Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 08:58
Verwijderd
Ik heb een stuk text en daar komt meerderemalen de afkorting OEM in voor. Weet iemand wat dit betekend?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 09:29
Verwijderd
Ik denk dat jij bedoeld dat je bijvoorbeeld een geluidskaart/videokaart/... OEM hebt. Dat betekent dat je alleen het kaartje hebt, zonder boekje, zonder doosje, enz. Puur en alleen het stukje hardware krijg je dan.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:35
Verwijderd
Solectron was gericht om uit groeiende markt van de elektronika voor de verwerkende diensten voordeel te halen. Hierin wilde zij de overstromingen van de OEMproductie aanpassen. Solectron groeide snel, aangezien het leiden OEMs begon meer van hun functies van de productie te delocaliseren zodat concurrerend konden zij met het snel veranderende marktmilieu blijven. Deze strategie liet OEMs toe om zich op hun kernbekwaamheden te concentreren zoals O&O, verkoop en marketing. Door hun productie te delocaliseren, konden OEMs snellere toegang tot de globale markt, het effectievere activagebruik en de capaciteit aan het overzichtsprocédé van de hefboomwerking bereiken technologieën.

Hier is dat stukje text. Let maar niet op de grammaticale vorming, want het is door een vertaalmachine gedaan.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 11:19
Verwijderd
Ik heb een betekenis gevonden, maar klopt die. En ik snap als ie klopt het verband met de bovenstaande text niet.

Original Equipment Manufacturers (OEM's) zijn fabrikanten van hardware, zoals pc's en handhelds. Voor hen heeft Microsoft een licentieprogramma dat hen toestaat om hun producten aan te bieden compleet met Microsoft-software, zoals Microsoft Windows XP Home, Windows XP Professional of Windows CE
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 13:31
PC_Freak
PC_Freak is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Ik heb een betekenis gevonden, maar klopt die. En ik snap als ie klopt het verband met de bovenstaande text niet.

Original Equipment Manufacturers (OEM's) zijn fabrikanten van hardware, zoals pc's en handhelds. Voor hen heeft Microsoft een licentieprogramma dat hen toestaat om hun producten aan te bieden compleet met Microsoft-software, zoals Microsoft Windows XP Home, Windows XP Professional of Windows CE
Deze verklaring klopt volledig.

Meestal kan je OEM-besturingssystemen enkel op een volledig lege schijf installeren.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 21:30
Verwijderd
aaahhh ik word gek. Ik hoor nu van iemand anders dat het een product is dat nieuw is en door de producent op de markt is gebracht. Welke is het nou?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 22:04
chursel
chursel is offline
Zonder doos en boekjes
Oud 20-05-2002, 01:16
wyner
wyner is offline
OEM producten zijn eigenlijk bedoeld om door de oorspronkelijke fabrikanten aan doorverkopers te verkopen; die bouwen het in in een compleet systeem en verkopen het als geheel; bijvoorbeeld als je een complete computer koopt bij de pc-boer en je er een geluidskaart en Windows bij krijgt--dat zijn dan in principe OEM versies. Kennelijk mag de computerboer ze ook direct aan de klant verkopen; OEM artikelen herken je aan het feit dat ze niet in een mooie representabele doos komt, en meestal krijg je alleen de echte nodige software zoals drivers; extra spellen en applicaties krijg je er niet bij.

Tegenovergestelde van OEM, "retail" producten herken je aan de mooie doos waarin het komt, de hogere prijs en extra software (of hardware, bijvoorbeeld in het geval van CPU's waar OEM uitvoeringen ook "bulk" worden genoemd, en retail "boxed").

Laatst gewijzigd op 20-05-2002 om 01:19.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 08:51
Verwijderd
Citaat:
chursel schreef:
Zonder doos en boekjes
Dat zei ik
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 12:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
aaahhh ik word gek. Ik hoor nu van iemand anders dat het een product is dat nieuw is en door de producent op de markt is gebracht. Welke is het nou?
Dat is in ieder geval niet de juiste uitleg.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 15:32
chursel
chursel is offline
Citaat:
henri schreef:

Dat zei ik
weet maar dit is duidelijker dan jouw hele tekst
Reageren

Regels voor berichten