Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2006, 14:03
marrrkje
marrrkje is offline
Hallo allemaal,

Het was dinsdag 8.20 en dan moet je dus naar de les. Nou is het geval dat ik te laat was (2 minuten) en dus een 'briefje' moest halen. Het was mijn 1e keer dat ik te laat was dit jaar en de straf was helder; die dag daarop om 7.45 op school; melden! Dat betekend dus dat ik door die 2 min. 35 minuten eerder op school moet komen! Maar mag dat wel? Want je fietst dan toch in het donker, moederziel alleen 20 minuten naar school! Waardoor ik dus om 7.25 moet gaan fietsen (En ik woon nogal achteraf). Wat ik vooral opvallend vind is dat als de onderwijsinspectie bij ons op school komt die regel opeens niet geldt. Mijn vraag is dus of je een leerling voor zoiets dus 35 minuten eerder mag laten komen, en dus in dit geval om 7.45! Mag dat?

Mazzel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2006, 14:13
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ja 's ochtends vroeg is het meeste gespuis actief.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 14:20
Verwijderd
Volgens mij mag dat best hoor. Dat van die inspectie geloof ik niet.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 14:54
Verwijderd
Volgens mij heeft elke school zo'n regeling. Dan had je maar op tijd moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 14:57
JumperOne
JumperOne is offline
Dat heeft mijn school ook ingevoerd: als je te laat bent moet je je de volgende dag om kwart voor acht melden (ook bij eerste uur vrij).
Het is inderdaad lullig als je incidenteel een keer een minuut te laat komt, maar voor sommigen die echt altijd te laat komen werkt het wel.
En waarom zou het verboden zijn?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 15:06
Crimson
Crimson is offline
35 minuten is wel erg veel! bij ons is dat 20
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 15:15
Balance
Balance is offline
Hehe, wij moesten er dan om half 8 zijn
Oud 07-12-2006, 15:38
Morri
Morri is offline
Bij ons is dat ook zo. Zodra je te laat bent moet je een briefje halen bij de concierge. De dag erop moet je dan 08.00 uur melden (lessen beginnen om 08.30 uur). Als je meer dan acht keer te laat komt wordt je naar Halt gestuurd (ik heb nog nooit meegemaakt dat dat gebeurde, maar dat is zo'n nieuwe regel). Zo achteraf woont de TS trouwens niet als hij maar 20 minuten hoeft te fietsen. Bij ons wordt er wel eens een uitzondering gemaakt voor mensen die 75 minuten moeten fietsen. Ja, als het dan donker is en ze moeten alleen om 06.30 uur vertrekken, dan mogen ze ook wel een uur nablijven.

Eerlijk gezegd vind ik dat je je een beetje kinderachtig opstelt. In welke klas zit je? Twintig minuten fietsen is heus niet ver, en half acht is niet vroeg. Ik heb klasgenootjes die dagelijks om 07.00 uur vertrekken en die hoor je ook niet klagen. Sorry hoor, maar als je bang bent om alleen te fietsen, moet je maar zorgen dat je op tijd bent.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 15:47
marrrkje
marrrkje is offline
Hallo,

Nee ik ben absoluut niet bang ofzo maar ik vraag me gewoon af of het mag. Als de onderwijsinspectie er is, is die hele regel nergens te vinden!

En ja bij mij op school zitten ook mensen die om 7.00uur al weg. Maar ik ben gewoon ontzettend benieuwd. Want ik heb zoiets eens gelezen dat het verboden was.

Nogmaals; het is púúr uit nieuwsgierigheid.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 15:52
Verwijderd
Citaat:
marrrkje schreef op 07-12-2006 @ 16:47 :
Hallo,

Nee ik ben absoluut niet bang ofzo maar ik vraag me gewoon af of het mag. Als de onderwijsinspectie er is, is die hele regel nergens te vinden!

En ja bij mij op school zitten ook mensen die om 7.00uur al weg. Maar ik ben gewoon ontzettend benieuwd. Want ik heb zoiets eens gelezen dat het verboden was.

Nogmaals; het is púúr uit nieuwsgierigheid.
Ik kan me niet voorstellen dat het verboden is, en ook niet dat de regel wordt geschrapt zodra de inspectie er is.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 16:05
Canine 13
Canine 13 is offline
Jeb dat mag.
Dat doen ze bij ons op school ook. En als je 4 keer te laat bent gekomen dan moet je je om 7.45 melde de volgende dag EN één uur inhalen in het time-out lokaal.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 16:08
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-12-2006 @ 16:52 :
Ik kan me niet voorstellen dat het verboden is, en ook niet dat de regel wordt geschrapt zodra de inspectie er is.
inderdaad. weet je het zeker of het tijdelijk wordt afgeschaft als de inspectie er is?
en staat de inspectie die dag bij de conciërge te controleren?

misschien is het waar, maar hou er ook rekening mee dat zo'n verhaal snel uitgroeit tot een mythe
Oud 07-12-2006, 17:35
Saarah
Saarah is offline
Hmm, bij ons (in België ) is het toch wel wat relaxter: als je te laat bent krijg je een aantekening in je agenda (behalve als je te laat komt door de schoolbus). Als je drie aantekeningen hebt, moet je op een bepaalde dag een extra uur in de strafstudie blijven.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 17:36
Blaf
Blaf is offline
gewoon niet komen opdagen en de concierge een paar dagen mijden dan zijn ze het al snel (op een groote school wel in ieder geval) vergeten
Oud 07-12-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Woef schreef op 07-12-2006 @ 18:36 :
gewoon niet komen opdagen en de concierge een paar dagen mijden dan zijn ze het al snel (op een groote school wel in ieder geval) vergeten
Op een grote school herkent de concierge je echt niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 17:58
ook hallo
ook hallo is offline
Ja logisch dat je gelijk een stuk eerder moet kome, als je de minuten alleen maar hoeft in te ha;len, dan komt iedereen waaneer het hem/haar het beste uitkomt
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 19:11
marrrkje
marrrkje is offline
Ik weet écht zeker dat die regeling niet geldt als de onderwijsinspectie is! Het is geen mythe! Normaal hangen er namelijk een stuk of 3 aviches in onze school: Te laat? Volgende dag melden; 7.45! Dat staat erop, en als de onderwijsinspectie er is dan ben je te laat en hoef je alleen een briefje te halen en voor de rest doen ze er dan niets mee. Ik heb het zelf meegemaakt.

En na 3 keer te laat om 7.45 melden dat is niet zo erg, maar na 1 keer al? Dat is toch wel erg streng....
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 19:22
Verwijderd
Als de onderwijsinspectie komt dan zijn er ook opeens planten in de school en komen de schoonmakers een keer extra.

Je kan weinig aan de regel doen, de school is vrij om deze regel te maken. Je kan een brief schrijven naar de leerlingenraad met de vraag om iets te doen aan deze regel door bijvoorbeeld hem te maken dat als je 3x te laat bent je de volgende dag moet melden half uur voor de les, en bij 6x te laat moet je je de hele week melden etc.

De leerlingenraad is de aangewezen plek om iets aan de regels te doen, ik adviseer je om dus daar naar toe te gaan
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 22:51
Femic
Femic is offline
Volgende keer met een goede smoes komen.
Oud 08-12-2006, 02:51
Verwijderd
Ik was altijd sociaal tegenover mijn concierge, ik heb dan ook nog nooit te laat problemen gekend.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 14:08
marrrkje
marrrkje is offline
Hm, leerlingenraad; goed plan!

Ik zoek geen smoes, ik heb namelijk ruzie met de conciërge (en nu ook met kamerA) Pfff. Ik ben blij dat ik aan het einde van het jaar ga slagen en dan weg ben van school...Olé!

Tnx voor de reacties, het mag blijkbaar wel (al is het niet officiëel)

En nogmaals; als de inspectie er is, is die regel nergens meer te vinden...Geloof me maar!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 15:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik vind sowieso dat scholen zich met onderwijs bezig moeten houden en niet met dit soort slap gelul.
Oud 08-12-2006, 15:09
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-12-2006 @ 16:01 :
ik vind sowieso dat scholen zich met onderwijs bezig moeten houden en niet met dit soort slap gelul.
Haha, maar dan komt er niemand meer op tijd of uberhaupt naar school.
Oud 08-12-2006, 15:26
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Het eerder melden vind ik wel een beetje zinloos. Ik vind dat te laat komen bestraft moet worden, ook al is het maar 1 minuutje, maar maak er dan een nuttige straf van (schoolplein poetsen, uur verplicht huiswerk, of maakt niet uit wat: alles wat bijdraagt aan een betere school, of opleiding). Niet dat iemand dan een half uur in zijn eentje uit zijn neus zit te vreten voordat de lessen beginnen (want ga me niet vertellen dat die mensen daar dan huiswerk zitten te maken).
Oud 08-12-2006, 17:17
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 07-12-2006 @ 20:11 :
Ik weet écht zeker dat die regeling niet geldt als de onderwijsinspectie is! Het is geen mythe! Normaal hangen er namelijk een stuk of 3 aviches in onze school: Te laat? Volgende dag melden; 7.45! Dat staat erop, en als de onderwijsinspectie er is dan ben je te laat en hoef je alleen een briefje te halen en voor de rest doen ze er dan niets mee. Ik heb het zelf meegemaakt.

En na 3 keer te laat om 7.45 melden dat is niet zo erg, maar na 1 keer al? Dat is toch wel erg streng....
mag ik vragen hoe vaak de inspectie bij jullie langs komt?

ik denk bovendien dat de inspectie zich wel met interessantere zaken bezig kan houden .

bij ons op school moet je diezelfde dag een uur nablijven. als je buiten het eerste uur 3x te laat bent 1 uur tot 12x blokweek van 8-4 op school. ach. iedere school heeft z'n eigen ideeen. kom je op tijd, dan is er echter nooit wat aan de hand .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2006, 22:10
marrrkje
marrrkje is offline
Kijk, dat zijn nou nuttige reacties.

De onderwijsinspectie komt 1 keer per jaar op afspraak op een school en 1 keer per jaar onverwachts. En die onderwijsinspectie houdt hier wel rekening mee, ga eens naar www.onderwijsinspectie.nl download een rapport, dan zie je dat te laat komen in zo'n rapport verwerkt is. Uiteraard zorgt de onderwijsinspectie ervoor dat de regels worden nagekomen van school, en of ze hun best daar wel voor doen. Dus het beleid (en dus ook het te laat op school beleid) is ook belangrijk!

Ik vind het ook zeer dom, laat iemand naar school fietsen en zich 35 min. eerder melden; ind. niemand maakt dan huiswerk. Waarom niet 1 heel uur (ná schooltijd) in de stiltewerkruimte? Dan moet je je duidelijk aan/af melden en de leerling doet nog wat! Ik vind dat eigenlijk wel een zéér goed idee, zeker als ik me bedenk dat het dan ook nog eens nuttig is...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 22:37
Verwijderd
Ik heb een paar rapporten doorgenomen en zie nergens iets over een 'te laat kom beleid'. Laat eens zo'n rapport zien waar het instaat.

Daarnaast doet de inspectie eens in de 4 jaar een groot onderzoek, en verder doen ze ieder jaar een klein onderzoek (daarbij komen ze dan hooguit 1 dag op school). Dus niet twee keer in het jaar. Ze ondervragen ook altijd leerlingen en ouders, dus als die straf van jou een issue zou zijn, dan komt het echt wel aan het licht - het verborgen houden door een poster of iets weg te halen werkt écht niet.

En ook; de straf wordt echt op véél scholen toegepast, ik kan me niet voorstellen dat het dan al die tijd buiten het zicht van de inspectie is gebleven. Ze weten dus dat het bestaat, maar ze doen niets... waarom niet? Juist, omdat het gewoon is toegestaan.

(Maar dat zal vast geen nuttige reactie zijn, want 't is niet wat je wil horen. Of wel?)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 22:41
Femic
Femic is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-12-2006 @ 23:37 :
(Maar dat zal vast geen nuttige reactie zijn, want 't is niet wat je wil horen. Of wel?)
Hulde.

En nou niet meer zeuren, lekker buiten gaan spelen.
Oud 09-12-2006, 09:10
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Guissie schreef op 08-12-2006 @ 16:09 :
Haha, maar dan komt er niemand meer op tijd of uberhaupt naar school.
dan niet. bij de AH kunnen ze nog wel vakkenvullers gebruiken hoor.
Oud 09-12-2006, 12:41
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-12-2006 @ 10:10 :
dan niet. bij de AH kunnen ze nog wel vakkenvullers gebruiken hoor.
Ohja, vakkenvullers-maatschappijen zijn ook altijd uiterst succesvol
Oud 09-12-2006, 14:59
marrrkje
marrrkje is offline
Je moet wel ff lezen wat ik schrijf he... Ik zeg dat het te-laat-komen en de regeling daarvan bij het beleid van de school horen. En dus niet dat daar een apart onderzoek naar wordt gedaan. En dus zal dit worden verwerkt in het onderzoek (onder het kopje beleid bijvoorbeeld...)

En er komt eens in het jaar 'een' onderzoek, en daarbij komt de schoolinspectie ook onverwachts...Dit hoeft niet eens in het jaar te zijn en daar had ik dus een fout.

En de straf dat je eerder op school moet komen wordt wel op meer scholen toegepast maar meestal als je na 3 keer te laat komt, en dus niet direct na 1 keer.

Je laatste reactie is een beetje kinderachtig. Maarja.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 15:51
Verwijderd
Onze school is verdomt groot, zo'n 1500 leerlingen, en het te laat-gebeuren word gedaan met een computersysteem.. Het is wel een stuk relaxter; je moet je om kwart over acht melden als je te laat was (dus een kwartier voor de start v/d les) en als je bv eerste 2 uur vrij hebt, hoef je je pas om vijf voor tien te melden. Swinters kom ik aardig moeilijk mn bed uit en 1/2 keer in de week het eerste uur te laat, en ik heb me nog nooit eerder hoeven melden dan kwart over acht. Maar alleen als je te laat-lijst groter is dan 20x melden moet je een paar uurtjes nablijven..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:56
ook hallo
ook hallo is offline
Sorry hoor maar jij komt toch te laat?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
marrrkje schreef op 09-12-2006 @ 15:59 :
Je moet wel ff lezen wat ik schrijf he... Ik zeg dat het te-laat-komen en de regeling daarvan bij het beleid van de school horen. En dus niet dat daar een apart onderzoek naar wordt gedaan. En dus zal dit worden verwerkt in het onderzoek (onder het kopje beleid bijvoorbeeld...)

En er komt eens in het jaar 'een' onderzoek, en daarbij komt de schoolinspectie ook onverwachts...Dit hoeft niet eens in het jaar te zijn en daar had ik dus een fout.

En de straf dat je eerder op school moet komen wordt wel op meer scholen toegepast maar meestal als je na 3 keer te laat komt, en dus niet direct na 1 keer.

Je laatste reactie is een beetje kinderachtig. Maarja.
Dat de straffen voor te laat komen bij het beleid horen lijkt me nogal logisch, jij zei dat het in zo'n rapport zou staan, en dat is gewoon niet zo.

Maar goed, de school mag compleet zelf het beleid wat betreft te laat komen bepalen. Als ze willen dat je na 1 keer al eerder op school moet zijn, dan mag dat. Sommige scholen zijn wat minder strikt en zien in dat leerlingen soms gewoon een minuut te laat zijn, en vinden dat je je een paar keer eerder moet melden als je drie keer te laat bent gekomen. Jouw school is dus strikt wat dat betreft.

En het hele idee van een straf is dat het niet leuk is; een half uur eerder op school komen is niet leuk. Maar je overleeft het best, er is niets onmenselijks aan. De volgende keer gewoon niet meer te laat komen, ook geen minuutje

(Op mijn school was het geloof ik ook zo dat als je een paar keer vlak achter elkaar te laat kwam, dus binnen, je je een week lang om 7.30 uur moest melden, ook als je het eerste uur vrij was.)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:06
marrrkje
marrrkje is offline
Ik ben het er ook wel mee eens dat iemand gestraft wordt als je te laat komt maar ik vraag me af wat nou een goede straf is. Want wat leer je nou van 35 min. eerder op school komen? Dat het nooit meer moet, maar nuttig is het niet. Als je bijvoorbeeld zegt een uur bij de huiswerkmaakclub (ofzo?) zitten dan doe je ook echt nog wat. Wat dus nuttiger is.

En JA, het staat wel in het rapport...Verwerkt...Als je bijvoorbeeld een rapport maakt over een bedrijf dan kijk je hoe het bedrijf is en ook naar het gebouw, zo is onder het kopje gebouw misschien te vinden; netheid, duurzaamheid etc. En onder netheid vind je da de 'netheid' van de WC's. Wat aangeeft dat het dus in het raport verwerkt is. En zo is de te-laat-kom-regeling in het raport verwerkt. Onder het kopje beleid of misschien onder het kopje straffen etc.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:11
Morri
Morri is offline
Ehm sorry hoor, maar volgens mij is een half uur op school komen zo nuttig als je het zelf maakt. Je kunt toch gewoon zelf aan je huiswerk gaan. Ik ken iemand die altijd te laat kwam en dan vervolgens in dat half uur haar proefwerken voor die dag leerde.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:25
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
jouw te laat komen is toch ook zínloos?

wat is dat voor filosofie dat straffen zin moeten krijgen. straf is straf.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:43
Verwijderd
Citaat:
marrrkje schreef op 10-12-2006 @ 14:06 :
Ik ben het er ook wel mee eens dat iemand gestraft wordt als je te laat komt maar ik vraag me af wat nou een goede straf is. Want wat leer je nou van 35 min. eerder op school komen? Dat het nooit meer moet, maar nuttig is het niet. Als je bijvoorbeeld zegt een uur bij de huiswerkmaakclub (ofzo?) zitten dan doe je ook echt nog wat. Wat dus nuttiger is.

En JA, het staat wel in het rapport...Verwerkt...Als je bijvoorbeeld een rapport maakt over een bedrijf dan kijk je hoe het bedrijf is en ook naar het gebouw, zo is onder het kopje gebouw misschien te vinden; netheid, duurzaamheid etc. En onder netheid vind je da de 'netheid' van de WC's. Wat aangeeft dat het dus in het raport verwerkt is. En zo is de te-laat-kom-regeling in het raport verwerkt. Onder het kopje beleid of misschien onder het kopje straffen etc.
Jij zei dat de te laat kom regeling terug te vinden is in zo'n rapport, en dat is gewoon niet zo. Ze zeggen niet iets als 'de school hanteert een strikt 'te laat kom' beleid'.

Er is ook geen kopje straffen. Heb je uberhaupt wel zo'n rapport bekeken? Want volgens mij roep je maar wat.

En het nut van straffen is dat je het niet nog eens doet. Dus een half uur eerder melden heeft zeker wel nut. En sowieso kan jij in de halve uur best iets doen, kennelijk maak jij alleen huiswerk als het móet? Straffen met een uur nablijven en huiswerk maken vind ik juist zinloos; het is geen straf. Na het uur heb jij lekker je huiswerk af - iets wat je toch al had moeten doen - en voel je je helemaal niet gestraft.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 16:56
marrrkje
marrrkje is offline
Beste Andijvie

Leer alsjeblieft het begript VERWERKT IN en lees mijn voorbeeld nog eens goed.

En op school is het wel het 'mooist' om een straf nuttig te maken. Dat lijkt me toch wel logisch, waarom geen halfuur corvee ipv. iemand 30 min. te laten apengapen?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 17:00
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 10-12-2006 @ 14:06 :
Je zal echt een stuk beter je best doen om op tijd te komen als je je zo ontzettend vroeg op school moet melden. En je kan in die 35 min. toch zelf huiswerk maken? En wie zegt er dat er bij zo'n eventuele ' huiswerkmaakclub' ook echt huiswerk gemaakt wordt?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 17:16
Verwijderd
Citaat:
marrrkje schreef op 10-12-2006 @ 17:56 :
Beste Andijvie

Leer alsjeblieft het begript VERWERKT IN en lees mijn voorbeeld nog eens goed.

En op school is het wel het 'mooist' om een straf nuttig te maken. Dat lijkt me toch wel logisch, waarom geen halfuur corvee ipv. iemand 30 min. te laten apengapen?
Ik snap heus wel dat het 'te laat kom' beleid onder het algemene beleid valt, maar jij deed net alsof het iets gangbaars is wat genoemd wordt in zo'n rapport. Dat is bullshit. Daarnaast zeg je dat het volgens de inspectie verboden is om vroeg op school te komen. Dat is ook bullshit. Je bent nu een beetje teruggekomen op je mening, want nu gaat het kennelijk alleen nog maar over het feit dat het een nutteloze straf is.

Een half uur corvee is ook een prachtige straf, stel dat zelf eens voor bij de leerlingenraad bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat een half uur eerder melden de beste straf ooit is, ik zeg alleen dat het best een goede straf is. In ieder geval beter dan een uurtje nakomen om huiswerk te maken dat je toch moet maken.

En zoals al vaak gezegd is; dat half uur op school zitten kan je best nuttig maken. Je kan dan best nog even wat huiswerk maken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 18:09
juno
juno is offline
Een straf is naar en saai en nutteloos en vervelend en verspilde tijd. Dat is de bedoeling ervan, straf is leedtoevoeging. Vroeger kreeg je een hengst voor je kop, zodat je het de volgende keer wel uit je hoofd liet om nog eens te laat te komen. De afschrikwekkende werking van de straf wordt dan van stal gehaald.

Als het wat anders is, heet het maatregel, en die is nuttig.

Het is wel gebleken dat alleen straffen niet optimaal werkt, en alleen maatregelen ook niet. Het nuttige verenigen met het (on)aangename ligt dan voor de hand.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:07
marrrkje
marrrkje is offline
Ja tuurlijk kan je in die 35 min. dat je te vroeg op school bent huiswerk maken, maar wie zal dat nou doen? Oke, als je iets moet inleveren die dag ofzo dan wel. Maar dat heb je als het goed is van te voren wel af. En bij die 'huiswerkclub' moet je wel dingen af hebben anders kom je er niet meer uit. Daar zijn leraren voor, daar moet je tegen zeggen wat je moet doen en pas nadat je dat af hebt mag je weg, en om dat te checken hebben ze ook de studiewijzers van elk vak en van elk leerjaar. Daar is dus niet onderuit te komen.

En Andijvie ik heb constant gezegd dat het wordt verwerkt wordt in het rapport:

En die onderwijsinspectie houdt hier wel rekening mee, ga eens naar www.onderwijsinspectie.nl download een rapport, dan zie je dat te laat komen in zo'n rapport verwerkt is.

Dat was mijn eerste reactie en het lijkt me een beetje raar dat jij hierbij denkt dat het dus in het rapport zelf staat. Want uiteraard staat het (nogmaals...) verwerkt.

En Andijvie, waar lees jij dat ik zeg dat het volgens de onderwijsinspectie verboden is om een kind eerder op school te laten komen?

Jouw hele eerste alinea, dat is bullshit!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 17:12
Verwijderd
Je impliceert dat het niet mag door te stellen dat de regel niet geldt als de inspectie er is. Daarnaast vraag je in je eerste post duidelijk 'mag dat?'. En ja, dat mag.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 19:47
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 08-12-2006 @ 23:10 :

Waarom niet 1 heel uur (ná schooltijd) in de stiltewerkruimte?
Omdat de meeste leerlingen er juist de pest in hebben als ze vroeger hun bed uit moeten en zich vervelen. Langer blijven kost je geen slaap en als je daar een uur langer je huiswerk maakt heb je thuis een uur minder werk waardoor je eigenlijk geen tijd verloren hebt. Laat ze maar lekker vroeg hun nest uit komen en zich vervelen, dat schrikt veel meer af. Zoals vele hier al zeiden: dan had je maar op tijd moeten komen. Voor die twee minuten had je ook wel wat sneller kunnen fietsen of wat minder treuzelen in de badkamer.
Oud 15-12-2006, 01:41
Adrenaline
Adrenaline is offline
Hahaha, natuurlijk mag dat. Ken geen school die het niet doet.
Bij mij was het zelfs zo erg dat ik zaterdag na moest komen...(privé onderwijs). Op het reguliere onderwijs kon ik doen en laten wat ik wou. Je kunt ook gewoon niet komen...
Stel voor om gewoon één uur na te komen ofzo als je dat handiger vindt.
Oud 15-12-2006, 06:18
Verwijderd
Jezus, accepteer nou gewoon dat je te laat bent gekomen en kom gewoon om kwart voor zeven een keer opdagen, wat is nou het neukende probleem? Je gaat er niet dood van ofzo. Als je later werk hebt (als het goed is) zul je wel vaker vanaf achterafplekjes vroeg ergens moeten komen opdagen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 09:17
pyres
pyres is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 07-12-2006 @ 15:03 :
Hallo allemaal,

Het was dinsdag 8.20 en dan moet je dus naar de les. Nou is het geval dat ik te laat was (2 minuten) en dus een 'briefje' moest halen. Het was mijn 1e keer dat ik te laat was dit jaar en de straf was helder; die dag daarop om 7.45 op school; melden! Dat betekend dus dat ik door die 2 min. 35 minuten eerder op school moet komen! Maar mag dat wel? Want je fietst dan toch in het donker, moederziel alleen 20 minuten naar school! Waardoor ik dus om 7.25 moet gaan fietsen (En ik woon nogal achteraf). Wat ik vooral opvallend vind is dat als de onderwijsinspectie bij ons op school komt die regel opeens niet geldt. Mijn vraag is dus of je een leerling voor zoiets dus 35 minuten eerder mag laten komen, en dus in dit geval om 7.45! Mag dat?

Mazzel!
als dat in de statuten staat, dan mag het ja
trouwens je behoort gewoon op tijd te komen vind ik en de school moet ergens een grens stellen dus je hebt gewoon pech gehad
Oud 15-12-2006, 17:33
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-12-2006 @ 16:15 :
Hehe, wij moesten er dan om half 8 zijn
Ja, wij ook. Dat is nog eens afzien.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 19:22
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 11-12-2006 @ 15:07 :
En Andijvie ik heb constant gezegd dat het wordt verwerkt wordt in het rapport:

En die onderwijsinspectie houdt hier wel rekening mee, ga eens naar www.onderwijsinspectie.nl download een rapport, dan zie je dat te laat komen in zo'n rapport verwerkt is.

Dat was mijn eerste reactie en het lijkt me een beetje raar dat jij hierbij denkt dat het dus in het rapport zelf staat. Want uiteraard staat het (nogmaals...) verwerkt.
Niet om het een of ander, maar als het in het rapport verwerkt is zonder dat je dat in het rapport kunt terugvinden, of zoals jij zegt zonder 'dat het dus in het rapport zelf staat', dan heeft het niet veel zin om zo'n rapport te downloaden, want je kunt er dus niet aan zien dat het er in verwerkt is.

Wij moesten er om 8 uur zijn, en dan een half uur het schoolplein vegen of tafels verplaatsen of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten