Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2004, 12:25
miekevis
miekevis is offline
Hej, ik weet niet of het hier wel op de juiste plaats staat..

Dit is vooral gericht op Moslims of mensen die moslim zijn geworden (of mensen die er wat van weten...) !!

Het zit zo. Ik verkeer nu al 2,5 jaar met een moslim.
Ik ken de Islam nu zeer goed en heb er geen probleem mee.
Ik zou er zelfs geen probleem mee hebben om moslima te worden.
(zeker om met hem te trouwen ! of dit een rol speelt ? waarschijnlijk wel.)
Er zijn wel 3 dingen die me een beetje dwars zitten.
1. Ik studeer voor leerkracht. Kan dat wel als ik een hoofddoek draag? Kan ik dan wel gaan werken?
2. De zomer; ik ga graag zwemmen... hoe zit het daarmee ?
en wat voor kleding ....
3. Mijn ouders, ik denk niet dat ze er ooit mee akkoord zullen gaan....
Ik heb geen probleem met bidden, hoofddoek dragen,...
Eigenlijk is mijn grootste angst mijn ouders. Ik weet dat ze dit nooit zouden accepteren.
Ik ga het ook wel missen om mijn haar eens los te dragen, op te steken,...
Iemand raad ?

ps: alleen serieuze antwoorden a.u.b.
Oud 31-10-2004, 12:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Waarom wil je moslim worden? Is dat verplicht als je met een moslim gaat trouwen, of lijkt het je fijner samen moslim te worden?

(Gekke vraag... )
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:37
evanescence
evanescence is offline
als lerares met hoofddoekje kom je niet snel aan de bak denk ik...iig niet op blanke scholen, wel op moslim scholen natuurlijk, ik weet niet welke kan je op wilt in het onderwijs?

en als je gaat zwemmen, mogen er volgens mij geen mannen bij zijn...of je moet een soort van sportbroek aanhouden enzo...je lichaam moet wel bedekt zijn...dacht ik...

ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders dat niet zien zitten...het moslim geloof is nog steeds niet echt bekend in nederland, iig de kleine dingen van het geloof kennen we allemaal niet...de normen en waarden zijn eigenlijk ook best verschillend dan de nederlandse...wij zien een hoofddoekje vaak als een onderdrukking van de vrouw, maar de moslims zien het als een bescherming voor de vrouw...etc...het is een angst naar het onbekende....

als ik jou was, zou ik geen moslim worden..het zou een hele nieuwe wereld voor je kunnen openen, maar het kan ook veel ellende meenemen, vooral omdat je zelf nederlandse ben...ik denk dat je het heel erg moeilijk zal krijgen wanneer jij als moslima verder wilt gaan en mensen zullen je raar staan aankijken misschien...waarom zou jij je volledig aanpassen? jullie kunnen toch ook een middenweg zoeken?
Oud 31-10-2004, 12:40
Gary Gaytalk
Gary Gaytalk is offline
Zolang je GEEN christen bent kan het best volgens mij.
Staat er niet ergens in de Koran dat Moslims respectvol met niet-Moslims moeten omgaan?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:45
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Gary Gaytalk schreef op 31-10-2004 @ 13:40 :
Staat er niet ergens in de Koran dat Moslims respectvol met niet-Moslims moeten omgaan?
geloof dat dat niet bepaald nageleefd wordt
Oud 31-10-2004, 12:56
tandenborstel
tandenborstel is offline
Mijn oom en neef zijn ook moslim geworden.
Mn neef om te kunnen trouwen met zn moslim vriendin. Hij was ook al arabisch tolk in Afghanistan/Irak/Libanon, zat al helemaal in dat wereldje. En bovendien veranderd er minder voor mannen dan voor vrouwen heb ik t idee.

Voor de rest, lesgeven met hoofddoekje moet best kunenn, alleen zal het niet bij alle scholen helemaal geaccepteerd worden waarschijnlijk..

