Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.bloodshed.net/devcpp.html
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Microsoft en iets gratis weggeven waar ze geld voor kunnen vangen waha dacht het niet he
Je kan ook eens naar GCC (Gnu C Compiler) kijken dat ding doet ook C++ en is GPL (-> een soort van gratis) en is er goed en wordt vaak als referentie compiler gebruikt voor het bouwen van nieuwe compilers
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Borland C++ Compiler 5.5 voor Windows. GNU Compiler Collection voor Linux. Ondersteunen beide C en C++ ![]() Note: alle C++ compilers kunnen C aan, aangezien C++ voornamelijk een uitbreiding voor objectgeorienteerd programmeren op C is (men denke bijvoorbeeld aan de klasse concepten). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar zoals ik al zei lees ik dat bijna in ieder c++ boek dat het soms makkelijker is om c niet te kennen als je aan c++ gaat beginnen. Ik ken c niet dus ik kan niets anders doen dan het aannemen wat ze in die boeken zeggen. |
![]() |
|
![]() |
Dat is helemaal niet waar, alles wat in c kan, kan in c++ ook. C++ is als het ware C maar dan met extra mogelijkheden. Het kennen van C is dus als het deels kennen van C++. Je kan het ook zien aan de naam, in de taal C ( en dus C++ ) betekend C++ dat je de variabele C met een verhoogt, C++ is dus een soort 'hogere' vorm van C. Maar het is 100% backwards compatible.
De extra functies die C++ heeft hebben voor een balangrijk deel te maken met OOP. Zo kan je met classes werken en met inheritance en constructors, destructors, overloading, virtual functions wat al niet meer. Ook is een extra functie van C++ dat je met templates kan werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb inmiddels officieel gestructureerd programmeren in ANSI-C geleerd voor mijn opleiding (geslaagd met een 9) en doe binnenkort examen voor het objectgeorienteerd programmeren met C++. Samenvatting van de C++ lesstof Zoals je ziet, gaat een groot deel ervan puur over de object-georienteerde methode, en niet over het programmeren met C++ zelf. Dus ja, ik ben van de overtuiging dat het WEL helpt als je kennis hebt van C wanneer je C++ wilt leren. Want ook binnen de objectgeorienteerde aanpak, maak je zat gebruik van procedurele methoden welke je ooit geleerd hebt .. met als verschil dat je ze nu toepast binnen de context van objecten. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[C++] Kleine + Gratis compilers gezocht Dr HenDre | 17 | 25-12-2004 21:48 | |
Software & Hardware |
[C++] Heeft iemand visual C++ crackmaster | 23 | 05-10-2004 12:28 | |
Software & Hardware |
Power Mac Gatara | 15 | 30-06-2003 21:00 | |
Software & Hardware |
(v)c++ dos programas schrijven aldi - PUNK | 5 | 22-02-2003 17:11 | |
Software & Hardware |
C compiler cannot create executables , linux slackware be062603 | 0 | 02-10-2002 12:52 | |
Software & Hardware |
c++ compiler BlackMystery | 6 | 29-09-2002 00:01 |