Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2004, 15:50
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb in oktober vorig jaar een laptop bij dell gekocht. Bij die laptop heb ik al diverse problemen gehad

( de fan (ventilator) is kapot geweest, waarvoor ik een nieuwe heb gekregen, de w toets haperde waarvoor ik een nieuw toetsenbord heb gekregen, en ik had problemen met de tv-out waarvoor ik een nieuwe videokaart heb gekregen, later bleek het aan mijn tv te liggen)

Nou is mijn-pijltje-naar-beneden toets weer kapot, of tenminste, hij hapert, net zoals mijn w toets eerst deed. Ik heb echter geen garantie meer, maar ik word er niet goed van dat er elke keer wat is met die laptop en ik er vanaf nu dus zelf voor op mag draaien. Op mijn nieuwe toetsenbord schijnt 3 maanden garantie te hebben gezeten, maar die is ook al verlopen aangezien ik hem in juli heb gekregen.

Heb ik nog enig recht op vergoeding gezien mijn vorige klachten of moet ik vanaf nu inderdaad echt zelf voor alle kosten opdraaien?
Oud 15-11-2004, 16:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat wordt betalen, jah... Je kunt je garantie verlengen bij sommige bedrijven, maar ik weet niet of dat achteraf ook nog kan. Zou wel erg makkelijk zijn
Oud 15-11-2004, 18:09
Verwijderd
Als een product in de garantieperiode gebreken vertoont en het is na de garantieperiode nog steeds niet opgelost dan heb je toch nog steeds recht op garantie? Ik kan het gruwelijk mis hebben maar daar staat me iets van bij.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:14
miekmuis
miekmuis is offline
Deze klacht is ontstaan na de garantie periode. Ik heb wel dezelfde klacht eerder gehad, maar dat was een andere toets en ik heb toen een nieuw toetsenbord gekregen. Op dat toetsenbord zat toen 3 maanden garantie, maar die is dus ook al voorbij.
Oud 15-11-2004, 20:36
Gimme more beer
Citaat:
Laurens schreef op 15-11-2004 @ 19:09 :
Als een product in de garantieperiode gebreken vertoont en het is na de garantieperiode nog steeds niet opgelost dan heb je toch nog steeds recht op garantie? Ik kan het gruwelijk mis hebben maar daar staat me iets van bij.
Nee, dat geldt alleen als het exact hetzelfde probleem is dat terugkomt. Ze gaan het waarschijnlijk op slijtage gooien, dus je hebt geen poot om op te staan.
Oud 15-11-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-11-2004 @ 21:36 :
Nee, dat geldt alleen als het exact hetzelfde probleem is dat terugkomt. Ze gaan het waarschijnlijk op slijtage gooien, dus je hebt geen poot om op te staan.
In dat geval zou ik gewoon net zoveel stennis maken totdat ze met iets over de brug komen. Het is tenslotte niet normaal dat zoiets voor de tweede keer gebeurt, helemaal niet als je het optelt bij de overige klachten.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:38
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Laurens schreef op 15-11-2004 @ 22:24 :
In dat geval zou ik gewoon net zoveel stennis maken totdat ze met iets over de brug komen. Het is tenslotte niet normaal dat zoiets voor de tweede keer gebeurt, helemaal niet als je het optelt bij de overige klachten.
Ja zoiets was ik ook maar van plan. Ik word echt doodmoe van Dell. De service die ik elke keer krijg bevalt me ook al voor geen meter, dus dat mogen ze wel weten.
Oud 15-11-2004, 21:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik zou er toch wataan proberen te doen (contact opnemen met dell) want normaal is het niet en je mag toch verwachten dat zoiets langer meegaat dan 1 jaar
Oud 15-11-2004, 22:06
herz
herz is offline
koop een oude compaq toetsenbord, zo'n simpel dingetje voor 5 eypo.
ik gebruik nu al zo'n 4 jaar, geen enkele klacht. En dell is gewoon een bitch, me ouders hebben ook een pc gekocht bij dell, allemaal gezeik.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 06:46
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
herz schreef op 15-11-2004 @ 23:06 :
koop een oude compaq toetsenbord, zo'n simpel dingetje voor 5 eypo.
ik gebruik nu al zo'n 4 jaar, geen enkele klacht. En dell is gewoon een bitch, me ouders hebben ook een pc gekocht bij dell, allemaal gezeik.
Bij een laptop?
Oud 16-11-2004, 09:28
Gimme more beer
Citaat:
Miracle schreef op 16-11-2004 @ 07:46 :
Bij een laptop?
Kan best hoor...
Oud 16-11-2004, 09:28
Gimme more beer
Citaat:
Laurens schreef op 15-11-2004 @ 22:24 :
Heb je nog geen poot om op te staan. Dat het geen kwaliteitsproduct is, betekent meestal dat je gewoon de verkeerde aankoop hebt gedaan, weten we dat ook weer
Oud 16-11-2004, 09:35
miekmuis
miekmuis is offline
Nouja daar was ik inmiddels wel achter ja. Het regent in de krant ook altijd met negatieve berichten over Dell producten. Maar daar kwam ik pas achter toen ik het ding al gekocht had. Nouja volgende keer geen Dell meer in ieder geval.
Oud 16-11-2004, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 15-11-2004 @ 19:09 :
Laten we voorop stellen dat 'recht op garantie' niet echt bestaat. Garantie is gewoon een toezegging van de verkoper dat hij binnen een bepaalde termijn alle schade of defecten van het product voor zijn rekening neemt, natuurlijk op bepaalde voorwaarden. Is die garantietermijn afgelopen, dan zijn dus verder de normale regels van koop/verkoop van toepassing. Ik geef je weinig kans dat het je daarop lukt om enige aanspraak geldend te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 23:54
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2004 @ 00:50 :
Laten we voorop stellen dat 'recht op garantie' niet echt bestaat. Garantie is gewoon een toezegging van de verkoper dat hij binnen een bepaalde termijn alle schade of defecten van het product voor zijn rekening neemt, natuurlijk op bepaalde voorwaarden. Is die garantietermijn afgelopen, dan zijn dus verder de normale regels van koop/verkoop van toepassing. Ik geef je weinig kans dat het je daarop lukt om enige aanspraak geldend te maken.
Waarbij je er natuurlijk niet aan voorbij moet gaan dat als je een koop aan gaat je er vanuit mag gaan dat het om een goed product gaat. Er zijn wel gevallen geweest waarin na de garantie toch nog reparaties/vervanging etc vereist was, maar dat lijkt me eerlijk gezegd hier niet de moeite waard en/of van toepassing.
Oud 16-11-2004, 23:56
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 17-11-2004 @ 00:54 :
Waarbij je er natuurlijk niet aan voorbij moet gaan dat als je een koop aan gaat je er vanuit mag gaan dat het om een goed product gaat. Er zijn wel gevallen geweest waarin na de garantie toch nog reparaties/vervanging etc vereist was, maar dat lijkt me eerlijk gezegd hier niet de moeite waard en/of van toepassing.
Heb je helemaal gelijk in, daarom benadrukte ik ook dat na de garantietermijn de gewone regels over productconformiteit enz. van toepassing zijn. Alleen geen mens gaat natuurlijk procederen over een laptop. Je zult je dus moeten wenden tot andere methodes, zoals het zeiken bij Dell, het inschakelen van de Consumentenbond, programma's als Radar enz.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 00:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2004 @ 00:56 :
Heb je helemaal gelijk in, daarom benadrukte ik ook dat na de garantietermijn de gewone regels over productconformiteit enz. van toepassing zijn. Alleen geen mens gaat natuurlijk procederen over een laptop. Je zult je dus moeten wenden tot andere methodes, zoals het zeiken bij Dell, het inschakelen van de Consumentenbond, programma's als Radar enz.
Ja... nu ik terug lees wat je schrijf zei je dat ook min of meer, maar dat had ik met m'n slaperige kop niet gezien. Moet maar eens m'n bed opzoeken.
Oud 17-11-2004, 12:07
Gimme more beer
Citaat:
miekmuis schreef op 16-11-2004 @ 10:35 :
Nouja daar was ik inmiddels wel achter ja. Het regent in de krant ook altijd met negatieve berichten over Dell producten. Maar daar kwam ik pas achter toen ik het ding al gekocht had. Nouja volgende keer geen Dell meer in ieder geval.
Dat is het meest logische gevolg. Ik zou wel bij Dell om uitleg vragen, het is natuurlijk niet normaal dat bij normaal gebruik een laptop dergelijke mankementen vertoont. Maar dan nog heb je geen poot om op te staan. Ze kunnen echter tonen klantvriendelijk te zijn en je gewoon helpen omdat je klant bent, maar daar zou ik niet op rekenen bij een groot bedrijf als Dell. Mocht je er overigens niet uitkomen met Dell, dan moet je me maar een PM sturen met de exacte omschrijving van je probleem, soms zijn het maar heel kleine dingetjes. Een reparateur kost meteen zo verschrikkelijk veel geld, terwijl een toetsenbordje dat helemaal niet hoeft te kosten.
Oud 23-11-2004, 23:02
ijscoman
ijscoman is offline
je kan gewoon een wets winkel binnen lopen die helpen je vaak gratis.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 24-11-2004 @ 00:02 :
je kan gewoon een wets winkel binnen lopen die helpen je vaak gratis.
Rechtswinkels c.a. bestaan uit propedeusestudenten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten