Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2004, 20:45
troubie
troubie is offline
Hallo allemaal,
ik weet niet goed of dit de juiste plaats is om dit berichtje te plaatsen, maar ik vraag me al zolang iets af en ik heb natuurlijk wel een groot vermoeden wat het verschil is, maar ik wil graag eens bevestiging zien. Ik vind het zelf zo'n dom vraagje, zodat ik het zelf niet meer openbaar aan iemand te vragen. Hier komt hij:
wat is nu eigenlijk het verschil tussen verkrachting, aanranding en ongewenste intimiteiten?
Vele groetjes,
troubie
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 20:48
SanderThomas
SanderThomas is offline
ongewenste intimiteiten is "per ongeluk" aanraken, maar dan structureel en vaak

aanranding is letterlijk "met slechte bedoeling te lijf gaan", dus poging tot penetratie oid.

bij verkrachting is er sprake van penetratie
Oud 23-10-2004, 20:54
troubie
troubie is offline
OK, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 21:11
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 23-10-2004 @ 21:48 :
ongewenste intimiteiten is "per ongeluk" aanraken, maar dan structureel en vaak
seksueel getinte opmerkingen en dergelijke kunnen toch ook ongewenste intimeiten zijn?
Oud 23-10-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 23-10-2004 @ 22:11 :
seksueel getinte opmerkingen en dergelijke kunnen toch ook ongewenste intimeiten zijn?
Ik denk dat met 'per ongeluk' bedoeld wordt dat de 'dader' niet weet dat het ongewenst is. In principe kan het dus vanalles zijn, aanrakingen, opmerkingen...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 22:02
Verwijderd
En het 'voordeel' (sarcasme) van ongewenste intimiteiten is dat de dader het kan vermommen onder 'per ongeluk' en de beschuldiging compleet bij het slachtoffer ligt. Is het slachtoffer ligt geraakt en/of aanstellerig; zal ze OOK haar zin krijgen.
Ongewenste intimiteiten zijn naar mening, niet naar geschreven definitie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 22:20
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-10-2004 @ 22:55 :
Ik denk dat met 'per ongeluk' bedoeld wordt dat de 'dader' niet weet dat het ongewenst is. In principe kan het dus vanalles zijn, aanrakingen, opmerkingen...
Met per ongeluk bedoelde ik geacteerd per ongeluk. En opmerkingen zijn inderdaad ook, zeker als ze te suggestief/zinspelend zijn, ongewenste intimiteiten.
Oud 23-10-2004, 23:48
Nona
Nona is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 23-10-2004 @ 22:11 :
Dacht altijd dat dit dan weer seksuele intimidatie genoemd werd. Wat is dat dan?
Oud 23-10-2004, 23:53
juno
juno is offline
Bij ongewenste intimiteiten weet de dader donders goed dat zijn pogingen niet op prijs gesteld worden. Het is meer een machtsspelletje dan ecchte intieme interesse. Hoever kan ik gaan met inbreuk maken op jouw persoonlijke ruimte voor je me tegenhoudt? Dat windt ze blijkbaar op. Het is een soort pesten, maar dan sexueel getint. Een beetje tegensputteren zal ze niet tegenhouden, integendeel, dan wordt het pas echt leuk. Helemaal negeren werkt ook al niet, want dan gaan ze steeds verder, want ze willen die grens weten. Het is ook een manier van aandacht vragen, en die geef je niet door ze te negeren, dus dan gaan ze door. Dat was mijn fout. Just ignore him and he wil go away, dacht ik. Nou nee.

Een grote bek en plein publique, een ram voor hun kop of een stoot in hun noten, dat helpt. En ik was niet degene die voor lul stond, maar hij.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 23:56
Divine Shadow
Divine Shadow is offline
Verkrachting:
Zonder toestemming het seksueel binnendringen van het lichaam (neuken, pijpen)

Aanranding:
Seksuele handindelingen zonder toestemming (voornamelijk 'voelen' van geslachtsdelen dus)

Ongewenste intimiteiten:
Ongewenst (dus: niet gewild) intiem zijn. Iemand die dicht bij je komt, of je lichaam b.v. aanraakt (knijpen in je billen, door kleding heen) of bepaalde opmerkingen. Intiem zijn is dat je iemand dichtbij wilt laten komen, iemand toelaat tot je lichaam en je geest. Ongewenste intimiteiten is dus als dit gebeurt en je het niet wilt. Dus ook b.v. "klef" gedrag.

Regels voor berichten