Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 16:52
Verwijderd
Ik ben bezig met een nieuwe te laat regeling bij mij op school..
Daarom ben ik benieuwd naar de te laat regeling die jullie hebben of hoe te laat komen op gelost wordt...

Bij ons is het zo :

Te laat = volgende dag 8 uur melden

Als jullie hier een beetje neer kunnen zetten hoe het werkt bij jullie ben ik hier al heel erg blij mee

[edit] Wat is volgens jou de beste manier om te laat komen aan te pakken? [/edit]

Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 21:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 17:00
Verwijderd
Onze regeling is dat als je 3x zonder geldige reden in een periode te laat komt je je één keer om 07.30 moet melden (lessen beginnen om 08:15). Je mag wel zelf de dag kiezen waarop je je moet melden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:06
Verwijderd
Bij ons werkt het anders: je moet n briefje halen en dat moet getekent worden door de docent en weer ingelevert. Dan heb je 1 briefje, Bij 3x om half 8 (lessen beginnen om kwart over8). En bij 5x gesprek en bij 6x schorsing. En na de eerste 3 periodes gaan er weer 3 briefjes vanaf.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:11
da leentjuh
da leentjuh is offline
Bij ons is dr de eerste keer niks aan de hand, de 2e t/m de 4e keer om 10 voor 8 melden 5e t/m 8e keer een uur huiswerk maken en daarna moet je met je coordinator gaan praten.. Dit telt per rapportperiode van de onderbouw.(3 periodes)
Oud 22-01-2004, 17:17
Hakkie
Hakkie is offline
ff denken hoor... Als je 2x te laat komt, moet je je 2 dagen een half uur voordat je lessen beginnen melden (op z'n vroegst dus 8 uur). Als je 4x te laat komt 4x een half uur vroeger. De 5e keer moet je naar je afdelingsdirecteur, en daarna krijg je een brief thuis ofzo.

En als je te laat bent, kan je er voor kiezen: Heb je een relaxte leraar, loop je gewoon de klas binnen en probeer je je eronderuit te lullen. Lukt dat niet, moet je een briefje bij de concierge halen. Heb je niet zo'n relaxte leraar, kan je beter eerst maar een briefje halen

Ik ben trouwens ondertussen (zit al 7 jaar op dezelfde school ) vriendjes met alle concierges, dus ik heb denk ik 1 telaat streepje...

Ow ja, dit geldt voor 1 schooljaar.
Oud 22-01-2004, 17:23
Liss
Liss is offline
Bij ons moet je je de volgende dag om 8 uur melden als je te laat bent.
Als dat vaker gebeurt, 2 keer per week ofzo, wordt er gewaarschuwd voor een vierkant rooster en die krijg je dan als je nog even zo doorgaat, keer of 10 te laat bent gekomen ongeveer, is niet echt een vaste regel voor.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:23
Verwijderd
en wat gebeurt er bij jullie als er mensen structureel te laat komen? Dus zeg maar 3x per week?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:25
Hakkie
Hakkie is offline
Brief thuis? En dan nog een week vierkant dacht ik. (Vierkant rooster = van 8.30u tot 16.20u op school zitten )
Oud 22-01-2004, 17:38
Balance
Balance is offline
Binnen 1 periode:
3x te laat = 7.30 uur melden de volgende dag (ongeacht hoe laat je moet beginnen)
4x te laat = 1 uur werken
structureel te laat = geen ervaring mee. Geloof een gesprek met locatieleider en die verzint wel iets moois voor je.

periode 1 = termijn 1
periode 2 = termijn 2 en 3
periode 3 = termijn 4 en 5
Oud 22-01-2004, 17:56
Verwijderd
1e keer 3 (of vier? ) gele kaarten is zo'n 3/4 uur rotzooi opruimen/stofzuigen etc. (hierna worden die 3 gele kaarten weer weggestreept, en zowiezo worden je gele kaarten elke nieuwe periode (3 keer per jaar) weggestreept) Je mag er zonder straf dus 6 halen per jaar. (= veel )

na 2 keer 3 gele kaarten oid komen er meer sancties volgens mij. Je moet dan bv. bij de afdelingsleider komen. Misschien heb ik morgen wel even tijd om dat op te zoeken op school, uit m'n hoofd weet ik het niet.

je krijgt btw bij te laat komen 1 gele kaart als je je leerlingenpas mee hebt, anders twee. En de congierge is nog wel 'ns omkoopbaar (voor een mars oid )

Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:58
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Te laat betekent bij ons ook de volgende dag 8 uur melden (als je geen geldige reden hebt).

Kom je te laat op school dan moet je eerst naar de administratie om een rood briefje te halen en daar maak je dan gelijk de afspraak wanneer je je 8 uur moet melden. In principe de volgende dag maar als je de eerste twee uur vrij bent mag het soms ook de dag erna.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 18:06
Luna
Luna is offline
Te laat is bij ons op donderdag 1 klokuur nablijven. Hoe kinderachtig. Dat had ik vorige week, vergeten. Deze week 2 uur nakomen
Oud 22-01-2004, 18:16
.krz
.krz is offline
Te laat is de volgende dag om 8.15 op school zijn (lessen beginnen 8.30). Als je niet komt, volgende dag om 8.00.
Maar volgens mij zijn ze bezig met een nieuwe regeling. Dat je de eerste 5 minuten zonder gedoe nog in de les mag. Maar daarna gaan de deuren dicht en kom je de les niet meer in met als gevolg dat je dus een uur gespijbeld hebt. Maar dat is nog maar een plan en weet niet of datook ingevoerd gaat worden.
Oud 22-01-2004, 18:37
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Als je te laat komt moet je om 10 voor 8 op school zijn (lessen beginnen om 8.15) ongeacht of je eerste uur vrij hebt of niet, en dat een paar keer.. na 4 keer te laat ofzo moet je een week komen dacht ik en daarna weet ik het allemaal niet
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 18:48
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Wij 'mogen' 2 keer te laat komen en dan moet je om 8 melden, 't liefst de volgende dag, maar stel dat je de eerste 2 uur vrij hebt, dan mag 't op zich ook wel op een andere dag.. en als je echt te vaak te laat komt moet je na 1 keer te laat komen al om 8 uur melden.. en das kut.. (ik spreek uit ervaring)
Oud 22-01-2004, 19:18
PV
PV is offline
te laat komen is bij mij (zowel op stage als op school) geen ramp, vertraging met het openbaar vervoer kan iedereen gebeuren. Zelfs de docenten hebben er wel eens last van, dus
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 19:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons heb je een te-laatkaartje met drie hokjes waarin een docent de datum en een paraaf kan zetten als je te laat bent. Je mag dus drie keer te laat komen zonder dat er consequenties aan vast zitten. Bij de vierde keer moet je een nieuw te-laatkaartje halen bij de afdelingsdirecteur en die verzint dan wat je moet doen als straf. Het was bij ons altijd zo (of het nog zo is weet ik niet) dat het VMBO moest vegen als je vier keer te laat was en dat havo en vwo huiswerk moesten gaan maken in de mediatheek tot vijf uur ofzo (voor hun was het tijdverspilling om te vegen, beetje rare regel)
Oud 22-01-2004, 19:32
Noeksel
Noeksel is offline
Bij ons is het, als je de 1e les te laat komt, dat je een briefje moet gaan halen. De volgende morgen om 8 uur melden. (Als je t 1e uur vrij hebt om 9 uur, enz.)
Als je meer dan 40 min. te laat komt, moet je 2 uur nakomen....
Oud 22-01-2004, 19:35
Verwijderd
Bij ons moet je als je te laat bent een geel briefje halen, en je de volgende ochtend om 8 uur melden. Vorig jaar is ingevoerd dat de mensen die structureel te laat komen ook moeten nablijven, maar ik weet niet of dat nu nog zo is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 19:38
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
1x te laat = nakomen, icl briefjessysteem.

Beetje aanpappen met conrectoren en concierges en je hebt nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 19:46
Goede Fee
Goede Fee is offline
Euhm... bij ons moet je een briefje halen als je te laat bent. En als je dus een briefje hebt gehaald word je op een lijst gezet en moet je de volgende dag om 8.15u melden. Ben je die dag wéér te laat dan moet je je om 8.00u melden.
Maar inderdaad, als je een beetje aanpapt met de leraren hoeft je dit haast nooit!
Oud 22-01-2004, 19:52
El Kim
El Kim is offline
Ehhhhhh gewoon binnen komen lopen? Nee, ik heb niks meer met te laat briefjes en om 8 uur melden, dat was wel zo op mijn middelbare school, als je daar 3x te laat was geweest (of meer) dan mocht je een uurtje de concierges blijven helpen.
Oud 22-01-2004, 21:11
Verwijderd
wij beginnen om 8.15 en als je te laat bent moet je je de volgende dag om 7.50 melden. Als je er dan niet op die tijd bent, mag je nog twee of drie dagen achter elkaar je dan om 7.50 melden..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 21:18
0o_SweetY_o0
0o_SweetY_o0 is offline
bij ons moet je een briefje halen anders mag je zowiezo de les al niej in
vervolgens moet je je de volgende dag om 7.45 uur melden en dan een half uur in het straflokaal zitten
dan om 8.15 uur gaat de eerste zoemer en mag je weg
dan heb je 5 minuten om naar het lokaal te lopen
zwaar klote die regeling
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:19
Verwijderd
Je krijgt aan het begin van het jaar altijd een telaat-kaart, die je in je agenda moet hebben. Dat geldt voor de bovenbouw. Je mag in het hele jaar 3 keer te laat komen en dan moet je je melden Volgens mij moet je dan een middag terugkomen ofzo, maar ik weet het niet precies. Iedereen komt er altijd onderuit omdat haast geen enkele leraar je laat aftekenen
Als brugger kreeg je een daltonagenda per periode: dat waren er dus 5. Iedere periode mocht je 2 keer te laat komen. Dat was dus 10 keer per jaar. Maar in de brugklas waren ze een stuk strenger en moest je sneller aftekenen. Volgens mij moest je ook een ochtend of middag terugkomen als je dan te vaak te laat geweest was
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 07:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Te laat = dezelfde middag nog een uur nablijven.
Een uur spijbelen = dezelfde middag 2 uur nablijven (maar meestal komt dat op 1 uur neer).

Dat is op het vmbo en op de havo zo, op het vwo is 3 keer te laat de volgende dag om 8 uur melden bij de receptie. Deze eerste regeling werkt trouwens perfect. Ik haal het echt niet meer in mn hoofd om te laat te komen.

In het regelement staat ook dat als je te vaak te laat komt je geschorst kan worden. Maar dat hebben ze nog nooit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 07:34
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 22-01-2004 @ 19:37:
Als je te laat komt moet je om 10 voor 8 op school zijn (lessen beginnen om 8.15) ongeacht of je eerste uur vrij hebt of niet, en dat een paar keer.. na 4 keer te laat ofzo moet je een week komen dacht ik en daarna weet ik het allemaal niet
Zal het trouwens door deze topic komen dat ik nu te laat ben? Ik moest op zich om 8.15 er zijn
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:56
Nyawa
Als je tussen 8.15 en 8.30 uur aankomt -> volgende dag om 7.50 melden (lessen beginnen dus om 8.15)
Na 8.30 uur -> 1 of 2 uur nablijven, hangt af van de bui van je aco
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:00
Fantôme
Fantôme is offline
als je zonder reden te laat bent om acht uur melden. de school begint om halfnegen. met reden is er vaak niks aan de hand.
na een bepaald aantal keer volgt er een schorsing na een gesprek voor onbepaalde periode.
Oud 23-01-2004, 14:39
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Als je te laat bent, moet je een briefje halen en als je daar drie van hebt, moet je je een week voor acht uur melden.
Oud 23-01-2004, 15:23
desiree1986
desiree1986 is offline
Bij ons kan je 'geaccepteerd' te laat komen, logisch dat er dan niks aan de hand is (bijv. doktersbezoek). Het wordt wel geregistreerd (stempelkaart)
3 keer ongeaccepteerd te laat is 2 uur nakomen, je maakt afspraken met de leerjaarcoordinator (bij ons asd --> adjunct-sectordirecteur), en een handtekening van je ouders..
Oud 23-01-2004, 15:37
alpha
alpha is offline
Te laat = geel briefje halen bij het Time Out.
4 gele briefjes = 5 dagen om 7.45 uur (ipv eerste les 8.15 uur) op school melden
Dan heb je nog wel regels, na 20 moeten je ouders geloof ik op school komen, en na nog meer wordt je geschorst. Dit laatste weet ik niet precies, dat ervoor wel zeker.
Oud 23-01-2004, 16:04
Verwijderd
1x te laat is komen is om 8 uur melden...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
.krz schreef op 22-01-2004 @ 19:16:
Te laat is de volgende dag om 8.15 op school zijn (lessen beginnen 8.30). Als je niet komt, volgende dag om 8.00.
pff, als ze dat bij ons zouden doen dan kwam echt iedereen te laat. een kwartiertje eerder er zijn noem ik geen straf.

Overigens hebben we wel trucjes om onder de straf uit te komen. Zo hebben we op donderdag het eerste uur een vent die er niet om geeft als je te laat komt. Tóch moet je een briefje halen, want de locatieleiders blokkeren de ingang en laten je alleen door mét briefje. Door 20 minuten te wachten en op die manier zo'n 30 minuten te laat te komen, mis je de locatieleiders (die staan er maar een kwartier) en kun je zo de les inlopen
Iedereen komt dan ook altijd zo'n half uur te laat binnen ipv nét na de bel
Oud 23-01-2004, 16:17
Verwijderd
3 keer te laat, uur nakomen. daarna weer te laat, strafmiddag, weer te laat: schorsing.

*ofzoiets*

ik denk dat je ze gewoon moet laten nakomen ofzo, of moet laten vegen. of vroeg op school laten komen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:26
darthraver
darthraver is offline
Hm..wat zijn ze streng bij ons dan

Vandaag te laat is morgen om 7:30 op school (lessen beginnen 8:15), als je volgende dag na 10:15 moet beginnen dan mag je het een dag doorschuiven. Dat is dus gelijk de eerste keer dat je te laat bent. Als je dan voor dat eerder beginnen te laat bent moet je 2 keer om 7:30 komen, als je dan weer te laat bent 3 keer, enz.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:47
Go
Go is offline
Drie keer te laat houdt in dat je je om acht uur moet melden. De administratie van de conciërge is vaak wat slordig, zodat je heel wat keren te laat kan komen voordat je je een keer om acht uur moet gaan melden. Het eerste uur begint trouwens om 8.20.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:09
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
bij ons moest je altijd een briefje halen bij de congerge en deze dan laten zien aan de docent en laten ondertekkenen thuis. Je moest het dan de volgende dag inleveren....

na een aantal briefjes (8 ofzo) moest je de dag ervoor om 8 uur melden...

als je die briefjes niet inleverde dan moest je uur nakomen elke dag dat het te laat was een uur extra ofso...

in de 4de deden ze daar gelukkig niet meer moeilijk over....
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:23
sexylexy
sexylexy is offline
2x te laat in de maand: 2x om 8 uur melden (rode kaart)
als je veel telaat komt of rode kaarten haalt dan word je geschorst of krijg je vierkant (van 10 voor 8 tot 10 over 4 op school zijn)
Oud 23-01-2004, 21:03
Verwijderd
Bij de 3e keer te laat corveeën, en na 5/6 keer een brief naar je ouders, en uiteindelijk kan je geschorst worden, (maar dat weet ik niet zeker...moet je geloof ik ook al een aantal verwijderbriefjes hebben gespaard).
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:21
Shadina
Shadina is offline
Bij ons op school mag je maar 1 keer per periode(half jaar) te laat komen. Als je de 2e(enz..) te laat komt moet je als je in de onderbouw zit 's middags na schooltijd melden(conciërge deelt je gewoon in.. je hebt zelf niks te zeggen) en dan moet je gaan vegen of wat dan ook. En als je te laat komt in de bovenbouw, dan moet je de volgende dag een half uur eerder naar school en je melden bij de conciërge. Als je dit niet doet.. moet je die middag naschooltijd komen en vegen ofzo. De conciërge heeft trouwens een nieuwe tactiek: normaal ging ie altijd achter je aan als je je niet meldde.. nu neemt ie een pasfoto van je.. en dat vergroot.. en die foto's hangt ie dan bij zijn hokje. Vaak een hele collectie. De meeste mensen boeit dat niet echt.. maar als mijn foto er zou hangen zou ik er echt wel voor zorgen dat dat er weer heel snel eraf zou gaan. Uhm.. als je je dan meldt(omdat je je niet eerder hebt gemeld).. dan moet je 2(of soms nog meer) dagen na schooltijd vegen ofzo. Ik weet niet meer na hoeveel keer.. maar na een bepaald aantal keren krijgen je ouders thuis een brief.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:52
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Bij mij: Te laat, volgende dag om 7.45 (half uur van te voren) melden, doe je dat niet dan krijg je 2 telaatkaarten en moet je je dus 2 keer melden, en dat gaat dus steeds keer 2 dus las je die 2e keer ook niet meld dan krijg je er 4 enz. enz.
Maar ik moet morgen dus melden omdat mijn fietsketting loszat maar dat geloofde die *** niet
Oud 26-01-2004, 15:22
SRV
SRV is offline
bij mij: telaat zonder geldige reden is volgende dag om 7.45 melden, doe je dat niet, moet je diezelfde dag 1 uur nablijven, doe je dat ook niet verdubbelen de uren steeds.
Oud 26-01-2004, 15:36
Miracle
Miracle is offline
Bij ons op school mag je in het schooljaar 3x geregistreerd te laat komen (als je je niet meldt en de leraar schrijft je ook niet op, is er niks aan de hand). De eerste keer moet je je de volgende dag om 8 uur melden, 2x=kwart voor 8, 3x=half 8.
Ik vind het echt een rot regeling. Veels te streng!
Gelukkig zijn ze nu veel soepeler. Er staan geen concierges meer bij de deur als je te laat komt en de leraar schrijft je sowieso nooit op.

Ik vind een goede regeling, extra huiswerk maken. Op die manier kun je de verloren tijd toch inhalen en kun je zelf bepalen wanneer je je huiswerk maakt.
Oud 26-01-2004, 15:39
Karrde
Karrde is offline
geen idee. ik kom altijd om 7.30 uur op school, ook al begint die pas om 8.35. één keer overslapen en ik was pas om 10.00 op school (jah als ik iets doe doe ik het goed é) en dan moest ik niets doen.
Oud 26-01-2004, 18:44
Briseïs
Briseïs is offline
Eerst was het zo dat je je de volgende dag om 8 uur moest melden als je te laat was (lessen beginnen om 8.30), ook als je het eerste uur vrij was. Nu hebben ze een nieuw sysyteem geloof ik, en moet je je dezelfde dag na je laatste lesuur melden en dan moet je een klusje doen. Maar het wordt aan de concierge overgelaten of je dat moet doen, dus als je nooit te laat komt dan maakt een keer niet zoveel uit.
Oud 26-01-2004, 18:51
Duifje
Duifje is offline
1-30 minuten te laat >> Zelfde dag een half uur nakomen.
30-60 minuten te laat >> Zelfde dag een uur nakomen.

Daarna word het beschouwd als een uur skippen en moet je dus meerdere uren inhalen of op zaterdag komen 'helpen'!
Oud 26-01-2004, 19:19
Breg
Breg is offline
2 keer ongeoorloofd te laat komen ---> 2 uur nakomen
en volgens mij bij 4 keer te laat komen een hele week elke dag van 8.30-16.00 op school
Oud 26-01-2004, 20:35
Jarahh
Jarahh is offline
3x minder dan een kwartier te laat --> 8 uur melden als je om 8:20 moet beginnen, 9:00 als je om 9:10 moet beginnen.

Wel jammer als er een lange rij staat voor het secretariaat en je dus uiteindelijk meer dan een kwartier te laat bent... dan moet je je melden, betekent meestal een uur nakomen... tsss!
Oud 26-01-2004, 20:39
professor2
professor2 is offline
wij hebben wel een regeling maar weet neit wat hij is hij werkt in iedegeval niet ben dit jaar ongeveer 27 keer tel laat gekomen brief je gehaald enz moest maar 1 keer om 8 uur melden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten