Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Niet alle moslima's dragen een hoofddoek, toch? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geloof ik, ik kan het natuurlijk heel erg mis hebben ![]() ![]()
||
Citaat:
mos·lim (de ~ (m.), ~s) 1 belijder van de islamitische godsdienst => islamiet, muzelman |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 15:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En waarom een hoofddoekje dragen? Ik ken genoeg moslim(a's?) die geen hoofddoekjes dragen. En ik heb een keer zo'n praatshow gezien over meisjes die tot een geloof waren bekeerd. O.a. een nederlands meisje dat een Burka (?) ging dragen bijvoorbeeld. Die ouders waren allemaal in het begin behoorlijk tegen. Toen zij zich langzamerhand gingen verdiepen in het geloof en de gewoontes kregen ze steeds meer begrip voor hun dochter. In het begin spelen vooroordelen en gedachtes dat iemand wordt gedwongen een grote rol, maar door goede gesprekken kan je je ouders daarover gerust stellen. En verder zullen ze toch moeten accepteren dat het jouw leven is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Hmm ergens schort er hier toch iets aan. Mocht je samengeweest zijn met een niet-moslim dan zou je "hoogstwaarschijnlijk" geen moslima worden.
Dus wordt je enkel moslima voor hem, en niet voor het geloof...beetje moeilijk om daar respect voor te hebben, dat je je bekeerd uit liefde en niet uit geloof, maar goed. Geen problemen hebben met de Islam is nog iets anders dan erin geloven. En als je er niet rotsvast in gelooft, wordt dan gewoon geen moslim. Ik heb ooit nog een video gezien van een blank meisje dat de kaaba ging bezoek uit geloof en ze werd zeker niet met open armen ontvangen. Voor je hieraan begint zou ik toch twee keer nadenken... Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 16:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Een moslimman mag ook met 'iemand van het boek' trouwen (=een christen of een jood). Je hoeft dus niet per se moslim te worden, maar meestal wordt het in islamitische families niet echt geaccepteerd. Maar dat ligt totaal aan de familie ik kan daar niet over oordelen.
Je moet alleen moslim worden als je het zélf heel graag wilt. Als je het 'uit liefde voor je vriend' doet, komen er zeker problemen van, vroeger of later. Zeker later als je er bijv. spijt van krijgt of als je bepaalde zaken niet kunt begrijpen (juist de kleine vanzelfsprekende dingen). Of dat je over een jaar denkt, jah, waarom heb ik het eigenlijk gedaan? Want dan kun je niet meer terug. Eenmaal moslim = altijd moslim. Als jij er heilig in gelooft dat allah de almachtige is en dat mohammed zijn profeet is en dat je de koran alszijnde het heilige woord gelooft, kun je best moslim worden. Ga er boeken over lezen, praat met moslimmeisjes, ga naar websites (zoals: www.moslima.nl). Denk er vooral lang over na en lees nog meer!! Laat het op je inwerken. Geef je zelf een lange tijd om te denken. Praat er ook over met je vriend. Wat verwacht hij? Een meisje met een enorme hoofddoek die alleen maar thuis zit en niets doet of is hij ruimdenkend, een gewoon hoofddoekje en een baan, enz. Over zwemmen: zwemmen gemengd is haram (=verboden), er zijn in grote steden tegenwoordig wel vaak moslima uurtjes, maar dat moet je zelf tegen die tijd maar uitzoeken. Je kunt iig geen (te) blote en strakke kleren meer dragen en geen sterke parfum en veel makeup (bijv geen dikke poeder). Ik zelf zou er heeeeeel goed over natdenken en het vooral de tijd gunnen en kijken of je het spiritueel kunt waarmaken dat allah je god is en muhammad de profeet. Lees ook het O.T. en het N.T. Lees ook over andere religies. Wat je ook kiest, ik wens je succes!! Laat wat van je horen, via hier of pm ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit heeft dus niets met de islam te maken, kinderen in het algemeen worden gewoon eenzijdig ingelicht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In sommige culturen is de oudste broer van de moeder belangrijker dan de vader omdat die met zekerheid familie is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik ben helemaal pro-vrijheid van geloof e.d., ook als het mijn eventuele kinderen zou aangaan.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 01-11-2004 om 21:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geheime controle op eigendommen moslims VS. Hydrogen | 200 | 15-01-2006 13:39 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims Spray rebel | 3 | 06-12-2004 21:21 | |
300 Moslims afgeslacht in dorp Mu | 64 | 01-06-2004 12:45 | |
“Voor moslims is het bijna ’40-’45 ” nova7 | 3 | 11-02-2004 12:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 |