Maarja, ik zou t ook alleen doen als je er zelf ook in gelooft etc., niet alleen om maar te kunnen trouwen..
Daarnaast hangt het er natuurlijk vanaf in welke "mate" je moslim bent, enorme verschillen tussen progessieve en fundamentelere moslims..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
het lijkt me heel simpel:

Als je gelooft wat er in de koran staat lijkt het me het beste om moslima te worden, anders kom je niet in de hemel. Alles waar je mee zit neem je dan maar voor lief.

Als je niet gelooft lijkt het me erg dom om je toch aan te sluiten bij een geloof. Dan is het onzin om wat dan ook op te geven om moslima te worden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
evanescene schreef op 31-10-2004 @ 13:37 :
als lerares met hoofddoekje kom je niet snel aan de bak denk ik...iig niet op blanke scholen, wel op moslim scholen natuurlijk, ik weet niet welke kan je op wilt in het onderwijs?

en als je gaat zwemmen, mogen er volgens mij geen mannen bij zijn...
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 31-10-2004 @ 14:07 :
Als je niet gelooft lijkt het me erg dom om je toch aan te sluiten bij een geloof. Dan is het onzin om wat dan ook op te geven om moslima te worden.
Om niet hetzelfde te hoeven zeggen quote ik het maar ff.

Niet alle moslima's dragen een hoofddoek, toch?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:32
Verwijderd
ik denk als je vriend een normale tolerante jongen is hij er zeker geen problemen mee zou hebben als je geen moslim werd. In nederland nemen we toch ook niet als je katholiek bent het geloof over van je man? of andersom... ? Het maakt helemaal niet uit, als je maar bij elkaar hoort
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:50
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Moet je dan per se een hoofddoek gaan dragen? Er zijn genoeg moslims (zeker van de nieuwe generatie) die geen hoofddoek dragen.
Tjah met een hoofddoek voor de klas staan, je komt idd moeilijker aan de bak. Op blanke scholen zullen ze dat idd liever niet willen (ook op gemengde schelen niet), alhoewel ik weet dat het wel gebeurd (maar of ik mijn kind in een klas zou willen hebben waarbij de juf een hoofddoek draagt, is een ander verhaal). Probleem zou je oplossen door geen hoofddoek te dragen.
Heb je het er weleens met hem overgehad? Over of jullie echt een toekomst kunnen hebben zonder dat jij moslima wordt? Hoe belangrijk het voor het is?
Ik vindt het trouwens vrij bezopen om te zeggen dat je geen problemen hebt met Islam, als vrouw zijnde.

Bovendien moet je er wel goed over nadenken voor je bekeerd. Moslim wordt/ben je voor altijd, officieel kan je nooit meer afzweren. Best lullig als je als moslim geboren wordt . Het natuurlijk wel altijd goed om je in de islam te verdiepen, ook om je partner beter te begrijpen. Maar gelijk ook zelf islamiet worden is wel een grote stap.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 31-10-2004 @ 14:50 :
Bovendien moet je er wel goed over nadenken voor je bekeerd. Moslim wordt/ben je voor altijd, officieel kan je nooit meer afzweren. Best lullig als je als moslim geboren wordt .
Wat een onzin. Elk geloof is op elk moment af te zweren.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:01
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 31-10-2004 @ 14:58 :
Wat een onzin. Elk geloof is op elk moment af te zweren.
Je kan je niet meer aan alle regels houden, maar je blijft altijd moslim.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:21
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-10-2004 @ 14:29 :

Niet alle moslima's dragen een hoofddoek, toch?
Volgens mij ook niet. Ik meen me te herinneren dat er in de Koran staat dat alle mensen, mannen en vrouwen, hun schoonheid moeten bedekken. En hoe dat wordt geïnterpreteerd hangt af van de cultuur waarin je terecht komt.

Geloof ik, ik kan het natuurlijk heel erg mis hebben
Oud 31-10-2004, 14:30
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 31-10-2004 @ 15:01 :
Als iemand niet in allah gelooft, zich niet aan de regels van de koran houdt en zichzelf geen moslim noemt kan jij die persoon wel heel krampachtig moslim blijven noemen maar dan is die persoon dat niet. Niet volgens zichzelf en ook niet volgens het woordenboek.

mos·lim (de ~ (m.), ~s)
1 belijder van de islamitische godsdienst => islamiet, muzelman
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:38
Tiño
Tiño is offline
hoezo past hij zich niet aan, jullie wonen beide in het vrije westen waar je heus niet gestenigd zal worden als heiden zijnde.
Oftewel, het is zinloos een geloof te ''nemen'' voor dit doeleinde.
Oud 31-10-2004, 15:47
ilse
ilse is offline
geloof je echt erin? anders zou ik het als ik jou was niet doen. en als jullie allebei hier wonen, waarom kan hij zich dan niet aanpassen? zijn zij heel streng er mee bzig of valt dat wel mee?
Oud 31-10-2004, 15:50
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Is die Allah dan een soort van dictator ? Men bepaalt altijd zelf nog of men een bepaalde geloof aanhangt.

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 15:58
HC4L
HC4L is offline
echt dom jezelf aan te passen aan buitenlanders
wordt je daartoe gedwongen ofzo?
En vind je 't heel gek dat je ouders t niet accepteren, het is toch abnormaal.
Oud 31-10-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ben je niet in de war met het Jodendom? Je wordt als Jood geboren, staat ook in je paspoort (als ik mij niet vergis). Als je moslim bent staat dat nergens, je bent het alleen voor jezelf. Je kunt het net zo makkelijk afzweren als e.g. het Christendom.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
HC4L schreef op 31-10-2004 @ 16:58 :
Moslim zijn betekent dat je een bepaald geloof aanhangt. Dat zegt niks over je nationaliteit.

En waarom een hoofddoekje dragen? Ik ken genoeg moslim(a's?) die geen hoofddoekjes dragen.

En ik heb een keer zo'n praatshow gezien over meisjes die tot een geloof waren bekeerd. O.a. een nederlands meisje dat een Burka (?) ging dragen bijvoorbeeld. Die ouders waren allemaal in het begin behoorlijk tegen. Toen zij zich langzamerhand gingen verdiepen in het geloof en de gewoontes kregen ze steeds meer begrip voor hun dochter. In het begin spelen vooroordelen en gedachtes dat iemand wordt gedwongen een grote rol, maar door goede gesprekken kan je je ouders daarover gerust stellen. En verder zullen ze toch moeten accepteren dat het jouw leven is.
Oud 31-10-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
HC4L schreef op 31-10-2004 @ 16:58 :
wordt je daartoe gedwongen ofzo?
En vind je 't heel gek dat je ouders t niet accepteren, het is toch abnormaal.

Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:27
Droyd
Droyd is offline
Hmm ergens schort er hier toch iets aan. Mocht je samengeweest zijn met een niet-moslim dan zou je "hoogstwaarschijnlijk" geen moslima worden.

Dus wordt je enkel moslima voor hem, en niet voor het geloof...beetje moeilijk om daar respect voor te hebben, dat je je bekeerd uit liefde en niet uit geloof, maar goed. Geen problemen hebben met de Islam is nog iets anders dan erin geloven. En als je er niet rotsvast in gelooft, wordt dan gewoon geen moslim.
Ik heb ooit nog een video gezien van een blank meisje dat de kaaba ging bezoek uit geloof en ze werd zeker niet met open armen ontvangen.

Voor je hieraan begint zou ik toch twee keer nadenken...

Citaat:
per piacere schreef op 31-10-2004 @ 14:32 :
ik denk als je vriend een normale tolerante jongen is hij er zeker geen problemen mee zou hebben als je geen moslim werd. In nederland nemen we toch ook niet als je katholiek bent het geloof over van je man? of andersom... ? Het maakt helemaal niet uit, als je maar bij elkaar hoort
Ja, dat ook

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:34
Verwijderd
Dat je moslim bent, wil niet zeggen dat je per se een hoofddoekje om moet...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:38
DeathKnight
DeathKnight is offline
Volgens mij moet je wel ingesneeuwd zijn als je vrijwillig moslim wil worden. Zeker als vrouw zijnde.

Wie wil er nu vrijwillig onderdanig aan haar man gesteld worden?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Wie maakt dat uit? Dat zijn de regels die de Koran heeft gemaakt, daar heb jij niets mee te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 19:07
Cookie
Cookie is offline
ehm....hoe ga ik dit zeggen..
heel veel jongens veranderen heeeelerg nadat je met ze getrouwd bent (khebt het over moslims) ik kan natuurlijk niet inschatten hoe jou vriend is en dat je er al 2 en een half jaar iets mee hebt is ook niet niks...maar ik heb zoveel verhalen gehoord van meisjes waarvan de vriend in een keer omsloeg, dat je nog maar heel weinig mag...
als ik jou was zou ik het niet doen (maar ik zou ook niet kunnen leven met de islam) kwil je alleen maar "waarschuwen" ....succes met je beslissing.
Oud 31-10-2004, 19:20
webmazterr
webmazterr is offline
En als je later een zoon krijgt, wat gebeurt er dan met zijn 'geslachtsdeel'?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 19:42
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
webmazterr schreef op 31-10-2004 @ 20:20 :
En als je later een zoon krijgt, wat gebeurt er dan met zijn 'geslachtsdeel'?
en als t een meisje is? (sorry)
Oud 31-10-2004, 20:22
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Een moslimman mag ook met 'iemand van het boek' trouwen (=een christen of een jood). Je hoeft dus niet per se moslim te worden, maar meestal wordt het in islamitische families niet echt geaccepteerd. Maar dat ligt totaal aan de familie ik kan daar niet over oordelen.

Je moet alleen moslim worden als je het zélf heel graag wilt. Als je het 'uit liefde voor je vriend' doet, komen er zeker problemen van, vroeger of later. Zeker later als je er bijv. spijt van krijgt of als je bepaalde zaken niet kunt begrijpen (juist de kleine vanzelfsprekende dingen). Of dat je over een jaar denkt, jah, waarom heb ik het eigenlijk gedaan? Want dan kun je niet meer terug. Eenmaal moslim = altijd moslim.

Als jij er heilig in gelooft dat allah de almachtige is en dat mohammed zijn profeet is en dat je de koran alszijnde het heilige woord gelooft, kun je best moslim worden.
Ga er boeken over lezen, praat met moslimmeisjes, ga naar websites (zoals: www.moslima.nl).

Denk er vooral lang over na en lees nog meer!!
Laat het op je inwerken. Geef je zelf een lange tijd om te denken.
Praat er ook over met je vriend. Wat verwacht hij? Een meisje met een enorme hoofddoek die alleen maar thuis zit en niets doet of is hij ruimdenkend, een gewoon hoofddoekje en een baan, enz.

Over zwemmen: zwemmen gemengd is haram (=verboden), er zijn in grote steden tegenwoordig wel vaak moslima uurtjes, maar dat moet je zelf tegen die tijd maar uitzoeken.
Je kunt iig geen (te) blote en strakke kleren meer dragen en geen sterke parfum en veel makeup (bijv geen dikke poeder).

Ik zelf zou er heeeeeel goed over natdenken en het vooral de tijd gunnen en kijken of je het spiritueel kunt waarmaken dat allah je god is en muhammad de profeet. Lees ook het O.T. en het N.T. Lees ook over andere religies.

Wat je ook kiest, ik wens je succes!!

Laat wat van je horen, via hier of pm .
Oud 31-10-2004, 21:16
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 31-10-2004 @ 21:22 :
Een moslimman mag ook met 'iemand van het boek' trouwen.
Een moslimvrouw mag dat niet ?
Oud 31-10-2004, 21:20
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 31-10-2004 @ 22:16 :
Een moslimvrouw mag dat niet ?
Nee, omdat de kinderen van een moslim-man en een niet-moslim vrouw automatisch moslim worden en vice versa worden ze als niet-moslims geboren.
Oud 31-10-2004, 21:25
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 31-10-2004 @ 22:20 :
Nee, omdat de kinderen van een moslim-man en een niet-moslim vrouw automatisch moslim worden en vice versa worden ze als niet-moslims geboren.
Lekker die apartheid. En ook fijn dat de kinderen de keus hebben of ze moslim zijn of niet.
Oud 31-10-2004, 21:30
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 31-10-2004 @ 22:25 :
Lekker die apartheid.
Ik heb het niet verzonnen, het zijn de regels van de Islam.
Oud 31-10-2004, 21:34
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 31-10-2004 @ 22:25 :
En ook fijn dat de kinderen de keus hebben of ze moslim zijn of niet.
Als je ouders een bepaald geloof aanhangen vertellen ze dat ook aan jou en ga jij ook mee naar de kerk/moskee/wat dan ook. Als ze ongelovig zijn vertellen ze dat ook aan jou en ga je meestal ook niet uit jezelf naar een gebedshuis.

Dit heeft dus niets met de islam te maken, kinderen in het algemeen worden gewoon eenzijdig ingelicht.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
grappig, bij het Jodendom is dat geloof ik andersom omdat je altijd zeker weet wie de moeder is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 21:45
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-10-2004 @ 22:41 :
grappig, bij het Jodendom is dat geloof ik andersom omdat je altijd zeker weet wie de moeder is.
Is ook veel logischer inderdaad.

In sommige culturen is de oudste broer van de moeder belangrijker dan de vader omdat die met zekerheid familie is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 23:20
Verwijderd
Als je geen hoofddoek draagt, wilt niet zeggen dat je dan geen moslim bent....
je kan het dus ook in fases doen.

maarja, je moet dingen opofferen, en met je ouders komt het uiteindelijk wel goed, want mijn moeder is ook moslima geworden, en die had ook problemen met haar ouders. maar dat is nu goed gekomen

tis wel zo, dat je moslim wordt voor jezelf, en niet je vriend he

veel succes!

edit: als 'normale' scholen je niet willen aannemen vanwege je hoofddoek, moet je in een islamitische school werken
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Gary Gaytalk schreef op 31-10-2004 @ 13:40 :
moslims mogen wel met christenen trouwen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 23:24
Verwijderd
Citaat:
ELKE kind is moslim. Elke kind die sterft komt daarom automatisch in de hemel.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 31-10-2004 @ 22:30 :
Ik heb het niet verzonnen, het zijn de regels van de Islam.
nee jij komt hier nu met onzin
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 01:04
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Je moet het alleen doen als je zelf ECHT wil... Maar nooit omdat je met een partner bent die moslim is.

Als je die beslissing heb genomen omdat je echt wil dan zullen je ouders er ook geen probleem mee hebben als je hen dat goed uitlegt.

Alleen ik denk dat je ouders dat nooit zullen accepteren omdat zij denken dat je het voor je vriend/man doet en ik moet eerlijk zeggen.. ik denk dat ook..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 08:42
Verwijderd
Het lijkt mij dat je moet toetsen of je ook moslim zou zijn geworden als je die vriend helemaal niet had leren kennen. Je tot een geloof bekeren doe je voor jezelf, niet voor iemand anders.

En wat betreft jouw ouders begrijp ik het helemaal. Ik zou het ook onacceptabel vinden als mijn dochter ineens met een hoofddoek begon te lopen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 09:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2004 @ 09:42 :
En wat betreft jouw ouders begrijp ik het helemaal. Ik zou het ook onacceptabel vinden als mijn dochter ineens met een hoofddoek begon te lopen.
Waarom? Omdat ze het vanwege haar vriend zou doen, of om het geloof.

(Ik ben helemaal pro-vrijheid van geloof e.d., ook als het mijn eventuele kinderen zou aangaan.)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 09:24
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-11-2004 @ 10:02 :
Waarom? Omdat ze het vanwege haar vriend zou doen, of om het geloof.

(Ik ben helemaal pro-vrijheid van geloof e.d., ook als het mijn eventuele kinderen zou aangaan.)
yeah right. klinkt heel nobel maar daar geloof ik dus nix van. Stel je voor dat je kinderen zwaar moslim worden en ook jou doen en laten gaan bekritiseren. Ben je dan nog zo begaan met hun overtuiging?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 09:42
Samaris
Samaris is offline
Ik zou het gewoon niet doen, want die drie punten die je stelt, die zijn volgens mij wel aardig belangrijk voor je, dus blijf gewoon wie je bent en ga jezelf niet bekeren tot een geloof voor een ander.
Als je vriend beslist wil dat je Moslim wordt zou ik nog maar eens overdenken of hij echt wel een goede keus is.

De moeder van mn vriendin is Moslim geworden omdat ze getrouwd is met een Moslim, maar ze blijft gewoon te 'Nederlands' om zich wat aan te trekken van al die regeltjes, dus ik denk dat dat erg zwaar is.
Oud 01-11-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
DeathKnight schreef op 01-11-2004 @ 10:24 :
yeah right. klinkt heel nobel maar daar geloof ik dus nix van. Stel je voor dat je kinderen zwaar moslim worden en ook jou doen en laten gaan bekritiseren. Ben je dan nog zo begaan met hun overtuiging?
Ik vind het verder ook best als m'n kinderen later hun eigen geloof kiezen hoor. Iemands doen en laten bekritiseren kan met vanalles te maken hebben, dat koppel ik echt niet aan geloof. En als ze iets zouden doen wat slecht voor hen is.. bij 1 of andere rare sekte gaan ofzo, dan vind ik dat natuurlijk ook niet zo'n goed idee. Maar als ze iets doen waar zij gelukkig van worden dan vind ik dat best.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:48
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-11-2004 @ 00:24 :
ELKE kind is moslim. Elke kind die sterft komt daarom automatisch in de hemel.
Waarom zou 'ieder kind' standaard moslim zijn?
Oud 01-11-2004, 18:48
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-11-2004 @ 00:24 :
nee jij komt hier nu met onzin
Dat was wat ik hoorde onder de verdediging van die regel .

Laatst gewijzigd op 01-11-2004 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
miekevis schreef op 31-10-2004 @ 13:25 :
Hej, ik weet niet of het hier wel op de juiste plaats staat..

Dit is vooral gericht op Moslims of mensen die moslim zijn geworden (of mensen die er wat van weten...) !!

Het zit zo. Ik verkeer nu al 2,5 jaar met een moslim.
Ik ken de Islam nu zeer goed en heb er geen probleem mee.
Ik zou er zelfs geen probleem mee hebben om moslima te worden.
(zeker om met hem te trouwen ! of dit een rol speelt ? waarschijnlijk wel.)
Er zijn wel 3 dingen die me een beetje dwars zitten.
1. Ik studeer voor leerkracht. Kan dat wel als ik een hoofddoek draag? Kan ik dan wel gaan werken?
2. De zomer; ik ga graag zwemmen... hoe zit het daarmee ?
en wat voor kleding ....
3. Mijn ouders, ik denk niet dat ze er ooit mee akkoord zullen gaan....
Ik heb geen probleem met bidden, hoofddoek dragen,...
Eigenlijk is mijn grootste angst mijn ouders. Ik weet dat ze dit nooit zouden accepteren.
Ik ga het ook wel missen om mijn haar eens los te dragen, op te steken,...
Iemand raad ?

ps: alleen serieuze antwoorden a.u.b.
nou, je hoeft toch niet perse een hoofddoek te dragen? En je hoeft je toch niet precies te leven naar de regeltjes? Ik zou het echt suf vinden als een vrome moslima zou worden. Geef je eigen interpretatie aan de islam... het dragen van een hoofddoek is alleen maar voor de vorm... en je ouders? het is je eigen leven, doe ermee wat je zelf wilt
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 01-11-2004 @ 19:48 :
Waarom zou 'ieder kind' standaard moslim zijn?
hoe kan een kind bewust zondes begaan? Zou dat eerlijk zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten