt dan ist goed. neem soms weleens iets te eten op een feessie en meestal is het dan niet te kanen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 13:03
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
de dag erna is echt kut met pillen maar tijdens t hardgaan als ik pillen op heb heb ik bijna altijd echt te erge honger
dan kijkt iedereen me ook aan of ik gek ben.. ligt eraan hoe verrot mn smaak als is of ik ook echt iets wegkrijg..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 10:42
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
tis gewoon psychisch.. na de eerste paar happen gaat het altijd wel weer... het ligt eraan of ik er zin inheb mezelf te overtuigen/overtehalen of ik wat wil eten of niet.
Oud 21-10-2004, 15:26
[T]error[D]werg
[T]error[D]werg is offline
Heb ik ook last van..Krijg k geen hap door als k keihard ben gegaan mja gwoon schijt aan hebbe..gwoon doorknalluh
Oud 21-10-2004, 16:06
Verwijderd
mwuh dat wilde ik nou net niet zeggen, ik hou altijd rust
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 15:45
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
[T]error[D]werg schreef op 21-10-2004 @ 16:26 :
Heb ik ook last van..Krijg k geen hap door als k keihard ben gegaan mja gwoon schijt aan hebbe..gwoon doorknalluh
jij bent zo FUCKING stoer!
Oud 22-10-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 22-10-2004 @ 16:45 :
jij bent zo FUCKING stoer!
15 he
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 22:52
zeehond23
zeehond23 is offline
idd, was ik maar zo toen ik 15 was
Oud 23-10-2004, 10:28
Verwijderd
dan had je nu veel meer respect afgedwongen bij je vrienden
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 13:03
zeehond23
zeehond23 is offline
ja, dan wel ja...
Oud 24-10-2004, 19:56
Toddek
Toddek is offline
hahaha
Oud 25-10-2004, 02:16
Fu©k me þumþs
Fu©k me þumþs is offline
Ik ben me eigen nu vol aan het vreten met vage marokaanse koekjes, net gekregen van een vriend. Ik heb gister gebruikt, en ik heb net gebruikt. Ik heb nu trouwens wel last van zweet en warm/koud aanval dingetjes. En een praat/ typ kick lbabllsalslsl
Oud 25-10-2004, 02:22
Verwijderd
Citaat:
Fu©k me þumþs schreef op 25-10-2004 @ 03:16 :
Ik heb nu trouwens wel last van zweet en warm/koud aanval dingetjes.
ohw die waardeer ik altijd wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten