Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2002, 11:34
apeldoorn
apeldoorn is offline
Ik zoek een goede C++ compiler voor windows xp. Ik ben bezig met zo'n tutorial, alleen nu heb ik dus een compiler nodig. Kep even zitten zoeken en kwam wel 10 verschillende compilers tegen. Nu is mijn vraag dus, wat is volgens jullie wel een goede (en waarom?).
(bevatte win xp al geen c compiler?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2002, 12:46
Chimera
Chimera is offline
OP de site van Borland kun je een goeie Win32 C++ compiler downloaden.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 15:58
ZeikSmurf
ZeikSmurf is offline
Ik vind Bloodshed wel ok.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 18:00
1024
1024 is offline
Citaat:
ZeikSmurf schreef:
Ik vind Bloodshed wel ok.
idd. Dat is een complete IDE voor windows die gebruikt maakt van de Mingw compiler.
http://www.bloodshed.net/devcpp.html
Oud 12-03-2002, 11:47
Speedo
Speedo is offline
Borland is wel goed ja maar Visual kan dr ook mee door

mzzl

TIP: EEEEEEEEEERST C dan pas C++ !!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 11:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Speedo schreef:
De Borland C++ compiler is volledig ANSI compliant *en* gratis.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 11:57
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Speedo schreef:
Ach, soms heb je niet de tijd om met "hello world" te beginnen

Ik ben sinds 1 jaar serieus bezig met C en C++, maar daarmee alleen kom je nergens. Je moet ook de API's beheersen. Wil je voor de Windows GUI programmeren is kennis van MFC of tenminste de WinAPI noodzakelijk bijvoorbeeld. Met de taal alleen kom je niet zo ver, het geeft je alleen de basis..

*is hopelijk binnenkort in het bezit van een diploma voor het gestructureerd programmeren met C*
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:28
Schijnheilige Dildo
Schijnheilige Dildo is offline
Citaat:
Speedo schreef:

mzzl

Toch lees ik overal dat dat totaal niet nodig is.
En zelfs dat het beter/makkelijker is om c niet te kennen als je aan c++ begint ofsow.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 18:48
Refro
Refro is offline
Microsoft en iets gratis weggeven waar ze geld voor kunnen vangen waha dacht het niet he

Je kan ook eens naar GCC (Gnu C Compiler) kijken dat ding doet ook C++ en is GPL (-> een soort van gratis) en is er goed en wordt vaak als referentie compiler gebruikt voor het bouwen van nieuwe compilers
Oud 12-03-2002, 18:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Refro schreef:
Microsoft en iets gratis weggeven waar ze geld voor kunnen vangen waha dacht het niet he

Je kan ook eens naar GCC (Gnu C Compiler) kijken dat ding doet ook C++ en is GPL (-> een soort van gratis) en is er goed en wordt vaak als referentie compiler gebruikt voor het bouwen van nieuwe compilers
Cygwin baby!
Oud 13-03-2002, 09:30
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Schijnheilige Dildo schreef:
Toch lees ik overal dat dat totaal niet nodig is.
En zelfs dat het beter/makkelijker is om c niet te kennen als je aan c++ begint ofsow.
Bullshit, als je C al kent, leer je de C++ superset (want meer is het niet in feite) veel sneller
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 09:38
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Refro schreef:
GCC is inderdaad heel mooi, maar onder Windows zou ik hem niet gebruiken (performance issue). Mijn motto voor gratis compilers:

Borland C++ Compiler 5.5 voor Windows.
GNU Compiler Collection voor Linux.

Ondersteunen beide C en C++

Note: alle C++ compilers kunnen C aan, aangezien C++ voornamelijk een uitbreiding voor objectgeorienteerd programmeren op C is (men denke bijvoorbeeld aan de klasse concepten).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 16:11
High and Higher
High and Higher is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Bullshit, als je C al kent, leer je de C++ superset (want meer is het niet in feite) veel sneller

Ja duh, dat is meestal als je het 1 kent dat je dan het andere wat makkelijker/sneller leert.

Maar zoals ik al zei lees ik dat bijna in ieder c++ boek dat het soms makkelijker is om c niet te kennen als je aan c++ gaat beginnen.
Ik ken c niet dus ik kan niets anders doen dan het aannemen wat ze in die boeken zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 21:32
Qwerty
Qwerty is offline
Dat is helemaal niet waar, alles wat in c kan, kan in c++ ook. C++ is als het ware C maar dan met extra mogelijkheden. Het kennen van C is dus als het deels kennen van C++. Je kan het ook zien aan de naam, in de taal C ( en dus C++ ) betekend C++ dat je de variabele C met een verhoogt, C++ is dus een soort 'hogere' vorm van C. Maar het is 100% backwards compatible.

De extra functies die C++ heeft hebben voor een balangrijk deel te maken met OOP. Zo kan je met classes werken en met inheritance en constructors, destructors, overloading, virtual functions wat al niet meer.
Ook is een extra functie van C++ dat je met templates kan werken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 09:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Speedo schreef:

Onzin. C++ is C met OO functionaliteit. Je kunt beter met C++ beginnen, omdat je anders procedureel gaat programmeren in een OO taal. Procedureel programmeren is erg moeilijk af te leren.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 09:34
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Qwerty schreef:
*tekst*
hoezo een up?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 10:14
Verwijderd
Citaat:
chatfreak2002 schreef:

hoezo een up?
Jah en, hij zegt toch wat zinnigs
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Procedureel programmeren is erg moeilijk af te leren.
Voor sommigen wel, voor anderen niet. Het is gewoon een iets andere manier van denken. Volgens mij is het alleen belangrijk dat je ook aandacht besteed aan de theorie erachter, dan helpt het ineens wel als je al ervaring hebt met C of andere programmeertalen.

Ik heb inmiddels officieel gestructureerd programmeren in ANSI-C geleerd voor mijn opleiding (geslaagd met een 9) en doe binnenkort examen voor het objectgeorienteerd programmeren met C++.

Samenvatting van de C++ lesstof

Zoals je ziet, gaat een groot deel ervan puur over de object-georienteerde methode, en niet over het programmeren met C++ zelf.

Dus ja, ik ben van de overtuiging dat het WEL helpt als je kennis hebt van C wanneer je C++ wilt leren. Want ook binnen de objectgeorienteerde aanpak, maak je zat gebruik van procedurele methoden welke je ooit geleerd hebt .. met als verschil dat je ze nu toepast binnen de context van objecten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 10:43
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
McLaren schreef:

Jah en, hij zegt toch wat zinnigs
je hebt gelijk `k heb gewoon last van examen-stress...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten