Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en staat de inspectie die dag bij de conciërge te controleren? misschien is het waar, maar hou er ook rekening mee dat zo'n verhaal snel uitgroeit tot een mythe
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Volgende keer met een goede smoes komen.
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ik denk bovendien dat de inspectie zich wel met interessantere zaken bezig kan houden ![]() bij ons op school moet je diezelfde dag een uur nablijven. als je buiten het eerste uur 3x te laat bent 1 uur tot 12x blokweek van 8-4 op school. ach. iedere school heeft z'n eigen ideeen. kom je op tijd, dan is er echter nooit wat aan de hand ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Kijk, dat zijn nou nuttige reacties.
De onderwijsinspectie komt 1 keer per jaar op afspraak op een school en 1 keer per jaar onverwachts. En die onderwijsinspectie houdt hier wel rekening mee, ga eens naar www.onderwijsinspectie.nl download een rapport, dan zie je dat te laat komen in zo'n rapport verwerkt is. Uiteraard zorgt de onderwijsinspectie ervoor dat de regels worden nagekomen van school, en of ze hun best daar wel voor doen. Dus het beleid (en dus ook het te laat op school beleid) is ook belangrijk! Ik vind het ook zeer dom, laat iemand naar school fietsen en zich 35 min. eerder melden; ind. niemand maakt dan huiswerk. Waarom niet 1 heel uur (ná schooltijd) in de stiltewerkruimte? Dan moet je je duidelijk aan/af melden en de leerling doet nog wat! Ik vind dat eigenlijk wel een zéér goed idee, zeker als ik me bedenk dat het dan ook nog eens nuttig is... |
![]() |
||
Citaat:
En nou niet meer zeuren, lekker buiten gaan spelen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, de school mag compleet zelf het beleid wat betreft te laat komen bepalen. Als ze willen dat je na 1 keer al eerder op school moet zijn, dan mag dat. Sommige scholen zijn wat minder strikt en zien in dat leerlingen soms gewoon een minuut te laat zijn, en vinden dat je je een paar keer eerder moet melden als je drie keer te laat bent gekomen. Jouw school is dus strikt wat dat betreft. En het hele idee van een straf is dat het niet leuk is; een half uur eerder op school komen is niet leuk. Maar je overleeft het best, er is niets onmenselijks aan. De volgende keer gewoon niet meer te laat komen, ook geen minuutje ![]() (Op mijn school was het geloof ik ook zo dat als je een paar keer vlak achter elkaar te laat kwam, dus binnen, je je een week lang om 7.30 uur moest melden, ook als je het eerste uur vrij was.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is ook geen kopje straffen. Heb je uberhaupt wel zo'n rapport bekeken? Want volgens mij roep je maar wat. En het nut van straffen is dat je het niet nog eens doet. Dus een half uur eerder melden heeft zeker wel nut. En sowieso kan jij in de halve uur best iets doen, kennelijk maak jij alleen huiswerk als het móet? Straffen met een uur nablijven en huiswerk maken vind ik juist zinloos; het is geen straf. Na het uur heb jij lekker je huiswerk af - iets wat je toch al had moeten doen - en voel je je helemaal niet gestraft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een half uur corvee is ook een prachtige straf, stel dat zelf eens voor bij de leerlingenraad bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat een half uur eerder melden de beste straf ooit is, ik zeg alleen dat het best een goede straf is. In ieder geval beter dan een uurtje nakomen om huiswerk te maken dat je toch moet maken. En zoals al vaak gezegd is; dat half uur op school zitten kan je best nuttig maken. Je kan dan best nog even wat huiswerk maken. |
![]() |
|
![]() |
Ja tuurlijk kan je in die 35 min. dat je te vroeg op school bent huiswerk maken, maar wie zal dat nou doen? Oke, als je iets moet inleveren die dag ofzo dan wel. Maar dat heb je als het goed is van te voren wel af. En bij die 'huiswerkclub' moet je wel dingen af hebben anders kom je er niet meer uit. Daar zijn leraren voor, daar moet je tegen zeggen wat je moet doen en pas nadat je dat af hebt mag je weg, en om dat te checken hebben ze ook de studiewijzers van elk vak en van elk leerjaar. Daar is dus niet onderuit te komen.
En Andijvie ik heb constant gezegd dat het wordt verwerkt wordt in het rapport: En die onderwijsinspectie houdt hier wel rekening mee, ga eens naar www.onderwijsinspectie.nl download een rapport, dan zie je dat te laat komen in zo'n rapport verwerkt is. Dat was mijn eerste reactie en het lijkt me een beetje raar dat jij hierbij denkt dat het dus in het rapport zelf staat. Want uiteraard staat het (nogmaals...) verwerkt. En Andijvie, waar lees jij dat ik zeg dat het volgens de onderwijsinspectie verboden is om een kind eerder op school te laten komen? Jouw hele eerste alinea, dat is bullshit! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
trouwens je behoort gewoon op tijd te komen vind ik en de school moet ergens een grens stellen dus je hebt gewoon pech gehad
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wij moesten er om 8 uur zijn, en dan een half uur het schoolplein vegen of tafels verplaatsen of iets dergelijks. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Geef niet op Columbia | 3 | 06-10-2008 14:55 | |
Psychologie |
Mn moeder laat me niet los Girl With Faith | 12 | 08-04-2005 13:51 | |